První jízda s Tatrou
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: První jízda s Tatrou
Nazdar !
Montáž mlhovek na masku kapoty byla velice častá záležitost ( montáž mohla proběhnout v roce 1936, tak třeba až 1970... ).
Bylo také různé provedení a zpracování držáku - jak si s tím kdo pohrál.
Přidávám pár dobových fotek Áčka a T-75.
Mám dokonce i jednu původní mlhovku i s držákem přímo z Áčka. Je to předválečná Boška ( značeno sklo a rámeček ).
Po válce se vyráběla pod značkou PAL. Nevím, zda tvar zadní vypouklé části nebyl jiný...
Montáž mlhovek na masku kapoty byla velice častá záležitost ( montáž mohla proběhnout v roce 1936, tak třeba až 1970... ).
Bylo také různé provedení a zpracování držáku - jak si s tím kdo pohrál.
Přidávám pár dobových fotek Áčka a T-75.
Mám dokonce i jednu původní mlhovku i s držákem přímo z Áčka. Je to předválečná Boška ( značeno sklo a rámeček ).
Po válce se vyráběla pod značkou PAL. Nevím, zda tvar zadní vypouklé části nebyl jiný...
- Kontráš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 505
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: První jízda s Tatrou
Dík, tu variantu "PAL" v žlutém provedení jsem asi nedávno viděl v inzerci, skusím se po ní poohlédnout...
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: První jízda s Tatrou
Ještě jedna fotka.... Polské armádní Áčko.
Provedení: hrazda a dvě Bošky.
Provedení: hrazda a dvě Bošky.
- Kontráš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 505
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: První jízda s Tatrou
Michael: ta inzerovaná PAL má celkový průměr cca 160mm - to by mohlo velikostně sedět s tou tvou Bosch ne?
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: První jízda s Tatrou
Jj, je to 160 mm.
Po válce se dělala mlhovka PAL ( původně Bosch ) v bílé i žluté a dokonce jsem viděl myslím i zelenou ( zelené vyráběla hlavně zn. Meteor ).
U těch prvních PALek zůstalo Bošácké rýhování skla ( s nápisem PAL ).
Boška měla značen i rámeček - ten by měl být identický s poválečným PALem. Parabolu a patice jsem nezkoumal.
Zadní "hrnec" a šroub s kloubem bude asi jiný a taktéž i nýtování....
Po válce se dělala mlhovka PAL ( původně Bosch ) v bílé i žluté a dokonce jsem viděl myslím i zelenou ( zelené vyráběla hlavně zn. Meteor ).
U těch prvních PALek zůstalo Bošácké rýhování skla ( s nápisem PAL ).
Boška měla značen i rámeček - ten by měl být identický s poválečným PALem. Parabolu a patice jsem nezkoumal.
Zadní "hrnec" a šroub s kloubem bude asi jiný a taktéž i nýtování....
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: První jízda s Tatrou
Náhodou jsem narazil na pár fotek Tvýho auta. Nedokážu odhadnout z jakýho jsou roku. Tady jsou.Kontráš napísal:na kapotě naší Tatry je přerušený rámeček a navařená konzola... předpokládám že tam byl nějaký přídavný světlomet. Nemá někdo dobové (nebo i nedobové) foto tatry s takovým přídavným světlem / mlhovkou? Dostal jsem k autu ještě jeden rámeček, tomu ale pro změnu chybí výběžek od znaku "nahoru"
- Kontráš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 505
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: První jízda s Tatrou
Jerry dík, jedná se o fotky pořízené u předchozího majitele (ohaduju tak dva roky zpět). Je fajn vidět jak auto vypadalo poté co jej přivezl, ještě před vyčištěním. V každém případě na té stránce je spousta zajímavých fotek, díky nim se mi logicky propojily některé souvislosti místního veteránského dění
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: První jízda s Tatrou
Vsimol som si jeden detail ktory ma zaujima.Kontras co ma Tatru tak ma prekvapilo ze v kufri je ties tapacir.To bolo uz z fabriky?A ako je to este s tym hakom co je na nosniku.Vdaka za odpoved.
Re: První jízda s Tatrou
Ta boční deska v kufru je opradu původní, ale dost často byla časem odstraněna, aby se ,,zvětšil,, kufr (v limus. jí mám, v polok. už jí kdysi kdosi vyhodil). Tím ,,hákem,, je přitažen práh (a s ním i celá kastle) k přednímu nosníku (k podvozku).
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 47 neregistrovaných