Strana 75 z 111

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 23 Jún 2010, 17:36
od užívateľa Ivo
Nevím, nemáš moc velký vzdušník sytiče? Zkontrolovat trysku, šoupátko, jestli se celé otevírá... Mně se i na "půl sytič" zase rozbíhá hned do zbytečně velkých otáček. A studený start na sytič vyžaduje fakt několikrát protočit motor klikou. Jakmile se byť jen tošičku ohřeje (minuta) startuje mi už bez sytiče, klikou i startérem naprosto komfortně. Obrázek už tu mockrát byl, ale pro jistotu...

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 07 Júl 2010, 18:43
od užívateľa Ivo
Dobrý den, chtěl bych teď ve své tatře poprvé od generálky motoru vyměnit olej (používám M8AD) a zajímalo by mě, jestli motor před nalitím nového oleje proplachujete (jak praví příručka). Přidávám fotku šumavského nebe z tatry.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 07 Júl 2010, 19:18
od užívateľa Richard
Asi před 10 lety jsem zkusil (u jiného auta) motor propláchnout vyplachovacím olejem, ale efekt byl mizivý. Myslím, že při použití AD olejů a výměně v předepsané lhůtě je proplachování úplně zbytečné...
U T57A jsem propláchl v benzínu sítko (filtr) a usazeniny ze dna vytáhl ven pomocí velké podložky přišroubované na tyčce.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 07 Júl 2010, 20:31
od užívateľa Ivo
Dík.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 12 Júl 2010, 22:18
od užívateľa JiF
Tatry 57 v Domazlicich v roce 2007

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 12 Júl 2010, 22:26
od užívateľa JiF
Tatry 57, 57A a spol. v Domazlicich 2007

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 01 Aug 2010, 17:31
od užívateľa Djss
Mam otazku.Robim pomalicky podvozok.Ako ste puzdra davali na naprave?Aky material ste davali?Ventilatorovu skrinu ste uz riesili taku to znicenu?Zodrata od kapoty.Renovoval uz niekto taku znicenu liatinu?Vdaka

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 01 Aug 2010, 18:13
od užívateľa Richard
Popravdě řečeno mi přijde dost divné pískovat celé šasí smontované dohromady i s motorem, aspoň to tak z fotky vypadá :? ...Stejně budeš muset vše rozebrat a profoukat, jinak se písku nikdy nezbavíš.
Skříň ventilátoru zřejmě nebude problém sehnat novou za cca 500 až 1000,- ,zrovna nedávno jsem viděl nějakou v inzerci. Určitě to přijde levněji než tuhletu nechat někde zavařovat.
Pouzdra do ok závěsů tlumičů můžeš upravit z něčeho jiného, na burzách mezi díly na motorky je podobných dostatek. Stačí pak gumu trošku přibrousit. Kovová pouzdra je možno vyrobit z vhodné trubky a čepy do nich z lícovaných šroubů.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 01 Aug 2010, 18:49
od užívateľa JáPavel
Tu skříň máš opravdu jak ementál. Moc na výběr nemáš. Jak píše Richard ,sehnat jinou a lepší, což je nejlepší cesta. Dále pak sehnat někoho kdo to s dobrou mašinou vyvaří ,pak samozřejmě nástřik ,jelikož ta opravená místa budou svítit. No a pak vylepit nějakým tekutým kovem , např Würth a rovněž barva.
Do všech míst ohledně tlumičů dej tohle, určitě to na burze seženeš.Cena za jeden kus cca 30 Kč u nás. Má to sice větší průměr a je zapotřebí trochu gumy sundat ,ale jinak to funguje na 100%.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 02 Aug 2010, 14:02
od užívateľa Djss
To je pravda ze je este niekde piesok po opieskovani.Ale to sa ide komplet rozobrat a generalkovat.Mame aj kompresor po ruke tak sa lahksie bude odstranovat piesok.Ta skrina je dost znicena a ties som uvazoval tie 2 varianty.Skusime zohnat dobreho zvaraca co navari hlinik.Najlepsia alternativa by bolo nove zohnat.Nikde som to nevidel na predaj teraz.A tie puzdra sa daju aj niekde objednat a ze by my to poslali postou?A dakujem ze ste reagovali. :D

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 02 Aug 2010, 21:37
od užívateľa Ivo
Neplánované, ale dokonalé setkání ve Šluknovském výběžku (Křečanech)

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 10 Aug 2010, 16:29
od užívateľa Petr-Plzeň
Djss napísal:To je pravda ze je este niekde piesok po opieskovani.Ale to sa ide komplet rozobrat a generalkovat.Mame aj kompresor po ruke tak sa lahksie bude odstranovat piesok.Ta skrina je dost znicena a ties som uvazoval tie 2 varianty.Skusime zohnat dobreho zvaraca co navari hlinik.Najlepsia alternativa by bolo nove zohnat.Nikde som to nevidel na predaj teraz.A tie puzdra sa daju aj niekde objednat a ze by my to poslali postou?A dakujem ze ste reagovali. :D
Dobrý svářeč těžko navaří hliník na elektron.Nechal jsem to rovněž zavařit ve svářecí škole ale vrátili mi to že to nejde.Nakonec jsem to vytmelil spec.tmelem pod prášk barvu a nechal nastříkat práškovou barvou stříbrnou. :D

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 13 Aug 2010, 16:02
od užívateľa Libor
Petr-Plzeň napísal:
Djss napísal:To je pravda ze je este niekde piesok po opieskovani.Ale to sa ide komplet rozobrat a generalkovat.Mame aj kompresor po ruke tak sa lahksie bude odstranovat piesok.Ta skrina je dost znicena a ties som uvazoval tie 2 varianty.Skusime zohnat dobreho zvaraca co navari hlinik.Najlepsia alternativa by bolo nove zohnat.Nikde som to nevidel na predaj teraz.A tie puzdra sa daju aj niekde objednat a ze by my to poslali postou?A dakujem ze ste reagovali. :D
Dobrý svářeč těžko navaří hliník na elektron.Nechal jsem to rovněž zavařit ve svářecí škole ale vrátili mi to že to nejde.Nakonec jsem to vytmelil spec.tmelem pod prášk barvu a nechal nastříkat práškovou barvou stříbrnou. :D

Já ten ventilátor nemám elektron, ale normálně hliník. Takže mně ho normálně navařili, pak jsem ho zabrousil a celý ventilátor nechal opískovat, takže skoro není vidět, kde se to vařilo. Mimochodem, ten ventilátor byl těžší než elektronová skříň motoru :P

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 13 Aug 2010, 16:41
od užívateľa lukas.
U jednoho motoru T75 z roku 35 ta ventilátorová skříň šla taky bez problémů navařit...

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 13 Aug 2010, 22:22
od užívateľa Libor
Přídám fotky vyvařeného ventilátoru. Asi jsem ho měl lepší, ale na původní fotce díky špíně nejsou všechny díry vidět. Ale výsledek je celkem slušný. Pravda vtip byl ve správném pilníků, protože flexou se šmirglem to nebylo ono, tak jsem hledal správnou hrubost pilníku a hezky ručně jsem to piloval a nedostatky nechával průběžně znova zavařovat, aby to bylo v rovině. Dokonce to šlo i v místech kde mě z hliníku koukaly ty zalitý kusy želez.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 16 Aug 2010, 13:56
od užívateľa Petr-Plzeň
Já bych s tím vyvařováním slitin moc neexperimentoval,přece jen je to nosná část co drží
tlumiče. Aby to pak neprasklo,nějaký rok to má již za sebou. :lol: Jinak jsem tam ventilátor upravoval,mám tam věnec a v něm dvojté gufero,ubylo oleje od ventilátoru. Teď je to krásně suché, bez oleje po ventilátoru. :D

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 18 Aug 2010, 12:30
od užívateľa tatra.bnp
chlapy sháním papíry na Ačko nebo Béčko...nejlépe Béčko...platí stále muj tel.722145971

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 23 Aug 2010, 15:00
od užívateľa tatra.bnp
..tak chlapy už začínám dávat do kupy posbírané informace ohledně kombíků Ačka a béčka....myslím že bychom to měli uvěřejnit a ať už je v tom pro jednou pořádek...:-)v první řadě...šroubovaný prolis je u béčka STW i na origo továrních fotkách myslím číslo.6619a tam je vyobrazeno Béčko stw z roku 1946...přišroubovaný a bez falešného okýnka na dveřích...a víte proč některé je mají prolisovány a jiné přišroubovány?je tam hlavní rozdíl v tom že u těch přišroubovaných je pod lištou místo kde spojují tři samostatné plechy...spodní plech k blatníku,vrchní plech s oknem a třetí zadní menší plech od svislé lištičky....a u těch prolisovaných je celý bok z jednoho plechu....proto taky tvary zadních partií u těchto dvou typů jsou odlišné...s přišroubováním se ve spod zužuje a u prolisovaných je zadek roztažen...

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 23 Aug 2010, 17:43
od užívateľa Karel
Můj kombík (T-57A) měl na zadních dveřích pod vnějším oplechováním ještě překližku. Jak to vypadá u toho tvého ?

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 23 Aug 2010, 19:11
od užívateľa tatra.bnp
..tak to nevím,ale zjistím o víkendu aji mrknu na taťkovýho kombíka Ačko,ale určitě máme jiný okýnka...nemáme je v liště a myslím že i složení konstrukce má taťka určitě jiný...protože on jej má odkryté...já né.....ty dveře jsou stále na světě?