Strana 7 z 9

Napísané: 07 Okt 2005, 17:10
od užívateľa Matyjas
Zajímavá debata se tady rozproudila. Ty obdélníkové útvary za kapotou ,jak zde již bylo řečeno, měly mít souvislost s přívodem vzduchu k motoru.Otázkou je čím se ovládaly( ručně ,termostatem..). Na fotce motorového prostoru je zajímavé i odlišný tvar plechového usměrňovače odvodu vzduchu a absence chladičů oleje! Zajímalo by mě, kolik vozů v těchto kus od kusu odlišných variantách, spatřilo světlo světa? Dosud se domnívám,že jich bylo vyrobeno pouze několik- a to doslova. Představení T 77 bylo v březnu 1934,krátce poté představení v Berlíně- tam byl vůz s řízením uprostřed a třídílným oknem. V Paříži byl již vůz sériového provedení -podobné s T77a.
Nedávno jsem v muzeu při bůhví kolikáté prohlídce podvozku T77a,objevil pro mne neznámou skutečnost o které se nezmiňuje ani návod k obsluze vozu. Nad karburátorem je čtvrtkruhový hlinikový kryt. Ten je ve středu uložen otočně a při jedné ze čtyř poloh karburátor zcela zakrývá. Kryt tímto rozděluje vzduch který karburátor nasaje- ohřáté odpadní teplo nebo chladný od otvoru mezi kapotou a střechou.
Hlinikový kryt zřejmě sloužil k regulaci nasávaného vzduchu do karb.

Napísané: 07 Okt 2005, 18:35
od užívateľa DRracer
Matyjas: postupne dochazim ke stejnemu zaveru - na fotkach jich tady je 6:
1. se sipovym sklem
2. berlinska, s volantem uprostred
3. modelova
4. dvoubarevna
5. dvoubarevna svetla na zavodech
6. jako berlinska, ale s plochym celnim sklem a volantem vlevo

takze ta moje virtualni scena, kde jich bylo 80 vedle sebe, byl opet pekny historicky anachronismus :)

jednotlive vozy se lisi mimo jine v techto detailech:
- provedeni celniho skla
- tvar prednich a zadnich blatniku a zadni partie vubec
- provedeni svetlometu - plne zapustene, castecne zapustene (zrejme prvni provedeni) a zcela nezapustene (dvoubarevna zavodni)
- tvar bocniho lapace vzduchu - vetsina z nich ma na obrazkach jen zebrovani
- uchyceni dveri

podle meho nazoru nasledovaly vozy z fotografii v tomto poradi:
1. se sipovym sklem
http://www.tatraportal.sk/popisky/t77/t77_00.jpg
2. jako berlinska s plochym sklem, ma stejny zadek, svetla a uchyceni dveri jako 1
http://www.tatraportal.sk/popisky/t77/t77_04.jpg
3. berlinska, stejny predni blatnik, svetla jako 2, jine predni sklo a uchyceni dveri
http://www.tatraportal.sk/popisky/t77/t77_08.jpg
4. dvoubarevna - zcela zapustena svetla, bocni zebrovani jako 1,2,3, dvere jako 3
http://www.tatraportal.sk/popisky/t77/t77_07.jpg
5. modelova, skoro stejna jako 4, navic lapac vzduchu (mozna pres) bocni zebrovani, a lapac (mozna jen vyklopeny) nad zadni kapotou
http://www.tatraportal.sk/popisky/t77/t77_10.jpg
6. zavodni, skoro seriove provedeni svetel, zbytek jako 5
http://www.tatraportal.sk/popisky/t77/t77_02.jpg

pak jeste existuje obrazek bile T77, k videni napr. na uvodni strance http://www.tatra.demon.nl/

zajimave je, ze tyto prototypy maji nizsi konstrukcni vysku, rozvor a 16" rafky misto seriovych 18".

Napísané: 07 Okt 2005, 18:47
od užívateľa DRracer
Matyjas: kde je na Keesove T77a ten plech, o kterem mluvis?
http://www.tatraclub.at/images/2005_77er/Cees_06.jpg

Napísané: 07 Okt 2005, 19:59
od užívateľa Matyjas
Na přiložené fotografii je oproti Keesove T77a zcela zakryt karburátor . Na krytu jsou dobře patrny aretační otvory v pravé části krytu.Jsou celkem čtyři a umožnují sání ohřátého vzduch mezi válci (nastaveno u Keese) nebo dvě polohy mezi a čtvrtá poloha klapky vystavuje karb.pouze chldnému vzduchu z lapačů na střeše.
Se Tvým popisem vývoje T77 bych souhlasil.

Napísané: 07 Okt 2005, 20:10
od užívateľa Mojžo
Tie náhradné sviečky naľavo a napravo to je nádhera

Napísané: 07 Okt 2005, 20:15
od užívateľa Matyjas
Na podélném řezu je pěkně vidět karburátor a nad ním kruhový kryt clonící sání. Otočný čep krytu je v úrovni příruby karb. vlevo. Je zarážející,že se o této klapce nezmiňuje příručka. Ovládání této klapky snad mohlo být popsáno v návodu ke karburátoru.
V plechové rámu odvodu vzduchu nad klapkou(krytem) je aretační pružina s kolíčkem.

Napísané: 07 Okt 2005, 21:25
od užívateľa DRracer
Matyjas: Aha, uz jsem to pochopil

Nema Kees jinak reseno zadni okenko ? U Keese je rozdeleno ploutvi :shock:

Napísané: 08 Okt 2005, 00:37
od užívateľa Zdicho
To je křišťálově čistá nádhera tyhle vozy.

Napísané: 15 Okt 2005, 00:42
od užívateľa Chapman
Čo je toto :shock: ?
Prečo má stĺpik cez zadné okno?Na žiadnej inej som to nenašiel...
A tie dve malé bodky v tom trojuholníku vyzerajú,že sa to dá vyklápať!

Napísané: 15 Okt 2005, 00:57
od užívateľa DRracer

Napísané: 15 Okt 2005, 12:43
od užívateľa Chapman
DRracer: Dík,to som si nikdy nevšimol.Neviem prečo mi to práve na tej fotke udrelo do očí... :roll:

Napísané: 15 Okt 2005, 12:44
od užívateľa DRracer
asi proto, ze na te fotce "sviti" ty otocne cepy. Taky jsem si jich vsiml az kdyz jsi na to upozornil.

Napísané: 15 Okt 2005, 23:17
od užívateľa Chapman
Prečo som bol doteraz presvedčený,že Kees ma t77 čiernu? :?

Napísané: 15 Okt 2005, 23:47
od užívateľa DRracer
na nekterych fotkach vypada tmavsi, ale vylozene cerna snad na zadne fotce neni

Napísané: 16 Okt 2005, 00:16
od užívateľa Luboš
Copak to Kees obouvá za pneumatiky? :o

Napísané: 16 Okt 2005, 01:05
od užívateľa DRracer
Myslim, ze ma origos Michelin.

Napísané: 16 Okt 2005, 01:12
od užívateľa Luboš
No je vidět, že už něco pamatují...

Napísané: 16 Okt 2005, 01:44
od užívateľa DRracer
Ne, to je jinak - tohle je fotka z doby, kdy se prehrivaly zadni bubny a nez se na to prislo, tak prasklo nekolik pneu. Kees to popisuje nekde na sve strance.

Jinak veteranske gumy se normalne vyrabeji i zcela nove - pred nedavnem jsem kupoval 5.00x15" diagonalky a videl jsem v tom skladu i pneu na vozy z produkce pred 1.sv. valkou. Mimochodem na sestsettrojku tam byly diagonalky 6.70x15" se 3mi ruznymi provedenimi bilych boku.

Napísané: 16 Okt 2005, 11:36
od užívateľa KeesSmit
Kolo a pneu T77 a T 77a= Michelin Comfort Bibendum 45x16.
Pozor:
kolo a a-symetric (Bibendum)
Prurez ne inch ale cm! Prurez kolo=45cm, sirka kolo=12cm
Kees

Napísané: 16 Okt 2005, 12:31
od užívateľa DRracer
Kees: thanks for explaining the dimensions.
I have one question regarding your T77a's rear window: it seems to be divided by the tail fin :shock:. This one is different (the B&W photo from Matyjas above):
http://www.tatraportal.sk/forum/files/p1040085.jpg
Is it an older design ?