T77
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
T77
Zdravím všechny tatrováky. Při pročítání popisu T77 jsem si všiml chybného údaje o umístění chladiče oleje. V popisu je uvedeno ,že je v přední části zatímco ve skutečnosti je vzadu nad motorem . Dále si myslím ,že provedení T77 1934-35,která jsou na foto pochází z první série. Zapuštěné zadní blatníky ,závěsy dveří,trojdílné čelní okno ale pouze dva světlomety a další rozpoznávací znaky pro T77a měly již T77 v roce 1935 možná i dříve. Současně bych rád vyvolal diskuzi na téma rozdíly v provedení všech T77 a T77a.
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Rozdíly na "kabátě" u T-77 jsou patrné, ale co pod ním? U vozů T-77 jsou např. 2-3 typy převodovek ( značky ZF ). Tyto typy se špatně srovnavájí, protože se dá říct, že každý vůz je originál. Vyšlo i několik knih na téma AV Tatra, ty by měli být dobrý základ právě pro srovnání obou typů. Občas se v knize objeví i nějaký ten viditelný omyl, ale to se bohužel stavá. Mě osobně jeden stále omýlaný omyl štve a to, že Tatra 12 má stejnou přední nápravu jako T-30!! Pozor nápravy jsou naprosto odlišné !!! A tento omyl se převedl také k Tříkolce TATRA 49 (vlastním podvozek). Často je psáno, že T-49 používá mnoho dílů z T-12 a to také tu zmíněnou přední nápravu!, které je na tříkolce z T-30 a né z T-12. Tak jsem si postěžoval
Na fotkách jsou 2 typy převodovek.
Na fotkách jsou 2 typy převodovek.
- Prílohy
-
- Převodovka 1.jpg
- (232.38 KiB) 2339 stiahnutí
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
převodovka
Michael: převodovka ZF ? To jsem nevěděl . Kde jsi to prosím zjistil? Prostudoval jsem všechny materiály k T77 a nic takového nenašel. Převody jsou u všech typů 77 +77a stejné včetně stálého převodu. Zatím jsem našel dva typy převodovek ,které se na první pohled liší odlišnou zadní částí (u novější se svislou dělící rovinou). V příručkách typu 77 a katalogu n.d. je pouze provedení novější. Starší převodovka je pouze na foto v prospektu typu77 s řízením uprostřed ,která byla vestavená v Berlíně r.1934. Ze stejné výstavy snad pochází známá fotka H. Ledwinky a A. Hitlera nad hnacím agregátem T77.V katalogu n.d. jsem dále našel dvě provedení skříní převodovek- do výr.č. 201547 a od v.č.201548.
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Obal s prvních převodovek T-77 byl tuším z elektronu (podporuje hoření). Doslechl jsem se, že v 80tých letech tato celá čistá sedmička někomu shořela a ten právě říkal, že převodovka tomu hoření přidala ( jak jsem koupil tak prodávám).
Matyjas: všiml sis co je zajímavé na té modré T-77A v muzeu Tatra?
Matyjas: všiml sis co je zajímavé na té modré T-77A v muzeu Tatra?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 298
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 21:30
- Kontaktovať užívateľa:
Michael: Mě na ní zaujaly boční nasávací otvory vzduchu Vždyť pokud se jedná o T77a , pak by to mělo být tak, jak je i napsáno zde v popiscích: ...nemá boční přívod vzduchu k motoru, ať už kryty nebo mřížkami, ale přívod vzduchu je řešen podobně jako u T600 - horní část kapoty je oddálena od střechy a vytváří dvě velké kapsy oddělené ploutví... čemuž to zjevně neodpovídá: http://www.tatraportal.sk/popisky/t77/a/t77a_18.jpg
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Matyjas-Tominec správně Vás zaujala zadní kapota ta je přispůsobena z TATRY 87! V této úpravě znám i jiný vůz T-77A (pokusím se foto najít). K té mezistěně uvnitř vozu tam bych to viděl tak, že buď jí v 50-60letech vymontovali nebo hned při koupi ji majitel nechtěl. Viděl jsem přěd časem jednu T77A v renovaci a ty jí také nemá.
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Tak to je ta TATRA 77A s kapotou T-87. Lepší foto nemám.
- Prílohy
-
- Paň máma.jpg
- (109.18 KiB) 2384 stiahnutí
-
- Paň máma a Tatra 77.jpg
- (0 Bajtov) 8046 stiahnutí
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Kdyby trochu zhubla, mohlo být vidět víc...
Já jsem tedy žádnou čistou 77 v posledních xx letech už neviděl, ale "renovace" vraků kompletních tak na 1% je v současné době velmi populární, tak nepochybuji, že nějaké nové vzniknou...
S těmi převodovkami je to takové zajímavé. Všude se uvádějí sice stejné převodové poměry, ale už před mnoha lety si někdo všiml, že pro dosažení těch neuvěřitelných rychlostí 150-160 km/h by bylo nutné motor opravdu výrazně přetočit, takže bych se také rád dozvěděl, jak to skutečně bylo.
Já jsem tedy žádnou čistou 77 v posledních xx letech už neviděl, ale "renovace" vraků kompletních tak na 1% je v současné době velmi populární, tak nepochybuji, že nějaké nové vzniknou...
S těmi převodovkami je to takové zajímavé. Všude se uvádějí sice stejné převodové poměry, ale už před mnoha lety si někdo všiml, že pro dosažení těch neuvěřitelných rychlostí 150-160 km/h by bylo nutné motor opravdu výrazně přetočit, takže bych se také rád dozvěděl, jak to skutečně bylo.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
Luboši ,rychlosti na jednotlivé převody jsem počítal také a vidím ,že nejsem sám komu to vrtá hlavou. Podobná situace je i s T87 a 97 tam vyjdou otáčky také vyšší než udávané při max.výkonu. Na vině může být špatně zvolený průměr kola- až pojedu do muzea tak si je přesně změřím. Je také fakt,že T77 má nej.rychlost asi145km/h ,těch 150-160 spíše jezdila T87. Možná,že otáčky nejsou maximální,ale naměřené při max.výkonu. Reklamní výmysl to také nebude,protože při pročítání dopisů nových majitelů T77 adresované továrně je max dosažená rychlost kolem 150km/h několikrát zmiňována.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných