Strana 25 z 37

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 19 Aug 2010, 11:11
od užívateľa tatra.bnp
..přesně tak je to původní odstín a první lak...a jde opravdu o hráškovou zeleň přímo tento vůz byl společně s černou Tatrou 77 a černou 87kou majetkem otce bývalého našeho pana presidenta Havla a jezdil v ateliérech na barendově...jedná se o vůz roku 48

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 19 Aug 2010, 11:15
od užívateľa tatra.bnp
...zkusím najít nějakou fotku tatkovýho Tatraplána z převozu z garáže do garáže...a kam ji mám dát...?

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 19 Aug 2010, 12:25
od užívateľa Kontráš
jestli najdeš, tak by mě to zajímalo
můžeš do dát třeba sem (myslím že se to v tomle vlákně už trochu probíralo):
http://www.tatraportal.sk/forum/viewtopic.php?t=682

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 01 Sep 2010, 13:13
od užívateľa Karel
V souvislosti s debatou o kombících v Áčkovém vlákně by mě zajímalo zda existovalo ,,tovární,, provedení ,,čistě,, Béčkového kombíka (s kulatým předkem). Všichni ,,čistě,,Béčkoví kombíci které jsem dosud viděl byly pozdější přestavby. M. Janík ve své knize zobrazuje Béčkového kombíka (nedávno se tu mihl zřejmě tentýž vůz v novém tmavě červeném laku), ale je to opravdu tovární provedení? Ví někdo více?

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 01 Sep 2010, 20:27
od užívateľa tatra.bnp
ahoj karle,to horní béčko není béčko ale káčko je karosovaný myslím někde kolem českej budějovic..nejsem si jistej...má ho můj taťka..to druhé má být udajně bývalá sanita,ale podle tvarů určitě není z Kopřivnice...nejsou to klasické díly co se vyráběli a to třetí dnes by mělo být stále v hnědé barvě ve které si jej pamatuji jak jezdilo na Beskydy...ale to už podle dveří a toho jak klečelo na prdeli je myslím nějaká druhovýroba..možná v Kopřivnici pro někoho ze známosti:-)))myslím že to sloužilo jako pekařská dodávka...zkusím na Beskydech o víkendu zjistit víc..vím kdo toho kombíka měl...:-)))

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 21 Sep 2010, 16:36
od užívateľa baryk
Nevíte tady někdo podle čeho se nastavuje výšky hladiny v plovákové komoře?
Jak moc to ovlivní spotřebu? Já mám Béčko se Solexem 30....Přísával mně benzín sytič který to obohacoval i když byl vypnutý tak teď to snad bude lepší ale pořád za studena sytič tatra nepotřebuje je to moc bohatý myslím že je tam moc velká hlavní tryska 120.Je to tak bohatý že na půl zataženého sytiče se to zadusí. Má někdo s tímto zkušenost? Díky všem za rady.

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 25 Sep 2010, 18:54
od užívateľa davidd
Zdravím, chtěl bych se pustit do renovace 57b. Můžete mi prosím poradit, kde nebo u koho by šel zgenerálkovat motor.
Případně jaké úpravy jste na motoru prováděli. Díky.

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 30 Okt 2010, 20:20
od užívateľa Zdenek
Kolegové Tatrováci,pomohl by mi někdo určit přesnější dobu výroby mojí Tatry 57b,kterou teprve začínám renovovat.Má hliníkové okapničky,pravostranné řízení,sterač též na té straně(evidentně není přehozen z lev.strany),nemá kšilt a protipožár.plech je z jedný strany vyklepávaný (buď je po nehodě nebo je z jiného vozu),řadící páka je z Áčka.A jako další věc neví někdo kdy se montoval znak TATRA s černým podkladem?? Klička se do masky nezasouvá.

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 04 Nov 2010, 17:01
od užívateľa baryk
Podle mého odhadu 38 nebo 39 má ještě baterku pod zadním sedadlem. Takže předválečný béčko jedno z prvních.

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 04 Nov 2010, 19:21
od užívateľa Ivo
Pokud dobře koukám na foto přepážky, tak tam právě je prolis pro baterku. Ale nejspíš je to opravdu rok 38-39.

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 08 Nov 2010, 11:33
od užívateľa Zdenek
Dík,taky si myslím,že 38 nebo 39.Jen jsem se chtěl ujistit protože se mi nepodařilo nikde zjistit od kterého roku se dával kastlík na baterku dopředu a do kdy řadící páky z áčka.Bohužel v Kopřivnici se prý dřív záznamy moc neřešily a tak mě k tomuto autu historii nemohli dodat.Jinak dík a uvítám každý další názor nebo nápovědu k tomu kam mám rekonstrukcí směřovat.

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 08 Nov 2010, 22:15
od užívateľa Rosta
Podle fotografie by rok výroby odpovídal,jen mi tam nesedí ten kastl na baterii.Mám Béčko rok 39 s levostraným řízením a kastlík je stále pod sedačkou.Takže podle mne jde o pozdější nenáročnou dodělávku k potřebám majitele.Trochu mne překvapuje že nemůžete dohledat nic v archivu.Před čtyřmi roky jsem si podal žádost a došlo mi bez problémů kdy byl vůz prodán (přesné datum),kam a komu.Nemáte náhodou nějak "zbastlená" čísla motoru (přerážená)?Běžně se prohazovaly motory,štítky,s výměnou motoru zmizelo i číslo podvozku.Zůstalo jen na štítku a ten předpokládám nemáte.Je tam výrobní číslo motoru vyšší než 186XXX a menší než 190XXX ??? A číslo podvozku menší než 52XXX ??Pokud ano jde opravdu o rok 38,39.

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 10 Nov 2010, 20:47
od užívateľa Zdenek
tak číslo motoru je opravdu vyšší/192 7xx/ a č. rámu /666 xx/ale ten vypadá,že se asi měnil je moc zachovalý.Štítky nemám a ani jsem nikde nenašel na kastli vyražená čísla.Plech i s kaslíkem na baterku není nastavován a ani jinak převařenej,vypadá jak origo jen je to celé opačně.Toto jsou právě věci kvůli kterým váhám kam rekonstrukci nasměrovat.Můžete mi prostřednictvím tohoto fora pomoct kolegové Tatrováci?Já bych se přiklonil na ten 39,ale abych třeba neudělal víc historické škody,to by mě moc mrzelo.Jinak Rosťo dík za pomoc,možná poprosím i o nějaké foto,na předválečný kousky se špatně shánějí dokumentace.

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 10 Nov 2010, 20:56
od užívateľa Zdenek
Nemůže se jednat o nějaký zvláštní kousek vyrobený těsně v okupaci v 39?Zvláštností je,že znak Tatra je skutečně s černým podkladem a dle opotřebení je vidět že je origo.

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 11 Nov 2010, 18:17
od užívateľa lukas.
Znak origo určitě bude, mě taky zaujal. Sám jich mám také několik - i odstíny červeného smaltu jsou dost rozdílné (od černočervené až po světle červenou). Viděl jsem i tento černý znak prodávat cca před rokem na aukru, tak jich určitě bylo víc. Spekuloval bych s válečnou výrobou tohoto vozu, mohla to být třeba zakázka pro vojsko. Červená neladí s vojenskými barvami, ale to je jenom úvaha). S tou původností bych to až zas tak neřešil - u tatry je možné všechno...pošli ty výrobní čísla do kopřivnice, tam ti to řeknou přesně....

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 11 Nov 2010, 20:54
od užívateľa Zdenek
Císla jsem do Kopřivnice odesílal,ale jak už jsem psal,bohužel evidence byla vedená nepravidelně (podle paní archivářky)a zrovna k tomuto vozu bohužel historie není zapsána.Myslíš,že mám auto zrekonstruovat na válečné léta i když to má řízení na pravo???Nebo mám protipožár.plech vepředu kompletně předělat na předválečný typ a dál udržovat směr oprav ke 39 letům???

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 12 Nov 2010, 19:30
od užívateľa Rosta
Asi Vás zklamu,ale výrobní číslo vašeho motoru odpovídá na rok cca 1947.Nahlédl jsem do techn.průkazu béčka mého otce z roku 1946 a výr. číslo je 191XXX a podvozku 65XXX.Tak to vypadá,že tam máte jiný motor,nebo kastle a motor původní,postavený na áčkovém spodku.Spíš bych ale řekl,že někdo sehnal druhé (starší pravostrané) auto v lepším stavu a jen přehodil motor a použil spz.V 50 a 60 letech jako přestavba nic nevídaného,včetně znaku na kapotě,který byl běžně jako náhradní díl k prodeji v Mototechně.Takže jak se říká babo rad - asi jsem Vám moc nepomohl :cry: :cry:

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 24 Nov 2010, 20:15
od užívateľa JáPavel
Foto a další jiná z téhož města jsem obdržel mailem. Dofám, že někdo pozná o jaké město se jedná...

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 25 Nov 2010, 09:18
od užívateľa Julo600
Bratislava

(napis je po slovensky a je v meste kde jazdia elektricky - na Slovensku iba v Kosiciach a v Bratislave. Kedze ako kosicanovi mi nic nehovori budova na fotke a kolaj pre elektricku na mna posobi "uzkorozchodne", som si isty, ze to je v Bratislave - hoci to mesto a miesto nepoznam)

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 25 Nov 2010, 17:40
od užívateľa JáPavel
Máš samozřejmě pravdu.