Strana 1 z 2

bezpecnostne pasy

Napísané: 02 Okt 2004, 12:58
od užívateľa mushko
Zhanam predne aj zadne bezpecnostne pasy

Napísané: 02 Okt 2004, 21:50
od užívateľa etienne
Peto Gajdos, 0907722261

Napísané: 02 Okt 2004, 23:53
od užívateľa Luboš
Když už jsme u těch pásů, nemá někdo nejlépe v ČR nazbyt jednu nebo dvě sady zadních do chromky? Typ: Moravan Super nesamonavíjecí, barva světle šedá, stav zachovalý?

Napísané: 04 Nov 2004, 13:31
od užívateľa D.A.
Luboši, nechce se mi do katalogu, takže se zeptám: Jsou shodné s předními, nebo kratší?

A k čemu ti tak staré pásy budou?

Napísané: 04 Nov 2004, 13:41
od užívateľa Luboš
Je vidět, že jsi ještě v žádném autě neviděl namontované pásy na zadních sedačkách...

Kratší/delší nehraje roli (dají se nastavovat), jde o ten mechanismus, do kterého se to upíná. U předních pásů je upevněn k 30 cm dlouhému ocelovému lanu v bužírce, u zadních je zacvaknut do asi 15 cm dlouhému pásu. Takhle je to u všech aut za posledních 30 let! A ještě tam je samozřejmě ten dvouboďák...

Tyto pásy (pokud nejsou skladovány na Valašsku u myší díry :wink: ) vydrží téměř věčně, na rozdíl od samonavíjecích...

Né že bych je já osobně někdy potřeboval, připoután na zadní sedačce jsem v tatře snad ještě nikdy neseděl, ale někteří pasažéři se hóódně diví, že to vzadu nemá pásy... :mrgreen:

Napísané: 04 Nov 2004, 15:13
od užívateľa D.A.
Co to meleš? Sháníš PÁSY nebo KOTVY?
Nejdřív to vypadalo, že se bavíš o pásech. Trapné poznámky nechám bez komentáře. Ano, v žádné chromce jsem ještě originálně zabudované pásy na zadních místech neviděl. Ty ano???

JInak jsem vytušil, že "životnost" zaměňuješ se schopností nějak ten pás zapnout a zase ho odložit na místo. A u samonavíjecího asi zkoumáš navíjecí mechanismus. Tak to potom ano. Já za podstatnější považuji funkčnost pásu (tkaniny) v okamžiku nárazu. Jestli vydrží, nebo ne. Na což má vliv stáří, způsob skladování, přestálé namožení...

?

Napísané: 04 Nov 2004, 15:29
od užívateľa carlos
chromka nemá zazné pásy

Napísané: 04 Nov 2004, 21:26
od užívateľa Luboš
Bezpečnostní pásy jsou bezpečnostní pásy. Když je koupíš v obchodě, také ti je dodají jako komplet, včetně všech šroubů, podložek a ozdobných krytů. Zcela chápu, že za pytlík kafe se nikdo pro tebe nepřetrhne a nedodá ti ani ten běžný standard...

Ty pásy se daly běžně koupit jako příslušenství, i v tatře jsem je už viděl. Škoda, že do škodovek se většinou dávaly v černém provedení... :?

Napísané: 04 Nov 2004, 22:18
od užívateľa michal heky
Luboši, taky bych se hooodně divil, kdybych se neměl čím připoutat. K čemu by mi pak byla jakás takás bezpečnost tatry, kdybych vyletěl oknem?? Stejně tak se ti divím, že vůbec uvažuješ o nesamonavíjecích pásech.

Samonavíjecí se dají sem tam koupit nové, aspoň mně se to podařilo. I když, pravda, nebyly na tatru, ale na škodovku. Ale kdo to pozná?

Napísané: 05 Nov 2004, 00:51
od užívateľa Luboš
Proč o nich uvažuju? Chromky jsou vpředu vybaveny z výroby nesamonavíjecími pásy, tak by vypadalo dost blbě dát dozadu samonavíjecí. Navíc by to nesedělo ani barevně.

Napísané: 05 Nov 2004, 07:37
od užívateľa D.A.
Tak dej všude hnědý Favoš.

Když už uvažujete o nárazu, při kterém se kvapně odchází oknem, tak 30leté pásy budou asi hodně platné. Doporučený limit výměn je okolo 4 roků (pro dospělácké pásy i pásy v dětských sedačkách).

Napísané: 05 Nov 2004, 09:11
od užívateľa ondrej
Chlapi, vy Luboša ale vôbec nechápete a radíte mu už vopred neprijateľné varianty. On proste chce mať v chrómke aj vzadu bezpečnostné pásy - také, ako tam patria, svetlosivé, nenavíjacie (aj keď ako mimoriadna výbava). čo je na tom divného!? Keby som ich zohnal, aj ja sa poteším. Aj keď v chrómke (1984) mám už samonavíjacie pásy (originál, iba vpredu), mám aj vozy s nesamonavíjacími - iba vpredu.
Luboš má cit pre originalitu - ako jeden z mála. Núkať mu pásy z Favorita, aj keď asi s dobrým úmyslom, nie je asi najšťastnejšie riešenie... :roll:

Napísané: 05 Nov 2004, 10:37
od užívateľa Luboš
D_A: Výměnné lhůty ani výrobce ani dodavatel nestanovil, mění se jen v případě nějakého porušení.

Ondrej to správně pochopil, není problém tam dát i podstatně modernější pásy než ty skoro 20 let staré systémy z favoritu/t613-3/-4, ale co z toho "auta" potom bude?? :o

Napísané: 05 Nov 2004, 12:47
od užívateľa D.A.
Ondreji, s tím nemůžu souhlasit, protože jsem vzal v potaz Lubošovy argumenty:
"Né že bych je já osobně někdy potřeboval, připoután na zadní sedačce jsem v tatře snad ještě nikdy neseděl, ale někteří pasažéři se hóódně diví, že to vzadu nemá pásy... "
Z toho jsem pochopil, že očekává FUNKČNOST těch pásů. Kdyby naopak napsal to, co ty (že to má jít na výstavu do muzea), byly by samozřejmě archivní Moravany tou jedinou správnou volbou.

Já zase zastávám názor - proč u auta, které v originále zadní pásy namontováno nemělo, ničit čalounění na sloupcích? Když už jsme u té originality. O tom, v jakém stavu budou závity v podlaze, raději nepíšu.

Ale vzhledem k tomu, že momentálně obědvám, tak se s nikým hádat nebudu. Luboši, našroubuj si tam ty pásy, pro jistotu ještě připoutávej nohy a ruce řemínky, a kdyby se ty stopařky nějak divně tvářily, tak jim řekni, že jsem ti to poradil já!

Napísané: 05 Nov 2004, 13:36
od užívateľa 603
konecne som pochopil preco su v autach na zadnych sedackach pasy.... diky D.A. chcem tiez pasy a remienky, pripadne bicik... sodoma gomora.. ;)

Napísané: 05 Nov 2004, 13:43
od užívateľa 603
tomas ma vo svojej tatre hodvabne satky a pod sedackou sekacik na lad... ;)

Napísané: 05 Nov 2004, 13:44
od užívateľa tomas
aj puta mam ..

Napísané: 05 Nov 2004, 16:57
od užívateľa D.A.
>603: Nechtěl jsi náhodou napsat Sodomka & Gomola???

Napísané: 05 Nov 2004, 17:13
od užívateľa michal heky
Co z toho auta potom bude? No přece bezpečnější auto, resp. míň nebezpečné. Pokud chceš mít originalitu, tak dozadu nedávej nic. Jak prosté. :P

Napísané: 05 Nov 2004, 23:37
od užívateľa Luboš
michal heky napísal:Co z toho auta potom bude? No přece bezpečnější auto, resp. míň nebezpečné. Pokud chceš mít originalitu, tak dozadu nedávej nic. Jak prosté. :P
Ono to nakonec tak dopadne, ale kdybych na ty pásy někde narazil, neměl bych problém je tam namontovat. Není to nic v rozporu s originalitou, je to prostě jen dobový doplněk, v tomto případě navíc značnou měrou přispívající k bezpečnosti.

Kdybych chtěl bezpečnější auto, nekoupím si tatru z roku 1977 nebo 1982 ale něco z 21. století...