Tatra 57 "Áčko"
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Krásná jízda . Určitě přijedu, u vás je nádherně, mám ten kraj moc rád. Ještě jsem se chtěl Karle (nebo kdokoliv jiný) zeptat, jak kontrolovat výšku hladiny oleje v diferenciálu? Jen tak od oka, tedy, aby talíře brodily v oleji? Nebo je na to nějaká vychytávka, kterou neznám?
Re: Tatra 57 "Áčko"
Na zadním víku rozvodovky je kontrolní šroubek hladiny oleje (musíš vlézt zezadu pod auto). Já doplňuji olej zadním nalévacím víčkem (nemusím vyndávat sedačky a demontovat plátěný kryt a navíc hned vidím když to začne vytékat kontrolním šroubkem).
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Jasně. Dík moc.
- Libor
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 109
- Dátum registrácie: 24 Feb 2008, 00:07
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A kabrio
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Karle, díval jsem se na tvé projížďky s polokabriem a podle řazení je vidět, že s Tatrou jezdíš leta a máš ji v krvi. Jsem zvědavý na sebe až budu mít levičkou řadit bez synchronů, no ale k tomu mám vzhledem k mým renovačním pracem pořád dost daleko. S V3S kou jsem jezdil jen v autoškole a naposled jsem bez synchronů řídil asi před 10ti lety Zetora. No vlastně Felda má taky jedničku bez synchronu a nijak zvlášť zuby neslyším, když ji někdy musím použít za pohybu, snad se dotoho zase taky dostanu
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 41
- Dátum registrácie: 11 Sep 2007, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Mně pro úplný začátek nácviku ježdění s nesynchronizovanou převodovkou stačilo pár dní jezdit se současným autem systémem dvojího sešlápnutí spojky při řazení nahoru a s meziplynem při řazení dolů. Domnívám se, že hlavní je dostat do krve ten systém dvojího sešlapávání spojky. U zkušeného řidiče s citem pro stroje by potom to vyladění časování spojky, plynu a rychlostky něměl být až takový problém.
Re: Tatra 57 "Áčko"
To já do toho spadl rovnou. Tatra byla moje první auto. Měl jsem jí dokonce dřiv než řidičák.
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Nejlepší jsou stejně výlety pro radost a nebo jen tak pár známých. Foto z dnešního dne s Petrem .Přívoz Darová, kde jsme se nechali přepravit místním trajektem. Abych řekl pravdu, měl jsem smíšené pocity když jsme na to najížděli.
A ta renovace stejně nikdy nekončí ,člověku vrtá v hlavě jestli by se nedali některé záležitosti provést lépe nebo jinak... Takže si ten motor opět vyndám a mrknu do převodovky.
A ta renovace stejně nikdy nekončí ,člověku vrtá v hlavě jestli by se nedali některé záležitosti provést lépe nebo jinak... Takže si ten motor opět vyndám a mrknu do převodovky.
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Pribudli dalsie T57a http://www.macmodel.cz/cz/novinky/auto/436/
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Paráda Pavle, co převozník? Spadla mu aspoň při pohledu na tu nádhernou T57 flaša s rumeme?
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Ten převozník ty starší vozy ještě pamatuje, dle mého názoru. Já měl jen obavy ,jestli ty lana nejsou z roku kdy ten přívoz byl založen a to je rok 1895
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Jen nadhodím odkaz na co jsem narazil (po skončení aukce to pak smažu).
http://www.aukro.cz/item1040193024_prevodovka.html
Nevim jaká se u toho dá očekávat kvalita...
http://www.aukro.cz/item1040193024_prevodovka.html
Nevim jaká se u toho dá očekávat kvalita...
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Nazdar !
Jerry, toto je převodovka s volnoběhem pro Tatru 75.
Škoda, že je to "oko" na startér uřízlé....
Jinak díky za tip.... Já to nechcu, ale někdo jiný to třeba na ND potřebuje .
Jerry, toto je převodovka s volnoběhem pro Tatru 75.
Škoda, že je to "oko" na startér uřízlé....
Jinak díky za tip.... Já to nechcu, ale někdo jiný to třeba na ND potřebuje .
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Já bádal, jesti je to na 57 nebo na 75. A o rychloběhu a volnoběhu sem nic psát nechtěl, protože v tom způsobu řazení mam hokej... Za tu cenu mi to nepřišlo nejhorší, tak snad to někoho zaujme.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Nejhorší.je nechat něco navařit na skříň s elektronu,jako blok motoru,převodovka,skříň ventilátoru.
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Vzhledem k tomu, že nyní peru trochu se správným nastavením předstihu. Rád bych zeptal, jestli nemá někdo zkušenost s podobným rozdělovač Bosch. Každá pružina má jinou délku a hlavně tuhost. Pokud jsem tyto dvě rozdílné pružiny nahradil pružinami stejné délky, odstředivá závaží byla velmi navolno. Také dle fota r4 , má jedno ze závaží něco jako aretační bod.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 147
- Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
- Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
- Bydlisko: Jablonec n.N.
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Nevím jak u Bosche, ale "Činčila" co jí mám v T54, má taky každou pružinu jiné tuhosti, tak to má i Pal, který jsem tam poté zkoušel dát. I ta tužší z obou pružin je ale daleko slabší než pružiny u rozdělovačů s podtlakovou regulací.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Pružiny jsou správně, díky kombinaci pružin a hmotností se nastavuje charakteristika odstředivý regulace a ten trn pro aretaci je tam z důvodu zamezení dalšího zvětšování předstihu (už by to na běh motoru nemělo pozitivní vliv). Kdybych si to přečetl ještě doma, tak bych v knize vylovil charakteristiku pro T57.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 45 neregistrovaných