Jak se pozna T75 od T57 ?
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Tominec:
nedá sa - to by si musel natrafiť na neprekopané kusy, čo je dnes trocha science fiction
ale ak áno, tak napr. podľa okrasných líšt vo všetkých pryžových tesneniach okien, podľa farby odsávacej mriežky a steračov, podľa sedadiel...to sú také najmarkantnejšie rozpoznávacie znaky, je ich ale ešte omnoho viac..
nedá sa - to by si musel natrafiť na neprekopané kusy, čo je dnes trocha science fiction
ale ak áno, tak napr. podľa okrasných líšt vo všetkých pryžových tesneniach okien, podľa farby odsávacej mriežky a steračov, podľa sedadiel...to sú také najmarkantnejšie rozpoznávacie znaky, je ich ale ešte omnoho viac..
- Kontráš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 505
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Tak ještě jedna indicie pro Pala 12:
U T57a se otevírá (zvedá) přední kapota včetně blatníků
U T57a se otevírá (zvedá) přední kapota včetně blatníků
- Prílohy
-
- motor.jpg
- T57a - motor
- (399.76 KiB) 1092 stiahnutí
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Víte vůbec, že TATRA 57A nikdy není označována jako typ A ( myslím v dobových prospektech, katalogách ND). Označení A začalo až po výrobě Tatry 57B .
Zajímavostí je, že i první TATRY 75 rok 1933/1934, neměly kapalinové brzdy, ale mechanické!!! (mám orig. prospekt).
Hlavní rozdíl mezi T-57 a 75 je hned při pohledu na kapotu: Tatra 57A má 3 lišty a Tatra 75 má 4 lišty (4 vrchní lišta navazuje na před. část karoserie, která poté pokračuje po dveřích k zadní části vozu kde je elegantně ukončena k blatníku). Tatra 75 měla dva typy kapot 1). pro šestimístnou lim. 2). pro 4 dvéřové sedany a kabriolety. Tyto kapoty se odlišovaly pouze v ukončení horní lišty a v náběhu na stupačky. Šestimístná 75ka neměla pokračování vrchní lišty na dveřích, proto ukončili lištu zakulacením tak jako zbylé tři lišty.
Ještě se vrátím k T57A, ta má taky dokonce dva typy předních masek! První připomíná 75ku - má více šíp. tvar ozd. rámečku právě na T 75(52-2). Ta druhá je už méně prohnutá a okrasný rámeček už není dole tak šípovitý. Dokonce jsou i u T-57A dva typy dveří (kratší, delší) ....
Zajímavostí je, že i první TATRY 75 rok 1933/1934, neměly kapalinové brzdy, ale mechanické!!! (mám orig. prospekt).
Hlavní rozdíl mezi T-57 a 75 je hned při pohledu na kapotu: Tatra 57A má 3 lišty a Tatra 75 má 4 lišty (4 vrchní lišta navazuje na před. část karoserie, která poté pokračuje po dveřích k zadní části vozu kde je elegantně ukončena k blatníku). Tatra 75 měla dva typy kapot 1). pro šestimístnou lim. 2). pro 4 dvéřové sedany a kabriolety. Tyto kapoty se odlišovaly pouze v ukončení horní lišty a v náběhu na stupačky. Šestimístná 75ka neměla pokračování vrchní lišty na dveřích, proto ukončili lištu zakulacením tak jako zbylé tři lišty.
Ještě se vrátím k T57A, ta má taky dokonce dva typy předních masek! První připomíná 75ku - má více šíp. tvar ozd. rámečku právě na T 75(52-2). Ta druhá je už méně prohnutá a okrasný rámeček už není dole tak šípovitý. Dokonce jsou i u T-57A dva typy dveří (kratší, delší) ....
- Prílohy
-
- podvozek 1.jpg
- Kdepak je brzdový válec? Na této fotce nemá ještě brzd. lanka. Zadní náprava u kapal. 75tek měla stejné brzd. štíty jako TATRA 52 a tato má zřejmě zadek Tatra 57
- (174.48 KiB) 1097 stiahnutí
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Ještě k tomu, že ÁČKO se neuvádělo - rok 1936
- Prílohy
-
- výrobní program 1936.jpg
- (153.24 KiB) 1102 stiahnutí
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Update techn. popisku proveden. Nektera tvrzeni pouzita doslovne, lepe bych to asi nevystihl. Doufam, ze to autorum nevadi, pokud by to bylo vyzadovano, pripisu i autora vyroku
Michael: stejne tak obrazky, maji logo TP, pokud s tim nesouhlasis z jakehokoli duvodu, napis.
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t75
Pokud tam objevite dalsi nesrovnalosti, piste sem .
Michael: stejne tak obrazky, maji logo TP, pokud s tim nesouhlasis z jakehokoli duvodu, napis.
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t75
Pokud tam objevite dalsi nesrovnalosti, piste sem .
Ještě bych se rád vrátil k vnějším rozdílům mezi T613 a T613-2. Nebylo zmíněno vybarvení prolisů chromovaných puklic u "jedniček".
Rád bych věděl, čím přesně se vzájemně odlišují lišty v gumových těsněních oken, jak to vzpomenul Ondrej. Zatím jediný rozdíl, o kterém jsem slyšel, že existují lišty Z trojúhelníků buďto chromované, nebo leštěné nerezové. Ale ten, kdo mi to říkal, už to nedokázal přiřadit k jednotlivým modelům.
Rád bych věděl, čím přesně se vzájemně odlišují lišty v gumových těsněních oken, jak to vzpomenul Ondrej. Zatím jediný rozdíl, o kterém jsem slyšel, že existují lišty Z trojúhelníků buďto chromované, nebo leštěné nerezové. Ale ten, kdo mi to říkal, už to nedokázal přiřadit k jednotlivým modelům.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 55 neregistrovaných