TATRA 75

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
JULO 600

Príspevok od užívateľa JULO 600 » 21 Nov 2006, 06:56

neviem kde ma moja T75 mat ulozenu bateriu kedze nemam podlahu... Ale predpokladam podla kablov ze je pod zadnym sedadlom na lavej strane v smere jazdy. Teda ako pise Michael, za sedadlom spolujazdca.

Užívateľov profilový obrázok
Julo600
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 165
Dátum registrácie: 19 Okt 2006, 04:31
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Julo600 » 23 Nov 2006, 17:08

Ahoj

nasiel som inzerat tohto znenia:

č.i. 0000188434
Cena: 1000/ks Prodám originál nové svislé čepy přední nápravy na Tatru 57 a,b, a T 75

je to mozne, naozaj je ten zvysli cap vhodny na T75?

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 23 Nov 2006, 19:08

Podle katalogu nd není čep stejný... Ale zase otočná část, která je uložená na čepu je stejná pro T-57 i T-75.

Užívateľov profilový obrázok
Julo600
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 165
Dátum registrácie: 19 Okt 2006, 04:31
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Julo600 » 24 Nov 2006, 02:50

Michale, dakujem za ozrejmenie.
ale je to skoda :( celkom som sa tesil ze sa este na moju T75 neco da zohnat

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa JáPavel » 24 Nov 2006, 07:28

Nevím jestli jsi scháněl zrovna tento díl a také si nejsim zcela jist použitelností pro T75 ,ale jistá možnost tady je.Před časem nechal můj známý vyrobit dle originální dokumentace čepy předních pér na T 57. Bylo to vyrobeno přesně z toho materiálu,které je určen s povrchovou úpravou. A ty čepy byly opravdu ve špičkové kvalitě.Ty spodní mají čtyřhran pro klíč k tlumiči pérování a ty horní jen malou plošku. Zde je na něj číslo,ale nevím jestli mu ještě nějaké zbyly. p.Šitina-603462401

Užívateľov profilový obrázok
Julo600
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 165
Dátum registrácie: 19 Okt 2006, 04:31
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Julo600 » 25 Nov 2006, 09:41

To JaPavel:
dakujem za upozornenie. Ak sa jedna o capy ako su na obrazku, tak som o ne zaujem mal a s dotycnim sme si vymenili par mejlov. Avsak ako som sa dozvedel, nie su zhodne s capmi na T75 a tak som ich nakoniec nevzal. Muzno sa niekto bude vediet k tomu vyjadrit-ci su, alebo nie su zhodne.

Zaroven ak by niekto o nejakych novych, ci uz povodnych, zachovalych, alebo novovyrobenych dieloch na T75 vedel, mam zaujem a pomerne siroku skalu, kedze radsej vymenim suciastku pocas renovacie ako po kazdych 100 km ud jej ukoncenia :)
Prílohy
capy.jpg

Lukas :-)

Príspevok od užívateľa Lukas :-) » 08 Dec 2006, 23:21

Ahoj, posílám ještě nějaké fotky, časem ještě naskenuju nějaké doposud nepublikované dobové fotky - takže: ještě fota té dvoudvéřové limuzíny, pak nějaké krycí plechy motoru, které jsem omylem získal a nepasujou mi tam (tipoval bych že budou asi z Áčka), dále repliku výfukového tlumiče...
Prílohy
vyfuk t75 001.jpg
vyfuk t75 002.jpg
DSC00264.JPG
DSC00266.JPG
DSC00265.JPG
DSC00267.JPG
DSC00270.JPG
DSC00268.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 09 Dec 2006, 13:54

Lukas: Zajimavé auto!

Škoda, že nemáš celkový pohled na vůz... :( .
Hmm...výrobní štítek je ještě starého typu. Štítek ATE vidím prvně, ale jistě je na voze původní.
Kapotě se zvedá jen střed, že ?
Nebyl to původně také kabriolet ?
Tvar zádě vypadá jak ? ( odpovídá kabrioletu r. 1934 ? ).

Díky za zodpovězení dotazů :wink:

Lukas.

Príspevok od užívateľa Lukas. » 09 Dec 2006, 16:32

Kapota se otvírá jen samotná bez blatníků, tvar zádě karoserie je podobný (ne-li stejný) jako pozdější sériová 4dvéř liuzína, jinak auto je originál, má orig lak a čalounění a řekl bych že takto vyjelo na 100% už z továrny...
Jinak na štítku (zas blbé foto) je: Typ 75, výr.č. 22825, r.v.34, pak až budu mít chuť tak napíšu do kopřivnice co je to auto zač :wink:

Lukas.

Príspevok od užívateľa Lukas. » 09 Dec 2006, 16:40

Ještě k dotazu jestli to také nebyl kabriolet - Ani být nemohl, protože karoserie je širší než kabrio ´34, i sedačky uvnitř jsou masivnější a širší než u kabria a nedají se zaměnit protože se do kabria nevejdou...

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 09 Dec 2006, 17:31

Díky za odpovědi !

Jak je zakončena boční lišta v zádní části ? Elegantně se svažuje k blatníku jako u sedanu ?
Palubovka je dřevěná ?
Převodovka je s volnoběžkou ?

Koukám, že jsou zadní okna stahovací... :shock:

Lukas.

Príspevok od užívateľa Lukas. » 09 Dec 2006, 18:13

převodovka je volnoběžka, lišta se svažuje k zadnímu blatníku a pak kopíruje jeho průběh, palubovka je opravdu dřevěná v barvě vozu....někde mám fotky celého auta když se před léty vytáhlo...ale musím je najít...takže trochu trpělivosti :D

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 09 Dec 2006, 20:02

To by bylo super, kdyby si našel celkové záběry na vůz !

Užívateľov profilový obrázok
Julo600
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 165
Dátum registrácie: 19 Okt 2006, 04:31
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať užívateľa:

Palubovka

Príspevok od užívateľa Julo600 » 10 Jan 2007, 08:26

Ahojte po case. Konecne som doma a mozem sa "hrat" s autickami. Viem ze nieco na temu palubovka som sa pytal, ale neviem sa dopatrat temy na strankach. Teda zacnem nanovo. Na fotke je obrazok palubovky asi T 57 A alebo B a na dalsej moja palubovka z T75. Zaujima ma pozicia c.20 na dobovej fotke, ta je zhodna s poziciou c.5 na mojej zltej palubovke.
Este by som sa chcel uistit a opytat na ostatne pozicie na mojej palubovke. Ja to vidim takto:

1-kontrolka dobijania oranzova
2-tachometer
3-kontrolka tlaku oleja zelena
4-tiahlo sytica
5-?
6-ovladanie ventilu nadrze
7-spinacia skrinka

9-uchytenie drziaka volantu
10-zrejme rucny plyzn, ale tu si nie som isty
11-uchytenie drziaka volantu
12-volantova tyc
13-?
14-? ale vyzera ze nie je dorabana dodatocne
15-?
Prílohy
P1052419_m.JPG
palubovka T75 moja
palubovka_1937.jpg
Palubovka dobove foto

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 10 Jan 2007, 10:25

Ten malý čudlíček na pozici 20 může být nějaký tahový vypínač. Ale to tipuju podle fotky. Nemám teď po ruce příručku k Hadimršce, kluci, co se připojí večer a budou ji mít po ruce Ti asi řeknou víc. Co třeba osvětlení?

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 10 Jan 2007, 16:53

Na dobové fotce je palubka dlouhého Áčka (krátké Áčko má ovládání benzínového kohoutu zakončené pod palubkou, hned na mezistěně).
Kontrolka dobíjení by měla být červená.
Ten malý čudlíček na pozici 20 (u tebe pozice č. 5) je skutečně tahový vypínač osvětlení tachometru (po té co jsem byl donucen namontovat zadní mlhovku napojil jsem ji na tento vypínač a osvětlení tachometru mám zapojené zároveň se světly).
Na pozici 13 na tvé palubce ja u dlouhého Áčka zásuvka montážní lampy.
Tvoje pozice 14 a 15 u Áčka nejsou, ale na jedné fotce jsem někde v těchto místech viděl u jedné T-75 ovládání ručního plynu (ale Áčko ho má na tvé pozici 10, která mi připadá příhodnější).

Užívateľov profilový obrázok
JiF
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 108
Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97
Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa JiF » 10 Jan 2007, 17:15

Na miste 20 dle knizky / 5 na palubovce je opravdu spinac osvetleni tachometru. V palubovce se zachoval originalni spinac - malinky tlacitkovy s cernou valcovou stopkou.

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

prístrojovka

Príspevok od užívateľa Laco » 10 Jan 2007, 18:12

Zapojím sa do rozboru prístrojoviek. Pretože moja je z T57B, tak to dám do vlákna tam , aby sa to neplietlo. Ale je to tieľ zaujímavé ako to je v katalógu a ako je to naozaj v reále ! Ja som Ti chcel pomôcť , ale sám som z toho "na větvy" .

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

prístrojovka

Príspevok od užívateľa Laco » 10 Jan 2007, 18:39

Na pozícii 5 tej tvojej prístrojovky , aj podľa velkosti otvoru zodpovedá zásuvka montážnej lampy. Tak ako to mám ja ma T57B.

Užívateľov profilový obrázok
Julo600
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 165
Dátum registrácie: 19 Okt 2006, 04:31
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Julo600 » 10 Jan 2007, 18:48

Dakujem za reakcie. Nieco som dnes pri obhliadke zrenovovanej T75 zistil. Ide ale o model s inou - 3budikovou pristrojouvkou, teda otvory nie su zhodne ani nahodou. Zhodne je ale ovladanie rucneho plynu a vdaka tomu viem, ze nemoze byt na pozicii (u mna) 10, pretoze to konstrukcne vzhladom na samotny prevod umiestneny nad domcekom riadenia nie je mozne. Ovladanie musi byt vyosene smerom doprava a teda na rucny plyn pripada do uvahy (u mna) pozicia 14 (pravdepodobnejsie kvoli tvaru) alebo 13. V otvore 15 som mal ovladanie smeroviek a urcite to zaslepim.
Co sa tyka pozicie 5, tak to osvetlenie tachometra je dost pravdepodobne.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných