TATRA MTX V8
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
No Luboši, v roce 1992 to bylo zcela standartní řešení. Rozhodně je menší zlo produkovat 6 let jeden typ motoru, než 30 let stále stejně nedořešenou karoserii . Mě osobně třeba rozdělovač na "i" motoru nevadí - jezdí to, emise to plní, problémy s tím nejsou. Já bych raději s nástupem generace "i" motorů uvítal kupříkladu jejich odlehčení (alespoň -150 kg) a ventily ovládané hydraulickými zdvihátky. Jinak pokud máš zájem, k ADCISU samozřejmě není problém osadit osm cívek přímo na svíčky a budit je sekvenčně jako vstřikování.
Je samozrejmé že to funguje a ja sa nesnažím objaviť Ameriku.
Ja znova opakujem že som len chcel povedať že dá sa urobiť všetko len treba problém poriadne preskúmať a hľadať riešenia. Takže tieto zvyšovania výkonu sú OK aj bez úprav na karosérii ale nieje to až taká sláva lebo tento výkon je z veľkej časti zýskaný "vplyvom otáčok". Všimnime si ešte aj to že tieto motory už mali zlepšený odvod tepla(hliníkové rebrovanie valcov). Takže aj v Tatrovke vedeli o problémoch o ktorých som v súvislosti s chladením písal a vie to aj sám p. Bordovský ktorý je určite autorita pre nás všetkých a stýmito nedokonalosťami pri návrhu nových motorov ráta (príklad: aby eliminoval zastaralosť spaľovacieho priestoru tak že montuje na motory 2 sviečky na válec) takže vidno že kto chce s týmto motorom robiť veci musí si tieto fakty uvedomovať.
Ako to viem?
Jednoducho tak že som s ním už niečo prebral.
Teraz to môže opäť vyzerať že sa snažím o nejaké podporovanie turba atď. ale naozaj to tak nieje!!!!!!!!!!
Tieto veci sa vylepšujú a keď to bude urobené tak ako to má byť tak potom dám podrobný popis aj s meraniami na motore.( prečo? lebo niekoho to zaujíma a prečo by som im to tajil)
Ešte niečo k tomuto: niekto mi odkázal prečo si nezoženiem motor Audi ktorý je OK. Jednoducho preto že mi to chceme mať v Tatre a z Tatry. A po druhé, z toho Audi by to bolo moc jednoduché a to by zvládol aj absolvent učňovky zameranej na vozidlá a to je minimálne pod moju úroveň lebo ja som nerobil VŠ pre titul ale pre vedomosti a ja si ľudí s vedomosťami vážim nadovšetko aj keď majú rozdielne názory. Preto sa na niektorých oponentov nepozerám so zlobou ale nad ích pripomienkami rpemýšľam a keď mi niečo dajú tak som im moc moc vďačný!
Ale o tomto hovoriť nechcem!!!!
Radšej by som sa opýtal prečo tak kŕčovito obhajujete to že tento motor je bez chyby. Nie je to trochu spiatočnícke?(neberte to v zlom to bola len rečnícka otázka na úvod toho čo chcem ďalej hovoriť) Veď aj samotná cirkev už moc dávno pocopila že toto nieje cesta ako sa posúvať do predu.
Nie je lepšie tieto fakty (o podľa mňa celkom zaujímavom a priekopníckom motore ku ktorému má každý z nás možno aj v určitom zmysle "citový vzťah") brať na vedomie a lepšie sa tak vcítiť do práce motora a teda mu aj porozumieť a šetriť ho?
Ja znova opakujem že teplota oleja vôbec nekorešponduje s teplotou hlavy ktorá má byť 165 st. Celz. Dôkazom toho je aj to že teplomer pri motore turo ukayuje cca 100(čo je na olej v poriadku) a hlava už mala cca 250.
Ďalší príklad je že na Ecorre majú v závodnom tempe 80 st. C. olej a hlava je na maxime ak nie za ním!!!!!!!!!(prčo to tak je je teraz nepodstatné!)
Takže ten teplomer má len informatívny charakter a jeho údaje by mohli sedieť na jazdu za normálnych okolností ako sú rovina, cca 20 st. C., normálny tlak vzduchu a "normálna" rýchlosť(závisý od stúpania).
O tomto sa nedočítate v príručke ale dá sa to zistiť z tzv. "Grafu celkovej charakteristiky motora" ktorý nieje až tak známi a ani nemôže byť lebo všetci výrobcovia sa jeho zverejneniu bránia, nakoľko by vyšli na povrch veci o ktorých by radšej pomlčali!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pozn.:
Ak hovorím o zvyšovaní výkonu atď. tak tým myslím motor so vstrekom ...
PS: Ja vám úplne rozumiem, po prvé tu mám zlé meno, po druhé niekto píše o veciach ktoré sú možno odvážne a vy ste to tak nikdy nevideli ale [b]"Hybnou silou pokroku je len a jedine premýšľanie ako to urobiť..."
[/b]
Ja verím že aj vy sa tým riadite a vidno to aj z iních príspevkov ale priznajte si že keď tušíte príspevok odomňa tak už tá objektivita trochu "pokulháva"
Ja znova opakujem že som len chcel povedať že dá sa urobiť všetko len treba problém poriadne preskúmať a hľadať riešenia. Takže tieto zvyšovania výkonu sú OK aj bez úprav na karosérii ale nieje to až taká sláva lebo tento výkon je z veľkej časti zýskaný "vplyvom otáčok". Všimnime si ešte aj to že tieto motory už mali zlepšený odvod tepla(hliníkové rebrovanie valcov). Takže aj v Tatrovke vedeli o problémoch o ktorých som v súvislosti s chladením písal a vie to aj sám p. Bordovský ktorý je určite autorita pre nás všetkých a stýmito nedokonalosťami pri návrhu nových motorov ráta (príklad: aby eliminoval zastaralosť spaľovacieho priestoru tak že montuje na motory 2 sviečky na válec) takže vidno že kto chce s týmto motorom robiť veci musí si tieto fakty uvedomovať.
Ako to viem?
Jednoducho tak že som s ním už niečo prebral.
Teraz to môže opäť vyzerať že sa snažím o nejaké podporovanie turba atď. ale naozaj to tak nieje!!!!!!!!!!
Tieto veci sa vylepšujú a keď to bude urobené tak ako to má byť tak potom dám podrobný popis aj s meraniami na motore.( prečo? lebo niekoho to zaujíma a prečo by som im to tajil)
Ešte niečo k tomuto: niekto mi odkázal prečo si nezoženiem motor Audi ktorý je OK. Jednoducho preto že mi to chceme mať v Tatre a z Tatry. A po druhé, z toho Audi by to bolo moc jednoduché a to by zvládol aj absolvent učňovky zameranej na vozidlá a to je minimálne pod moju úroveň lebo ja som nerobil VŠ pre titul ale pre vedomosti a ja si ľudí s vedomosťami vážim nadovšetko aj keď majú rozdielne názory. Preto sa na niektorých oponentov nepozerám so zlobou ale nad ích pripomienkami rpemýšľam a keď mi niečo dajú tak som im moc moc vďačný!
Ale o tomto hovoriť nechcem!!!!
Radšej by som sa opýtal prečo tak kŕčovito obhajujete to že tento motor je bez chyby. Nie je to trochu spiatočnícke?(neberte to v zlom to bola len rečnícka otázka na úvod toho čo chcem ďalej hovoriť) Veď aj samotná cirkev už moc dávno pocopila že toto nieje cesta ako sa posúvať do predu.
Nie je lepšie tieto fakty (o podľa mňa celkom zaujímavom a priekopníckom motore ku ktorému má každý z nás možno aj v určitom zmysle "citový vzťah") brať na vedomie a lepšie sa tak vcítiť do práce motora a teda mu aj porozumieť a šetriť ho?
Ja znova opakujem že teplota oleja vôbec nekorešponduje s teplotou hlavy ktorá má byť 165 st. Celz. Dôkazom toho je aj to že teplomer pri motore turo ukayuje cca 100(čo je na olej v poriadku) a hlava už mala cca 250.
Ďalší príklad je že na Ecorre majú v závodnom tempe 80 st. C. olej a hlava je na maxime ak nie za ním!!!!!!!!!(prčo to tak je je teraz nepodstatné!)
Takže ten teplomer má len informatívny charakter a jeho údaje by mohli sedieť na jazdu za normálnych okolností ako sú rovina, cca 20 st. C., normálny tlak vzduchu a "normálna" rýchlosť(závisý od stúpania).
O tomto sa nedočítate v príručke ale dá sa to zistiť z tzv. "Grafu celkovej charakteristiky motora" ktorý nieje až tak známi a ani nemôže byť lebo všetci výrobcovia sa jeho zverejneniu bránia, nakoľko by vyšli na povrch veci o ktorých by radšej pomlčali!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pozn.:
Ak hovorím o zvyšovaní výkonu atď. tak tým myslím motor so vstrekom ...
PS: Ja vám úplne rozumiem, po prvé tu mám zlé meno, po druhé niekto píše o veciach ktoré sú možno odvážne a vy ste to tak nikdy nevideli ale [b]"Hybnou silou pokroku je len a jedine premýšľanie ako to urobiť..."
[/b]
Ja verím že aj vy sa tým riadite a vidno to aj z iních príspevkov ale priznajte si že keď tušíte príspevok odomňa tak už tá objektivita trochu "pokulháva"
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Kdepak, jeden o voze, druhý o koze.....
tento výkon je z veľkej časti zýskaný "vplyvom otáčok". Všimnime si ešte aj to že tieto motory už mali zlepšený odvod tepla(hliníkové rebrovanie valcov). Takže aj v Tatrovke vedeli o problémoch o ktorých som v súvislosti s chladením písal ..... AlFery válce už měli Speciály v 80tých letech, takže hovořit o jejich použití v souvislosti s generací motorů "i" je trochu podivné. Že by se tím něco extra zlepšilo, nevím, naopak vím z praxe servisáků, že AlFery ze sebe postupem času udělají "soudek", protože jsou málo tuhé právě z důvodu malého podílu litiny na jejich konstrukci. Jinak z hlediska uživatele nepozoruji mezi řádně seřízenými motory s litinovými a AlFer válci žádný rozdíl ve stylu maximálních provozních teplot.
Ja znova opakujem že teplota oleja vôbec nekorešponduje s teplotou hlavy ktorá má byť 165 st. Celz. Dôkazom toho je aj to že teplomer pri motore turo ukayuje cca 100(čo je na olej v poriadku) a hlava už mala cca 250. ..... a on tu někdo tvrdí, že teplota oleje koresponduje s teplotou hlavy motoru? Že bych si dal na palubní desku osm teploměrů a chcípal motor pokaždé, když některý z nich ukáže 166 st.C ?
O tomto sa nedočítate v príručke ale dá sa to zistiť z tzv. "Grafu celkovej charakteristiky motora" ktorý nieje až tak známi a ani nemôže byť lebo všetci výrobcovia sa jeho zverejneniu bránia, nakoľko by vyšli na povrch veci o ktorých by radšej pomlčali!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ...... představa přísně střeženého cáru papíru s negativními průběhy tepelné a mechanické účinnosti motoru v kanceláři tajemníka Strany ve správní budově kombinátu s.p. mi vyvolává úsměv na tváři. Myslím, že něco takového nikdy neměli potřebu dělat - povinný odběr výrobků byl zajištěn, i kdyby to lepili z balsy.
Ja verím že aj vy sa tým riadite a vidno to aj z iních príspevkov ale priznajte si že keď tušíte príspevok odomňa tak už tá objektivita trochu "pokulháva" ...... naopak, vždycky jsem zvědavej a těším se, co z toho vyleze. Turbo už tu bylo, díra za zadní sedačkou taky, ale jinak nic konkrétního a konstruktivního....
tento výkon je z veľkej časti zýskaný "vplyvom otáčok". Všimnime si ešte aj to že tieto motory už mali zlepšený odvod tepla(hliníkové rebrovanie valcov). Takže aj v Tatrovke vedeli o problémoch o ktorých som v súvislosti s chladením písal ..... AlFery válce už měli Speciály v 80tých letech, takže hovořit o jejich použití v souvislosti s generací motorů "i" je trochu podivné. Že by se tím něco extra zlepšilo, nevím, naopak vím z praxe servisáků, že AlFery ze sebe postupem času udělají "soudek", protože jsou málo tuhé právě z důvodu malého podílu litiny na jejich konstrukci. Jinak z hlediska uživatele nepozoruji mezi řádně seřízenými motory s litinovými a AlFer válci žádný rozdíl ve stylu maximálních provozních teplot.
Ja znova opakujem že teplota oleja vôbec nekorešponduje s teplotou hlavy ktorá má byť 165 st. Celz. Dôkazom toho je aj to že teplomer pri motore turo ukayuje cca 100(čo je na olej v poriadku) a hlava už mala cca 250. ..... a on tu někdo tvrdí, že teplota oleje koresponduje s teplotou hlavy motoru? Že bych si dal na palubní desku osm teploměrů a chcípal motor pokaždé, když některý z nich ukáže 166 st.C ?
O tomto sa nedočítate v príručke ale dá sa to zistiť z tzv. "Grafu celkovej charakteristiky motora" ktorý nieje až tak známi a ani nemôže byť lebo všetci výrobcovia sa jeho zverejneniu bránia, nakoľko by vyšli na povrch veci o ktorých by radšej pomlčali!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ...... představa přísně střeženého cáru papíru s negativními průběhy tepelné a mechanické účinnosti motoru v kanceláři tajemníka Strany ve správní budově kombinátu s.p. mi vyvolává úsměv na tváři. Myslím, že něco takového nikdy neměli potřebu dělat - povinný odběr výrobků byl zajištěn, i kdyby to lepili z balsy.
Ja verím že aj vy sa tým riadite a vidno to aj z iních príspevkov ale priznajte si že keď tušíte príspevok odomňa tak už tá objektivita trochu "pokulháva" ...... naopak, vždycky jsem zvědavej a těším se, co z toho vyleze. Turbo už tu bylo, díra za zadní sedačkou taky, ale jinak nic konkrétního a konstruktivního....
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných