Dřevoplyn
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Dřevoplyn
V obdobi druhe svetove valky se pro nedostatek benzinu hledala alternativni paliva. Jednim z nich byl i drevoplyn.
Co se tyka vozidel Tatra, drevoplynem byly pohaneny zejmena tyto typy: T27bh, T81h a v neposledni rade take T57b, jak jsem se prave dovedel zde:
http://www.tatraportal.sk/forum/viewtopic.php?t=1336
Vozidla pohanena drevoplynem jsou charakteristicka rozmernym valcovym generatorem, pridavnym chladicem plynu, a usazovaci nadrzi.
Takze, let's go!
Co se tyka vozidel Tatra, drevoplynem byly pohaneny zejmena tyto typy: T27bh, T81h a v neposledni rade take T57b, jak jsem se prave dovedel zde:
http://www.tatraportal.sk/forum/viewtopic.php?t=1336
Vozidla pohanena drevoplynem jsou charakteristicka rozmernym valcovym generatorem, pridavnym chladicem plynu, a usazovaci nadrzi.
Takze, let's go!
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Michael: to tedy rozhodne ne
Je zajimave, ze na prvni strance v clanku od AT dole reklama hlasa, ze se usetri az 70% pri prestavbe vozu na drevoplyn.
Z dnesniho pohledu, kdy "cas jsou penize", uz to jako zasadni vyhoda nevypada, zejmena prave kvuli casove narocnosti obsluhy a udrzby:
"Benzinove" auto se jednoduse postavi do garaze, vypne a dost.
Drevoplynovy generator se musi spravne odstavit, zajistit, vycistit, aby byl rano opet vubec schopen funkce. Navic se k nemu nesmi moc cichat, jinak se na cervene krvinky navaze vyvijeny oxid uhelnaty a bude to vase posledni udrzba v zivote .
Dale nutne velmi caste servisni zasahy - nejbeznejsi cisteni uz po 300km; spravny styl jizdy, zejmena sjizdeni kopcu (aby mel generator spravne mnozstvi vzduchu) a spoustu dalsich drobnosti, na ktere je nutne davat pozor - no proste parni lokomotiva s volantem .
Vozy na svitiplyn to mely vyrazne jednodussi, asi jako dnesni LPG. Jen svitiplyn neslo "narezat v nejblizsim lese" .
Ovsem v kontextu zejmena 2.sv.v., kdy dostupnost benzinu byla velmi omezena, byla alternativni paliva jiste prinosem, ne-li jedinym resenim...
Je zajimave, ze na prvni strance v clanku od AT dole reklama hlasa, ze se usetri az 70% pri prestavbe vozu na drevoplyn.
Z dnesniho pohledu, kdy "cas jsou penize", uz to jako zasadni vyhoda nevypada, zejmena prave kvuli casove narocnosti obsluhy a udrzby:
"Benzinove" auto se jednoduse postavi do garaze, vypne a dost.
Drevoplynovy generator se musi spravne odstavit, zajistit, vycistit, aby byl rano opet vubec schopen funkce. Navic se k nemu nesmi moc cichat, jinak se na cervene krvinky navaze vyvijeny oxid uhelnaty a bude to vase posledni udrzba v zivote .
Dale nutne velmi caste servisni zasahy - nejbeznejsi cisteni uz po 300km; spravny styl jizdy, zejmena sjizdeni kopcu (aby mel generator spravne mnozstvi vzduchu) a spoustu dalsich drobnosti, na ktere je nutne davat pozor - no proste parni lokomotiva s volantem .
Vozy na svitiplyn to mely vyrazne jednodussi, asi jako dnesni LPG. Jen svitiplyn neslo "narezat v nejblizsim lese" .
Ovsem v kontextu zejmena 2.sv.v., kdy dostupnost benzinu byla velmi omezena, byla alternativni paliva jiste prinosem, ne-li jedinym resenim...
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Na http://www.cng.cz jsou zajímavé fotky.... hmm nestlačený svítiplyn
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 65 neregistrovaných