TATRA 75

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 11 Nov 2006, 22:18

Julo: tady je foto originál "koženého" interiéru.
To opěradlo bylo v nádherném stavu !
Prílohy
vnitřek T-75.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 11 Nov 2006, 22:42

Julo: koukal jsem na interiér tvé T-75 na fotech.
Mi osobně se jako originál nezdá. Možná se ale pletu.... :?
Není pod stávající látkou ještě nějaká jiná (původní) ?

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 11 Nov 2006, 23:11

Mě se ten interiér také nezdá původní. Bohužel mohu opět srovnávat jen s T-57A a tam je čalounění nad dveřmi a nad předním oknem řešené jako samostatná část a ne takto vcelku jako u tvé T-75. Rovněž použitý vzor látky mi nesedí. Většinou v ní byl proužek, zhruba ladící odstínem barvě vozu.
Takovouto látku i tento způsob provedení čalounění jsem viděl v jedné T-57A kde jsme se také domnívali že je původní (bylo to velmi pěkně zpracované a žádné další čalounění pod tím nebylo). Když jsme ho ale sundávali (abychom opravili a ošetřili výdřevu) zjistili jsme že pod příchytnými hřebíčky jsou jako podložky použité staré železniční jízdenky z roku 1967.

Užívateľov profilový obrázok
Julo600
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 165
Dátum registrácie: 19 Okt 2006, 04:31
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Julo600 » 12 Nov 2006, 04:32

Michal:
Dakujem za foto "korytka" Na pohlad nie zlozity diel, snad nebude tazke ho vyrobyt ked sa najde predloha a okopirovanie. Ale mozno by som radsej nejaku na renovovanie bral.

Sedadlo je nadherna, vlastne operadlo co si poslal na obrazku. Je v Tvojej zbierke? mal by som zaujem o take :) Ja mam svoje precalunene kozenkou, ani ich nemam na fotkach. Dokonca na prednych boli drzadla pre zadnych cestujucich (povodne chromovany povrch) "calunene" starym kobercom. Velmi mrzke vylepsenie. Tvoj obrazok ma presvedcil ze by som pri precaluneni mal ist do koze, to co si poslal ma neopisatelne kuzlo sposobene patinou na kozi :)

Karel a Michal:
Neviem sa k interieru co mam vyjadrit tak aby som si za slovom stal, kedze som od auta dost daleko na preskumanie. Ale co si pamatam, vyzera velmi precizne, podla mojho nazoru tovarensky prevedeny a tiez mam pocit, ze som niekde na nete videl fotku s rovnakym. Ja ak ju najdem tak ju poslem. (kvoli autorskym pravam ju tu radsej neumiestnim)
Ale mozem sa mylit a neviem to skontrolovat ako som spomenul.
Teda ak to nie je original, pojdem do inej latky, ale akej? A ko bol kombinovany interier na T75 v ktorej boli kozene sedacky? Ake tam boli dvere? Pouzivalo sa na sedadla aj potiahnutie tkaninou? Alebo len koza?

Karel.
Teraz uz si viem predstavit zapojenie a osadenie palubovky podstatne lepsie, dakujem. Asi ako kazdemu aj mne chyba dost povodnych ci dobovych veci, ale napriklad mam ako ste mohli vidiet tachometer (hoci ako vyplunulo z diskusie nie je uplne koser), spinacku Bosh (tej sa trosku bojim, ma ak sa dobre pamatam az 4 polohy a upozornovali ma ze to nie je v sulade s dnesnymi predpismi, ale sak je to veteran a nie autobus MHD), mam jednu kontrolku, motorcek stieracov Bosh (snad ho pouzijem, funguje, len duta oska je mne z neznamich pricin k telesu prizvarana). Nemam naproti tomu ovladanie rucneho plynu, ovladanie ventilu nadrze, dalsiu kontrolku, lanko sytica (je tam vobec niekde?)

Tymto vas zaroven prosim o pomoc, radu ci ponuknutie dielov ktore su vysie spomenute a postradam ich.

Užívateľov profilový obrázok
Julo600
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 165
Dátum registrácie: 19 Okt 2006, 04:31
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Julo600 » 12 Nov 2006, 04:34

Michal:
Dakujem za foto "korytka" Na pohlad nie zlozity diel, snad nebude tazke ho vyrobyt ked sa najde predloha a okopirovanie. Ale mozno by som radsej nejaku na renovovanie bral.

Sedadlo je nadherna, vlastne operadlo co si poslal na obrazku. Je v Tvojej zbierke? mal by som zaujem o take :) Ja mam svoje precalunene kozenkou, ani ich nemam na fotkach. Dokonca na prednych boli drzadla pre zadnych cestujucich (povodne chromovany povrch) "calunene" starym kobercom. Velmi mrzke vylepsenie. Tvoj obrazok ma presvedcil ze by som pri precaluneni mal ist do koze, to co si poslal ma neopisatelne kuzlo sposobene patinou na kozi :)

Karel a Michal:
Neviem sa k interieru co mam vyjadrit tak aby som si za slovom stal, kedze som od auta dost daleko na preskumanie. Ale co si pamatam, vyzera velmi precizne, podla mojho nazoru tovarensky prevedeny a tiez mam pocit, ze som niekde na nete videl fotku s rovnakym. Ja ak ju najdem tak ju poslem. (kvoli autorskym pravam ju tu radsej neumiestnim)
Ale mozem sa mylit a neviem to skontrolovat ako som spomenul.
Teda ak to nie je original, pojdem do inej latky, ale akej? A ko bol kombinovany interier na T75 v ktorej boli kozene sedacky? Ake tam boli dvere? Pouzivalo sa na sedadla aj potiahnutie tkaninou? Alebo len koza?

Karel.
Teraz uz si viem predstavit zapojenie a osadenie palubovky podstatne lepsie, dakujem. Asi ako kazdemu aj mne chyba dost povodnych ci dobovych veci, ale napriklad mam ako ste mohli vidiet tachometer (hoci ako vyplunulo z diskusie nie je uplne koser), spinacku Bosh (tej sa trosku bojim, ma ak sa dobre pamatam az 4 polohy a upozornovali ma ze to nie je v sulade s dnesnymi predpismi, ale sak je to veteran a nie autobus MHD), mam jednu kontrolku, motorcek stieracov Bosh (snad ho pouzijem, funguje, len duta oska je mne z neznamich pricin k telesu prizvarana). Nemam naproti tomu ovladanie rucneho plynu, ovladanie ventilu nadrze, dalsiu kontrolku, lanko sytica (je tam vobec niekde?)

Tymto vas zaroven prosim o pomoc, radu ci ponuknutie dielov ktore su vysie spomenute a postradam ich.

Užívateľov profilový obrázok
Julo600
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 165
Dátum registrácie: 19 Okt 2006, 04:31
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Julo600 » 12 Nov 2006, 04:36

ospravedlnujem sa za odoslani dlheho prispevku 2x, nejako som to nevedel ovplyvnit :oops:

Užívateľov profilový obrázok
Julo600
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 165
Dátum registrácie: 19 Okt 2006, 04:31
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Julo600 » 12 Nov 2006, 04:52

Karel:
beriem spat to tvrdenie ze som videl rovnake calunenie na inej 75tke. Nasiel som to foto a je to vzor pruzok, takze asi je blizsie pravde, ze to bolo precalunene.

Michal:
este k tej foto so zadnym operadlom. Zaroven mi to pomohlo urobit si predstavu, ako je riesena podlaha. Moja karoseria vyzera totiz ako pre Flinstonovcov. Uplne celkom bez podlahy.

Užívateľov profilový obrázok
Julo600
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 165
Dátum registrácie: 19 Okt 2006, 04:31
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Julo600 » 12 Nov 2006, 06:09

Ospravedlnujem sa Michaelovi, oslovil som ho " Michal " 8)

Pridavam par mojich fotiek
Prílohy
kontrolky1.JPG
Kontrolky najdene v jednej z krabic v ktorych som Tatru priniesol domov
kontrolky2.JPG
Kontrolka dodatocne najdena v aute
motorcek stieracov Bosh.JPG
Spominany zvar na dutej oske motorceka? Napada vas preco? C sa tym napravilo?
tacho zadna strana.JPG
Tacho je osadene 3 kontrolkami ako vidno na 1 strane tejto diskusie. namem ho fyzicky pri sebe ale na fotke sa zda ze kontrolky tam neboli domacky dorabane, co vy na to?
ventilator puklina a zvar.JPG
Tu je vidiet puklina vzniknuta v mieste zvaru, ktorym bola asi opravovana predosla puklina

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 13 Nov 2006, 19:43

Julo: Opěradlo ani auto už nemáme :wink: .
Jinak ve voze byl z kůže i tapecírung, obložení "vnitřního" blatníku a sedačky. Strop byl z látky (také původní).
Prílohy
interiér sedan T-75.jpg
Látkový interiér T-75

Užívateľov profilový obrázok
Julo600
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 165
Dátum registrácie: 19 Okt 2006, 04:31
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Julo600 » 14 Nov 2006, 02:01

Michael:
takze kozeny aj tapacirunk na dverach? To by sa mi pacilo, ale bude to draheeee. Pekny obrazok, dakujem.

Takze T75 co si poslal na foto uz sla z domu? neostalo z nej nieco, su tie dvere co si spominal z nej? Nedalo by sa poslat foto dveri, hlavne tapacirunk.

A co vravite na kontrolky, co ta biela? Kde sa pouzivala. Asi najdobovejsia je ta z trojice na fotke vlavo, vsak?

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 14 Nov 2006, 16:01

Julo: Dveře co jsem nabízel nejsou z toho vozu...
Vůz na fotech nemáme již několik let.

Žádné jiné foto koženého interiéru bohužel nemám.
Přikládám foto tapecírungu ze dveří, které jsem nabízel...

Jinak ta kontrolka je z 50tých let... univerzální použití.
Ta vlevo by šla použít na T-75.
Prílohy
tapecírung T-75 2.jpg
tapecírung T-75.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Julo600
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 165
Dátum registrácie: 19 Okt 2006, 04:31
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Julo600 » 15 Nov 2006, 04:35

To Michael:
takze tie dvere vyzeraju ako interier T75 o ktorej som si myslel ze ma interier ako moja, ale nemala. Takze este vyssia pravdepodobnost ze ten moj nie je povodny.

Ak mozem otazku na Teba, ale aj ostatnych. Coze je tak malo ludi so zrenovovanou, alebo v aktivnej renovacii T75 lim? Osobne nepoznam nikoho. Je mi jasne ze T75 kabrio je atraktivnejsie, ale ved lim tiez nie je skareda a ma isty smrnc. Je to sposobene nejakou jej problemovostou, nespolahlivostou? Myslim ze sa ich az tak malo nezachovalo.

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

tapacírung

Príspevok od užívateľa Laco » 15 Nov 2006, 10:41

k fotu od Michaela :
Pripojím sa k Michaelovi , tá látka na dverách - čalúnenie je originálna aj s tou koženkou ! Ja som si nechal z T54 r.1931, vzorku z originálneho čalúnenia a je presne taká istá ako majú Michaelove obrázky. Aj farba, len je menej vyblednutá. Moja je viac do hnedej.
Ak zistíš kde je dostať taká látka , zháňam ju pre seba aj ja.

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

tapacírung

Príspevok od užívateľa Laco » 15 Nov 2006, 10:45

Pokúsim sa večer vyfotiť to moje čalúnenie , dúfam že mi ferebne bude súhlasiť . Najlepšie je ale fotiť na dennom svetle. Len to dnes už nestihnem.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 15 Nov 2006, 12:59

Nerad se sem vnucuji se svou T-57A, ale vzhledem k tomu že je ze stejné doby (1937) předpokládám že i materiál a základní provedení čalounění je stejné. Ta novější látka (do žluta) je z jedné (dnes již zrušené) textilky tady u nás. Původní je ta vybledlá látka na stropu. Jak jsem již psal její odstín ladil z barvou vozu. Já mám tu látku do hněda, neboť vůz byl původně červenohnědý ,,mahagon,, , kolega který má původně černou tatru má odstín látky do zelena.
Prílohy
ovládání roletky.jpg
roletka.jpg
slun.clona.jpg
lustr.jpg

Lukas

Príspevok od užívateľa Lukas » 15 Nov 2006, 17:40

Ono u těch sedmdesátpětek je dost problém. Máme doma tři v orig stavu(2x kabrio rv34, 2 dveř limuzína rv34 příprava webasto) + ještě nějaké rozebraná torza z pozdějších ročníků výroby. A pro srovnání ještě kabrio a limuzína známého. Jsou to téměř identické vozy a jsou přesto jiné jako např. Jiná konstrukce střechy včetně jiných rozměrů nůžek, širší a užší sedačky, jiné rozměry ve výdřevě a plechy (na pohled to vypadá stejně ale je to úplně jiné). Jiná palubní deska (tři budíky vedle sebe,volant kasický kříž Tatra NEBO velký budík s hodinkama uvnitř a už "moderní volant"), i u motoru nebo v pozvozku jsou během let udělány některé notoricky známé změny.
Jinak k tomu čalounění: U kabrií bylo orig(alespoň u nás) kožené (dokonce u jednoho načerveno obarvená kůže a rudě červený interiér)
U limuzínky čalounění s droboučkými proužky (něco podobného jako zde odfotil Karel - až se k tomu dostanu tak to vyfotim)

Prostě co vůz to originál, přece jenom to v té době byla vyšší střední třída a dost tam hrálo roli přání nového majitele.

Limuzíny T75 moc nejsou vidět a je super že "rostou".

Jinak jestli můžu poprosit dotaz na Michaela: Existovala vůbec na T75 převodovka kobinovaná volnoběh a zároveň rychloběh ( prý existuje)? Zatím jsem se sní ještě nesetkal, mám pouze samotný volnoběh nebo samotný rychloběh.

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

rýchlobeh

Príspevok od užívateľa Laco » 15 Nov 2006, 19:07

Ja som mal taký podvozok aj s rýchlobehom aj s volnobežkou, bolo to pre kabrio z roku 1936. Radenie bolo každé zvlášť s vlastnou radiacou pákou. Takže v kabíne boli štyri páky ! Predal som ho spolu s kompletnou limuzínou. Možno mám z toho nejaké fotky. Pohľadám ale neslubujem.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 15 Nov 2006, 19:28

Lukas napísal: 2 dveř limuzína rv34 příprava webasto.
:shock: :shock: :shock:
Tak to neznám.
Viděl jsem (pouze na fotografiích) jen tyto dvoudveřové limuzíny, ale ty jsou evidentně vyrobené po roce 1936.
Prílohy
přestavba.jpg
T-75 tudor.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 15 Nov 2006, 21:23

Julo: Tatra 75 v provedení sedan je velice elegantní auto !
Osobně ho považuji za jednu z nejpovedenějších továrních kar. variant.
Lidi pasou většinou po kabrioletech... což je škoda !
Mi osobně se spíše více líbí limuzíny :wink:

Lukas: Osobně jsem převodovku neviděl, ale jeden sběratel v Praze tuto převodovku má. Což mám potvrzeno od něj i jedno dalšího tatrováka.
Koukám, že je zde další fanda starších tatrovek :wink: .
Mám jednu otázku...
Viděl jsi někdy u T-75 zadní brzdové štíty z oceli ?
U těch plechových palubovek T-75 se mi zdá, že jsou 2 rozměry přihrádek :shock:
Jinak u T-75 je skutečně mnoho rozdílných dílu skoro jako u Hadimršek...

Laco: Hmm... tak to je velice zajímavé !!!
Bylo by super kdyby se našla nějaká fotečka :wink:
Jinak ta skříň převodovky musela být o dost delší, že?

Karel: Na tom černobílém obrázku může být také kabriolet s přikarosovanou střechou.
Jeden takto přestavěný kabriolet jsem viděl a o druhém jsem slyšel :wink:
Možná se pletu a skutečně se jedná o výrobek karosárny, protože podobnost s červenou T-75 na obrázku níže je dosti velká!
Nebo také oba vozy na fotech mohou být původně kabriolety....dodatečné přikarosování nemuselo být pro šikovného karosáře zase až tak složité.
Spodní části karosérie jsou totiž dosti podobné kabrioletu.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 15 Nov 2006, 21:57

Ta podobnost s kabrioletem je opravdu veliká a i mě napadlo že je to kabrio s přikarosovanou střechou, ale řekl bych že kabrio má vyšší prahy. Když jsem našel další vůz s podobnou karoserií začalo to být podezřelé. Původně jsem se domníval že jde o jeden vůz s odstupem několika let, ale pak jsem si všimnul že ten na černobílé fotce má dodatečně zapuštěné blinkry v předních blatnících a ta červená nemá v předních blatnících žádné stopy po takovémto zásahu. Další odlišností je falešná větračka ve dveřích. Vypadá to že podobných vozů bylo vyrobeno více.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní