TATRA 75
- Thomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 585
- Dátum registrácie: 08 Dec 2004, 23:07
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Pěkná časosběrná kombinace!
- lukas.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 129
- Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
- Tatry, ktoré vlastním: samá T75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
No jo, jenom tam chybí ta grupa germánů, asi nepřijeli protože by se nevešli do toho modrýho pidiauta...
No vypadá to, že ten long s těma vlaječkama bylo asi auto werkšusáků....asi se stavili s místníma ofizírama na gáblik...
Zítra sem dodám nějaké fotky z rozebírání té 2dvéř limuzíny.
No vypadá to, že ten long s těma vlaječkama bylo asi auto werkšusáků....asi se stavili s místníma ofizírama na gáblik...
Zítra sem dodám nějaké fotky z rozebírání té 2dvéř limuzíny.
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
jj, těhotné Áčko.... Už to na nějakém sraze jasně vidím
Opět se zeptám na kompletační čísla.... Našel jsi tam nějaké ?
Opět se zeptám na kompletační čísla.... Našel jsi tam nějaké ?
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Existují nějaké prospekty či záznamy ,že se jednalo o záležistost ,která je označována pojmem " příprava pro Webasto" ?
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
JáPavel: Psal jsem, že je to slovní spojení pro TP . Dobový záznam jsem neviděl...
Pro lepší orientaci jsem to takto pojmenoval....
Pro lepší orientaci jsem to takto pojmenoval....
- lukas.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 129
- Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
- Tatry, ktoré vlastním: samá T75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Bohužel jsem tatřičku už půl roku neviděl, renovují nám ji v dílně 230 km od mého domova, tyhle fotky pořídil otec když jel okolo, až tam pojedu tak to pořádně okouknu - teda jestli to tam ještě bude a nebude se to už renovovat....plánuju se tam podívat někdy po prázdnináchMichael napísal:jj, těhotné Áčko.... Už to na nějakém sraze jasně vidím
Opět se zeptám na kompletační čísla.... Našel jsi tam nějaké ?
Již delší dobu někdo inzeruje na i-veteranu T75 limo s webasto střechou od karosy - prý jediná dochovaná - inzeruje to už docela dlouho asi za to chce ranec...
No a proč zrovna výraz "příprava pro webasto", díru ve střeše měla tehdy skoro každá druhá limuzína...že by všechny byly připravené na webasto Dodnes je slyšet docela zajímavé diskuse na téma "díra ve střeše - příprava na webasto". Jedni tvrdí že to tam bylo kvůli odlehčení vozu - druzí že kvůli tomu aby se nepřehřívala střecha, na jedněch veteráských závodech zase tatínek zasvěceně synátorovi tvrdil že ve válce byl nedostatek železa - proto to tam je a slyšel jsem i verzi aby se posádka dostala při požáru snadněji ven, když auto nejde otevřít
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Já zastávám názor, že se jedná o úsporu materiálu = plechu a lakování.
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Ano, to jsem měl na mysli... Ty koženkové střechy měly do určitého roku výroby nejen Tatry ,ale Škody,Pragy atd.
Nejsem si jist ,že všichni připravovali pro Webasto nebo prováděli úsporu.
Myslím, že se snad jednalo o nějaký předpis kvůli požáru.
Nejsem si jist ,že všichni připravovali pro Webasto nebo prováděli úsporu.
Myslím, že se snad jednalo o nějaký předpis kvůli požáru.
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Je pravda, že ta dřevěná mříž by měla jít lehce vykopnout....
Pokud to bude fakt, tak by měl být nějaký záznam v dobovém periodiku.....
: ÚSPORA - POŽÁR - PŘÍPRAVA
Pokud to bude fakt, tak by měl být nějaký záznam v dobovém periodiku.....
: ÚSPORA - POŽÁR - PŘÍPRAVA
- lukas.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 129
- Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
- Tatry, ktoré vlastním: samá T75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Já bych se přiklonil k tomu odlehčení + a kvůli tomu sluníčku, střecha se mohla rozpálit a praskal lak - moje hypotéza
Kvůli úspoře by to taky mohlo být, ale Michaeli nemyslíš že by ta díra ve střeše + složitější soustava minivýdřevy + ta nepromokavá látka by nebyli dražší než plech?
Možná by to objasnil tehdejší ceník - která limo byla dražší - s plechovou střechou nebo s webasto střechou - škoda že už nebude nějaký pamětník
Zase argumentem pro úsporu mat. by mohlo být ,že se to dělalo jen před válkou kdy byl nedostatek železa (viděl jsem to i na 57,57a,52apod, 75 - no a po válce se to už třeba na béčku snad už nedělalo..nebo jsem to neviděl...
Kvůli úspoře by to taky mohlo být, ale Michaeli nemyslíš že by ta díra ve střeše + složitější soustava minivýdřevy + ta nepromokavá látka by nebyli dražší než plech?
Možná by to objasnil tehdejší ceník - která limo byla dražší - s plechovou střechou nebo s webasto střechou - škoda že už nebude nějaký pamětník
Zase argumentem pro úsporu mat. by mohlo být ,že se to dělalo jen před válkou kdy byl nedostatek železa (viděl jsem to i na 57,57a,52apod, 75 - no a po válce se to už třeba na béčku snad už nedělalo..nebo jsem to neviděl...
- lukas.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 129
- Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
- Tatry, ktoré vlastním: samá T75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
JáPavel napísal:Ano, to jsem měl na mysli... Ty koženkové střechy měly do určitého roku výroby nejen Tatry ,ale Škody,Pragy atd.
Nejsem si jist ,že všichni připravovali pro Webasto nebo prováděli úsporu.
Myslím, že se snad jednalo o nějaký předpis kvůli požáru.
No tohle teda nevím, ale jako malý kluk jsem na té 2dvéř limo skákal na té střeše jako na trampolíně - když to ještě stálo venku pod plachtou a jak vidíte na fotkách s tou mříží to ani nehloMichael napísal:Je pravda, že ta dřevěná mříž by měla jít lehce vykopnout....
Pokud to bude fakt, tak by měl být nějaký záznam v dobovém periodiku.....
: ÚSPORA - POŽÁR - PŘÍPRAVA
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
V případě havárie tedy mohlo vniknout střechou do vozu cokoliv..... .
Když se podíváme na první provedení střechy u Čisté limuzíny, tak je jasně viditelný celolátkový potah střechy ( v době krize ). Zadní díl karosérie s oknem je plechový. Předěl mezi látkovým potahem a zadním plechovým dílem je překryt příčnou hl. lištou.
U pozdějších Čistých limuzín jsou také střechy s "přípravou", tak jako u Áčka od Pavla.
O tomto jsem psal již ve vlékně "Čistá"....
Pokud se plátěná střecha protrhla či skrze ní zatékalo, tak se často "příprava" jednoduše zakryla plechem, který byl po obvodu zavařen. Takto se to dělalo u více typů.... Mám i pár dobových fotek...
Stále to zkoumám, ale pořád to ukazuje na úsporu.... Časem se to možná objasní .
Když se podíváme na první provedení střechy u Čisté limuzíny, tak je jasně viditelný celolátkový potah střechy ( v době krize ). Zadní díl karosérie s oknem je plechový. Předěl mezi látkovým potahem a zadním plechovým dílem je překryt příčnou hl. lištou.
U pozdějších Čistých limuzín jsou také střechy s "přípravou", tak jako u Áčka od Pavla.
O tomto jsem psal již ve vlékně "Čistá"....
Pokud se plátěná střecha protrhla či skrze ní zatékalo, tak se často "příprava" jednoduše zakryla plechem, který byl po obvodu zavařen. Takto se to dělalo u více typů.... Mám i pár dobových fotek...
Stále to zkoumám, ale pořád to ukazuje na úsporu.... Časem se to možná objasní .
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Nemohu si pomoct ,ale to slovo "příprava" mě tam pořád nějak nesedí a to z mnoha důvodů.
Dokud to neuvidím někde černé na bílém, budu trvat na tom, že se jednalo o jistý pokud to můžeme tak označit , bezpečnostní prvek, který musely při výrobě automobilky v určitých létech dodržovat. Těch věcí je více, zdvojená houkačka ,atd.
Dokud to neuvidím někde černé na bílém, budu trvat na tom, že se jednalo o jistý pokud to můžeme tak označit , bezpečnostní prvek, který musely při výrobě automobilky v určitých létech dodržovat. Těch věcí je více, zdvojená houkačka ,atd.
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Pavle, čteš všechno co je napsáno ?
Tak tedy ještě jednou…
Označení „příprava pro dodatečnou montáž Webasto střechy“ jsem vymyslel Já, možná společně s Karlem.
Bylo to v počátcích diskuze o Hadimrškách ( již je to pár let zpět ).
Jak tedy nejrychleji pojmenovat obdélníkový otvor z koženky na střeše vozu, který vypadá jako otevíratelný ? Falešná střecha či dokonce falešný kabriolet není moc dobré označení…. Tak tedy vznikla „příprava“.
Vzniklo to POUZE JAKO PRACOVNÍ OZNAČENÍ v diskuzi, aby bylo hned jasné oč jde.
Od dnešního dne budu psát OBDÉLNÍKOVÝ KOŽENKOVÝ DÍL STŘECHY, aby nedocházelo k nepřesnostem…
VARIANTA A.
Pavle, obhajuješ názor, že se jedná o bezpečnostní prvek….
Situace: Tatra 75 Sedan s koženkovým dílem střechy sjede ze stráně…. Přetočí se na pravý bok vozu…. Potlučená posádka navíc v šoku začne rychle shánět nožík, aby mohla prořezat stropní čalounění… Potom se nějaký člen posádky snaží prokopnout dřevěnou mříž…. To se mu moc nedaří, protože pruží onen koženkový díl, který je také nějak přichycen po obvodu lištou. Nebylo by tedy lepší pokusit se otevřít dveře, které nejsou ničím „šprajclé“ ? Myslíš, že by si někdo v tom šoku uvědomil, že má „bezpečnostní“ střechu….
Kdyby ten koženkový díl byl nějak otevíratelný zevnitř vozu zipem, tak je to pomoc… . Pořád tu máme dřevenou mříž Ta tak lehce vykopnout asi nepůjde....
Navíc Lukáš psal, že na střeše skákal, jako na trampolíně .
Obdélníkovým koženkovým dílem střechy mohlo do vozu také vniknout cokoliv většího a těžkého = zranit posádku a poškodit vůz ( například člověk, větev, cihla, motocykl….. ).
Jak už jsem psal, tak mnoho do dnešních dnů dochovaných vozů tyto obdélníkové díly z koženky a celolátkové potahy střech nemá, protože se to nahrazovalo plechem....
O bezpečnostním předpisu jsem nečetl....
VARIANTA B.
Příprava pro dodatečnou montáž střechy typu Webasto.
Tuto variantu jsem zastával před léty…. Dnes už ne.
Určitě tohoto koženkového dílu někdo využil pro dodatečnou montáž shrnovací střechy, ale hlavní důvod to asi nebyl. Přestavba si vyžádala více úprava…
O tomto jsem také nikde nečetl....
VARIANTA C.
Úspora materiálu a odlehčení.
Pokud se podíváte na lim. T-12, 30, 54, první 57…. Tak skoro všechny vozy mají nepromokavý celolátkový potah střechy. Zadní díl karosérie je plechový.
Takto to má vyřešeno více automobilek….
Tento názor mi přijde celkem rozumný a v současné době ho zastávám.
Ovšem v dokumentech jsem o tom také nečetl
Prosím čtenáře o vyslovení, která varianta Vám přijde jako nejmožnější .
Tak tedy ještě jednou…
Označení „příprava pro dodatečnou montáž Webasto střechy“ jsem vymyslel Já, možná společně s Karlem.
Bylo to v počátcích diskuze o Hadimrškách ( již je to pár let zpět ).
Jak tedy nejrychleji pojmenovat obdélníkový otvor z koženky na střeše vozu, který vypadá jako otevíratelný ? Falešná střecha či dokonce falešný kabriolet není moc dobré označení…. Tak tedy vznikla „příprava“.
Vzniklo to POUZE JAKO PRACOVNÍ OZNAČENÍ v diskuzi, aby bylo hned jasné oč jde.
Od dnešního dne budu psát OBDÉLNÍKOVÝ KOŽENKOVÝ DÍL STŘECHY, aby nedocházelo k nepřesnostem…
VARIANTA A.
Pavle, obhajuješ názor, že se jedná o bezpečnostní prvek….
Situace: Tatra 75 Sedan s koženkovým dílem střechy sjede ze stráně…. Přetočí se na pravý bok vozu…. Potlučená posádka navíc v šoku začne rychle shánět nožík, aby mohla prořezat stropní čalounění… Potom se nějaký člen posádky snaží prokopnout dřevěnou mříž…. To se mu moc nedaří, protože pruží onen koženkový díl, který je také nějak přichycen po obvodu lištou. Nebylo by tedy lepší pokusit se otevřít dveře, které nejsou ničím „šprajclé“ ? Myslíš, že by si někdo v tom šoku uvědomil, že má „bezpečnostní“ střechu….
Kdyby ten koženkový díl byl nějak otevíratelný zevnitř vozu zipem, tak je to pomoc… . Pořád tu máme dřevenou mříž Ta tak lehce vykopnout asi nepůjde....
Navíc Lukáš psal, že na střeše skákal, jako na trampolíně .
Obdélníkovým koženkovým dílem střechy mohlo do vozu také vniknout cokoliv většího a těžkého = zranit posádku a poškodit vůz ( například člověk, větev, cihla, motocykl….. ).
Jak už jsem psal, tak mnoho do dnešních dnů dochovaných vozů tyto obdélníkové díly z koženky a celolátkové potahy střech nemá, protože se to nahrazovalo plechem....
O bezpečnostním předpisu jsem nečetl....
VARIANTA B.
Příprava pro dodatečnou montáž střechy typu Webasto.
Tuto variantu jsem zastával před léty…. Dnes už ne.
Určitě tohoto koženkového dílu někdo využil pro dodatečnou montáž shrnovací střechy, ale hlavní důvod to asi nebyl. Přestavba si vyžádala více úprava…
O tomto jsem také nikde nečetl....
VARIANTA C.
Úspora materiálu a odlehčení.
Pokud se podíváte na lim. T-12, 30, 54, první 57…. Tak skoro všechny vozy mají nepromokavý celolátkový potah střechy. Zadní díl karosérie je plechový.
Takto to má vyřešeno více automobilek….
Tento názor mi přijde celkem rozumný a v současné době ho zastávám.
Ovšem v dokumentech jsem o tom také nečetl
Prosím čtenáře o vyslovení, která varianta Vám přijde jako nejmožnější .
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Tak to máš pravdu ,nečtu vše co je napsáno.
Myslím, že jedno jak se označí ten otvor ve střeše ,který je zakrytý koženkou a ohraničený rámečkem . Podstatou bylo, k čemu opravdu ta "díra" nebo prostor slouží a to jsem popsal jasně .
A pokud tam Lukáš skákal jak na trampolíně , nedovedu si představit kolik mohl mít kilo a jak dlouho to skákání trvalo.
Ale já při svých 95 Kg bych si tam skočil tak maximálně jen jednou. Tu konstrukci střechy znám velmi dobře a vím co je schopna vydržet.
Ale pokud jsi vypsal seznam variant ohledně té pravé, přidám Ti ještě jednu k dobru ,kterou jsem zaslechl.
Údajně to mělo souviset s teplotou uvnitř vozu.
Myslím, že jedno jak se označí ten otvor ve střeše ,který je zakrytý koženkou a ohraničený rámečkem . Podstatou bylo, k čemu opravdu ta "díra" nebo prostor slouží a to jsem popsal jasně .
A pokud tam Lukáš skákal jak na trampolíně , nedovedu si představit kolik mohl mít kilo a jak dlouho to skákání trvalo.
Ale já při svých 95 Kg bych si tam skočil tak maximálně jen jednou. Tu konstrukci střechy znám velmi dobře a vím co je schopna vydržet.
Ale pokud jsi vypsal seznam variant ohledně té pravé, přidám Ti ještě jednu k dobru ,kterou jsem zaslechl.
Údajně to mělo souviset s teplotou uvnitř vozu.
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Pavel: O tom jsem neslyšel, ale přidám to...
VARIANTA D.
Údajná souvislost s teplotou uvnitř vozu.
VARIANTA D.
Údajná souvislost s teplotou uvnitř vozu.
- Krieg
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 162
- Dátum registrácie: 21 Mar 2008, 10:02
- Tatry, ktoré vlastním: 613, 600, 603-2, 805, 57b, 75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Selský rozum vylučuje Ačko, jak už bylo napsáno. Bčko by snad bylo možné, nevím. Střechu webasto na ničem nemám. Pokud by to šlo shrnout (a jako že při vnitřním čalounění střechy by to nemělo smysl), bylo by to něco zdánlivě podobného kastlím cabrio-limo. Na Wikovu však mám ten koženkový (nebo z nščeho podobného) potah také, stejně tak jsem to viděl i v Prostějově na jiném kusu, a soudím to právě na ono odlehčení jako jedinou rozumnou variantu.
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Takže mě tato diskuse donutila dojít do garáže a přeměřit plochu ,kterou zakrývá koženka kvůli odlehčení u C.
V případě mého áčka se jedná o plochu cca 89x115 cm.
Nejsem si jistý ,jestli absence plechu o tlouštce XYmm s rozměrem 89x115cm nějak zásadně ovlivní celkovou váhu.
I rezerva přidaná navíc má jednou tak vyšší hmotnost.....
V případě mého áčka se jedná o plochu cca 89x115 cm.
Nejsem si jistý ,jestli absence plechu o tlouštce XYmm s rozměrem 89x115cm nějak zásadně ovlivní celkovou váhu.
I rezerva přidaná navíc má jednou tak vyšší hmotnost.....
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 46 neregistrovaných