Strana 8 z 9

Napísané: 16 Okt 2005, 12:49
od užívateľa KeesSmit
The T 77 had one window in a upright postion. As the T 77 engines were running to hot, Tatra decided to widen the air scoops on the roof. It forced them to change the upright rear-window into a twin window that followed the shape of the roof.
Regards
Kees

Napísané: 16 Okt 2005, 12:53
od užívateľa KeesSmit
Prominte,
sirka kolo neni 12cm , ale 16 cm.

Napísané: 16 Okt 2005, 14:20
od užívateľa DRracer
16cm overall width of the tyre or the width of the tread ?

Napísané: 16 Okt 2005, 17:48
od užívateľa KeesSmit
the width of the rim/thread

Napísané: 17 Okt 2005, 11:47
od užívateľa D.P.
...aha... :P

Napísané: 17 Okt 2005, 11:50
od užívateľa DRracer
D.P.: ty jsi tomu :roll: snad nerozumnel ? Chces neco z toho prelozit ?

Napísané: 17 Okt 2005, 12:15
od užívateľa Chapman
DRracer napísal:16cm overall width of the tyre or the width of the tread ?
Ja by som poprosil preklad tohoto a tej odpovede... Díky :oops:

Napísané: 17 Okt 2005, 12:18
od užívateľa DRracer
tread = behoun pneumatiky
rim = rafek

otazka znamenala, jestli je 16cm celkova sirka pneumatiky, nebo jen sirka behounu. Odpoved: 16cm je sirka behounu/rafku, cili celkova sirka pneu bude jeste o par cm vetsi.

Napísané: 17 Okt 2005, 12:29
od užívateľa D.P.
to
...aha...
bolo kôli tomu že som nevedel že ide o engliš debatu :P

Ale keď už som tu tak len jednu poznámku. Veď to je jasné že ide o behúň :wink:

Napísané: 23 Okt 2005, 13:09
od užívateľa DRracer
na strance
http://www.galerietousek.cz/stranky/pav ... ideji9.htm
na niz upozornil Tominec zde:
http://www.tatraportal.sk/forum/viewtop ... 3123#23123

je OPET u T77a uvedeno, ze "Navíc měl vůz střední světlomet, který se natáčel společně s předními koly." :shock:

Napísané: 24 Okt 2005, 00:12
od užívateľa Chapman
DRracer:To vieš,"papier" znesie vela"... Okrem toho je tam OPAŤ napísané aj : Škoda 110R -české Porsche 911! :lol: :lol: :lol:
Ale na túto tému sme tu už niekde diskutovali,takže to len tak... 8)

Napísané: 24 Okt 2005, 00:18
od užívateľa DRracer
chapman: mne to vrta hlavou od te doby, co nemecka televize DSF pri predstaveni noveho BMW (s funkci sviceni do zatacky) uvedla, ze to poprve pouzila Tatra na voze T77a a ze na to maji patent.
Z diskuse na toto tema zde vyplynulo, ze to s velkou pravdepodobnosti neni pravda - resp. nikdo to na sedmicce nema :)

Napísané: 24 Okt 2005, 00:23
od užívateľa Chapman
Oplatilo by sa pohladať na českom patentnom úrade... Možno si to patentovali,ale nepoužili :idea:
Alebo to bolo len na prototipe,prípadne 77čistej -tú už nepozrieme naživo! :cry:

Napísané: 24 Okt 2005, 00:24
od užívateľa Chapman
Teraz som si všimol,že si písal o áčku... :roll: Tak je to možno fakt len patentované,ale nepoužité v sérií

Napísané: 24 Okt 2005, 00:44
od užívateľa DRracer
chapman: to si prave nejsem moc jist, co v te reportazi zaznelo - ale logicky prostredni svetlomet mely acka (az na par vyjimek)

Napísané: 24 Okt 2005, 00:51
od užívateľa Luboš
Je možné, že se to jen vymyslelo a zkoušelo, ale v sérii se to neobjevilo. Volant uprostřed auta taky jen zkoušeli, nechali si patentovat a tím to končilo. A pak až v 90. letech si to myslím Kopecký pořídl do okruhového Mondea...

Napísané: 24 Okt 2005, 01:01
od užívateľa DRracer
v online databazi uradu pro prumyslove vlastnictvi jsem to nenasel, nejstarsi zaznam "tatra" tam maji z roku 1968 :?

Kazdopadne - zpusob, jakym se to prezentuje na te strance o designu vzbuzuje dojem, ze to mela kazda seriova sedmicka

Napísané: 24 Okt 2005, 01:23
od užívateľa Tominec
DRracer napísal:(s funkci sviceni do zatacky) uvedla, ze to poprve pouzila Tatra na voze T77a a ze na to maji patent.
Z diskuse na toto tema zde vyplynulo, ze to s velkou pravdepodobnosti neni pravda - resp. nikdo to na sedmicce nema :)
Tak by to mohlo být i tak, protože jak říkáš-že se jednalo o prototyp, jsem se kdysi v nejmenovaném zdroji dočetl, že Tatra předběhla s centrálním natáčecím světlem do zatáčky Citroen o 20 let, kterých si to nechal "patentovat" v 50. letech, ale taky sem tomu nevěřil, páč nikdo to T77 nemá. :?:

Napísané: 25 Okt 2005, 23:30
od užívateľa Tominec
Zde je zmiňované vyjádření (bez jakékoliv záruky):
Firma Tatra již dříve použíla u Tatry 77 střední světlomet, který se natáčel společně s předními koly. U prototypu se prostřední dálkový světlomet natáčel ve směru jízdy v závislosti na rejdu přední nápravy.
Dle ústního sdělení pamětníka, se mělo podobné řešení uplatnit i u prototypu T603 - neověřeno


A pro jedince zdatné v polštině, jistě pěkný článek o Czeske sensaci:
http://www.autocentrum.pl/?FF=338&id=16 ... _reading=1

Napísané: 25 Okt 2005, 23:57
od užívateľa Luboš
"...w sumie model 77 znalazł zaledwie około pół tysiąca nabywców." :roll: