T 613 Special

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 27 Júl 2005, 20:21

Tak tak, tri polohy. Stredna je vypnute, hore mam cerpadlo a dolu mam nakresleny volaky mikrofon.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 28 Júl 2005, 07:28

etienne napísal:Ondrej: Ale ved nejake narazniky predsa myslim od p. Fatiku mas na specialku - aspon tak hovoril...
Etienne - ake diely na Tatru vlastnim, a ake potrebujem, viem asi najlepsie ja - ak by tie narazniky boli OK a kompletne, nepotreboval by som zhanat ine...
Tie od Fatiku som bral z kontajnera na odpad, je to lepsie ako nic, ale... :?

technom

Príspevok od užívateľa technom » 04 Aug 2005, 19:24

centrál bol spočiatku podtlakový z AUDI, neskôr /neviem odkady/ elektromagnetický. Môj Špeciál KP009449/1989 vraj Hruškovičov. Kúpený s meneným motorom. V susedstve mi chátra špeciál Ľubora S. a tak pre záujemcov kontakt na jeho manželku 0902 610169.

technom

odlišnosť

Príspevok od užívateľa technom » 04 Aug 2005, 19:31

pružinový posilovač na pracovnom válci spojky /podobný princípom T603/

technom

hrôza

Príspevok od užívateľa technom » 04 Aug 2005, 19:37

Pohľad pod kapotu motora S je skľučujúci. Mnohé konzoly uchytenia prídavných zariadení vyriešili v ZETORE omnoho estetickejšie. Oznámte mi ak sa niekomu nepodarilo odlomiť oko uchytenia alternátora.

Petr Janda

Od včerejška mám speciálku

Príspevok od užívateľa Petr Janda » 07 Aug 2005, 14:10

:roll:
Ahoj Tatrováci,
včera jsem si ke svému štěstí konečně koupil i speciálku (zatím jsem měl 613-3). Je to rok 1987 (nový techničák z neznámých důvodů 1989). Karoserie je měněná r.v.1989 a motor už také, není 613-S1 ale 613E tedy "obyč". K mému štěstí s rozvodovkou 3,15. Motor má po včerejší jízdě 500km po GO (z Kopřivnice) a jak už to tak po GO bývá, spotřeba šumperk - Praha byla pod 9 litrů / 100. Jsou tam nové karburátory, spojka, motor čistý, teplota oleje kolem 70-80, ale jel jsem ekonomicky, min plynu max.do 2500 otáček. Prý je to poslední model pro G.Husáka (tedy zbyl z něj vlastně originál interiér, což potvrdil prý i člověk, který ho kdysi dělal). :shock: Někdo ale kdysi ukradl tempomat - kdyby tak šel ještě někdy někde sehnat nebo vyrobit... K mé spokojenosti tažné zařízení 2200kg a kola Tatra 15" v techničáku i na voze. Na interiéru bude plno dodělávek, je tam i BRC LPG s čímž už nic nenadělám. Mám k tomu navíc nové poklice chrom Tatra a nové ráfky s ruskými Pneu. Maska a vzhled je jak už to často bývá z 613-4 ale proti mé 613-3 jsou všude chromové lišty, chromové prahy... Dnes půjdu asi udělat malé rošády pár drobností z mé 613-3, kterou asi dál nebudu držet. Mám dílenskou příručku 613-4 a stručnou 613-3 + 613S, dále pěkný dobový plakát na Speciálky, Cabriolety atd. s údaji a obrázky, kdyby měl někdo zájem. Ač původně východočech, jsem nyní Pražák. Mimo jiné v ulici 30m daleko má soused také speciálku (ve vzhledu 613-4), tak jsem zvědav, co na ní řekne
Prílohy
t613s.jpg
to je ona
t613s.jpg (8.48 KiB) 7963 zobrazení

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 08 Aug 2005, 08:42

To je ten stříbrný Speciál s RZ Hradeckého kraje, co stál nějaký čas v servise Tatra Doprava? To jsou tam tedy kouzelníci, když má motor čerstvě po GO spotřebu 9l/100km. To asi po zaběhnutí bude mít 7,5l/100km?

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 08 Aug 2005, 08:54

Ahoj,

docela pekna specialka (fotka je mala tazko povedat) ale skoda toho motora a prednej masky :-( Nemas viac fotiek s ktorymi by si sa s nami podelil ?

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 08 Aug 2005, 09:39

Mne furt tých 9 litrov na 100 km nejde do hlavy. Myslím že po rozsiahlej oprave mám motor fakt v dobrom stave s minimálnou spotrebou oleja, nič mi neklepe, kompresné tlaky sú ako z rozprávky ale furt jazdím za 11-15 na 100.

Je pravda že RAZ som za 9 skutočne zajazdil ale to som sa hral na Lunochod

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 08 Aug 2005, 09:40

Ja dokazem len suhlasit s mojzom, ci Chromka s 90000 km, ci Mi-cko, ci specialovy alebo stvorkovy motor. Za 9 litrov sa da jazdit akurat tak dole strbskym plesom... Alebo ako mojzo hovoril systemom "lunochod".

ALEBO - ak skoro uplne zaskrtis jeden karburator (pripad mojej chromky) a jazdis ako lunochod tak by sa to dalo ale chudak motor.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 08 Aug 2005, 09:43

Uškrtiť jeden karburátor wow to je super spôsob šetrime nech to stojí čo to stojí :)

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 08 Aug 2005, 10:10

Hovor predchadzajucemu majitelovi :-)

Petr Janda

Lunochod

Príspevok od užívateľa Petr Janda » 08 Aug 2005, 10:31

Stylem Lunochod jsem jel, čistá cesta ze šumperka do Práglu trvala 4,5 hodiny, nechci to špatně zajet, ani tomu nakládat, ale jisté je, že to chce pořádně seřídit karburátory a předstih - to je zřejmě důvod té "fantastické" spotřeby. Tento týden nafotím a přidám odkaz, aby to tu nezdržovalo.

Nemáte někdo k zapůjčení, ofocení "Návod k obsluze na Speciála"?

Mám potvrzené od servisáka Tater, že pružiny a tlumiče jsou stejné s krátkou, snad je to pravda.

Speciálka dělá velikánskou radost a otáčí se za ní 2x tolik lidí, co za mou krátkou Tatrou

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 08 Aug 2005, 12:11

"otáčí se za ní 2x tolik lidí, co za mou krátkou Tatrou"

No to je jasné, každý občan přece pozná za jízdy krátkou T613 od dlouhé a tudíž ví, že jde o něco speciálního.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 08 Aug 2005, 15:01

Ambiciózni tajomníček you got point prosteže 8)

Užívateľov profilový obrázok
Pedro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Pedro » 08 Aug 2005, 18:07

Neuvěřitelné se stalo skutečností :shock:
AT, ač jízlivý jako vždy, napsal poprvé něco, s čím se dá než souhlasit :!:

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 08 Aug 2005, 19:04

Abych napravil tu selanku:

Pedro, je mi líto, že se Ti nedaří získávat informace z mých příspěvků, ale možná neskromně se domnívám, že už jsem napsal sem do fóra obecně i sem do vlákna o Speciálech řadu příspěvků, se kterými lze souhlasit. Ostatně nejde ani tak o to, jestli kdosi souhlasí, to ještě o kvalitě příspěvku nevypovídá nic. Některým je také třeba známo základní tvrzení teorie informace, které klidně budu parafrázovat asi tak, že příspěvek, který bys napsal stejně, nemá pro Tebe žádnou informaci (původně to byla Shannonova věta). Zkus se tedy podívat třeba jen zpětně, co jsem napsal do tohoto vlákna a opět zhodnotit, jestli zde ode mne přece jen nebude více hodnotných příspěvků.

Petr Janda

18,5cm navíc

Príspevok od užívateľa Petr Janda » 08 Aug 2005, 19:14

...otáčejí se nejen kvůli centimetrům navíc, ale hlavně kvůli výraznější barvě a celkově lepšímu stavu. Přesto je to ohromná limuzína, která ani v Praze se nevidí moc často

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 08 Aug 2005, 19:30

Pedro: v tomto pripade Ambicioznimu Tajemnickovi krivdis - nejen v pripade T613 special zde prezentoval smysluplne a informacne hodnotne prispevky bez "jizlive prichuti".

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 08 Aug 2005, 20:23

Takže se ohlížejí po té divné stříbrné řvoucí krabici? :wink:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných