TATRA MTX V8

Čo jednému chýba, iný môže mať...
Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 21 Jan 2005, 21:04

No Luboši, v roce 1992 to bylo zcela standartní řešení. Rozhodně je menší zlo produkovat 6 let jeden typ motoru, než 30 let stále stejně nedořešenou karoserii :D. Mě osobně třeba rozdělovač na "i" motoru nevadí - jezdí to, emise to plní, problémy s tím nejsou. Já bych raději s nástupem generace "i" motorů uvítal kupříkladu jejich odlehčení (alespoň -150 kg) a ventily ovládané hydraulickými zdvihátky. Jinak pokud máš zájem, k ADCISU samozřejmě není problém osadit osm cívek přímo na svíčky a budit je sekvenčně jako vstřikování.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 21 Jan 2005, 21:17

Zájem by byl, ale je tu už velký problém sehnat neschnilé auto s ikat motorem... V roce 1992 jsem zaváhal a teď už nějak nejsou... :?

Mimochodem hydraulická zdvihátka snad měla některá auta už v 60. letech, to se zaspalo už při vývoji...

D.P..

Príspevok od užívateľa D.P.. » 22 Jan 2005, 18:31

Je samozrejmé že to funguje a ja sa nesnažím objaviť Ameriku.

Ja znova opakujem že som len chcel povedať že dá sa urobiť všetko len treba problém poriadne preskúmať a hľadať riešenia. Takže tieto zvyšovania výkonu sú OK aj bez úprav na karosérii ale nieje to až taká sláva lebo tento výkon je z veľkej časti zýskaný "vplyvom otáčok". Všimnime si ešte aj to že tieto motory už mali zlepšený odvod tepla(hliníkové rebrovanie valcov). Takže aj v Tatrovke vedeli o problémoch o ktorých som v súvislosti s chladením písal a vie to aj sám p. Bordovský ktorý je určite autorita pre nás všetkých a stýmito nedokonalosťami pri návrhu nových motorov ráta (príklad: aby eliminoval zastaralosť spaľovacieho priestoru tak že montuje na motory 2 sviečky na válec) takže vidno že kto chce s týmto motorom robiť veci musí si tieto fakty uvedomovať.
Ako to viem?
Jednoducho tak že som s ním už niečo prebral.

Teraz to môže opäť vyzerať že sa snažím o nejaké podporovanie turba atď. ale naozaj to tak nieje!!!!!!!!!!
Tieto veci sa vylepšujú a keď to bude urobené tak ako to má byť tak potom dám podrobný popis aj s meraniami na motore.( prečo? lebo niekoho to zaujíma a prečo by som im to tajil)
Ešte niečo k tomuto: niekto mi odkázal prečo si nezoženiem motor Audi ktorý je OK. Jednoducho preto že mi to chceme mať v Tatre a z Tatry. A po druhé, z toho Audi by to bolo moc jednoduché a to by zvládol aj absolvent učňovky zameranej na vozidlá a to je minimálne pod moju úroveň lebo ja som nerobil VŠ pre titul ale pre vedomosti a ja si ľudí s vedomosťami vážim nadovšetko aj keď majú rozdielne názory. Preto sa na niektorých oponentov nepozerám so zlobou ale nad ích pripomienkami rpemýšľam a keď mi niečo dajú tak som im moc moc vďačný!

Ale o tomto hovoriť nechcem!!!!

Radšej by som sa opýtal prečo tak kŕčovito obhajujete to že tento motor je bez chyby. Nie je to trochu spiatočnícke?(neberte to v zlom to bola len rečnícka otázka na úvod toho čo chcem ďalej hovoriť) Veď aj samotná cirkev už moc dávno pocopila že toto nieje cesta ako sa posúvať do predu.
Nie je lepšie tieto fakty (o podľa mňa celkom zaujímavom a priekopníckom motore ku ktorému má každý z nás možno aj v určitom zmysle "citový vzťah") brať na vedomie a lepšie sa tak vcítiť do práce motora a teda mu aj porozumieť a šetriť ho?

Ja znova opakujem že teplota oleja vôbec nekorešponduje s teplotou hlavy ktorá má byť 165 st. Celz. Dôkazom toho je aj to že teplomer pri motore turo ukayuje cca 100(čo je na olej v poriadku) a hlava už mala cca 250.
Ďalší príklad je že na Ecorre majú v závodnom tempe 80 st. C. olej a hlava je na maxime ak nie za ním!!!!!!!!!(prčo to tak je je teraz nepodstatné!)
Takže ten teplomer má len informatívny charakter a jeho údaje by mohli sedieť na jazdu za normálnych okolností ako sú rovina, cca 20 st. C., normálny tlak vzduchu a "normálna" rýchlosť(závisý od stúpania).

O tomto sa nedočítate v príručke ale dá sa to zistiť z tzv. "Grafu celkovej charakteristiky motora" ktorý nieje až tak známi a ani nemôže byť lebo všetci výrobcovia sa jeho zverejneniu bránia, nakoľko by vyšli na povrch veci o ktorých by radšej pomlčali!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pozn.:
Ak hovorím o zvyšovaní výkonu atď. tak tým myslím motor so vstrekom ...

PS: Ja vám úplne rozumiem, po prvé tu mám zlé meno, po druhé niekto píše o veciach ktoré sú možno odvážne a vy ste to tak nikdy nevideli ale [b]"Hybnou silou pokroku je len a jedine premýšľanie ako to urobiť..."
[/b]


Ja verím že aj vy sa tým riadite a vidno to aj z iních príspevkov ale priznajte si že keď tušíte príspevok odomňa tak už tá objektivita trochu "pokulháva"

:) :) :)

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 22 Jan 2005, 18:45

Jezismaria, clovek je chvilku mimo a kolko chujovin sa tu stihne nazbierat... skoro som odpadol. :shock:
Ale pokracujte, nech je sranda... :P

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 22 Jan 2005, 19:41

Také se nestačím divit... :roll:

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 22 Jan 2005, 20:04

Kdepak, jeden o voze, druhý o koze.....

tento výkon je z veľkej časti zýskaný "vplyvom otáčok". Všimnime si ešte aj to že tieto motory už mali zlepšený odvod tepla(hliníkové rebrovanie valcov). Takže aj v Tatrovke vedeli o problémoch o ktorých som v súvislosti s chladením písal ..... AlFery válce už měli Speciály v 80tých letech, takže hovořit o jejich použití v souvislosti s generací motorů "i" je trochu podivné. Že by se tím něco extra zlepšilo, nevím, naopak vím z praxe servisáků, že AlFery ze sebe postupem času udělají "soudek", protože jsou málo tuhé právě z důvodu malého podílu litiny na jejich konstrukci. Jinak z hlediska uživatele nepozoruji mezi řádně seřízenými motory s litinovými a AlFer válci žádný rozdíl ve stylu maximálních provozních teplot.

Ja znova opakujem že teplota oleja vôbec nekorešponduje s teplotou hlavy ktorá má byť 165 st. Celz. Dôkazom toho je aj to že teplomer pri motore turo ukayuje cca 100(čo je na olej v poriadku) a hlava už mala cca 250. ..... a on tu někdo tvrdí, že teplota oleje koresponduje s teplotou hlavy motoru? Že bych si dal na palubní desku osm teploměrů a chcípal motor pokaždé, když některý z nich ukáže 166 st.C ? :D

O tomto sa nedočítate v príručke ale dá sa to zistiť z tzv. "Grafu celkovej charakteristiky motora" ktorý nieje až tak známi a ani nemôže byť lebo všetci výrobcovia sa jeho zverejneniu bránia, nakoľko by vyšli na povrch veci o ktorých by radšej pomlčali!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ...... představa přísně střeženého cáru papíru s negativními průběhy tepelné a mechanické účinnosti motoru v kanceláři tajemníka Strany ve správní budově kombinátu s.p. mi vyvolává úsměv na tváři. Myslím, že něco takového nikdy neměli potřebu dělat - povinný odběr výrobků byl zajištěn, i kdyby to lepili z balsy.

Ja verím že aj vy sa tým riadite a vidno to aj z iních príspevkov ale priznajte si že keď tušíte príspevok odomňa tak už tá objektivita trochu "pokulháva" ...... naopak, vždycky jsem zvědavej a těším se, co z toho vyleze. Turbo už tu bylo, díra za zadní sedačkou taky, ale jinak nic konkrétního a konstruktivního....

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 22 Jan 2005, 20:11

ešte oprava prevodovky z pod auta

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 22 Jan 2005, 21:38

Co na toto vsetko Jan Tleskač??? :P

Užívateľov profilový obrázok
Brtník
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 54
Dátum registrácie: 10 Feb 2005, 22:46
Tatry, ktoré vlastním: T-613 BS. To je dílo :-D :-D
Bydlisko: Křivoklátské hvozdy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Brtník » 10 Feb 2005, 23:12

Chlapi, (myslím tím ,,Powerteam¨¨ 8) ) není přece nic jednoduššího, než ten motour někde na srazu ukázat,brum, eventuálně ho vzít na brzdu a zveřejnit parametry, proč se tady o tom dohadovat, brum? 8)

Honza

Príspevok od užívateľa Honza » 20 Apr 2005, 17:16

Carauto č. 16, vyšlo dnes. Kdopak to píše?
Prílohy
Turbo T613.jpg
(111 KiB) 351 stiahnutí

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 21 Apr 2005, 14:57

???

Užívateľov profilový obrázok
matúš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 229
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 12:57
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Kamenná 22, Nitra 94901
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa matúš » 22 Apr 2005, 00:00

Som bol v krčme na jeden džus a krčmar hned aha aha aha 603 už si videl takuto fotku, tak som som mu povedal že ano a potom som sa ho ešte opytal či sa nahodov nepodpisal power :) , že nie.
Ktorý huncút to bol ? Nech sa prizná .

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných