Strana 60 z 111

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 11 Jún 2009, 13:44
od užívateľa Mirek
Já jsem tu otázku fakt položil blbě, nemělo to vyznít ve smyslu : " Sakra vždyť to bude auto roku výroby 2009 " . Opravdu mě ale překvapil rozsah nasazení nového plechu. Jak to vypadalo před renovací?

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 11 Jún 2009, 14:04
od užívateľa D.A.
Tak fajn.
1. Brněnská 57 za 99 euráčů se mi líbí, prudce použitelná cena. Koupil bych ji, otočil kolečkama vzhůru a ponořil do kádě se sádrou. Ze vzniklého obtisku udělal kopyto a na něm (nejspíš) laminátovou skořepinu. Byl by základ pro hot rod s trubkovým rámem 8) .
2. U zobrazené důkladně renovované Hadimršky bych míru původnosti tolik neprožíval. To je zkrátka život, co uhnilo, to se už nevrátí. Líbí se mi, že majitel použil, co se dalo (část původní plechařiny, jedno žebro výdřevy). Když to takhle bude uvádět a dokládat, je to naprosto korektní renovace.
3. Ano, opravdu minimálně 80% dochovaných T603 a T613 je nenávratně zpaprčeno výměnami kastlí, agragátů a už jim to nikdo nikdy neodpáře. Z tohoto hlediska se historicky hodnotné kusy projeví rozhodně jinak, než na první letmý foto-pohled. :wink:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 11 Jún 2009, 16:18
od užívateľa Krieg
Libor: podle čeho jste, prosím dělal tu novou výdřevu. Z obkreslených původních částí, nebo máte přístup k výrobním výkresům? Díky

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 11 Jún 2009, 19:15
od užívateľa Djss
Liborovi robila jedna firma z Moravy tu vydrevu.Pekna praca?Vsak?Spojte sa snim da vam vediet viac. :D

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 11 Jún 2009, 19:43
od užívateľa rapidak
Libore špatně jsem definoval otázku měl jsem na mysli jak spojovat plechy na výdřevě bez poškození výdřevy? Jsem přibližně ve stejné fázi renovace i když to není Tatra, ale karoserie většina předválečných vozů je stejné konstrukce tak řeším tenhle problém kde se dá. Moje práce je k vidění zde: http://hicos.cz/garaz/pentagram Výdřevu i plechařinu si dělám sám. Výdřevu mám chemicky napuštěnou a když na to půjdu COčkem tak se dříví spálí až centimetr hluboko. Podle původní výdřevy bylo jasně vidět že počátek hniloby dřeva byl v místech spálené výdřevy. Podle svarů bylo jasně vidět že to bylo vařeno plamenem což byla největší hovadina.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 11 Jún 2009, 20:32
od užívateľa D.A.
Rapiďáku, hezká práce. Jak mylíš to "Je to láska na celý život." kontra "Vozidlo je na prodej."? :shock:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 11 Jún 2009, 20:37
od užívateľa rapidak
Všechno je na prodej. Všiml sis ceny? :lol:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 11 Jún 2009, 23:35
od užívateľa Libor
Mirek napísal:Já jsem tu otázku fakt položil blbě, nemělo to vyznít ve smyslu : " Sakra vždyť to bude auto roku výroby 2009 " . Opravdu mě ale překvapil rozsah nasazení nového plechu. Jak to vypadalo před renovací?
Nejsi sám koho překvapil rozsah nového plechu a dřeva :lol: ,dnes se směju, ale v původní kalkulaci na renovaci to započítáno nebylo. Přidám pár fotek po nákupu. Už z nich je vidět, že to uplně jednoduchý nebude, ale skutečnost mě trochu překvapila. A než to dělat na půl, tak raději déle, ale pořádně ať se k tomu nemusím vracet.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 11 Jún 2009, 23:51
od užívateľa JiF
Obdivuji zručnost renovátorů, kteří se pustí do obnovy stroje včetně nejmenších detailů. Princip renovace byl zachován i v tomto případě, kdy byly nahrazeny díly, které byly poškozeny natolik, že bylo lepe je nahradit srovnatelnými co do materiálů, tvarů, vlastností i rozměrů.

Ale dovolte mi, abych zopakoval moji předchozí otázku:
Máte někdo zkušenost, či povědomost, že by se na zámcích dveří dala nastavit - seřídit vzdálenost (krok), na kterou je v klidové poloze vysunuta západka zámku dveří ven ze zámku? Doslechl jsem se, že zámky ve dveřích Tater tuto možnost mají. Víte někdo, jak na to?

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 11 Jún 2009, 23:52
od užívateľa Libor
Krieg napísal:Libor: podle čeho jste, prosím dělal tu novou výdřevu. Z obkreslených původních částí, nebo máte přístup k výrobním výkresům? Díky
Kriegu, výdřevu mě dělala firma Jalůvka z Lubiny, přesně podle mé staré(no teda spodní části chyběli) :roll:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 12 Jún 2009, 00:10
od užívateľa Libor
rapidak napísal:Libore špatně jsem definoval otázku měl jsem na mysli jak spojovat plechy na výdřevě bez poškození výdřevy? Jsem přibližně ve stejné fázi renovace i když to není Tatra, ale karoserie většina předválečných vozů je stejné konstrukce tak řeším tenhle problém kde se dá. Moje práce je k vidění zde: http://hicos.cz/garaz/pentagram Výdřevu i plechařinu si dělám sám. Výdřevu mám chemicky napuštěnou a když na to půjdu COčkem tak se dříví spálí až centimetr hluboko. Podle původní výdřevy bylo jasně vidět že počátek hniloby dřeva byl v místech spálené výdřevy. Podle svarů bylo jasně vidět že to bylo vařeno plamenem což byla největší hovadina.
No co jsem viděl a ptal se pana klempíře, protože jsem měl strach, že mě nové dříví shoří, tak mě říkal, že se snaží co může svařit mimo výdřevu a potom teprve přiťuknout a co nejde, tak že zase tím céočkem není tak hrozný, jako kdysi autogenem. A to ještě všechny plechy z rubové strany, nebo v dutinách natíráme šedou dvousložkovou barvou a i ta se opálí pouze v místě bodu. No chtěl jsem se tě zeptat, podle kterého Rapida máš přezdívku, protože do těch z osmdesátých let, taky trochu dělám, ale po prohlídce tvých stránek mě to je už jasný, taky pěkná práce :D

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 12 Jún 2009, 08:05
od užívateľa cambi
Pro JiF: U Hadimršky, myslím že nic nastavovat nejde, jedine ze bys podlozil na futru tu zubatou západku a nebo celý zámek, ale to by asi nešlo protože by ti zase nepasovala díra na kliku. Ještě jedna věc, zkus se podívat na pružinky v zámku, jestli už nejsou unavéne, tím pádem ti zobáček nevyleze na max. a slabě drží v západce. Jestli si ve fázi renovace, jde všechno. Nevím, jak je to u ostatních tater.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 12 Jún 2009, 09:02
od užívateľa Petr-Plzeň
Plechařinu je třeba v místě sváru podsadit lemovacími kleštěmi a při použití CO se to tolik nespálí. Dřevo je pod plechem minimálně opálené. Svařovat natupo je špatné kit na hraně povolí. Když je větší vrstva tak to praskne a reziví ve spoji. Před léty mě takto oravoval jeden umělec Taunuse a za 1rok provozu tam byly boule a kvetlo to.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 12 Jún 2009, 13:15
od užívateľa JiF
Cambi děkuji Ti za odpověď. Mám ale opačný problém. Západka u zámku spolujezdce začala 'vyčuhovat' víc než dříve. Je to možná o 4-5 mm více než na druhých dveřích. Dveře u spolujezdce teď jdou hůře zavírat.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 12 Jún 2009, 13:38
od užívateľa Krieg
Libore, kolik taková výdřeva (její znovuvýroba) u nich tak stojí? Ptám se pro představu, že bych o nich časem možná uvažoval při opravě MB 170.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 12 Jún 2009, 14:51
od užívateľa Jerry
JiF napísal:Cambi děkuji Ti za odpověď. Mám ale opačný problém. Západka u zámku spolujezdce začala 'vyčuhovat' víc než dříve. Je to možná o 4-5 mm více než na druhých dveřích. Dveře u spolujezdce teď jdou hůře zavírat.
Nevím jak je to u T57 ale na některých zámkách u T805 je tenký jazýček a na něm pak přišroubovaná ta oblá ploška. Přikládam fotku, ale neni nic moc. Ale toho by sis sám všimnul. Dle mýho názoru je uvnitř zámku ohnutej, nebo prasklej doraz... Až to rozebereš uvidíš sám.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 12 Jún 2009, 23:35
od užívateľa Libor
Tak jsem taky dva dny bojoval s tuningem osmdesátých let(černá matná na všem co se třpití). Asi moje chyba použil jsem špatného spolubojovníka :oops: . Odstraňovač starých nátěrů Chemolak. Působil s těží na jeden nátěr no spíš jen na polovinu jedné vrstvy. Přišel kámoš pozoroval mě a odjel, za chvíli se vrátil s odstraňovačem Barvy laky Hostivař a najednou se barva začala krabatit ve všech vrstvách až na železo a hliník. Žádné škrábání, normálně to šlo otřít hadrem namočeným v nitru :D . Ještě mě čeká práce na rámečku zplacatění profilu na několika místech od toho jak ten rámeček někdo chtěl urvat, se mě podařilo po notné době vyklepat. Musel jsem si nechat vyfrézovat do tvrdého dřeva půlkruhový profil přesného poloměru a do něj ještě kulatou tyčku, do které jsem potom opatrně klepal. No a zbytek na jemno kladívkem, aby se nepoškodil povrch.Horší, že prostředek je přeříznutý(kvůli třetímu světlu), tam se bude muset kus vyrobit a vevařit. :roll:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 15 Jún 2009, 08:16
od užívateľa Petr-Plzeň
Ahoj,tak jsme v sobotu honili s Pavlem Tatrou nějaké Aerovky :lol:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 15 Jún 2009, 09:17
od užívateľa Petr-Plzeň
Ty Libore,jde to opravit dobře stříbrnou pájkou.Dá se koupit již obalená boraxem.Zkoušel jsem opravovat popraskané rámečky a jde to výborně.Stačí propanbutanový hořák.Jde o mosaz ale myslím že i měď půjde také dobře zavařit.Na závěr jsem to přebrousil.320 lamel.kotoučem ve vrtačce a následně vyleštil br.pastou a filcem.Musí se dát pozor na nakopnutí.Nesmí se tlačit a brousit podél materiálu ,ne přes hranu.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 15 Jún 2009, 09:17
od užívateľa JáPavel
Naprosto dokonalá lidová celodenní super jízda.
Jinak Petře ,ta Aero 50 má obsah 2 litry a necelých 50 koňí. Takže nevím jestli i tak ji budeme stíhat s použitím béčkových válců. :P