Tatra 57 "Béčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Béčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 19 Feb 2012, 13:22


Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Béčko"

Príspevok od užívateľa Jerry » 25 Feb 2012, 23:41

To video je pěkný, z jednoho pohledu krásná renovace, z druhýho pohledu neuvěřitelná prasárna... :roll: To to nikoho netrklo, co je tam nedobovýho, nebo co na autě, jako takovym, nemá co dělat?

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Béčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 26 Feb 2012, 10:10

Jestli se nepletu tak auto je v ,,Lane Motor Museum's,, v USA a tam asi těžko budou znát co je nebo není na nějaké obyčejné československé Hadimršce původní. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Béčko"

Príspevok od užívateľa Jerry » 26 Feb 2012, 10:58

To ano a ten kdo to tu renovoval si toho byl asi i vědom. Protože například pancířová chránička na kabely i s hliníkovou spojkou použitá jako potrubí vejfuku... To je běs. :?

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Béčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 26 Feb 2012, 11:22

Ta chránička se spojkou byla asi v jisté době dost populární. :mrgreen: Na mojí Tatře byla taky. To ale bylo v 80tých letech a Tatra sloužila k běžnému provozu.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Béčko"

Príspevok od užívateľa Jerry » 26 Feb 2012, 11:58

Je pravda, že se takhle od monitoru nedá posoudit, jak stará ta renovace je a kdy bylo auto převezeno. Aspoň, že tam dělá radost sběrateli a návštěvníkům...

Užívateľov profilový obrázok
Veterantatra
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 50
Dátum registrácie: 16 Aug 2008, 23:10
Tatry, ktoré vlastním: T12 čtyřdveřová limusina
T57 čistá - falešný kabriolet
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Béčko"

Príspevok od užívateľa Veterantatra » 04 Mar 2012, 23:34

Asi by se dalo vyjmenovat víc věcí, které tam neptatří: brzdové bubny - replika, kabely v plastu, podivně vedené trubičky přimazávání ventilů, replika výrobního štítku, baterie v kufru - myslím, že měla být pod kapotou,ne? Nepíšu to, abych se posmíval, spíš se ujišťuji, že ještě sám rozpoznám, jak by to mělo být.. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
mirektatra
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 24 Jan 2009, 10:15
Tatry, ktoré vlastním: 57A, 603"3",138 CAS 32, Beta EL 126
Bydlisko: Krkonoše
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Béčko"

Príspevok od užívateľa mirektatra » 01 Júl 2012, 12:56

... jen tak, aby řeč nestála :)
Prílohy
Obraz000.jpg
Spřežení
Obraz053a.jpg
Před hospodou
Kopie - Obraz055a.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Béčko"

Príspevok od užívateľa Laco » 04 Okt 2012, 14:50

Srdečne všetkých zdravím!

Sen (a po siedmich rokoch práce) sa stal skutočnosťou. Po 40 rokoch znovu už jazdí!!!!

Konečne som sa dostal k fotkám a môžem Vám ich ukázať.
Ale bude treba ešte nové ložiská do motora lebo klepú. Poradte dobrého majstra čo ich odleje a spasuje.
Prílohy
DSC03855.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Béčko"

Príspevok od užívateľa Laco » 04 Okt 2012, 14:57

DSC03870.JPG
ešte pár záberov
Prílohy
DSC03889.JPG
DSC03888.JPG
DSC03862.JPG
DSC03872.JPG

Užívateľov profilový obrázok
T57Becko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 153
Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:22
Tatry, ktoré vlastním: T 57B
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Béčko"

Príspevok od užívateľa T57Becko » 05 Okt 2012, 15:24

zdravim , pekne auticko , nech sa dari , ja som si daval robit 5ks cisto iba ojnicne loziska vyzeraju velmi dobre aj ked este som ich neskusal , ak to chces nahotovo musis tam doniest alebo poslat kluku aj s ojnicami a loziskami , komplet by to malo vyst na tusim ze okolo 5-6 tisic - http://www.renovacelozisek.cz/ Libor Macek

Užívateľov profilový obrázok
Jano 57B,603
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 25 Jan 2010, 17:58
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A polokabrio, T57A lim., T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Béčko"

Príspevok od užívateľa Jano 57B,603 » 17 Okt 2012, 22:14

Zdravím, chcem sa opýtať aký štartér by mal byť, lebo ja som nemal žiaden a tak som kúpil dva, ale jeden je veľký a druhý má tie úchyty na prišrubovanie a tie zavadzajú. Dal by som to sústružníkovi stočiť, ale aj tak sa mi to nezdá keď vysuniem to ozubené koliesko tak to vyzerá že bude zaberať do zotrvačnika asi na 0,5 cm čo sa mi zdá málo, alebo to môže tak byť? A ešte jeden dotaz mal som tam take čudne parohy je to samo domo? Ale vyzerá to celkom profesionálne urobené. Vďaka za odpoveď.
Prílohy
parohy2.JPG
parohy1.JPG
scintilla.JPG
štarter2.JPG
štarter1.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Béčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 18 Okt 2012, 18:56

Ty parohy budou nějaká samodomo úprava z 60. let na spádový karburátor, neboť má přírubu pro karburátor nahoře nad parohama. 57 měly karburátor vertikální, který se montuje pod parohy. Myslím, že je tu někde na tatraportalu dobový článek o úpravě hadimršek na spádový karburátor.

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Béčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 18 Okt 2012, 19:03

http://www.tatraportal.com/clanky/t57karb/sm1964_13.jpg Tady se píše o té úpravě sacího potrubí...

Užívateľov profilový obrázok
Jano 57B,603
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 25 Jan 2010, 17:58
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A polokabrio, T57A lim., T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Béčko"

Príspevok od užívateľa Jano 57B,603 » 18 Okt 2012, 22:20

No to som si myslel že to je asi samo domo, a čo ten štartér, má niekto foto ako má vyzerať? Podla mňa asi takto ako na foto, ale ten je 06 HP je väčší. Zatiaľ Ivo vďaka!
Prílohy
inzerce_zoom_110380.jpg
inzerce_zoom_110379.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Béčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 19 Okt 2012, 18:40

To záleží na tom jaký typ uchycení máš na převodovce. Ve starším provedení je startér přitažen přezkou k boku převodovky a proti protočení je v přední části zajištěn šroubkem v nálitku převodovky. Novější provedení už je uchycené na přírubu.
Prílohy
přev B 3.jpg
přev A 3.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Jano 57B,603
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 25 Jan 2010, 17:58
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A polokabrio, T57A lim., T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Béčko"

Príspevok od užívateľa Jano 57B,603 » 20 Okt 2012, 09:26

Ak by som mal tu prvu na obrazku tak by to sedelo, ale mám tu druhú. Vďaka za odpoveď.
Prílohy
prevodovka.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Béčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 20 Okt 2012, 10:38

Do tohoto staršího uchycení ,,na přezku,, by měl pasovat startér Scintilla RA 0,45 HP (průměr těla cca. 9 cm a délka těla startéru (bez ozubeného kolečka) cca. 19 cm). Také se používal nějaký Bosch (patent Bendix), ale bohužel ho momentálně nemám po ruce a tak nevím typ ani rozměry.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Béčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 20 Okt 2012, 12:27

Foto nekompletních Scintilla RA 0,45HP (schází hřídelky s pastorky).
Prílohy
startéry.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Jano 57B,603
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 25 Jan 2010, 17:58
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A polokabrio, T57A lim., T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Béčko"

Príspevok od užívateľa Jano 57B,603 » 21 Okt 2012, 18:59

A bol by nejaký na predaj? Alebo kto má takýto na predaj, alebo výmenu?Ak ten môj rozoberiem tak ten pastorok a hriadelka by mali pasovať do neho však? Alebo ak na tom mojom to stočím na sústruhu tak by to malo byť tiež dobré?
Dnes bol pekný deň, a tak som vytiahol motor , naštartoval vapku a potom som do vŕtačky dal oceľový kotučik za 1,20€ a trochu ho prebehol . Leskne sa ako psie kulky. :lol:
Motor 01 a 02 je po umytí vapkou, a motor 1,2,3 po vyleštení.
Ešte mi nevyrobili ten kľuč na rozobranie remenice, tak to potom doleštím.
Prílohy
P1010060.JPG
motor01.JPG
motor02.JPG
motor1.JPG
motor2.JPG
motor3.JPG

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných