T 613 Special

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 30 Apr 2007, 12:47

radek napísal:Naopak Palo, interiér se dá ušít, karoserie znovu "vyrobit" - míněno vyvařit, ale "S" přístrojová deska, "S" motor či klimatizace, to se prostě musí sehnat......
S tým súhlasím preto som aj napísal že sú to dosť podstatné údaje ale matúšovi išlo o cenu, ktorá sa odvíja aj od vecí ktoré sú obnovitelné ako napr. spomínané chrómy.

Užívateľov profilový obrázok
matúš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 229
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 12:57
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Kamenná 22, Nitra 94901
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa matúš » 30 Apr 2007, 14:07

vas typ na cenu ???

Chapem ze cena je vysledok ponuky a dopytu, mna ale furt zaujima vas subjektivny nazor, myslim ze udajov na zadanie som dal dost ...

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 30 Apr 2007, 15:13

Matúš, práveže tých údajov si nedal dosť ani na to, aby sa dalo vôbec zodpovedne povedať, že sa o Špeciál vôbec jedná. Neplatné doklady (kde vôbec nie je isté, že sú pôvodné) nestačia (teda aspoň mne). Špeciál robia špeciálnym jeho špeciálne odlišnosti. Na danom aute ich hneď niekoľko nie je (podľa tvojich slov). Tým, že "S" je pomerne vzácny, mnoho ľudí sa snažilo "vyrobiť si ho" (poskladať). Dlhá kasňa a hranaté predné svetlá ešte špeciál nerobia.
Ak teda píšeš "...ma to dlhu kasnu samosebou komplet S", čo konkrétne z tohto špeciálneho vybavenia (údaje z rubriky "Modely") to obnáša?

Technické zmeny počas výroby Specialov:

* vonkajšie rozdiely (mimo prototypových vozidiel): Prvé Speciály sa od neskorších odlišovali zvonka hlavne nárazníkmi, kde ich stredná časť bola z lisovaného a pochromovaného plechu, čo dávalo vozidlu reprezentatívnejší vzhľad. Takto bolo vyrobených údajne len niekoľko prototypov (? - info z vývoja v Kopřivnici), je však zaujímavé, že u prvého vozu T613K sa tieto nárazníky tiež objavili.
* Stredný diel prednej masky nebol zo začiatku vyzdobený chromovanými lištami na hornom a spodnom okraji. Tieto boli doplnené neskôr (so zavedením celopastových nárazníkov?)
* Ďalšou odlišnosťou bolo používanie antikorových vonkajších kľučiek mierne tvarovo odlišných, ktoré boli neskôr (1986? vie niekto upresniť?) nahradené pochromovanými kľučkami klasického tvaru.
* Prvé vozy mali na ĽP blatníku anténu so zosilovačom, od ktorej bolo neskôr upustené.
* objavili sa smerovky na predných blatníkoch
* strieborno lakované stierače nahradené čiernymi

* vnútorné rozdiely: zadné sedadlo v prevedení so stredovou schránkou, alebo bez nej
* stredový panel: sú tu 2 ťahové ovládače (sýtič a prepínač zapaľovania) a 2 spínače zadných okien, tá kruhová prehľbenina bola určená pre montáž zapalovača cigariet. Okrem toho tu bol často montovaný aj potenciometer, ktorý umožňoval vyvažovanie intenzity zvuku medzi prednou a zadnou časťou interéru vozidla.
* podtlakové centrálne zamykanie z Audi montované zo začiatku, neskôr bolo nahradený technicky dokonalejším elektrickým
* pravdepodobne min. 2 prevedenia el. spúšťania okien
* výduchové mriežky v krajoch prístrojovej dosky nahradené klapkami ako u Š 105/120
* odkladacie kapsy na zadnej strane predných operadiel (väčšina vozov, ale asi nie všetky)
* vnútorné chromované kľučky nahradené čiernymi
* pružinový posilovač na pracovnom válci spojky (s podobným princípom ako u T603)

Nadštandardná výbava Speciálov oproti bežným T613

* iný mechanizmus sťahovania okien (s iným kolieskom)
* zdvojené zapaľovanie
* prídavný palivový filter a dve palivové pumpy (asi iba vozy zo začiatku produkcie)
* dvojité tiahlo radenia a kulisu vpredu uloženú na silentblokoch. Cieľom bolo zmenšiť pohyby radiacej páky pri výkyvoch hnacieho agregátu. Podobné riešenie bolo neskôr použité aj u 5° prevodoviek u Mi. Prevodovka je ale zhodná s ostatnými typmi, akurát sa montoval dvojvývodový medzikus k tachometru kvôli pripojeniu tachografu.
* nízkotlakové ostrekovanie predných svetlometov+stierač
* klimatizácia
* strojné riadenie
* bar v operadle zadného sedadla
* centrálne zamykanie (elektrické)

Voliteľná nadštandardná výbava Speciálov oproti bežným T613

* tempomat VDO
* tachograf VDO
* autotelefón
* diktafón
* el. palivové čerpadlo
* chladiaci box
* brzdové obloženie s indikáciou opotrebenia

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 30 Apr 2007, 15:27

Tu je jeden dôkaz o takej "ľudovej tvorivosti" + určite si spomenieš na tú "akože" T613K, čo sa tu tiež niekde objavila.
http://www.tatraportal.sk/forum/viewtopic.php?t=1854
:wink:

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 30 Apr 2007, 15:49

matúš napísal:vas typ na cenu ???

Chapem ze cena je vysledok ponuky a dopytu, mna ale furt zaujima vas subjektivny nazor, myslim ze udajov na zadanie som dal dost ...
No podla tých údajov čo si dal a mojej fantázii som si v hlave vykreslil asi ako to auto môže vypadať.Takže velmi hrubým odhadom by to mohlo byť niečo okolo 50 000,-Sk

Užívateľov profilový obrázok
matúš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 229
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 12:57
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Kamenná 22, Nitra 94901
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa matúš » 30 Apr 2007, 17:56

No dobre presvedcili ste ma ze to je fakt dobastleny lunt, specialnu vybavu nema skutocne okrem karoserie ziadnu. Aj tak ma laka, ako spieva jedna skupina tu od nas, jak medajla v stavani snehulaka.

peter
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 14 Jún 2005, 13:32
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Senica
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa peter » 30 Apr 2007, 21:01

Ak je to tá ktorá je pri Ilave,tak tá tu už bola ohodnotená :wink:

Užívateľov profilový obrázok
matúš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 229
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 12:57
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Kamenná 22, Nitra 94901
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa matúš » 30 Apr 2007, 21:25

nevies presnejsie kde ?

Užívateľov profilový obrázok
arcibalt
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 121
Dátum registrácie: 01 Okt 2006, 16:01
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: SK: RK, DK
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa arcibalt » 18 Jún 2007, 07:30

V susedstve mi chátra špeciál Ľubora S. a tak pre záujemcov kontakt na jeho manželku 0902 610169.[/quote]

Bol ste niekto pred tymy dvoma rokmy pozriet ako vyzeral ( stav a povodnost ) ten special?

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 18 Jún 2007, 07:49

áno, poznám ho, t.č. je nekompletný a rozobratý,
a nechátra, pokiaľ viem, mal by stáť v garáži, kde mu nič nechýba..?

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 18 Jún 2007, 09:20

Aj ja ho poznám. Je nekompletný a potrebuje aj opravu karosérie a zvuk toho motora je pre mňa nepochopiteľný, pretože nič podobné som nikdy nepočul.
Motor funguje dobre, ani nebúcha, ale taký... neviem čo s tým je.

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 29 Júl 2007, 18:55


Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 30 Júl 2007, 00:03

Tatrováci . . . :-D

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 30 Júl 2007, 16:28

Ale fuj!

peter
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 14 Jún 2005, 13:32
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Senica
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa peter » 18 Sep 2007, 19:16

Vie niekdo odpovedať.
Chcel by som vedieť či sa tempomat VDO montoval do všetkých špecialov,
alebo len do niektorých alebo len do určitého ročníka atď.Ja mám informácie
že do posledných sa už nemontovali.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 18 Sep 2007, 19:31

iba zo začiatku ich produkcie, spravidla v kombinácii s podtlakovým centrálom, odhadujem tak 2, max. 3 roky,
nájdi si staršiu diskusiu o T613S, dosť podrobne sa to tam rozoberalo...

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 24 Nov 2007, 20:30

Ondrej: Nesuhlasim, moja 1989 mala koncovku na tachograf ako aj stopy po dierach z drziaku na tachograf...

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 24 Nov 2007, 20:57

... dnes DrRacer pridal nejake detailnejsie pohlady na moju T613-S, ak chcete, pozrite sa na ne, pre tych, ktori este T613-S nevideli to moze byt velmi zaujimavy material.

http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t613_sk&lang=sk

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 24 Nov 2007, 21:07

[quote="etienne"]Ondrej: Nesuhlasim, moja 1989 mala koncovku na tachograf ako aj stopy po dierach z drziaku na tachograf...[/quote]
Etienne - s čím nesúhlasíš?
ja som reagoval na to, čo písal Peter o tempomatoch, a ty si sem priplietol tachograf - to sú predsa dve celkom rozdielne zariadenia....

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 24 Nov 2007, 21:10

Fok, toto som si nevsimol, prepac, ja som si precital tachograf a nie tempomat. S tempomatom jednoznacne suhlasim.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 35 neregistrovaných