Strana 1 z 4

Jak se rozpozna T30 od T52 a T54

Napísané: 19 Jan 2005, 11:40
od užívateľa DRracer
fantomas narazil na dalsi nevyjasneny problem, ktery je mozna jeste zajimavejsi, nez T57a vs T75.

Konkretne T30 vs T52 (do modernizace karoserie) vs T54.

Vsechny modely se lisi motorem, ale treba T30 a T52 maji temer identicke karoserie. Takze jak s tim ?

Napísané: 19 Jan 2005, 11:48
od užívateľa fantomas
no čo ja viem, tak bol rozdiel v interieri v usporiadaní budíkov - T30 ich mala "rozťahané" po celej palubovke a T54 ich mala viac "pohromade" ale nikto mi to nevie potvrdiť, vychádzam len z toho čo som videl niektoré vozy hotové, v BA viem o 3 "54". Jedna je urobená a druhá pred dokončením - tie majú budíky "pohromade" ale to je zatiaľ všetko. 3 "54" je v podobobnom stave ako moja T30 - čaká na kasnu

Napísané: 19 Jan 2005, 11:58
od užívateľa DRracer
Prosel jsem obrazky, ktere mame u T30, a tohle ma nejspis kapalinove brzdy -> je to asi podvozek T52, ze:

http://www.tatraportal.sk/popisky/t30/t30_13.jpg
http://www.tatraportal.sk/popisky/t30/t30_14.jpg

A ta velka modrozelena sestimistna ma nejspis brzdy mechanicke:

http://www.tatraportal.sk/popisky/t30/t30_04.jpg

Mame tam i fotky interieru, lisi se to od te Tve (krome toho, ze ma o jeden par sedadel vice ;) )?

Napísané: 19 Jan 2005, 12:03
od užívateľa fantomas
Ak su brzdy kapalinové jedná sa určite o T52

a k tej dlhej -- to je T30 - 6 limuzína, včšinou sa robila ako kabriolet ale poznám aj "zavreté" nakoľko sa tam dal a pridať celá strecha, taka nadstavba, videl som to na fotkách a v reali take prevedenie na T12

Napísané: 19 Jan 2005, 12:11
od užívateľa DRracer
Tak, ta velka je opravdu T30, tu je dukaz: dvoji lanka k zadnim bubnum - brzdy mechanicke.

Nakonec jeste jeden detail tech kapalinovych brzd podvozku T52.

Napísané: 19 Jan 2005, 14:31
od užívateľa ondrej
Rozpoznať od seba T30, T54 a T52 je už trocha zložitejšie, ako u T57 a T75. Tu by som si už netrúfol udať také jednoznačné rozlišovacie znaky a u starších áut (iné už k dispozícii nie sú) je vždy veľké riziko rôznych modernizácií a prerábiek za predošlého života vozidla.
T30 bola vlastne prvá Tatra "tatrováckej" koncepcie so 4-válcovým boxer-motorom. Na pohľad je dosť archaická a je to vždy "žehlička". Vozy T52 a T54 sú vývojovo modernejšie, a ako tu už bolo napísané mali by byť charakterizované hydraulickými brzdami. Či to však platí pre všetky vozy tohoto typu, na to by som krk nedal. Inak tieto 2 modely sú v zásade úplne identické až na jeden detail - vŕtanie válcov, ktoré je u T52 väčšie. Preto práve mnohé T54 boli pri opravách motorov osadené väčšími válcovými jednotkami a tak sa z nich vlastne stali T52. Navonok sa teda jednoznačne rozpoznať nedajú. Pokiaľ bol zase do T54 namontovaný motor T30, tak by napr. vznikol typ T54/30.
Takže vo fantomasovom prípade ťažko hovoriť o nejakom pôvodnom stave, myslím že treba auto zreštarovať v takej podobe, ako sa zachovalo dodnes.
A ešte jedna poznámka:
práve T52 (a T54) boli najčastejšie využívané karosárskymi firmami (hlavne Sodomka) na tvorbu rôznych karosárskych kreácií...

Napísané: 19 Jan 2005, 14:56
od užívateľa Luboš
A co typ "T30/52"? Prý to pod tímto označení skutečně vyráběli...

Napísané: 19 Jan 2005, 16:18
od užívateľa Michael
Rozdíl mezi T-30 a T-52 ( šestka ) se dá poznat už podle lišty na dveřích. U T30 jsou dvě tenké lišty nad sebou a Tatra 52 má jednu hrubší lištu.
T30 má archajičštější tvary karoserie, blatníků a je na ní prostě znát, že je vyrobena pod rok 1930 (přiložím foto). Dalším problémem je, že se v 40-60letech majitel např. vozu Tatra 30 r.v. 1928 rozhodl že starý podvozek (mech. brzdy, magneto ... ) nahradí za podvozek T-52 (kapal. brzdy). Tak po smontování vznikla "slátanina", která se třeba dochovala až dodnes a majitel vlastně neví co má. :( U těchto typů docházelo k častým výměnám motorů, převodovek, zadků, kapot... a to dokola mezi sebou :? Taky znám T54 dvoudvéřová lim, které má podvozek T-52, ale jestli se to udělalo ve 30tých letech v Kopřivnici nebo v 50tých doma na dvoře to už nezjistíme.
A co se týče palubovek tak tam bylo velké množství typů přístrojů, spínacích skříněk, hledáčků, váz, kliček, věšáků, a ostatního "cukroví". Také se na dobových prospektech kašlalo na to, jestli tam bude foto poslední T-30 rok 1931 nebo první T-52 rok 1931.
:lol:

Napísané: 19 Jan 2005, 16:19
od užívateľa fantomas
to chcem dosiahnuť. preto som zhaňal aj tu original T30 kapotu a čumák. lebo ten upravoaný T57 bol hand-made výrobok predošleho majiteľa --- s tým sa totiž priznal :lol:

Napísané: 19 Jan 2005, 16:23
od užívateľa fantomas
LUBOŠ - pozri si prosím posledné prispevke v rozlíšení T57 a T75 kde som začal s T30 a skús mi dať nejaké info, chcel by som dať auto do takého stavu ako vyšlo po prerábke z fabriky. To že to bolo robené fabrikou, mám potvrdené z archívu koprivnice :)

Napísané: 19 Jan 2005, 16:24
od užívateľa Michael
:)

Napísané: 19 Jan 2005, 16:25
od užívateľa fantomas
ops napísal som LUBOŠ ale myslel Michala

Napísané: 19 Jan 2005, 16:27
od užívateľa Michael
:)

Napísané: 19 Jan 2005, 16:29
od užívateľa Michael
Fantomasi pořádně si prohlédni první a druhé foto TATRY 30! A srovnej to se svým vozem. Karosérie jsou odlišné! :)

Napísané: 19 Jan 2005, 16:40
od užívateľa DRracer
Michael: takze ty kulatejsi blatniky, ktere mam na modelu T30 (podle te modrozelene sestisedadlove T30) se objevily kdy :?:
Lista je podle obrazku TATRA 30 - 2.jpg, ale blatniky podle obrazku TATRA 52.jpg.

Na zaklade Tvych informaci se tedy nejspis jedna o vuz tak z toku 1930 ?

Napísané: 19 Jan 2005, 16:43
od užívateľa ondrej
Michael - zaujímavé poznatky!
sú výsledkom vlastného pozorovania, alebo vyčítané z technickej literatúry?

Napísané: 19 Jan 2005, 16:48
od užívateľa fantomas
ja mám tú s tými lištami ale v krátkej verzií (2 dvere), ale mechanické brzdy, motor 1960 cm3, a číslo potvrdil archiv, takže podvozok je krátka 30

Napísané: 19 Jan 2005, 16:57
od užívateľa DRracer
fantomas: moment, T30 je "sestnactistovka", T52 ma 1910cm3. Nebo ne :shock:

Napísané: 19 Jan 2005, 16:58
od užívateľa Michael
DRracer - Nenašel jsem fotku T-30 rok 1930. Ty poslední už, ale měly kulaté kapoty a baltníky. Po foto se podívám.
Ondrej - Tyto boxery mám hodně oblíbené, je to taková část produkce tatry o, které se moc nepíše. Taky mě mrzí, že se i v odborné lit. píše pořád to samé. Společně s otcem máme Tatru 52 model 1936 ( šestku)v původním pojízdnám stavu, a často nám i veteránysti říkají " Jé to je,ale zachovalé ÁČKO! :(

Napísané: 19 Jan 2005, 17:02
od užívateľa DRracer
Michael: foto: diky, to by bylo super. Vidim to na velky update obou technickych popisku ;) .

A narazil jsi na dalsi zajimave tema - T52 (novy design asi tak od roku 1935) vs T57a. Mam zalozit dalsi vlakno ;) ?