Jak se pozna T75 od T57 ?

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 19 Jan 2005, 08:58

palo 12 napísal:nie 54 by som neveril ale tuto fakt poznam a VIEM ze je to 57...
neviem ci si to auto niekedy videl nazivo, ja ho fakt poznam zvonku aj zvnutra a je to 57
Palo12 - ty si stále myslíš že ťa zavádzam? Čo by som z toho podľa teba mal mať? A indície, čo ti sem napísali ostatní ťa tiež nepresvedčili? Teraz by som si kľudne mohol povedať, že komu niet rady, tomu niet pomoci....ale nadá mi to, tak spravím ešte jeden - posledný pokus:
Aj ja to auto trocha poznám - dosť často som chodil do Malaciek k Ivanovi, keď ho renovoval a obdivoval som jeho remeselnú prácu. Viedli sme aj dosť silné polemiky o karosérii, keď si ešte myslel, že sa jedná o Sodomku. Boli sme spolu aj na viacerých veteránistických zrazoch a musím povedať, že to auto mu chodí naozaj dobre. Škoda 105 voči tejto Tatre nemá šancu. A v Beskydských kopcoch, keď som za ním išiel s T613, alebo s T603 po úzkych vlásenkových zákrutách, ma vôbec nebrzdil...
A ešte jedna poznámka pre bádateľov-historikov: ak ste si niekto všimli, že toto auto má volant na ľavej strane, nenechajte sa mýliť. Je tam vtransplantované riadenie z T57b..

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 19 Jan 2005, 11:10

ondrej: zrovna jsem o tom rizeni vcera premyslel: viz.
http://www.tatraportal.sk/popisky/t75/t75_12.jpg

Bude se to muset pridat k popisku, vyroba T75 ofic. skoncila v roce 1939.

Neregistrovaný

Príspevok od užívateľa Neregistrovaný » 19 Jan 2005, 11:33

ked sa bavíme o rozdieloch medzi T57 a T75. Aky je rozdiel medzi medzi T30, T52, T54 a T57 čista ?

čo sa mi podarilo zistiť tak T52 mala kapalinové brzdy a iný obcha motoru ako T30 a T54
T30 - 1960 cm3
T54 - 1760 cm3
potom nejaké rozdiely v interiery a nikde to nie je korektne zdokomentované (aspon mne známe).

Mám T30 s 2 dverovou krátkou kasňou, niečo potvrdil aj archív koprivnice, ale chcem mať istotu

podľa čísla motora to totiž bola T30 ale dlhá (6 miestna), z roku 1928 ale v roku 1934 ju zobrali na proti účet a dali tam krátku rúru a kasnu T52.
Mám mechanické brzdy. V papieroch mám T52/30 - 54 * 57 (papier znesie všetko) čo to potom vlastne je ?
kapota bola upravovaná T57 čista (žehlička) zohnal som T30. Poradte načo mám ešte dávať bacha ? Chcem mať z toho to vozido čo vyšlo z fabriky po prestavbe. Dlhu T30 z neurobím ani keby som sa rozkrájal i ked to by bolo asi krajšie. :D

Užívateľov profilový obrázok
fantomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 145
Dátum registrácie: 09 Júl 2004, 10:22
Tatry, ktoré vlastním: T52/30
T57b
T603
T613S
T613-3
T613-4L
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa fantomas » 19 Jan 2005, 11:34

zase to prihlasovanie :(

Užívateľov profilový obrázok
fantomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 145
Dátum registrácie: 09 Júl 2004, 10:22
Tatry, ktoré vlastním: T52/30
T57b
T603
T613S
T613-3
T613-4L
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa fantomas » 19 Jan 2005, 11:36

ešte doplnok - kolesa mám 16", čo mi podarilo zistiť že sa používali až od T57 ??? aké mám zháňať na tu moju T52/30 (divný názov) ale tak vychádza z toho čo urobili :D

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 19 Jan 2005, 11:42

fantomas: zalozil jsem na tento zajimavy problem specialni vlakno:

http://www.tatraportal.sk/forum/viewtopic.php?t=417

prispevky prosim tam.

palo 12

Príspevok od užívateľa palo 12 » 21 Jan 2005, 11:18

chcem sa ospravedlnit ta hneda je samozrejme t 75. pomylil som si ju s inou ktora vyzera rovnako len je to 57. este raz sorry...

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

T75

Príspevok od užívateľa ondrej » 21 Jan 2005, 16:15

:wink:
Prílohy
T75IP.JPG
T75IP.JPG (406.39 KiB) 12040 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 21 Jan 2005, 19:59

Toľká vznešená elegancia... kua majiteľ musí mať vkus

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 21 Jan 2005, 21:02

Vidím dobře levostranné řízení...? :)

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 22 Jan 2005, 19:03

Lubos: vidis spravne, vysvetleni je vyse a take na strance techn. popisu T75 ;)

Užívateľov profilový obrázok
Thomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 585
Dátum registrácie: 08 Dec 2004, 23:07
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Thomas » 23 Jan 2005, 07:45

myslím, že Ondrej psal, že to má transplantaci z 57B?

Matyjas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 207
Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Šumperk
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Matyjas » 23 Jan 2005, 11:55

Michael:máš ještě nějaký zdroj informací o mechanických brzdách první série T75. Jestli je to pouze obrázek z prospektu zde uveřejněný,myslím ,že na této fotce není zcela jasně vidět o jaké brzdy se jedná. Hlavní brzdový válec sice vidět není ,ale je možné ,že se jedná o podvozek bez brzd-teda pouze s ruční. K mechanickým brzdám mně tam chybí brzdová lanka a jejich ovládání.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 23 Jan 2005, 12:08

Informaci mám také potvrzenou od kolegy z muzea. Prospekt má ještě i jiné fotky. Je na nich zajímavé, že podvozek T-75 má i zadní nápravu z T-57 (motor, převodovka- volnoběh, př.náprava, nosná roura=T-75 a zadní náprava je T-57). Ano lanovody nožní brzdy nejsou na voze namontovány. Buď se jedná o podvozek určený na výstavu, kde řešení brzd nebylo ještě vyřešeno. Dnes už je těžké toto zjistit jako hodně dalších otazníků v historii Tatry. :(

františek

rozdíl 75 a 57

Príspevok od užívateľa františek » 25 Jan 2005, 23:58

zdravím Vás,
na první pohled poznáte 57 od 75 následovně :
57 má hranatou kapotu podobnou T 12, nebo 30, atd.
57a má kapotu již se žebrováním jako 75, ale má po bocích této kapoty pouze tři vodorovné výlisky nad sebou.
75 má navíc nad těmi třeni výlisky ještě jeden, který jde od začátku kapoty, přes sloupek po dveřích, až do zadní části karoserie, kde se zahýbá do zadních blatníků. (v těch už není)
57b má žebrování vypouklé jako 57k, tedy asi takto (
čau Fr.

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 26 Jan 2005, 00:12

frantisek: taktez zdravim, dekuji za potvrzeni vysledku nasi diskuse. Otazka mela puvodne znit T57A vs T75, jeste jednou se omlouvam za nepresnost.

Julius Gaspar

jeden z vlastnikov

Príspevok od užívateľa Julius Gaspar » 02 Feb 2006, 23:13

Tatru 75 cabrio som si kupil v roku 1936. Sluzila 15 rokov. Potom isla rovno do srotu. Cest jej pamiatke, ale nova skoda tudor bola uz na dvore : o ) Raz som zapiekol motor a kedze v Trebisove nebol autoservis (75ka bolo cca 3 auticko v TV) tak som si to musel dat urobit v miestnom cukrovare. Zomrel som v 1988.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Príspevok od užívateľa miloš » 02 Feb 2006, 23:16

Tak pánové,něco neobvyklého.POZDRAV ZE ZÁHROBÍ.

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 03 Feb 2006, 00:10

:D , koukam, ze v nebi maji ADSL

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 03 Feb 2006, 13:33

Nahradiť Tatru 75 Škodou Tudor - za to za trest na niekoľko rokov do očistca, a nie hneď smer nebo...

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných