Jak se pozna T75 od T57 ?

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 18 Jan 2005, 16:33

TATRA 57A :lol:
Prílohy
prospekt 1.jpg
prospekt 1.jpg (109.95 KiB) 14054 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 18 Jan 2005, 16:34

TATRA 75 :lol:
Prílohy
prospekt 2.jpg
prospekt 2.jpg (102.65 KiB) 14048 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 18 Jan 2005, 16:42

Michael - veľmi dobré príklady!
Čo si myslíte, je možné, že za 50 rokov nebudú vedieť veteránisti rozoznať Fabiu od Octavie a Superb bude nedosiahnuteľne vzácnym veteránom...?

palo 12

Príspevok od užívateľa palo 12 » 18 Jan 2005, 16:54

pocuj ale ta vb fakt je 57. ma to v papieroch, na stitkoch majitel ju tak kupil spravil a aj prezentuje...

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 18 Jan 2005, 16:58

palo 12 napísal:pocuj ale ta vb fakt je 57. ma to v papieroch, na stitkoch majitel ju tak kupil spravil a aj prezentuje...
... uff :!: :!: :shock: keby ti povedal, že je to terbárs Tatra 54, veril by si? Asi začnem prezentovať svoju T613-4MiLong ako T700...

Tominec
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 298
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 21:30
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Tominec » 18 Jan 2005, 16:58

Zajímavá situace :lol:
A když už sme u toho rozpoznávání, jak na první pohled bezpečně rozpoznat zvenku od sebe T613-1 a 2?

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 18 Jan 2005, 17:04

Tominec:
nedá sa - to by si musel natrafiť na neprekopané kusy, čo je dnes trocha science fiction :)
ale ak áno, tak napr. podľa okrasných líšt vo všetkých pryžových tesneniach okien, podľa farby odsávacej mriežky a steračov, podľa sedadiel...to sú také najmarkantnejšie rozpoznávacie znaky, je ich ale ešte omnoho viac..

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 18 Jan 2005, 17:10

ondrej: to jsou presne ty informace, kterymi bych chtel doprovazet technicky popis. Ono je totiz strasne super, kdyz je tam napsano presne pocet poniku pod kapotou, ale k rozpoznani jednotlivych verzi to prilis nepomaha. Viz. problem T57a vs. T75. Jednou vetou: diky za kazde takove info !

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 18 Jan 2005, 17:16

DRracer napísal:.....Jednou vetou: diky za kazde takove info !
sorry - naozaj som myslel, že sú to všeobecne známe skutočnosti :?
Asi som tu jeden z mála (alebo jediný?), kto si pamätá, ako sa T613 objavila na našich cestách - to je zo mňa už naozaj "pamätník" ? No, čas nezastavíš....

palo 12

Príspevok od užívateľa palo 12 » 18 Jan 2005, 17:17

nie 54 by som neveril ale tuto fakt poznam a VIEM ze je to 57...
neviem ci si to auto niekedy videl nazivo, ja ho fakt poznam zvonku aj zvnutra a je to 57

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 18 Jan 2005, 17:25

sorry - naozaj som myslel, že sú to všeobecne známe skutočnosti
ondrej: jak vidis z techto diskusi, tak nejsou ;)
Tvych odpovedi si velmi cenim, protoze jsou vecne a ve valne vetsine pripadu i zcela pravdive. A myslim, ze je to prinosne i pro ostatni, nebo ne :shock: :?:

Užívateľov profilový obrázok
Kontráš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 505
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Kontráš » 18 Jan 2005, 18:06

Tak ještě jedna indicie pro Pala 12:
U T57a se otevírá (zvedá) přední kapota včetně blatníků
Prílohy
motor.jpg
T57a - motor
(399.76 KiB) 1092 stiahnutí

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 18 Jan 2005, 18:23

Víte vůbec, že TATRA 57A nikdy není označována jako typ A ( myslím v dobových prospektech, katalogách ND). Označení A začalo až po výrobě Tatry 57B :shock: .
Zajímavostí je, že i první TATRY 75 rok 1933/1934, neměly kapalinové brzdy, ale mechanické!!! (mám orig. prospekt).
Hlavní rozdíl mezi T-57 a 75 je hned při pohledu na kapotu: Tatra 57A má 3 lišty a Tatra 75 má 4 lišty (4 vrchní lišta navazuje na před. část karoserie, která poté pokračuje po dveřích k zadní části vozu kde je elegantně ukončena k blatníku). Tatra 75 měla dva typy kapot 1). pro šestimístnou lim. 2). pro 4 dvéřové sedany a kabriolety. Tyto kapoty se odlišovaly pouze v ukončení horní lišty a v náběhu na stupačky. Šestimístná 75ka neměla pokračování vrchní lišty na dveřích, proto ukončili lištu zakulacením tak jako zbylé tři lišty.
Ještě se vrátím k T57A, ta má taky dokonce dva typy předních masek! První připomíná 75ku - má více šíp. tvar ozd. rámečku právě na T 75(52-2). Ta druhá je už méně prohnutá a okrasný rámeček už není dole tak šípovitý. Dokonce jsou i u T-57A dva typy dveří (kratší, delší) .... :wink:
Prílohy
podvozek 1.jpg
Kdepak je brzdový válec? Na této fotce nemá ještě brzd. lanka. Zadní náprava u kapal. 75tek měla stejné brzd. štíty jako TATRA 52 a tato má zřejmě zadek Tatra 57
(174.48 KiB) 1097 stiahnutí

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 18 Jan 2005, 18:29

Ještě k tomu, že ÁČKO se neuvádělo - rok 1936 :)
Prílohy
výrobní program 1936.jpg
(153.24 KiB) 1102 stiahnutí

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 18 Jan 2005, 18:41

Kontras, Michael: diky moc, to vyjasnuje spoustu veci ;)

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 18 Jan 2005, 22:23

Update techn. popisku proveden. Nektera tvrzeni pouzita doslovne, lepe bych to asi nevystihl. Doufam, ze to autorum nevadi, pokud by to bylo vyzadovano, pripisu i autora vyroku ;)

Michael: stejne tak obrazky, maji logo TP, pokud s tim nesouhlasis z jakehokoli duvodu, napis.

http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t75

Pokud tam objevite dalsi nesrovnalosti, piste sem ;).

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 18 Jan 2005, 23:11

Nemám problém :lol: Ještě tam přihodˇ tento čtyřmístný roadster TATRA 75 vyrobený v Kopřivnici. Ještě bych tam napsal, že T-75 měla i elektroinst. zn. SCINTILLA 6V. :)
Prílohy
ROADSTER.jpg
ROADSTER.jpg (100.81 KiB) 14005 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 18 Jan 2005, 23:29

Zajimavy kousek ! Proc ma vzadu jiny rozmer pneu nez vpredu :shock:

Elektroinstalace: netusis jak to bylo s napetim: 6V nebo 12V ?

Užívateľov profilový obrázok
Thomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 585
Dátum registrácie: 08 Dec 2004, 23:07
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Thomas » 19 Jan 2005, 00:28

Do nadpisu by se klidně dalo zahrnout ještě jedno auto. Kdo uhádne, které mám na mysli?

D.A.

Príspevok od užívateľa D.A. » 19 Jan 2005, 08:50

Ještě bych se rád vrátil k vnějším rozdílům mezi T613 a T613-2. Nebylo zmíněno vybarvení prolisů chromovaných puklic u "jedniček".

Rád bych věděl, čím přesně se vzájemně odlišují lišty v gumových těsněních oken, jak to vzpomenul Ondrej. Zatím jediný rozdíl, o kterém jsem slyšel, že existují lišty Z trojúhelníků buďto chromované, nebo leštěné nerezové. Ale ten, kdo mi to říkal, už to nedokázal přiřadit k jednotlivým modelům.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 55 neregistrovaných