Strana 73 z 111

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 18 Apr 2010, 20:32
od užívateľa Ivo
Krásná jízda :D . Určitě přijedu, u vás je nádherně, mám ten kraj moc rád. Ještě jsem se chtěl Karle (nebo kdokoliv jiný) zeptat, jak kontrolovat výšku hladiny oleje v diferenciálu? Jen tak od oka, tedy, aby talíře brodily v oleji? Nebo je na to nějaká vychytávka, kterou neznám?

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 18 Apr 2010, 20:48
od užívateľa Karel
Na zadním víku rozvodovky je kontrolní šroubek hladiny oleje (musíš vlézt zezadu pod auto). Já doplňuji olej zadním nalévacím víčkem (nemusím vyndávat sedačky a demontovat plátěný kryt a navíc hned vidím když to začne vytékat kontrolním šroubkem).

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 18 Apr 2010, 21:26
od užívateľa Ivo
Jasně. Dík moc.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 21 Apr 2010, 01:50
od užívateľa Libor
Karle, díval jsem se na tvé projížďky s polokabriem a podle řazení je vidět, že s Tatrou jezdíš leta a máš ji v krvi. :D Jsem zvědavý na sebe až budu mít levičkou řadit bez synchronů, no ale k tomu mám vzhledem k mým renovačním pracem pořád dost daleko. S V3S kou jsem jezdil jen v autoškole a naposled jsem bez synchronů řídil asi před 10ti lety Zetora. No vlastně Felda má taky jedničku bez synchronu a nijak zvlášť zuby neslyším, když ji někdy musím použít za pohybu, snad se dotoho zase taky dostanu :oops:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 21 Apr 2010, 09:56
od užívateľa Páca
Mně pro úplný začátek nácviku ježdění s nesynchronizovanou převodovkou stačilo pár dní jezdit se současným autem systémem dvojího sešlápnutí spojky při řazení nahoru a s meziplynem při řazení dolů. Domnívám se, že hlavní je dostat do krve ten systém dvojího sešlapávání spojky. U zkušeného řidiče s citem pro stroje by potom to vyladění časování spojky, plynu a rychlostky něměl být až takový problém.
:)

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 21 Apr 2010, 12:40
od užívateľa Karel
To já do toho spadl rovnou. Tatra byla moje první auto. Měl jsem jí dokonce dřiv než řidičák.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 24 Apr 2010, 21:41
od užívateľa JáPavel
Nejlepší jsou stejně výlety pro radost a nebo jen tak pár známých. Foto z dnešního dne s Petrem .Přívoz Darová, kde jsme se nechali přepravit místním trajektem. Abych řekl pravdu, měl jsem smíšené pocity když jsme na to najížděli.
A ta renovace stejně nikdy nekončí ,člověku vrtá v hlavě jestli by se nedali některé záležitosti provést lépe nebo jinak... Takže si ten motor opět vyndám a mrknu do převodovky. :lol:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 30 Apr 2010, 22:39
od užívateľa Djss

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 01 Máj 2010, 09:02
od užívateľa Karel
Sice se mnou doma teď moc nemluvej, ale musel jsem je mít. :wink:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 01 Máj 2010, 10:29
od užívateľa jack
Paráda Pavle, co převozník? Spadla mu aspoň při pohledu na tu nádhernou T57 flaša s rumeme? :mrgreen:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 01 Máj 2010, 10:40
od užívateľa JáPavel
Ten převozník ty starší vozy ještě pamatuje, dle mého názoru. Já měl jen obavy ,jestli ty lana nejsou z roku kdy ten přívoz byl založen a to je rok 1895 8)

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 03 Máj 2010, 16:35
od užívateľa Petr-Plzeň
Tak já tam z té jízdy s Pavlem také hodím foto. :D
Snímek 070.jpg

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 16 Máj 2010, 17:32
od užívateľa Jerry
Jen nadhodím odkaz na co jsem narazil (po skončení aukce to pak smažu).
http://www.aukro.cz/item1040193024_prevodovka.html
Nevim jaká se u toho dá očekávat kvalita...

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 16 Máj 2010, 17:58
od užívateľa Michael
Nazdar !
Jerry, toto je převodovka s volnoběhem pro Tatru 75.
Škoda, že je to "oko" na startér uřízlé....
Jinak díky za tip.... Já to nechcu, ale někdo jiný to třeba na ND potřebuje :wink: .

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 16 Máj 2010, 18:08
od užívateľa Jerry
Já bádal, jesti je to na 57 nebo na 75. A o rychloběhu a volnoběhu sem nic psát nechtěl, protože v tom způsobu řazení mam hokej... :D Za tu cenu mi to nepřišlo nejhorší, tak snad to někoho zaujme.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 17 Máj 2010, 14:50
od užívateľa Petr-Plzeň
Nejhorší.je nechat něco navařit na skříň s elektronu,jako blok motoru,převodovka,skříň ventilátoru. :roll:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 27 Máj 2010, 13:32
od užívateľa cambi
zdravim, jake znacky je tento prepinac?

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 30 Máj 2010, 13:13
od užívateľa JáPavel
Vzhledem k tomu, že nyní peru trochu se správným nastavením předstihu. Rád bych zeptal, jestli nemá někdo zkušenost s podobným rozdělovač Bosch. Každá pružina má jinou délku a hlavně tuhost. Pokud jsem tyto dvě rozdílné pružiny nahradil pružinami stejné délky, odstředivá závaží byla velmi navolno. Také dle fota r4 , má jedno ze závaží něco jako aretační bod.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 30 Máj 2010, 15:36
od užívateľa Richard
Nevím jak u Bosche, ale "Činčila" co jí mám v T54, má taky každou pružinu jiné tuhosti, tak to má i Pal, který jsem tam poté zkoušel dát. I ta tužší z obou pružin je ale daleko slabší než pružiny u rozdělovačů s podtlakovou regulací.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 30 Máj 2010, 22:26
od užívateľa Jerry
Pružiny jsou správně, díky kombinaci pružin a hmotností se nastavuje charakteristika odstředivý regulace a ten trn pro aretaci je tam z důvodu zamezení dalšího zvětšování předstihu (už by to na běh motoru nemělo pozitivní vliv). Kdybych si to přečetl ještě doma, tak bych v knize vylovil charakteristiku pro T57.