Tatra 57 "Áčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 04 Mar 2006, 20:56

Tady je jeden důkaz že Tatra vydrží hodně. Bohužel se vlivem takového přetěžování často vytrhávaly šrouby přichycující zadní příčné listové pero k diferenciálu. Dodávkové provedení (STW) mělo proto jinou plotnu držící zadní pero a podlaha tak byla opřena přímo o tuto plotnu. Zhoršovalo to sice možnost výměny listového pera (musela se přizvednout celá kastle) ale pero už se nemohlo vytrhnout.
Prílohy
uveze vše.jpg
uveze vše.jpg (30.17 KiB) 14153 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 07 Mar 2006, 21:52

...
Prílohy
dadák.jpg
T-75, T-57A + dva STW
dadák.jpg (255.85 KiB) 14093 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 08 Mar 2006, 00:17


Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 08 Mar 2006, 20:48

Text je převzat z http://archiv.neviditelnypes.zpravy.cz/ ... 0_0_0.html

Občas se zákonodárcům podaří také dokonale zaspat, svého času jsem jezdil po staré vlasti s ilegálním autem, protože jsem měl vzadu třetí brzdové světlo. A děti sedící v dětské sedačce vpředu jsem na hranicích musel stěhovat dozadu. Na druhé straně však milí zákonodárci přece jen občas přijdou nečekaně k rozumu. Naše někdejší rodinná Tatra 57A, ročník 1936, měla vpředu uprostřed namontovaný třetí reflektor, který byl táhly spojen s řízením a tudíž se natáčel do zatáčky jako reflektor motocyklu. Bylo to extra vybavení na objednávku a opravdu to fungovalo. V 60. letech jsme ho ovšem museli odmontovat, lichý počet světel nebyl povolen (šestsettrojka první série je samozřejmě mít směla) a pohyblivé reflektory už vůbec ne. No a podívejte se dnes, s jakou slávou se otočné reflektory coby senzační novinka zavádějí!


Salzburg, únor 2005

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 09 Mar 2006, 00:13

....
Prílohy
krátké A 2.jpg
krátké A 2.jpg (160.84 KiB) 14009 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 09 Mar 2006, 00:18

no, to je krasne kratke acko :roll: :idea:

nataceci svetlomet: jak D_A ve vlakne o T77 poznamenal - "Natáčející se reflektory se do českých a moravských luhů vracejí se sveřepostí pitbulla" :)

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 10 Mar 2006, 21:03

Kolik je tu Áček ? :wink:
Prílohy
1992.jpg
1992.jpg (40.48 KiB) 13974 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 10 Mar 2006, 21:15

dvě

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 10 Mar 2006, 22:38

Samozřejmě :wink: Doufal jsem že se ještě někdo přidá. :( Dvě Áčka, tři T-75, jedno Béčko a vzadu nějaký 6 sic, ale už si nepamatuju co to bylo.

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 11 Mar 2006, 15:15

Michael: to je (byla, sorry, nebyl jsem na netu :oops: ) zajimava hadanka.
Kdyz to vezmu zleva:
T75 - jasne, ma to prolisovanou listu az k zadnimu okraji karoserie
T57A - asi dlouha, vypada to, ze ma "lavor" na rezervu, ale tezko soudit
T75 - ma taky prolis a hlavne ma kliku dveri vzadu -> cili ma 4 vrata -> T57A to byt nemuze
T75 asi, ma to velmi podobny zadek jako ta uplne vlevo
T57A ?? - nelibi se mi ten zadek, skoro bych rekl, ze to je T75, ale tezko soudit z teto fotografie
T57B, nema to rezervu vzadu
atd.

je to takhle spravne (vcetne identifikacnich znaku) ?

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 11 Mar 2006, 16:24

DR: to je hádanka od Karla :wink:
Prílohy
1992.jpg
upravil jsem trochu jas
1992.jpg (68.25 KiB) 13932 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 11 Mar 2006, 17:58

Prospekt
Prílohy
prospekt A kombi 4.jpg
prospekt A kombi 4.jpg (110.29 KiB) 13869 zobrazení
prospekt A kombi 3.jpg
prospekt A kombi 3.jpg (97.17 KiB) 13883 zobrazení
prospekt A kombi 1.jpg
prospekt A kombi 1.jpg (150.41 KiB) 13905 zobrazení
prospekt A kombi 2.jpg
prospekt A kombi 2.jpg (128.04 KiB) 13916 zobrazení
Kombík A-B.jpg
Pro porovnání...
Kombík A-B.jpg (88.13 KiB) 13916 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 11 Mar 2006, 18:20

Kombík A má o pár cm kratší dveře než pozdější kombi B (A/B).

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 11 Mar 2006, 18:36

Řekl bych že hlavním rozpoznávacím znakem u kombíků je hlavně umístění volantu a falešná větračka.Jiného tvaru lišty kolem vozu si asi málokdo všimne.U áčka je přišroubovaná a začíná na začátku předních dveří a končí až u zadních dveří.
Prílohy
A STW.jpg
(69.71 KiB) 306 stiahnutí

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 11 Mar 2006, 18:43

Tady je pár záběrů na zadní část kombíku F. Proseckého.
Prílohy
Snímek 002b.jpg
Snímek 002b.jpg (191.19 KiB) 13829 zobrazení
Snímek 002.jpg
Snímek 002.jpg (211.18 KiB) 13837 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 11 Mar 2006, 18:57

V knize Hadimrška... (napsal p. Gomola) jsou zajímavé fotky sanitního Áčka s levostranným řízením. Karoserie je tovární, ale vnitřní úpravy provedl Sodomka.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 11 Mar 2006, 22:30

DR : Tu hádanku jsi zodpověděl výborně. Ta T57A ?? co se ti nelíbí (za tou červenou T-75) je pravděpodobně krátká (jiný úhel skosení zádě).Omlouvám se za kvalitu foto. ale bylo to foceno za anglického deště, sovětským fotoaparátem na německý film v moravské Kopřivnici v roce 1992. :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 12 Mar 2006, 18:43

Ještě bych se vrátil k těm prospektům A kombi 1 a 2. Oba vozy mají stejné číslo (SPZ), stejně naklopené pravé zpětné zrcátko na dveřích a stejně natočená kola, ventilkem nahoru. Jedná se zřejmě o jeden obrázek , do kterého bylo namalováno (nebo naopak zaretušováno) okno s opěradlem sedačky. To opěradlo se mi taky nelíbí. Mělo by být v úrovni zadních kol a ne až tak vzadu u zadních dveří. Podle tvaru reflektorů bych tipoval na rok 1935.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 12 Mar 2006, 18:50

Karel: přesně tak.
Původně je focená verze bez oken a dodatečně jsou dokresleny okna a zadní sedačka. Okno je nakresleno o trochu delší než ve skutečnosti.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Autokempinková Tatra 57A

Príspevok od užívateľa Karel » 12 Mar 2006, 19:35

Tak jestli už jsme už dostatečně rozebrali kombíky, můžeme se věnovat dalšímu zajímavému provedení - autokempinkové T-57A.
Pro úplnost je třeba dodat že vyobrazená lůžková úprava (nohy v kufru) se dá udělat i ze zadních sedaček čisté Žehličky (vlastnoručně několikrát vyzkoušeno). U Áčka jsou opěradla předních sedadel sklopná i dozadu a při současném naklopení opěradla zadního sedadla tak vznikne lůžková úprava podobná té u dnešních automobilů (nohy pod palubkou). Toto provedení má tu výhodu, že obsah kufru může při spaní zůstat na svém místě. :wink:
Prílohy
Autokempink.jpg
nohy v kufru
Autokempink.jpg (63.64 KiB) 13718 zobrazení

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní