Renovacia TATRY 57B

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
jan štancel

Renovacia TATRY 57B

Príspevok od užívateľa jan štancel » 08 Feb 2007, 19:42

Rozhodol som sa otvoriť túto novú tému a zároveň chcem poprosiť tých čo už renovuju alebo zrenovovali a maju určite množstvo fotiek a sú ochotný sa z nimi podeliť aj s ostatnými a tým aj pomôcť ostatným,ako som napr. ja.Už teraz Vám vopred všetkým ďakujem!

jan štancel

Príspevok od užívateľa jan štancel » 08 Feb 2007, 20:09

A tu je moja kráska na ktorej bude ešte toho veľa čo vylepšovať.
Prílohy
janci 4.jpg

Vosounek

Príspevok od užívateľa Vosounek » 08 Feb 2007, 20:24

Naprosto krásná......

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 08 Feb 2007, 20:25

Ano, je krásná. A na co je ta škodovka vlevo?

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 08 Feb 2007, 20:27

V roce 1987 jsem viděl v Kežmaroku černou T-57B v běžném provozu, není to náhodou ona ?

jan štancel

Príspevok od užívateľa jan štancel » 08 Feb 2007, 20:49

Ta škoda je asi bývaleho majitela ja som ju kúpil v Košiciach,nemám od nej žiadne doklady a majitel mi o nej rozproval rôzne udalosti a jeho manželka tiž ine,tak o pôvodnej historii toho nič neviem.V okrese KK neviem o žiadnej t57b,a v Poprade je asi len jedna ale je na predaj ale ešte nebola renovovana jazdi na pôvodných čislach a tiež tam nema veľa veci originalných takže mi moc nepomohol.Nevim kde sa nachadzajú čisla na karoserii ,na motore mam vyrazene ine ako na štitku.
Prílohy
P1010012.JPG

jan štancel

Príspevok od užívateľa jan štancel » 08 Feb 2007, 20:52

...a na motore.
Prílohy
P1010017.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 08 Feb 2007, 21:25

To Kežmarocké Béčko mohlo být to z Popradu, ale už je to 20 let

Ten mosazný štítek na skříni ventilátoru je z T-57 (Čistá) vyrobené před rokem 1935 (přesně ti to poví podle výrobního čísla v muzeu v Kopřivnici). To číslo motoru na Béčko také nevypadá, neboť já mám na původním motoru z roku 1937 číslo 174902, navíc způsob a místo na kterém je vyraženo není původní (zřejmě už to někdo někdy přerazil). Na levé straně motoru (za listovým perem, pod měrkou oleje) by mělo být vyraženo číslo podvozku, které by se mělo shodovat s číslem na štítku.Číslo motoru má být na pravé straně, zvrchu (vedle karburátoru). Bloky motorů dodávané jako náhradní díl neměly čísla. Po zamontování do konkrétního vozu se na ně vyrazily původní čísla tohoto vozu (motoru). Na karoserii je pouze ,,kompletační číslo,, které není nikde v papírech uváděno. Tímto číslem byly označeny všechny odmontovatelné díly před lakováním (blatníky, haubna dveře, stupačky,...), aby se při závěrečné kompletaci vůz složil z těch správných dílů. I přes ,,sériovou,, výrobu byly mezi jednotlivými díly dost velké rozdíly a dost často se stává že například dveře z jednoho vozu nepasují dost přesně do jiného vozu a musí se trochu upravit, což je po nalakování už dost problém.

jan štancel

Príspevok od užívateľa jan štancel » 08 Feb 2007, 21:34

A treba do Kopřivnici isť osobne,alebo dá sa to zistiť aj inač napr.telefonom.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 08 Feb 2007, 21:41

Na to by ti mohl odpovědět A.T. (mám dojem že je tam dost často :wink: )

Já jsem se tam dotazoval před 20ti lety písemně. Odpověděli mi rovněž písemně (se soudružským pozdravem - světu mír :lol: ). Podepsaný tam byl sám p. Rosenkranz (ale psala to asi nějaké sekretářka :lol: ).

jan štancel

Príspevok od užívateľa jan štancel » 08 Feb 2007, 22:01

A tu je ta tatra z popradu.
Prílohy
clip_image001.jpg

Janči

Príspevok od užívateľa Janči » 08 Feb 2007, 22:12

Ahoj Janči, takže ako si si už určite prečital, tak sa mi podarilo spojazdniť jeden motor a pomaličky dávam do kopy podvozok, veď potom pošlem foto, ale jedno viem pieskovačka sa zo mna asi zblázni. 8) Drýím ti palce, zatial sa maj.

jan štancel

Príspevok od užívateľa jan štancel » 08 Feb 2007, 22:19

Tieto klučky som mal pri nej.Su na "béčko"?
Prílohy
P1010049.JPG

jan štancel

Príspevok od užívateľa jan štancel » 08 Feb 2007, 22:20

A na dverach.
Prílohy
P1010033.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 08 Feb 2007, 22:29

Béčková je pouze ta klika na dveřích.

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 09 Feb 2007, 09:18

Karle, a z čeho jsou ty vnitřní kličky (oken, dveří) na prvním obrázku. Ta úplně první prohnutá a drážkovaná klika je nějaká Škodovka, ne? Ale ty vnitřní kliky a kličky oken nevím. Můžu jenom říct, že na svém poválečném béčku mám přesně ty stejné. Náhoda nebo se to nakonec dávalo i v Tatře?

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 09 Feb 2007, 10:04

AT: Ta prohnutá klika je ze Š-Tudor.
Kličky oken jsou určené pro T-87.
Vnitřní kliky jsou také pro T-87 nebo T-75 Long.
Prílohy
klička 2.jpg
klička 1.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Dan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Slovácko
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Dan » 09 Feb 2007, 10:52

Kliky na Béčko sů takového kulatého průřezu a na konci sů kuličky buďto černý plast nebo dřevěné. Také sem renovoval T 57 b
Prílohy
Tatra Slavkov 2006.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 09 Feb 2007, 11:54

Sice toto foto je i ve vlákně o Béčku, ale raději ho přídám i tady.
Prílohy
klička Béčko a T-75.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

renovácia

Príspevok od užívateľa Laco » 09 Feb 2007, 16:47

Určite sa pripojím do debaty, aj nejaké foto cez veekend porobím . Mám niečo nafotené než som začal s renováciou , ale je to na klas. fotografiii a musím to naskenovať. Budem sa snažiť reagovať na otázky čo najskôr. Ak to nikedy nebude zo dňa na deň, tak len preto , že veľa cestujem a niekedy som doma až večer a to už mám za sebou okolo 1000 km najazdené a nechce sa mi okrem spánku už nič. Inak som fanda 57B a mám ju z TATIER najradšej. Ako som už uviedol predtým, mám aj T54 , ale je to na niekoľko rokov renovovať.
Hadimrška je hadimrška , a inak to nebude ! Nech si vraví kto čo chce , je to posledná TATRA z osobných áut klasickej TATRA koncepcie. Potom to už bolo o inom. Aj ked si moc vážim konštruktérov novších modelov, historické pre mna zostávajú TATRY s nosnou rúrou . Je to o emóciách a nie o filozofoch, čo sa k tomu vyjadrujú aj tu TATRAPORTLY !
Pre mňa je to moje hobby a nikto to nemôže spochybnit! Tím ale nevravím , že TATRA je "geniálna konštrukcia " a podobné blbosti ako niektorí fetišisti. Ja mám jednoducho moju TARU 57B "RÁD" ako technický výrobok, ktorý má aj svoje muchy a tpreto pre mna zaujímavý. Je to jednoducho dobrodružstvo histórie a trochu nostalgie zašlých časov.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 35 neregistrovaných