TATRA 57 A sport

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 57 A sport

Príspevok od užívateľa ondrej » 30 Júl 2008, 15:54

tiež som rovnakého názoru, že tá zadná časť na coupé T-75 by mohla byť celkovo lepšie doriešená a na tvarovú ľahkosť tej T-57 sa môže pozerať iba so závisťou..

Páca
Diskutujúci
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 11 Sep 2007, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 57 A sport

Príspevok od užívateľa Páca » 30 Júl 2008, 16:35

Zadek Tatry 75, o které se bavíme totiž poslední majitel (který ho skutečně provozoval) nechal předělat tak, že dvě zadní nouzová sedadla v kufru nechal vyndat a dal tam udělat skutečný velký zavazadlový prostor s víkem na otvírání vepředu (na rozdíl od původního víka tvořícího opěradlo nouzových sedadel). Celý zadek byl také tvarově pozměněn pro zvětšení zavazadlového prostoru. Tím právě zmizela ladnost tvarů jenž je tak patrná u srovnávaného kupé Tatra 57 a s karoserií Bohemia.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 57 A sport

Príspevok od užívateľa ondrej » 30 Júl 2008, 16:53

si si istý, že menil aj líniu vozu? tvar zadných blatníkov tomu veľmi nenasvedčuje - porovnaj si ich s tou T-57..??

ARTAT
Diskutujúci
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 22 Feb 2008, 22:23
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 57 A sport

Príspevok od užívateľa ARTAT » 30 Júl 2008, 22:05

Toto je asi predělávka :!: :?:
Prílohy
ghgj.jpg

Jarda
Diskutujúci
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 31 Júl 2008, 09:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 57 A sport

Príspevok od užívateľa Jarda » 31 Júl 2008, 10:02

Pánové, vidím diskuzi o Tatře 75 a 57 coupe. Dle mých výzkumů se většina těchto aut dělala v Bohemii Česká Lípa. Těžko to doložit ale jisté shodné znaky tam jsou. Pro pořádek. Existují dle mého hledání 3 kusy Tatra 57 coupe. Jedna v černé barvě s delšími dveřmi a vstupem do kufru zevnitř ( na obrázku z časopisu ), druhá s dřevěným skeletem dveří, jezdící po srazech s nouzovým sedátkem jako sport a jejich mnoho fotek je na tomto fóru, třetí je momentálně demontovaná, opět s nouzovým sedátkem, dveřmi až k prahům, jejichž délka je o něco kratší než u toho černého, ale v podstatě jsou podobné.
Základem pro tyto karoserie je skelet roadsteru Tatra 57.
Šel jsem ještě dál a zjišťoval majitele té rozebrané. Zjistil jsem, že kdo ji měl, měl v životě svým způsobem smůlu......
Tu T 75 znám pouze z původních fotografií a vím, že je někde uložená a zřejmě čeká na svůj šmelinářský osud, doufám, že dopadne dobře. Máte-li někdo o těchto autech povědomost, piste na (zak-mail@volny.cz). Rád přidám do svých výzkumů další zápisky. Ceny a další nesmysly mě nezajímají. Zajímá mě historie a technika, ostatní se vytluče samo - nebo nevytluče, ale je to jedno.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: TATRA 57 A sport

Príspevok od užívateľa Karel » 31 Júl 2008, 14:09

To červené coupe má zřejmě někdo z TVCC Semily. Celkem pravidelně se účastní akce ,,Tatrou Českým rájem,, (odtud jsou všechny mé barecné fotky tohoto vozu) a spz vozu rovněž naznačuje tuto lokalitu. Počátkem 80tých let (ale možná ještě dříve) existoval dost družný ,,frončaft,, mezi TVCC Semily a naším TVCC a tak k nám ,,Semiláci,, dost často jezdily na naše akce (všechna moje černobílá fota tohoto vozu).
Prílohy
couipe II.jpg
coupe IV.jpg

Jarda
Diskutujúci
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 31 Júl 2008, 09:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 57 A sport

Príspevok od užívateľa Jarda » 01 Aug 2008, 08:46

Jo to je to coupe s dřevěnými dveřmi a původním obrysem spodku dveří jako roadster. Ty další dvě mají práh dveří nižší a větší délku. Dal jsem si za úkol postavit je všechny 3 k sobě a vyfotit. Myslím že to bude řešitelné i když tam bude trochu diplomacie a přesvědčování. Až to bude možné, přidám nějakou fotku současného stavu.
Tam někdo psal, že takovou karoserii někdo udělal na koleně... Ta úprava asi nebyla nejlevnější a asi se do ní kdejaký soukromník nepustil, zatím to směřuje vše k té Bohemii. Proč by člověk vlastnící takový automobil, většinou lékař, riskoval vytvoření nějaké příšery byť zručným soukromníkem na poměrně drahém autě. Ti lidé si to většinou řekli a budka byla na světě. I vzhledem k počtu vyrobených kousků je jasné, že to nebyla běžná záležitost. Máte-li někdo něco k historii těchto aut, dejte to sem ať jsme chytří.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: TATRA 57 A sport

Príspevok od užívateľa Karel » 01 Aug 2008, 13:55

Nechci nikoho chytat za slovíčko, ale o ,,bouchání na koleně,, tady žádná řeč nebyla. Pouze se domnívám (a je to jen moje osobní domněnka), že to červené kupé ,,dokarosovala,, nějaká menší karosárna, kterých u nás bylo před válkou jako hub po dešti. Na Bohemii mi to připadlo jako dost jednoduchá úprava. Ty prokazatelné 2 Bohemie mají úplně jiné (delší) dveře, což samozřejmě vyžaduje i úpravu (či novostavbu) zbytku karoserie, zatímco to červené má spodní část dveří v původním a neupravované otvoru a tak se mi nezdá že by se takovou jednoduchou úpravou zabývala taková karosárna jako byla Bohemia, i když všechno je možné (zvláště u Tatry :wink: ). Znovu opakuji že je to jen moje domněnka, neboť jsem na voze nenašel štítek karosárny. S majitelem jsem na toto téma nemluvil.

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: TATRA 57 A sport

Príspevok od užívateľa D.A. » 01 Aug 2008, 14:12

Toho pána od Semil znám, ale bohužel v dohledném horizontu nepomůžu, potkáme se zase začátkem prázdnin (09), když zdraví dá. Na historii a původ auta jsem se vyptal cca před 10 lety, už si z toho nic nepamatuju :oops:
Fotoalbum ze zmíněné akce měl u sebe.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: TATRA 57 A sport

Príspevok od užívateľa Karel » 01 Aug 2008, 14:41

Ještě k té mé doměnce o nějaké malé karosárně bych doplnil že od počátku samostatného karosářství až po jeho konec se na území tehdejšího Československa vyskytovalo postupně (tedy ne najednou v jednom období) cca. 300 karosáren. :shock:
Jak jsem již jednou psal některé ,,karosárny,, jen vyklepávaly blatníky, a skutečně nové karoserie vyráběly jen někteří, ale rozhodně jich bylo víc než jen Sodomka, Bohemia, J.O.Jech, Petera, Uhlík,.......K. Kadrmas, .....
8)

Jarda
Diskutujúci
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 31 Júl 2008, 09:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 57 A sport

Príspevok od užívateľa Jarda » 03 Aug 2008, 22:22

Z té oblasti to k té Bohemii přímo směruje, bylo to za kopcem..... Ale ty důkazy.... Myslím, že to není až tak důležité, je to dobová úprava. Kontakty na všechny majitele mám, ale to už je pouze osobní. Myslím, že na srazech je dost příležitostí. Všichni jsou komunikativní a vlastnictví neobvyklého vozu si náležitě užívají, tedy myslím pozitivně, nikoliv já mám něco co nikdo nemá, ano mají z to ho radost, ale to je všechno, žádná nabubřelost, jak je v dnešních dobách zvykem.....že.
Sranda je, že se ta Tatra, naprosto netipická a na první pohled jakoby pokažená z toho roadsteru - má výrazně nižší střechu a na první pohled vypadá jako "tank".... je to věc úhlu pohledu. Kdysi se o této Tatře p.Rozenkranc vyjádřil směrem k Bohemii - z vyprávění. Znalci a pamětníci mi vyprávějí o pytlích s pískem na kterých se tyto karoserie vyráběly....., ale opět upozorňuji, že lékař auto potřeboval, nebylo levné a potřeboval to zřejmě rychle, obrátil-li se na značkový servis - kam jinam, většinou to bylo vzáruce, chtěl mít "jistotu", tedy pochybuji, že to dal dělat místnímu kováři, aby zkoušel co dovede...
Ale to se asi už nedozvíme.
Mám jednu T 12 karosovanou ????? Kadrmas ??? mj. toho dal do konkurzu Sodomka !!!! To je tak nádherně ošklivé auto, už mi bylo řečeno ať ho nikde nevytahuju. Tak jsem ho vzal předloni do Police na výstavu mezi ty leštěnky a byl docela úspěch.

Jarda
Diskutujúci
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 31 Júl 2008, 09:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 57 A sport

Príspevok od užívateľa Jarda » 03 Aug 2008, 22:47

Já nedokončil myšlenku - někdo mě rušil...
Chtěl jsem napsat,že paradoxem je, že se tato netipická Tatra dostala na titulní stranu knížky o Ledwinkovi..., ukazoval jsem to majiteli a ten na to nevěřícně koukal a vůbec si nevzpomínal, že by tam u té hlavní budovy v Kopřivnici stál, ale byla to jeho Tatra.... Vzhledem k tomu, že knihy vyšla v zahraničí ani o tom neměl tušení, jak slavný se jeho vůz vydáním knihy stal.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: TATRA 57 A sport

Príspevok od užívateľa Karel » 04 Aug 2008, 14:44

Ale já nikdy netvrdil že by to ,,bouchal na koleně,, nějaký kovář. Jen jsem chtěl upozornit na to že tehdy existovala spousta jiných malých karosáren než jen ty notoricky známé.

No dobře, přesvědčil jsi mě že je to Bohemia. Mám dojem že Bohemia patřila rovněž do koncernu Ringhoffer a tudíž byla pro Tatru ,,mateřskou,, karosárnou. (Ale Petera z Vrchlabí byl také přes kopec :wink: .)

Jak ale správně píšeš je jedno kdo to karosoval, hlavně že se ten vůz dochoval do dnešních dnů, jako doklad tvarové rozmanitosti předválečných karoserií.


(p.s. tu T-12 od Kadrmase bych rád viděl, nejsi náhodou z Chocně ? )

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 57 A sport

Príspevok od užívateľa Michael » 04 Aug 2008, 20:19

No nevím.... Já si tím Uhlíkem nejsem u toho červeného roadsteru jist ani z 50%.

Jarda
Diskutujúci
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 31 Júl 2008, 09:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 57 A sport

Príspevok od užívateľa Jarda » 05 Aug 2008, 11:51

Nelze to pravděpodobně dokázat, ale mám za to, že se lékař a původní majitel toho auta pravděpodobně byl, obrátil na značkovou karosárnu Tatra, což Bohemia byla. Pátral jsem v archivech, ale chce to opravdu hlubší průzkum. Pokud se někdo nudíte, můžete mě nasměrovat. Jenom dva roky jsem si domlouval přístup a stejně jsem nebyl dostatečně úspěšný. Dle informací stav těch dokumentů není nejlepší a myslím, že biologické pochody dokonají svoje....
Jsem z Pardubic a tu Tatru jsem kdysi inzeroval na veteránu s výzvou o pomoc, kdo to karosoval, nikoliv na prodej. Je už na první pohled ošklivá a další znak - má průstřel čelního okna 9mm?. Sehnal jsem k tomu i povídání o původním majiteli z Kolína.
Skoro je to škoda renovovat, uvidím co vymyslím, zatím je to zaparkováno, ještě to odčervím a čas ukáže kam dojdeme. Stále mi zní v uších od jednoho - "teda s tím bych nikam nejel" a proč, právě to je ta historie. Historie byla i o příšerách, u této T12 bych to pasoval na kohokoliv, ten tomu dal, ale poplatné době.... Jako v té písni od Vičítala, měl jednu stranu hranatou a druhou stranu kulatou..... vylez ven z tý obludy a povídej rok výroby.....
Já píšu z jiného počítače, ten můj je odstaven, ale brzo to zprovozním a přiložím fotky i těch kupátek.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: TATRA 57 A sport

Príspevok od užívateľa Karel » 05 Aug 2008, 12:46

Veterán v původním stavu má vždy vyšší historickou hodnotu než kdejaká nově postavená leštěnka. Bohužel obyčejný divák to tak neposuzuje.
Docela bych uvítal nějaké srazy pouze pro ,,znalce,, bez diváků a někde v ústraní. Možná bychom se divili co všechno je poschováváno ve stodolách a majitelé se s tím stydí vyjet, protože to nemá zrovna nejlepší lak. Tady u nás vím minimálně o 3 pojízných Tatrách, které jsou už tak 15 let na špalkách, protože nemají zrovna nejlepší lak či chrom a marně se snažím jejich majitele přesvědčit aby přijeli alespoň na místní sraz (mají to tam pár metrů).

Pro zajímavost jedna T-12 od Kadrmase a jedna T-52 s velice zajímavou, i když na první pohled trochu ,,nehezkou,, (jak pro koho) karoserií.
Prílohy
T-12.jpg
T-52 Taxi.jpg

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 57 A sport

Príspevok od užívateľa ondrej » 05 Aug 2008, 16:52

veľmi zaujímavé - ďakujem, len tak ďalej..

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: TATRA 57 A sport

Príspevok od užívateľa Karel » 05 Aug 2008, 18:26

Aby snad opět nedošlo k nedorozumění měl jsem na mysli pouze některé srazy pro znalce, ostatně některé takové specializované srazy existují již dnes. V žádném případě jsem neměl na mysli vyloučit veřejnost ze všech srazů. Dle mé dlouholeté zkušenosti nechtějí někteří majitelé jezdit na srazy právě kvůli někdy neukázněným návštěvníkům a proto navštěvují jen některé ,,privátní,, akce.

Na závěr další ,,Kadrmas,, je to sice Praga, ale ,,coupé,, :lol: resp. ,,faux cabrio,, ale přestože nevzniklo v renomované karosárně je docela pohledné. :wink:

(všechny mnou uveřejněné fotografie karoserií Kadrmas pocházejí z časopisu ,,auto & moto veterán,, z roku 1987)
Prílohy
Praga Piccolo.jpg

ARTAT
Diskutujúci
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 22 Feb 2008, 22:23
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 57 A sport

Príspevok od užívateľa ARTAT » 05 Aug 2008, 20:12

Jem rád že mnou založené ,,tema ,,má zájemce se svými příspěvky . Děkuji :!: Zapátejte prosím ve svých archivech a fotografiích určitě tam najdete nějakou zajímavou karoserii na podvozku TATRA .Nejvíc budu rád za snímky 57 A sport či podobné....
Prílohy
ta.JPG

Páca
Diskutujúci
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 11 Sep 2007, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 57 A sport

Príspevok od užívateľa Páca » 05 Aug 2008, 21:12

Tatra 57a dvousedadlový kabriolet, dle majitele vyrobený na zázku přímo v Kopřivnici.
Prílohy
DCP00675.JPG
DCP00674.JPG
DCP00673.JPG
DCP00672.JPG
DCP00671.JPG
DCP00670.JPG

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných