Strana 5 z 111

Napísané: 04 Mar 2006, 20:56
od užívateľa Karel
Tady je jeden důkaz že Tatra vydrží hodně. Bohužel se vlivem takového přetěžování často vytrhávaly šrouby přichycující zadní příčné listové pero k diferenciálu. Dodávkové provedení (STW) mělo proto jinou plotnu držící zadní pero a podlaha tak byla opřena přímo o tuto plotnu. Zhoršovalo to sice možnost výměny listového pera (musela se přizvednout celá kastle) ale pero už se nemohlo vytrhnout.

Napísané: 07 Mar 2006, 21:52
od užívateľa Michael
...

Napísané: 08 Mar 2006, 00:17
od užívateľa DRracer

Napísané: 08 Mar 2006, 20:48
od užívateľa Michael
Text je převzat z http://archiv.neviditelnypes.zpravy.cz/ ... 0_0_0.html

Občas se zákonodárcům podaří také dokonale zaspat, svého času jsem jezdil po staré vlasti s ilegálním autem, protože jsem měl vzadu třetí brzdové světlo. A děti sedící v dětské sedačce vpředu jsem na hranicích musel stěhovat dozadu. Na druhé straně však milí zákonodárci přece jen občas přijdou nečekaně k rozumu. Naše někdejší rodinná Tatra 57A, ročník 1936, měla vpředu uprostřed namontovaný třetí reflektor, který byl táhly spojen s řízením a tudíž se natáčel do zatáčky jako reflektor motocyklu. Bylo to extra vybavení na objednávku a opravdu to fungovalo. V 60. letech jsme ho ovšem museli odmontovat, lichý počet světel nebyl povolen (šestsettrojka první série je samozřejmě mít směla) a pohyblivé reflektory už vůbec ne. No a podívejte se dnes, s jakou slávou se otočné reflektory coby senzační novinka zavádějí!


Salzburg, únor 2005

Napísané: 09 Mar 2006, 00:13
od užívateľa Michael
....

Napísané: 09 Mar 2006, 00:18
od užívateľa DRracer
no, to je krasne kratke acko :roll: :idea:

nataceci svetlomet: jak D_A ve vlakne o T77 poznamenal - "Natáčející se reflektory se do českých a moravských luhů vracejí se sveřepostí pitbulla" :)

Napísané: 10 Mar 2006, 21:03
od užívateľa Karel
Kolik je tu Áček ? :wink:

Napísané: 10 Mar 2006, 21:15
od užívateľa Michael
dvě

Napísané: 10 Mar 2006, 22:38
od užívateľa Karel
Samozřejmě :wink: Doufal jsem že se ještě někdo přidá. :( Dvě Áčka, tři T-75, jedno Béčko a vzadu nějaký 6 sic, ale už si nepamatuju co to bylo.

Napísané: 11 Mar 2006, 15:15
od užívateľa DRracer
Michael: to je (byla, sorry, nebyl jsem na netu :oops: ) zajimava hadanka.
Kdyz to vezmu zleva:
T75 - jasne, ma to prolisovanou listu az k zadnimu okraji karoserie
T57A - asi dlouha, vypada to, ze ma "lavor" na rezervu, ale tezko soudit
T75 - ma taky prolis a hlavne ma kliku dveri vzadu -> cili ma 4 vrata -> T57A to byt nemuze
T75 asi, ma to velmi podobny zadek jako ta uplne vlevo
T57A ?? - nelibi se mi ten zadek, skoro bych rekl, ze to je T75, ale tezko soudit z teto fotografie
T57B, nema to rezervu vzadu
atd.

je to takhle spravne (vcetne identifikacnich znaku) ?

Napísané: 11 Mar 2006, 16:24
od užívateľa Michael
DR: to je hádanka od Karla :wink:

Napísané: 11 Mar 2006, 17:58
od užívateľa Michael
Prospekt

Napísané: 11 Mar 2006, 18:20
od užívateľa Michael
Kombík A má o pár cm kratší dveře než pozdější kombi B (A/B).

Napísané: 11 Mar 2006, 18:36
od užívateľa Karel
Řekl bych že hlavním rozpoznávacím znakem u kombíků je hlavně umístění volantu a falešná větračka.Jiného tvaru lišty kolem vozu si asi málokdo všimne.U áčka je přišroubovaná a začíná na začátku předních dveří a končí až u zadních dveří.

Napísané: 11 Mar 2006, 18:43
od užívateľa Michael
Tady je pár záběrů na zadní část kombíku F. Proseckého.

Napísané: 11 Mar 2006, 18:57
od užívateľa Michael
V knize Hadimrška... (napsal p. Gomola) jsou zajímavé fotky sanitního Áčka s levostranným řízením. Karoserie je tovární, ale vnitřní úpravy provedl Sodomka.

Napísané: 11 Mar 2006, 22:30
od užívateľa Karel
DR : Tu hádanku jsi zodpověděl výborně. Ta T57A ?? co se ti nelíbí (za tou červenou T-75) je pravděpodobně krátká (jiný úhel skosení zádě).Omlouvám se za kvalitu foto. ale bylo to foceno za anglického deště, sovětským fotoaparátem na německý film v moravské Kopřivnici v roce 1992. :lol:

Napísané: 12 Mar 2006, 18:43
od užívateľa Karel
Ještě bych se vrátil k těm prospektům A kombi 1 a 2. Oba vozy mají stejné číslo (SPZ), stejně naklopené pravé zpětné zrcátko na dveřích a stejně natočená kola, ventilkem nahoru. Jedná se zřejmě o jeden obrázek , do kterého bylo namalováno (nebo naopak zaretušováno) okno s opěradlem sedačky. To opěradlo se mi taky nelíbí. Mělo by být v úrovni zadních kol a ne až tak vzadu u zadních dveří. Podle tvaru reflektorů bych tipoval na rok 1935.

Napísané: 12 Mar 2006, 18:50
od užívateľa Michael
Karel: přesně tak.
Původně je focená verze bez oken a dodatečně jsou dokresleny okna a zadní sedačka. Okno je nakresleno o trochu delší než ve skutečnosti.

Autokempinková Tatra 57A

Napísané: 12 Mar 2006, 19:35
od užívateľa Karel
Tak jestli už jsme už dostatečně rozebrali kombíky, můžeme se věnovat dalšímu zajímavému provedení - autokempinkové T-57A.
Pro úplnost je třeba dodat že vyobrazená lůžková úprava (nohy v kufru) se dá udělat i ze zadních sedaček čisté Žehličky (vlastnoručně několikrát vyzkoušeno). U Áčka jsou opěradla předních sedadel sklopná i dozadu a při současném naklopení opěradla zadního sedadla tak vznikne lůžková úprava podobná té u dnešních automobilů (nohy pod palubkou). Toto provedení má tu výhodu, že obsah kufru může při spaní zůstat na svém místě. :wink: