Strana 2 z 4

Napísané: 18 Jan 2005, 16:33
od užívateľa Michael
TATRA 57A :lol:

Napísané: 18 Jan 2005, 16:34
od užívateľa Michael
TATRA 75 :lol:

Napísané: 18 Jan 2005, 16:42
od užívateľa ondrej
Michael - veľmi dobré príklady!
Čo si myslíte, je možné, že za 50 rokov nebudú vedieť veteránisti rozoznať Fabiu od Octavie a Superb bude nedosiahnuteľne vzácnym veteránom...?

Napísané: 18 Jan 2005, 16:54
od užívateľa palo 12
pocuj ale ta vb fakt je 57. ma to v papieroch, na stitkoch majitel ju tak kupil spravil a aj prezentuje...

Napísané: 18 Jan 2005, 16:58
od užívateľa ondrej
palo 12 napísal:pocuj ale ta vb fakt je 57. ma to v papieroch, na stitkoch majitel ju tak kupil spravil a aj prezentuje...
... uff :!: :!: :shock: keby ti povedal, že je to terbárs Tatra 54, veril by si? Asi začnem prezentovať svoju T613-4MiLong ako T700...

Napísané: 18 Jan 2005, 16:58
od užívateľa Tominec
Zajímavá situace :lol:
A když už sme u toho rozpoznávání, jak na první pohled bezpečně rozpoznat zvenku od sebe T613-1 a 2?

Napísané: 18 Jan 2005, 17:04
od užívateľa ondrej
Tominec:
nedá sa - to by si musel natrafiť na neprekopané kusy, čo je dnes trocha science fiction :)
ale ak áno, tak napr. podľa okrasných líšt vo všetkých pryžových tesneniach okien, podľa farby odsávacej mriežky a steračov, podľa sedadiel...to sú také najmarkantnejšie rozpoznávacie znaky, je ich ale ešte omnoho viac..

Napísané: 18 Jan 2005, 17:10
od užívateľa DRracer
ondrej: to jsou presne ty informace, kterymi bych chtel doprovazet technicky popis. Ono je totiz strasne super, kdyz je tam napsano presne pocet poniku pod kapotou, ale k rozpoznani jednotlivych verzi to prilis nepomaha. Viz. problem T57a vs. T75. Jednou vetou: diky za kazde takove info !

Napísané: 18 Jan 2005, 17:16
od užívateľa ondrej
DRracer napísal:.....Jednou vetou: diky za kazde takove info !
sorry - naozaj som myslel, že sú to všeobecne známe skutočnosti :?
Asi som tu jeden z mála (alebo jediný?), kto si pamätá, ako sa T613 objavila na našich cestách - to je zo mňa už naozaj "pamätník" ? No, čas nezastavíš....

Napísané: 18 Jan 2005, 17:17
od užívateľa palo 12
nie 54 by som neveril ale tuto fakt poznam a VIEM ze je to 57...
neviem ci si to auto niekedy videl nazivo, ja ho fakt poznam zvonku aj zvnutra a je to 57

Napísané: 18 Jan 2005, 17:25
od užívateľa DRracer
sorry - naozaj som myslel, že sú to všeobecne známe skutočnosti
ondrej: jak vidis z techto diskusi, tak nejsou ;)
Tvych odpovedi si velmi cenim, protoze jsou vecne a ve valne vetsine pripadu i zcela pravdive. A myslim, ze je to prinosne i pro ostatni, nebo ne :shock: :?:

Napísané: 18 Jan 2005, 18:06
od užívateľa Kontráš
Tak ještě jedna indicie pro Pala 12:
U T57a se otevírá (zvedá) přední kapota včetně blatníků

Napísané: 18 Jan 2005, 18:23
od užívateľa Michael
Víte vůbec, že TATRA 57A nikdy není označována jako typ A ( myslím v dobových prospektech, katalogách ND). Označení A začalo až po výrobě Tatry 57B :shock: .
Zajímavostí je, že i první TATRY 75 rok 1933/1934, neměly kapalinové brzdy, ale mechanické!!! (mám orig. prospekt).
Hlavní rozdíl mezi T-57 a 75 je hned při pohledu na kapotu: Tatra 57A má 3 lišty a Tatra 75 má 4 lišty (4 vrchní lišta navazuje na před. část karoserie, která poté pokračuje po dveřích k zadní části vozu kde je elegantně ukončena k blatníku). Tatra 75 měla dva typy kapot 1). pro šestimístnou lim. 2). pro 4 dvéřové sedany a kabriolety. Tyto kapoty se odlišovaly pouze v ukončení horní lišty a v náběhu na stupačky. Šestimístná 75ka neměla pokračování vrchní lišty na dveřích, proto ukončili lištu zakulacením tak jako zbylé tři lišty.
Ještě se vrátím k T57A, ta má taky dokonce dva typy předních masek! První připomíná 75ku - má více šíp. tvar ozd. rámečku právě na T 75(52-2). Ta druhá je už méně prohnutá a okrasný rámeček už není dole tak šípovitý. Dokonce jsou i u T-57A dva typy dveří (kratší, delší) .... :wink:

Napísané: 18 Jan 2005, 18:29
od užívateľa Michael
Ještě k tomu, že ÁČKO se neuvádělo - rok 1936 :)

Napísané: 18 Jan 2005, 18:41
od užívateľa DRracer
Kontras, Michael: diky moc, to vyjasnuje spoustu veci ;)

Napísané: 18 Jan 2005, 22:23
od užívateľa DRracer
Update techn. popisku proveden. Nektera tvrzeni pouzita doslovne, lepe bych to asi nevystihl. Doufam, ze to autorum nevadi, pokud by to bylo vyzadovano, pripisu i autora vyroku ;)

Michael: stejne tak obrazky, maji logo TP, pokud s tim nesouhlasis z jakehokoli duvodu, napis.

http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t75

Pokud tam objevite dalsi nesrovnalosti, piste sem ;).

Napísané: 18 Jan 2005, 23:11
od užívateľa Michael
Nemám problém :lol: Ještě tam přihodˇ tento čtyřmístný roadster TATRA 75 vyrobený v Kopřivnici. Ještě bych tam napsal, že T-75 měla i elektroinst. zn. SCINTILLA 6V. :)

Napísané: 18 Jan 2005, 23:29
od užívateľa DRracer
Zajimavy kousek ! Proc ma vzadu jiny rozmer pneu nez vpredu :shock:

Elektroinstalace: netusis jak to bylo s napetim: 6V nebo 12V ?

Napísané: 19 Jan 2005, 00:28
od užívateľa Thomas
Do nadpisu by se klidně dalo zahrnout ještě jedno auto. Kdo uhádne, které mám na mysli?

Napísané: 19 Jan 2005, 08:50
od užívateľa D.A.
Ještě bych se rád vrátil k vnějším rozdílům mezi T613 a T613-2. Nebylo zmíněno vybarvení prolisů chromovaných puklic u "jedniček".

Rád bych věděl, čím přesně se vzájemně odlišují lišty v gumových těsněních oken, jak to vzpomenul Ondrej. Zatím jediný rozdíl, o kterém jsem slyšel, že existují lišty Z trojúhelníků buďto chromované, nebo leštěné nerezové. Ale ten, kdo mi to říkal, už to nedokázal přiřadit k jednotlivým modelům.