Vypínacie ložisko u T57
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Vypínacie ložisko u T57
Na kamarátovej T57b pravdepodobne odišlo vypínacie ložisko spojky - zrazu nastal problém s radením rýchlostí, ide to iba cez zuby, a spojkový pedál sa tiež správa inak, ako predtým.
T57 moc nepoznám, ale myslím, že je tam namiesto ložiska grafitový krúžok. Má niekto poznatky, či sa niečo podobné a použiteľné dá zohnať, resp. najlepšie skúsenosti s náhradou nejakým vhodným valivým ložiskom?
T57 moc nepoznám, ale myslím, že je tam namiesto ložiska grafitový krúžok. Má niekto poznatky, či sa niečo podobné a použiteľné dá zohnať, resp. najlepšie skúsenosti s náhradou nejakým vhodným valivým ložiskom?
Trabanťácký kroužek je malý. Viděl jsem i kuličkové ložisko, ale bylo speciálně tvarované tak aby plně nahradilo grafit. kroužek i s pouzdrem. To že spojka nevypíná nemusí být ložiskem. Než jsem nechal nanýtovat nové obložení dost často se mi stávalo že spojka prostě ,,lepila,, vlivem oleje který se dostal na lamelu. Také se mohly povolit šrouby které odtahují přítlačák, nebo se povolil štelovací šroub na spodu převodovky. Také mohla prasknout (nebo se jen vyvlíknou) vypínací vidlička, ale s tím jsem se doposud nesetkal.
Při sešlápnutí spojky se pootočí hřídel ,,1,, (na kterém je spojkový pedál) a prostřednictvím tlačné tyčky ,,2,, tlačí na vypínací vidličku ,,3,, ta je spodním koncem zaklesnutá za hlavu ,,4,, šroubu a tak horní část vidličky tlačí na spojkové ložisko ,,6,,. Vůle mezi spojkovým ložiskem a plochou deskou připevněnou na vypínacích páčkách přítlačáku se seřizuje povolováním, nebo utahováním šroubu s hlavou ,,4,, na spodku převodovky. Šroub je zašroubován do těla převodovky a na svém venkovním konci je zbroušen do ,,čtyřhranu,, ,,7,, pro plochý klíč (tuším č. 10). Aby se samovolně nepovoloval je pojišěn kontramatkou ,,5,,.
Jen tak mmch. jeden kolega měl nepůvodní vypínací ložisko a při úplném vyšlápnutí spojky mu tlačilo lamelu opět do záběru a proto musel dát větší vůli.
Při sešlápnutí spojky se pootočí hřídel ,,1,, (na kterém je spojkový pedál) a prostřednictvím tlačné tyčky ,,2,, tlačí na vypínací vidličku ,,3,, ta je spodním koncem zaklesnutá za hlavu ,,4,, šroubu a tak horní část vidličky tlačí na spojkové ložisko ,,6,,. Vůle mezi spojkovým ložiskem a plochou deskou připevněnou na vypínacích páčkách přítlačáku se seřizuje povolováním, nebo utahováním šroubu s hlavou ,,4,, na spodku převodovky. Šroub je zašroubován do těla převodovky a na svém venkovním konci je zbroušen do ,,čtyřhranu,, ,,7,, pro plochý klíč (tuším č. 10). Aby se samovolně nepovoloval je pojišěn kontramatkou ,,5,,.
Jen tak mmch. jeden kolega měl nepůvodní vypínací ložisko a při úplném vyšlápnutí spojky mu tlačilo lamelu opět do záběru a proto musel dát větší vůli.
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných