Strana 30 z 31

Re: TATRA 75

Napísané: 05 Jan 2014, 22:10
od užívateľa golfkiller
kluci já sem rád že to auto mam kompletní a fakt nebudu shánět jinej karburátor jen kvůli tomu že možná nevyjel s autem s fabriky .Jen rok jsem sháněl ten Jikov a ještě za pálku a jsem rád že ho mam :-) . Já si zakládám na funkčnosti a jestli někdo vyměnil karburátor třeba ve 40 roce za tento že to s nim lépe jede tak je u mě k autu originál tenhle co v něm je třeba" 72let než ten co tam byl 2 roky " Auto nebude leštěnka ale pujde zase do dunkelgrau barvy . Už ted má zrenovované disky s WH pneu protože bude jezdit i na méně zpevněných cestách . (ne v terénu) Hlavní bude sprovoznit bud ten neo ten karburátor aby to bylo spolehlivé. Spotřeba mně nezajímá (panzer bere 35-50) takže 13litrů je nic a nebudu s tim jezdit 200km denně do zaměstnání :-)

Re: TATRA 75

Napísané: 06 Jan 2014, 07:30
od užívateľa JáPavel
Já si nemyslím, že by ten Solex nebo Jikov byl nějak výrazně technicky výš než je Zenith a ve většině aut Ty Zenithy byly. Pokud se měnilo, tak zcela jistě jen kvůli té úspoře paliva. Žádný jiný důvod tam není. Ale je to samozřejmě něčím vykoupené. Díky Zenithu si to auto benzin vychutnává po douškách ,ale motor dostává to, co dostat má.. :wink:

Re: TATRA 75

Napísané: 25 Jan 2014, 19:53
od užívateľa lukas.
Na tomto dobovém videu z konce války projede několikrát T75 cabrio. Možná jedny z prvních záběrů T75 v barvě. Cca od 8. minuty videa.

http://www.youtube.com/watch?v=1My_NQmJAUc

Re: TATRA 75

Napísané: 12 Feb 2014, 16:25
od užívateľa Tatra 75
Neviete mi niekto nafotiť ako je ovládaný palivový ventil ovládaný z palubovky . Kľudne to môže byť aj z Tatry 57 . A ešte ručný plyn ,ale ten len zo 75 na 57 je iný.
Ďakujem za ochotu.

Re: TATRA 75

Napísané: 13 Feb 2014, 11:14
od užívateľa T57Becko
Tu je foto.

Re: TATRA 75

Napísané: 13 Feb 2014, 15:48
od užívateľa Tatra 75
Dik aj za to ,ale mne sa jedná o celý systém ,lebo ventil z nádrže a otvor na palubovke nie sú v osi.

Re: TATRA 75

Napísané: 13 Feb 2014, 16:21
od užívateľa T57Becko
co som mal doma T57 cistu tak to v osi bolo , ak to nieje vela mozno by sa dal pouzit klb

Re: TATRA 75

Napísané: 13 Feb 2014, 16:41
od užívateľa Karel
T-57A

Re: TATRA 75

Napísané: 19 Feb 2014, 15:57
od užívateľa Tatra 75
Nemá nikto aj foto ako to je v interiéri ?

Re: TATRA 75

Napísané: 19 Feb 2014, 20:33
od užívateľa Tatra 75
Ešte jedna otázka. Nemáte niekto cenník nových automobilov Tatra 75 z tridsiatych rokov ? Prípadne originály faktúr za nové auto ?

Re: TATRA 75

Napísané: 21 Okt 2014, 22:57
od užívateľa mato075
zdravim panove mam prosbu neviete niekto o 3 pakovej prevodovke rychlobeh + volnobeh a radicka viem ze ich bolo malo len ci nahodou niekto nevie pripadne mam zaujem aj o prevodovku s rychlobehom diky

Re: TATRA 75

Napísané: 22 Okt 2014, 12:34
od užívateľa T57Becko

Re: TATRA 75

Napísané: 23 Okt 2014, 01:23
od užívateľa lukas.
Tohle je volnoběžka.

Bacha na jiné rozměry rour při montáži všemožných převodovek na T75, aby pak smontovaný podvozek seděl na kastli :D

Ta trojpáková převodovka je něco extra, taky jsem to moc chtěl, ale řezat kvůli tomu rouru a kardan jsem pak vyhodnotil jako blbost.

Re: TATRA 75

Napísané: 03 Aug 2015, 00:27
od užívateľa mato075
zdravim potreboval by som rozdelovac na T 75 palmagneton, bosch, scintilla len plne funkcny diky ak ma niekto rad by som kupil diky

Re: TATRA 75

Napísané: 04 Feb 2016, 22:05
od užívateľa mato075
Zdravim pani mam prosbu generálkujeme motor T 75 ak mi vie niekto z vas poradiť nastavenie rozvodu jedna sa o reťazový rozvod aký je presný pomer reťaze voči sukoliu nakolko je tam uz asi 10 značiek kolesa a reťaz dávame novú no značka je len na veľkom reťazovom kolese a na malom nieje viete mi poradit ak mate skusenosti diky diky pripadne mi to napiste na mail: vtcsenkvice@centrum.sk

Re: TATRA 75

Napísané: 05 Feb 2016, 07:38
od užívateľa Jerry
Když už to nepůjde jinak, tak čistě mechanicky. 1. válec natočit do HÚ (horní úvrať, kdy má pálit svíčka) k tomu musí bejt oba ventily zavřený. Když si to tak natočíš, tak zuby do kerejch má řetěz padnout už najdeš. Rozdělovač by měl mít už kontakt rozepnutej a palec natočenej pod vývodem pro 1. válec. (Ale to asi ještě nemáš osazený.)

Přeju mhoho zdaru. :wink:

Re: TATRA 75

Napísané: 07 Feb 2016, 22:10
od užívateľa mato075
diky za radu no nakoniec sme sa z toho vycvicili priucka k T 75 je na dve veci pretoze tam sa jedna o prvý typ motora s pertinaxovými kolesami takze na dve veci nakoniec sme sli postupom a uvidime ako to dopadne.

Re: TATRA 75

Napísané: 03 Sep 2017, 17:40
od užívateľa Jano 57B,603
Zdravím chcem sa opýtať či niekto nevie o aký rok sa jedna práve som sa stal novým majiteľom T75 na skrini je rok 38 ale nesedi z čislom motora, ale aj ten sa mi zdá že je asi 37 rok. Aké číslo je na sedačke? Je to kompletačne čislo? Keďže to už niekto začal robiť a nedokončil tak som nenašiel žiadne čisla na výdreve bola obrúsena a asi aj čisla sa už nedochovali. Ďakujem za rady a ak by mal niekto nejake diely tak uvítam je tam toho dosť čo chýba.

Re: TATRA 75

Napísané: 04 Sep 2017, 23:45
od užívateľa lukas.
Kastle je rok 34 nebo 35, zadek kastle už někdo asi předělával, motor je i podle některých znaků spíš od roku 36 a výše. Motory a celé vozy T75 mají v jednotlivých letech odlišnosti (jiné hliníkové odlitky, přední kapota, rozvod ozub. koly nebo řetěz, palubka dřevo nebo plech, volanty apod). Chtělo by to víc podrobnějších fotek motoru a jaký má rozvod. A i to může být houby platné neboť i když jsou některé díly jiné, tak to lze kombinovat. Držel bych se kastle - tam je to tutově rok 34, 35. Ale volant zas vypadá na pozdější léta. Motory z prvních let výroby stály za prd (použité slitiny, kvalita, konstrukční mouchy), tak je úplně normální, že jsou i v autech z prvních let výroby pozdější motory. Sehnal bych si akorát jinou skříň ventilátoru, aby to vypadalo dobově a vykašlal bych se na to. Na skříních ventilátoru z prvních let výroby nejsou štítky. Pak lze také něco určit podle převodovky - první roky výroby mají volnoběh nebo volnoběh zároveň s rychloběhem, u posledních let výroby zhruba od roku 36 se spíš vyskytuje už jen samotný rychloběh.

Re: TATRA 75

Napísané: 13 Sep 2017, 20:44
od užívateľa Jano 57B,603
Vďaka za info, samozrejme to chcem podla karosérie lebo tá je pôvodná a motor, volant alebo iné diely tu už mohol niekto za tie roky vymeniť. Motor tam je holý blok takže budem zháňať druhy a preto potrebujem vedieť na aký rok to zháňať. Prevodovka ma len jednu páku žiadny rychlobeh ani volnobeh tu nevidím alebo tam len chýba ta páčka? Pozrite ešte raz foto. A tie čísla na sedačkách? čo sú to za čísla? Videl som ich aj na 57-kách a aj ja jednu sedačku mám asi z čistej 57 a tiež je tam ten štítok z čislom. A ešte ohľadom prednej kapoty prečo sú delene blatniky od nášľapu keď sa dvíha len kapota bez blatnikov? A aj ta má prvý prelis ako na 6 miestnej nejde ďalej do A stlpika, tu tiež už mohol niekto meniť, ako to ma byť originál? A ten zadok som pozeral aj z vnútra nikde nevidno aby to niekto menil dokonca som zo zadu tu sivú farbu zotrel a je pod ňou tmava zelena ale aj ta nieje pôvodná pod ňou je taka svetla zelena niečo ako na V3S kach. Takže je to asi od výroby nepredpokladám že to niekto po 2-3 rokoch keď už sa asi takto vyrábali išiel do Kopřivnice aby mu to prerobili, ale všetko je možne ale ak je to prerobene tak určite v závode lebo nikde nevidno žiadne zvary ani z vnútra. Cez vojnu to isto nikto neriešil a v 50 rokoch to asi nešiel riešiť do závodu lebo je to profesionálne urobené. Od ktorého roku mali také zadky? A prečo by to niekto takto prerábal veď praktickejšia je rezerva v zadu poprípade ak je v zadu kufor tak na ňom, toto je nepraktické rezervu pchať do auta za sedačky.