Strana 1 z 37

Tatra 57 "Béčko"

Napísané: 28 Feb 2006, 17:28
od užívateľa Michael
Rozhodl jsem se založit tři vlákna o Tatře 57 ( Čistá, Áčko, Béčko). Rozbor všech typů Hadimršek v jednom vlákně by podle mého názoru byl dost nepřehledný a často se také odchází od tématu… :? . Doufám, že se nám všem povede uceleně „rozpitvat“ tyto nesmrtelné stroje. Vždyť jen karosářské odlišnosti zaberou několik stránek a co teprve motory, převodovky, příslušenství, elektroinstalace… Všem předem díky za příspěvky. To bude zase skenování :wink:

Napísané: 28 Feb 2006, 17:57
od užívateľa DRracer
jsem rozhodne pro - az dorazim domu, upravim popisek T57 dle dosavadnich vysledku a pridam linky na tyto diskusni vlakna

Napísané: 28 Feb 2006, 17:59
od užívateľa DRracer
primo souvisejici vlakna:
T57 A,B,K
Tatra 57 a spol.

Napísané: 28 Feb 2006, 20:03
od užívateľa Michael
Tak pro začátek foto jednoho z prvních Béček. Vzhled Béčka považuji za velice povedený a esteticky vyvážený. V porovnání s vrstevníky své doby u mne T-57B vyhrála!

Napísané: 28 Feb 2006, 20:16
od užívateľa Karel
První Béčka měli ještě volant vpravo(viz. obrázky výše)

Napísané: 28 Feb 2006, 22:30
od užívateľa DRracer
tahle ma jine provedeni svetlometu:
http://www.tatraportal.sk/popisky/t57/b/t57b_04.jpg

Je to nejaky prototyp, nebo to spachala jina karosarna?

Napísané: 28 Feb 2006, 22:35
od užívateľa Karel
U tohoto provedení je literatuře uváděna karosárna Bohemia

Napísané: 01 Mar 2006, 09:38
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
No, v literatuře... Jestli myslíš Gomolu, tak tuším zrovna tento snímek je v obou vydáních jeho "Hadimršky" a jednou tam autor píše "karoserie Bohemia" a podruhé ne. Tak co si vybrat?

Každopádně béčko v odkazu má také odlišné provedení kapoty od béčka, které je přímo zde ve vlákně na fotografii. To není odlišnost karosárny, oboje provedení se vyrábělo v Kopřivnici. Provedení v odkazu je starší, klička otevírání kapoty je ve tvaru "T" a je mírně výše než u druhého provedení, kde je klička ve tvaru uzavřeného ovlálného "oka". Tomu je přizpůsobeno i olištování masky. U novějšího provedení je olištování tuším dělené (zvlášť kolem masky a zvlášť dvojice lišt středem), u staršího je to z jednoho kusu.

Někdo říká, že přelom mezi starším a novějším provedením byl během války. Výroba myslím byla přerušena v roce 1940 a začala až v 1946? Já osobně mám doma obě provedení kapoty, to starší je z jednoho z posledních válečných béček (1940), z kterého mám některé díly a novější z mého béčka 1946.

Odlišností bych vypozoroval spoustu - kličky kufru, vnitřní kliky dveří, stahování oken atd. Mírně se liší také dveře ("zavětrování" spáry v rámu okna u pantů), jiné provedení zadního (zadních) světel atd.

Všimněte si na údajné karoserii Bohemia jiné kliky dveří. Nemyslím, že tyto kliky byly na sériových béčkách. Nebo ano?

Napísané: 01 Mar 2006, 12:22
od užívateľa DRracer
AT: T57b v odkazu, pracovne nazvana "bohemia" :) ma take jinak resene 3 listy na bocich kapoty - listy jsou dal od sebe. Pri prvnim pohledu na ni me zaujaly svetlomety castecne zapustene do blatniku.
Ve fotkach se mi ale nedari najit druhy podobny kus... dokonce i T57K ve fotogalerii maji otvirani kapoty s ovalnym okem...

Napísané: 01 Mar 2006, 17:27
od užívateľa Michael
K "Bohemce": osobně si myslím, že je vyrobená v Kopřivnici a pouze zkoušeli odlišit vůz zapuštěním světel. Předek kapoty je trochu odlišný od klasického Béčka, ale proč?. Je možné, že je to výrobek karosárny Hrček v Kopřivnici...

Napísané: 01 Mar 2006, 18:01
od užívateľa Michael
Podařilo se mi sehnat originál zadní světlo na Béčko viz foto. Je celé z plastu, ale je to hrozný systém.... :?

Napísané: 01 Mar 2006, 18:24
od užívateľa DRracer
AT: tady je T57K, ktera ma klicku na kapote
http://www.tatraportal.sk/forum/files/t-57k.jpg

Michael: ten fotak Te moc neposloucha, co ;) Zaostruje na co chce, potvora...
A co se tyka "bohemky", tak jsme tam, kde jsme byli na zacatku - vzhled je jiny nez u normalnich "Becek", ale nevime proc...

Napísané: 01 Mar 2006, 18:26
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
Ony mají obě kličku na kapotě. Ta "k" má ovšem tu jednoduchou "T" kličku. Pak je ještě klička ve tvaru uzavřeného oka. Doma nafotím a zítra sem dám.

Napísané: 01 Mar 2006, 18:28
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
K zadnímu světlu z Béčka: tohle jsem ještě nikdy neviděl. To je z poválečných kusů, které už měli koncová světla dvě? Já tam měl skleněná kulatá plochá s chromovaným rámečkem.

Napísané: 01 Mar 2006, 18:29
od užívateľa DRracer
AT: pochopil jsem rozdil mezi klickou "T" a klickou s ovalnym okem, nazveme ji treba klicka "O" ;),
a prave to Kacko na uvedenem odkazu ma klicku T (sorry, spatne jsem se vyjadril). Na vetsine ostatnich obrazku Kacka tady u popisku je klicka "O"

Napísané: 01 Mar 2006, 18:32
od užívateľa Michael
Pár foto. Nafotím světlo v rozebraném stavu.

Napísané: 01 Mar 2006, 18:47
od užívateľa Michael
Na fotu je vidět použití motorku stěrače JV (J.Vokáč) taktéž se požíval klakson téže značky - u elektroin. Bosch i Scintilla.

Napísané: 01 Mar 2006, 18:53
od užívateľa DRracer
vsechny Becka maji rizeni vlevo? Asi jo, kdyz prisly do vyroby v roce 1939...

Napísané: 01 Mar 2006, 19:01
od užívateľa Michael
První Béčka z roku 1938 mají řízení vpravo ( na prvním obr. zrovna je ).
Otec měl B 1938 s řízením vpravo.

Napísané: 01 Mar 2006, 19:16
od užívateľa Michael
....