Ja myslím, že mám nárok zhodnocovať prednosti vozu Tatra 613.
A viete prečo? Pretože tlmiče nemám vytečené, pretože čapy nemám vymlátané, kotúče nezvlnené, karosérie neprehnitú. Jednoducho je to plne funkčný voz, kde každý prepínač plní svoju funkciu, kde každé zariadenie pracuje tak, ako pracovalo v časoch najväčšej slávy daného kúsku.
Proste ma stálo obrovské množstvo času, úsilia, peňazí a tvrdhlavosti, kým som môj starý, na hranu spotrebovaný voz Tatra 613 konečne priviedol do kondície, ktorá sa ako-tak približuje k takej, v akej tieto vozy vieme objektívne zrovnávať - čiže veľmi dobrý technický stav vozu.
Vždy ma po presadnutí z iného vozu príjemne prekvapí ten rozhľad, báječný agregát, veľmi pekne odstupňované brzdy, rovnako spojka, radenie ktoré ide dvoma prstami a naozaj presne, volant mi dáva informácie o zmenách povrchu v zákrutách a podobne.
Poviem vám, nedokážem sa tak zamatovo pohnúť so žiadnym iným autom ak práve s týmto.
A že má T613 zlé jazdné vlastnosti? Mierna pretáčavosť je IMHO to najlepšie čo môže auto do vienka dostať. Nejednu zákrutu na mokrom povrchu jazdím driftom (účastníci Tatra Bojnice vedia, že
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
). A nepoznám voz ktorý sa dokáže spamätať z väčšieho uhla šmyku ako práve Tatra 613. Určite sú, ale zatiaľ som taký nešoféroval. Podotýkam že jazdím výhradne zadokolkami.
Keď ju mám naleštenú odstavenú v areáli, kde pracujem a kráčam na obedňajšiu prestávku a vidím tú hru odleskov na nekonvenčnej karosérii, som rád že práve to je ona, moja Tatra 613.
Robí mi radosť. Veľkú. Už sa teším na 603-ku
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)