Tatra 57 "Áčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 02 Mar 2006, 19:45

Na te černé se nazalekněte kufru, je to dodatečná úprava. V originále má být místo kufru "zvon" pro uchycení rezervy, která není zapuštěna v karosérii.
Prílohy
Áčka 2.jpg
(74.94 KiB) 567 stiahnutí

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 02 Mar 2006, 19:58

Ješte bych dodal, že první dlouhé Áčka nemají také zapuštěný zvon stejně jako "přechoďák" z roku 1935. Na obrázku od Karla to jde vidět.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 02 Mar 2006, 20:05

Michael napísal:Ješte bych dodal, že první dlouhé Áčka nemají také zapuštěný zvon stejně jako "přechoďák" z roku 1935. Na obrázku od Karla to jde vidět.
P o z o r, p o z o r
Velice se omlouvám ale obě dlouhá Áčka mají zapuštěný zvon v ,,lavoru,, pouze u té první (polokabrio) je rezerva otočena lícem disku ke karoserii aby více vyčuhovala z kastle, protože ja na ní pneu 6.00 x 16, která se nevejde do lavoru. Ještě jednou se omlouvá za matení.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 02 Mar 2006, 20:12

Karle, ale i přesto se mi zdá, že jsem takové dlouhé Áčko viděl :wink: .
Podívám se po foto.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 02 Mar 2006, 20:18

Tak ještě jednou to zpropadené kabrio. Disk je prolisován na lícovou stranu a když se otočí lícem ke zvonu tak takto vyčuhuje.
Prílohy
polokabrio.jpg
polokabrio.jpg (69.34 KiB) 14077 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 03 Mar 2006, 01:37

Karel napísal:Rozvor u všech Hadimršek je 2550mm :?
.
opraveno...
Karel napísal:Osobně se mi více líbý dlouhá Áčka. Mají vyváženější proporce. :lol:
mne taky, dlouha pusobi vyvazenejsi...

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 03 Mar 2006, 15:50

Další zajímavostí jsou odlišnosti na bloku motoru. Chybí mi ješte pohled na motor první Čisté hadimršky.
U Čisté hadimršky byla vyfrézovaná pouze plocha pro uchycení list. pera.
Krk držáku rozdělovače vycházel přímo z bloku. Foto tohoto bloku dohledám.
U posledních Čistých hadimršek se také používal blok viz. obrázek "blok 1". Tento blok je použit i u prvních Áček 1935 a 1936.
Od roku 1937 se používal blok viz. poslední obrázek "blok B".
Prílohy
blok B.jpg
blok B.jpg (151.41 KiB) 14032 zobrazení
blok 1.jpg
blok 1.jpg (190.58 KiB) 14035 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 03 Mar 2006, 16:03

Ještě nafotím rozdílné válce, komory vahadel....
Rozdíl je také v obalu převodovky. Pokud to stihnu nafotit ještě dnes, tak je zde přidám.

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 03 Mar 2006, 16:55

Michael: ktera cast je predek - leva ?
Predpokladam, ze obal vetraku tady chybi a to rozsireni odlitku vpravo je pro setrvacnik/spojku

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 03 Mar 2006, 18:33

DR: předek je levá strana.
Prílohy
blok 8.jpg
blok 8.jpg (170.63 KiB) 13989 zobrazení
blok 7.jpg
blok 7.jpg (187.91 KiB) 13988 zobrazení
blok 6.jpg
blok 6.jpg (155.05 KiB) 13999 zobrazení
blok 5.jpg
blok 5.jpg (155.03 KiB) 14004 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 03 Mar 2006, 23:48

Krátké Áčko se zvonem.
Prílohy
krátké A.jpg
krátké A.jpg (50.15 KiB) 13940 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 04 Mar 2006, 08:02

Také jsem našel jedno krátké Áčko, ale z tohoto pohledu to neni až tak poznat. :wink:
Prílohy
krátké A.jpg
(79.53 KiB) 380 stiahnutí

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 04 Mar 2006, 08:13

Pro porovnání dlouhé Áčko přibližně ze stejného pohledu.
Prílohy
dlouhé A.jpg
(72.83 KiB) 382 stiahnutí

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 04 Mar 2006, 08:41

Tady je jedna chuťovka, která vznikla pravděpodobně přestavbou T-57a ,,sport,, nahrazením plátěné střechy pevnou a výměnou dveří.Přestavby otevřených vozů na uzavřené byly dost časté, protože i přesto že některé vozy měli trojitou izolovanou střechu přeci jen do nich více foukalo a zatékalo.Dalším problémem bylo že když plátěná střecha dosloužila, byl problém (v období real.socialismu)sehnat střechovici,případně někoho kdo by ušil střechu novou.Sám mám na polokabriu střechu z koženky (Svit Gottwaldov :wink: ) a s manželkou jsme ji šili skoro týden (to byla fuška :( ).
Prílohy
couipe II.jpg
(96.76 KiB) 416 stiahnutí

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 04 Mar 2006, 11:58

Karel: Takto upravených kabrioletů na limuzíny jsem viděl také dost. Nejčastěji se tato úprava dělala u Čisté z verze "polo"kabriolet na limuzínu ( v jiném vlákně jsi to také zmiňoval ). Montáž pevné střechy se zadním oknem dovedl udělat kdejaký stolař s pomocí klempíře. Já vím o takto upravených T-75, několik Čistých 57. Nejčastější důvod byl ten, že do vozu foukalo a zatékalo jak psal Karel. V literatuře se také špatně uvádí, že se jedná o vozy s karosérií neznámého původu , původ je v Kopřivnici, ale zadní a vrchní část střechy mohl dodělat kdokoliv a kdekoliv.
Dost často se také z limuzíny stal kombík, nebo valníček a to u všech modelů Hadimršek.
Dohledám nějaké foto.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 04 Mar 2006, 12:35

Tady je v pozadí jeden Áčkový valníček. Nejedná se ale o Kopřivnický výrobek, ale o licenční výrobek firmy AUSTROTATRA ve Vídni. Obrázek je ze stránek zahraničních kolegů (snad mě nebudou žalovat :wink: ). Možná by se slušelo poznamenat že T-57 a T- 75 se vyráběli licenčně u několika zahraničních firem. Dost často to ale byla jenom konečná montáž z dílů vyrobených a dovezených z Kopřivnice.
Prílohy
Austrotatra.jpg
Austrotatra.jpg (90.06 KiB) 13892 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 04 Mar 2006, 16:45

Michael napísal:
Dost často se také z limuzíny stal kombík, nebo valníček a to u všech modelů Hadimršek.
S jednou takovou T57A predelanou na valnicek prijede na konci ve filmu Cerni Baroni hospodsky.

porovnani T57A kratka, dlouha - na tech poslednich obrazkach mi prijdou skoro stejne - podstatne tedy je, jestli ma lavor na rezervu (dlouha), nebo ne (kratka). Je to tak?

A jeste neco - zadna T57A (krome prestaveb) nema vzadu otviratelny zavazadlovy prostor?

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 04 Mar 2006, 17:05

DR: V ČB bylo tuším Béčko valník, které vycházelo z limuzíny. Před delší dobou se v nějakém jiném vlákně objevilo pár fotek "vraků" (T-75 Long, A,B) za plotem a tam byl vidět velice zajímavý valník B. Budka řidiče nevycházela z limuzíny, ale jednalo se o stavbu nějakou karosárnou.

kratké/dlouhé: Na těchto fotech to je celkem špatně viditelné, ale Áčko bez lavoru s vysunutým zvonem je kratší. Máš pravdu s tím, že krátké Áčko nemá lavor...

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 04 Mar 2006, 17:07


Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 04 Mar 2006, 19:50

zavazadlový prostor: Vždycky jsem si myslel, že první tatrou, která měla přístupný zavazadl. prostor byla T-75 long (od 1936), ale před časem jsem otevřel knihu M. Janíka a tam byla T-75 sedan s kufrem . Dokonce se tento vůz dochoval. Moc bych se tedy nedivil, kdyby nějaké Áčko vyjelo s kufrem přímo z fabriky, ale u té černé to je dodatečná úprava, která je už dnes vlastně také zajímavá.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných