Strana 24 z 37

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 08 Feb 2010, 16:41
od užívateľa etienne
Vcelku by ma v tejto 3 roky starej diskusii zaujimalo, ako Janci postupil :D Janci?

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 08 Feb 2010, 18:10
od užívateľa Jerry
Laco napísal:... Od roku 1948 bola nová vyhláška a tak sa museli používať samostatné blinkre v predu a vzadu a pár brzdových svetiel. ...
Nebylo to prosímtě dýl? Však T805 měli z výroby taky mávátka a začaly se vyrábět v roce 1953. I tomu nasvědčuje různé umístění blinkrů, jak se na auta dávaly během oprav. Já myslím, že ta vyhláška byla uvedena v platnost v roce 1958... Ale žádný důkazy sem zatím nedohledal. Tyhle starý vyhlášky asi těžko na internrtu budou a myslím, že ty původní byly beztak nahrazeny novějšími...

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 13 Feb 2010, 15:23
od užívateľa vampola1@seznam.cz
Zdravým jsem tu poprvé a mám taky BÉČKO moje bylo vyrobeno v roce 1939 ale bylo určeno pro wermacht v muzeu jsem zjistil že byl předán do provozu 12.10.1939 do seřadiště armády ve městě Neustadt. To je vše co jsem o historii vozu zjistil ,zaujal mne příspěvek o barvách béček té doby.Já jsem zjištoval na svém autě na místech která myslím že jsou původní barvu po několika vrstách jsem došel k odstínu světlešedá nebo šedomdrá (ale světlejší) .Ale ani jednou černá nebo nějaký odstín vojenských barev té doby.Auto je momentálě rozebrané špatná výdřeva atd.jistě znáte.Motor má štítek v němčině světla hlavnní velká joro( odstíny barev jakuž jsem uvedl výše jsou ve stejném poředí jako na karoserii z toho usuzuji že jsou původní) baterie je v podlaze pod sedačkou.

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 15 Feb 2010, 23:03
od užívateľa falko
Zdravím, nebyly by nějaké foto? :wink: Já se snažím udělat si tatru 57b právě do barev wehrmachtu na klubové akce a právě chci původní šeď. Teď se pracuje na výdřevě, ale nenechávám ji celou rozebrat, protože to bych nikdy nevyjel. Špatné byly akorát přední sloupky u dveří a dveře. Jinak to pěkně drží. Tak jsem na to zvědavý, kdy to vůbec vyjede 8)

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 21 Jún 2010, 21:19
od užívateľa Pašo.Tom
Zdravím všechny,
Nově jsem si pořídil Tatru 57b a pročítám si toto téma a je mi pár věcí nejasných. Jestli se můžu zeptat, tak bych chtěl vědět, jaké mají být světla na béčku, když mám na štítku rok výroby 47. Ještě ze začátku tohoto témata je psané, že první béčka měli Aku vzadu pod sedadlem a ostatní vepředu. Já ji mám taky pod zadním sedadlem a není asi z těch prvních. Je to možné aby to tak bylo ? Nebo to je auto poskládané z více aut, jak jsem se tu dočetl, že se to dost často stává ?
Měl bych více dotazů, ale zatím stačí.

Předem děkuji

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 23 Jún 2010, 10:06
od užívateľa baryk
Ahoj všem chtěl bych se zeptat máte někdo zkušenosti s tím když máte ranní studený start na sytič který vytáhnete naplno nebo jen do půlky, že se motor nerozběhne do otáček? Spíš se zastaví mám 57 B z roku 39 s karbece solex 30.

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 20 Júl 2010, 11:03
od užívateľa Laco
Ahojte!

to baryk

Ten karbec podla mna nemá polovičný sytič. Len celý. Takže bud je alebo nie. Ked sa nechce motor rozbehnúť je ten sytič slabý.Treba skontrolovať vzdušník, prípadne dať ho večší. Skus tam pred štartom s injekčnou striekačkou streknúť benzín - trošku. Ak to pomôže je malá sytičová triska. Zo začiatku treba pomaly pridávať plyn, nie prudko.

to Pašo.Tom

Svetlá si myslel predné? 47-rok ešte asi JORO, ku koncu roku PAL
Zadné sme tu už preberali.
Tú bateriu si tam urobil majiteľ alebo je to z viac kusov poskladané. Predné čelo - torpedo má na bateriu výrez a polovičný kastlík. Ale najpravdepodobnejšie že pri oprave podlahy to prerobil na velkú bateriu, lebo do kastliku sa mestí len malá. Asi to dore neštartolo tak si takto pomohol.

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 20 Júl 2010, 17:22
od užívateľa baryk
Ahoj díky za odpověď máš na mysli vzdušník sytiče? A kam přesně ten benzín stříknout? přímo do karbecu? Takž by to bylo dle Tebe chudý? Díky Baryk

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 21 Júl 2010, 08:54
od užívateľa Laco
áno priamo do karburátora. Ja som prepichol ten drátený filter s injekčnou striekačkou a prutko strekol aby sa to trochu rozprášilo. Takto to v zime dobre fungovalo.

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 18 Aug 2010, 12:46
od užívateľa tatra.bnp
..a je na světě další Tatra 57 B!!!! v provedení kombi....ano a je to auto které boří veškeré dosud uváděné informace o rozdílech mezi Ačkovým a Béčkovým kombíkem...dle všeho ačko krom umístnění volantu a motoru...,ale je to prostě originál Béčko v kombi...Tatry jsou holt nevyzpytatelné....:-)a jedinečné....:-)

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 18 Aug 2010, 18:45
od užívateľa Karel
Moc hezká a ta cena nakonec nebyla špatná. Taky jsem o ní dost vážně uvažoval, ale manželka mi to ,,vážně,, rozmluvila. :(
Pochlub se výrobním štítkem. Je dosti zajímavý. Typ podvozku je uveden jako 57 a typ motoru 57B.

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 18 Aug 2010, 20:25
od užívateľa tatra.bnp
...tak tady je onen štítek...:-)...čekám z musea potvrzení originality a pak to bude i na papíře...protože čekám že někteří lidi budou tvrdohlavě kroutit hlavami..když uvidí cedulku s typovým označením T 57 B....:-)

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 18 Aug 2010, 20:48
od užívateľa Karel
Nedávno byla na prodej další raritka. Jednalo se o poválečnou kastli T-57A/B STW (místo lišty prolis a zadní dveře otvírané vlevo) upravenou (zřejmě již při výrobě neboť jsem nenašel stopy pozdější úpravy) na podvozek T-12. Měla jinou mezistěnu za motorem a zadní blatníky byly posunuté cca. o 10cm dozadu (T-12 má o 10 cm delší rozvor než T-57). Vzhledem k tomu že jsem tuto kombinaci (podvozek T-12 s katlí T-57A/B STW) viděl již 2x domnívám se že po válce mohlo být několik vysloužilých T-12 v rámci tovární GO vybaveno ,,novější,, (upravenou) tehdy vyráběnou kastlí. V TP se samozřejmě uváděl typ podvozku a nikoliv kastle.
Jakpak by se na takového křížence koukali dnešní veteránisti? :mrgreen:

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 18 Aug 2010, 21:45
od užívateľa tatra.bnp
...můj taťka nedávno koupil taky velmi zajímavýho kombíčka a to sice Tatru 57 K v provedení STW...sice o tom nechce zatím moc mluvit, ale sám dal omylem jednu fotku na stránky musea a tak už to roztrubuju kde to jen jde...:-)

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 18 Aug 2010, 21:50
od užívateľa tatra.bnp
...ale překrásný béčko v kombi je v depozitáři ve staré hale musea v kopřivnici...je o dost delší než normální a rezervu má v podlaze...zkusím ho vyfotit..někdy....je super že se dochovaly tyto skvostíky...miluji užitkový auta!!!!

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 19 Aug 2010, 05:50
od užívateľa Karel
To je opravdu zajímavý kombíček. Jak jsem už jednou psal, podle zavařených děr ve střeše bych to typoval na nějakou spojařskou verzi. Zavazadlový prostor ale není nic moc.

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 19 Aug 2010, 09:15
od užívateľa tatra.bnp
...a tady je aktualní foto....a pozůstatky z nočního ležení mého tatínka mezi svými miláčky....:-)

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 19 Aug 2010, 09:27
od užívateľa tatra.bnp
..jinak když srovnávám moje béčko s tátovím áčkem v kombi...tak je jinak řešený interiér...u hnědého áčka jsou po bocích držáky na mezi stěnu za předními sedadly a interiér je v podstatě bez opláštění zadní části..kdežto moje béčko je celé zakryté jako bylo v provedení Sodomkovy sanity....:-)jenže osobně nechci s lakem zatím nic moc dělat a chci s vozem jezdit po menčích exteriérových opravách a úpravách tak jak byl nalezen....takže pryč se světly z Traktora,už se mě posílají od Michala 170tky JOra....na sloupky vyhazováky....nové stupačky a vvyvařit zadní část a odstranit světla ze spartaka...nevím co s volantem je tam 87čkovej a pořád přemýšlím jaké disky...zda plné nebo děrované...na autě sou totiž oba druhy...a teoreticky by ve 40tým roce ještě plný mohli bejt..a mě by se tam i více líbily..ale zase mě moc nesednou k těm vyhazovákům...a ty tam musí bejt protože tam ani jiné dírky na sloupcích nejsou...

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 19 Aug 2010, 10:11
od užívateľa tatra.bnp
...foto palubky..

Re: Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 19 Aug 2010, 11:08
od užívateľa Kontráš
malá vsuvka trochu mimo... ten tatraplán vedle... jedná se o původní lak? zelených už jsem viděl spoustu, ale bohužel žádný originál (dle dokumentace by měl mít zeleň hráškovou)