Vytápění garáže
- Mirek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 554
- Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
- Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M - Bydlisko: střední Čechy
- Kontaktovať užívateľa:
Vytápění garáže
Přemýšlím o vytápění garáže - dílny infrapanely. Používáte je k tomu někdo? V garáži se bude i lakovat a s nástupem akvabáze by se infra mohlo hodit.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vytápění garáže
Byl jsem na montáži v několika fabrikách, kde to viselo pod stropem. Přestože na teploměru bylo jen 15°C, cítil jsem se v tričku velmi příjemně. Nevím jak velké chceš ty panely a jak velký jednotkový výkon mají. V halách se používá trubka se "zrcadlem" - hliníkový plech. Takové topidlo je třeba umístit dosti vysoko. Neuvažoval bych o tom v případě, že bych se často válel pod autem, tam totiž teplo nedosvítí
Lakovna - nejlépe samostatná okachlíkovaná místnost s výkonným větráním. Ty nové barvy smrdí jak sviňa. Zlatá acetónka, to měl člověk aspoň dobrou náladu
Lakovna - nejlépe samostatná okachlíkovaná místnost s výkonným větráním. Ty nové barvy smrdí jak sviňa. Zlatá acetónka, to měl člověk aspoň dobrou náladu
- Mirek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 554
- Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
- Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M - Bydlisko: střední Čechy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vytápění garáže
Uvažuju o elektrickejch panelech, na stěny cca do 2m výšky aby v případě lakování osvítily jak boky, tak střechu.
Docela by mě ale zajímalo jakej je rozdíl mezi např. tímto http://gloriet-infratopeni.cz/infrazarice-ufo.html a takovými těmi koupelnovými. Výkonově můžou být stejné, principielně víceméně taky (různý zdroj, ale záření vždy stejné). Používáte to někdo?
Docela by mě ale zajímalo jakej je rozdíl mezi např. tímto http://gloriet-infratopeni.cz/infrazarice-ufo.html a takovými těmi koupelnovými. Výkonově můžou být stejné, principielně víceméně taky (různý zdroj, ale záření vždy stejné). Používáte to někdo?
- Kontráš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 505
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vytápění garáže
Svéhočasu jsem o tom taky uvažoval, nicméně spíše o plynových zářičích (z důvodu aktuáního stavu napojení garáže x příkon). Nicméně právě z důvodu zastínění "pracoviště" autem jsem to nakonec nerealizoval. Přece jenom pořizovací náklady nejsou za babku, tak jsem nechtěl riskovat, že budu mít ohřáté auto a já se za (nebo v, nebo pod) ním budu klepat zimou.
Docela by mě zajímal rozdíl mezi plynovými a lektrickými zářiči co se provozních nákladů týče.
Zaregistroval jsem na webu i polohovatelný zářič na jakémsi pojízdném rámu pro autoservisy - ten rám byl ale poměrně velký, takže bych se s ním v garáži asi nepohnul.
Docela by mě zajímal rozdíl mezi plynovými a lektrickými zářiči co se provozních nákladů týče.
Zaregistroval jsem na webu i polohovatelný zářič na jakémsi pojízdném rámu pro autoservisy - ten rám byl ale poměrně velký, takže bych se s ním v garáži asi nepohnul.
- Kontráš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 505
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vytápění garáže
Mirek: pokud se rozhodneš do toho jít, tak bych pak uvítal nějakou "recenzi" úspěšnosti použití ve vztahu na užitnou hodnotu.
- Mirek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 554
- Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
- Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M - Bydlisko: střední Čechy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vytápění garáže
OK. Vypadá to na to. Kamínka nepřicházej v úvahu, dělaj bordel. Plynový topení nechci, žere vzduch a je z něj vlhko. Takže se vlastně rozhoduju jen mezi těma infra-panelama a nějakym eletrickym fukarem
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vytápění garáže
Mnó, normální plynové topení snad žere vzduch z venku a ven vypouští spaliny. Prorazit díru skrz zeď snad nebude problém. Ty plynové infrazářiče mají taky přívod vzduchu z venku a výfuk přes střechu. Nevím jak velkou máš garáž, ale do klasické š=5, l=8 a v=2.2 bych na zeď pověsil wafky. Účinnost kolem 85% snad nebude při občasném provozu na závadu. Lakovat tam asi moc bezpečně nepůjde, ale měl bych strach i z toho infrazářiče. Hořlavý aerosol a žhavý povrch...
- Mirek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 554
- Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
- Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M - Bydlisko: střední Čechy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vytápění garáže
Další aspekt proč ne plyn je cena, platíme 2 Kč/kWh elektriky a u toho plynu je docela vysoká spotřeba.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vytápění garáže
Lakuje se za krásného počasí venku, tři vrstvy orginál acetónky, lakýrník si dá kafčo, pak další tři vrstvy a Ty si Míro přichystáš petrolej a 1200 stovku šmirgl a brósíme, brósíme až na vrstvu n-1
Re: Vytápění garáže
A s hmyzem máš podepsanou bilaterální dohodu o neútočení, jasně, tomu věřím a tak to chci.
BTW, kdo dovede vyjmenovat všechny "nevýbušné" principy vytápění garáže pro případ lakování, pokud předem vyloučíme UT s radiátory?
BTW, kdo dovede vyjmenovat všechny "nevýbušné" principy vytápění garáže pro případ lakování, pokud předem vyloučíme UT s radiátory?
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vytápění garáže
Po mých zkušenostech (tepelných i finančních) s vytápěním čehokoliv na "lidské" teploty, bych dnes v garáži šel už jen na tepelné čerpadlo vzduch-vzduch z Bauhausu (v zimě hřeje/v létě chladí) a jako pomocný zdroj několik plechových infrazářičů ETA http://www.eta-elektro.cz/infrazaric-et ... _eta_.html. Jsou nejlevnější, nezničitelné a mohou stát i pod autem. Navíc jsou panímámami často vyhazovány z estetických (pouze!) důvodů a lze je snadno získat za "zaplaťpámbu".
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Vytápění garáže
To bude asi endemit, tu nežijí. Nechtěl bys mi, prosím, nasbírat tak půl velkého kontejneru do místností odpovídajících 4 garážovým stáním?
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vytápění garáže
Počkej do jara, místní hasiči a fotbalisti teď akorát slopajó. Ale první jarní neděli vyjedou s vlečkou vysbírat škarpy, rašící bory, háje a remízky a nějaký tam určitě porostou.
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Vytápění garáže
No problem, tuto zimu nelakuji.
- Veterantatra
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 50
- Dátum registrácie: 16 Aug 2008, 23:10
- Tatry, ktoré vlastním: T12 čtyřdveřová limusina
T57 čistá - falešný kabriolet - Kontaktovať užívateľa:
Re: Vytápění garáže
Kolegové, nemohu nikde na internetu najít nějaký inteligentní praktický popis tohoto klasického acetonového lakování. Na lakovnu nyní nemám (bankovní krize!), tak bych to chtěl zkusit sám. Nevím, zda to Jack myslel vážně s broušením v petroleji, to jsem ještě neslyšel, ale samozřejmě mě zajímá broušení a leštění acetonky. Nemáte někdo odkaz na nějakou stránku na internetu?jack napísal:Lakuje se za krásného počasí venku, tři vrstvy orginál acetónky, lakýrník si dá kafčo, pak další tři vrstvy a Ty si Míro přichystáš petrolej a 1200 stovku šmirgl a brósíme, brósíme až na vrstvu n-1
Díky Vašek
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vytápění garáže
Ano, já to nepamatuji, ale podle pamětníků se lak opravdu brousil pod petrolejem. Slyšel jsem i rady jak si pomoci, nemáme-li poruce smirkový papír 8-mi stovku, stačí prý vzít dvě 400ky, splásknout ruce,trochu s nima zakvedlat a máme rázem 2 šmirgl papíry 800..Veterantatra napísal:..... Nevím, zda to Jack myslel vážně s broušením v petroleji, to jsem ještě neslyšel, ale samozřejmě mě zajímá broušení a leštění acetonky. Nemáte někdo odkaz na nějakou stránku na internetu?jack napísal:Lakuje se za krásného počasí venku, tři vrstvy orginál acetónky, lakýrník si dá kafčo, pak další tři vrstvy a Ty si Míro přichystáš petrolej a 1200 stovku šmirgl a brósíme, brósíme až na vrstvu n-1
Díky Vašek
Kdysi na TP dával někdo postup pro lakování T2-603 dle knihy o lakovacích postupech, okopíroval jsem si jej, takže si jej sem dovolím vložit :
Základný náter:
farba S 2000 riedená S 6000 - nechať volne uschnúť
Tmelenie poškodených miest tmelom O 5004 s použitím riedidla O 6000
Na veľké plochy použijeme striekací tmel O 5008 s riedidlom O 6000
Na malé plochy rýchlo schnúci tmel C 5001 s riedidlom C 6000
Základnú vrstvu lakovania robíme nitroemailom C 2001 s riedidlom C 6000.
Poslené nastriekanie robíme nitroemailom s obsahom riedidla 50 až 70%
Krycí nástrek nitroemailom
po prvý a po druhýkrát sa robí krížovým smerom pod tlakom 3,5 kp/cm2 tryskou fi 2,5mm a to tak aby email nestekal.
Po prvom nalakovaní musí náter uschúť a až potom sa môže previesť druhý náter. Po druhom nastriekaní nasleduje opäť schnutie.
Po druhom nástreku je vidieť ešte chyby po tmelení, brúsení ...ktoré je nutné odstrániť a opraviť rychloschnúcim tmelom C 5001.
Po uschnutí brúsime tmel aj celú lakovanú plochu s použitím plstenej podložky a vody brusným papierom č.280 alebo 320.
Toto posledné brúsenie karosérie sa musí robiť len v pozdĺžnom smere a len predpísaným brúsnym papierom aby na karoserii nezostali vididteľné ryhy.
Konečné striekanie nitroemailom sa robí dvakrát v pozdĺžnom smere za podmienok uvedených v predchádzajúcom odstavci.
Leštenie karoserie je možné robiť po dokonalom preschnutí s použitím leštičky a leštiacej pasty P 8100. Na neprístupných miestach leštíme ručne flanelom a pastou rovnakým spôsobom/pohybom. Môže sa použiť aj tekuté leštidlo P 8104.
- Veterantatra
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 50
- Dátum registrácie: 16 Aug 2008, 23:10
- Tatry, ktoré vlastním: T12 čtyřdveřová limusina
T57 čistá - falešný kabriolet - Kontaktovať užívateľa:
Re: Vytápění garáže
Jacku, to je bezva popis, jen je to trochu historický spisek. Aspoň pokud jde o označování materiálu (tmely,laky,leštidla). Nevíš, jak některé ty komponenty nahradit současnými? Například dvousložkovými tmely? Snesou tyto rychleschnoucí tmely, aby se na ně nastříkala acetonka? Předpokládám, že se to brousí pod vodou. Ten petrolej asi ne už k vůli mastnotě - před každým dalším nástřikem by se muselo mohutně odmašťovat. Díky, pokud napíšeš nějaký komentář.
Vašek
Vašek
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vytápění garáže
Jsou tady jiní, kteří ví více. Ale dle mých dosavadních zkušeností mohu poradit takto :
Dvousložkový tmel - Poly tmel
Stříkací kit - Plnič 2K PUR
Lak nitrocelulozový leštitelný (alias acetonka) seženeš ještě dnes, taktéž nitrocelulozové ředidlo 6000 je dnes běžne k dostání.
Vše brousit pod vodou, poslední vrstvu můžeš pod petrolejem. Leštící pastu mám origo P8100, ale leštění s ní je faktická pakárna. Mnohem lépe lak zabrousí (vyleští) obyčejné tempo.
Dvousložkový tmel - Poly tmel
Stříkací kit - Plnič 2K PUR
Lak nitrocelulozový leštitelný (alias acetonka) seženeš ještě dnes, taktéž nitrocelulozové ředidlo 6000 je dnes běžne k dostání.
Vše brousit pod vodou, poslední vrstvu můžeš pod petrolejem. Leštící pastu mám origo P8100, ale leštění s ní je faktická pakárna. Mnohem lépe lak zabrousí (vyleští) obyčejné tempo.
- Veterantatra
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 50
- Dátum registrácie: 16 Aug 2008, 23:10
- Tatry, ktoré vlastním: T12 čtyřdveřová limusina
T57 čistá - falešný kabriolet - Kontaktovať užívateľa:
Re: Vytápění garáže
Díky za info. Tak už snad poslední otázka na toto téma: co je Tempo? Leštící pasta,která se dá pod tímhle názvem běžně koupit?
Je hnusné počasí, tak je čas jít něco kutit do garáže.... V
Je hnusné počasí, tak je čas jít něco kutit do garáže.... V
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vytápění garáže
Na zabroušení laku přípravek docela vhodný, obsahuje jemné abrazivní části.
Cena různá, kolem 70 kaček za tubu :
http://www.vasoil.cz/detail/tempo-leste ... nka-tempo/
Cena různá, kolem 70 kaček za tubu :
http://www.vasoil.cz/detail/tempo-leste ... nka-tempo/
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní