Strana 1 z 111
Tatra 57 "Áčko"
Napísané: 28 Feb 2006, 17:27
od užívateľa Michael
Rozhodl jsem se založit tři vlákna o Tatře 57 ( Čistá, Áčko, Béčko). Rozbor všech typů Hadimršek v jednom vlákně by podle mého názoru byl dost nepřehledný a často se také odchází od tématu…
. Doufám, že se nám všem povede uceleně „rozpitvat“ tyto nesmrtelné stroje. Vždyť jen karosářské odlišnosti zaberou několik stránek a co teprve motory, převodovky, příslušenství, elektroinstalace… Všem předem díky za příspěvky. To bude zase skenování
Karel
Napísané: 28 Feb 2006, 22:30
od užívateľa Karel
Heuréka,konečně můžu přidávat soubory (stačilo se zaregistrovat
).Tak na úvod jedno méně známé provedení Áčka.Jedná se o čtyřmístný otevřený vůz v civilním provedení (to vojenské už bylo v sekci T-57 a spol.).
Napísané: 28 Feb 2006, 22:33
od užívateľa DRracer
Karel: nebyl by ten obrazek vcetne celeho predku?
Jestli jsem to spravne pochopil, jedna se o variantu T57a, ktera nema pevne ramy oken na dverich.
Vojenska verze se lisi od civilni jak? Nema tu bedynku na prave stupacce?
Napísané: 28 Feb 2006, 22:46
od užívateľa Karel
Přesně tak,ta stou bedýnkou je vojenská,ale jde zřejmě jenom o prototip (vzhledem k tvaru zádě).Tak ještě jednou otevřený čtyřmístný vůz v civilním provedení (doufám že mě vydavatel knihy z které jsem to fotil nebude stíhat za porušení autorských práv
)
Napísané: 28 Feb 2006, 22:53
od užívateľa Karel
A pro dnešek na závěr (zítra vstávám do práce) jedna replika Číňana.V tatře byla vyrobena série asi 40ti vozů pro čínskou armádu.Vznikla dva tipy.Osobně jsem si je pojmenoval malý číňan (byl o něco jednodušší) a velký číňan (byl o něco složitější). Tak tedy Velký Číňan.
Napísané: 28 Feb 2006, 22:58
od užívateľa Michael
Prodávala se také jako sporťák
Dveře jsou ukončeny pár cm nad stupačkou pravděpodobně z pevnostního hlediska. Jinak tvarově vychází z limuzíny. Okna má nasazovací jako Velorex.
Napísané: 28 Feb 2006, 23:03
od užívateľa DRracer
Napísané: 28 Feb 2006, 23:09
od užívateľa Karel
Má, ale jenom jednu a položenou na takové plošince nad diferákem. To je to provedení kterému říkám malý číňan.Fotku se mi teď nechce hledat (ráno vstávám ve 4 hod.) ale Michael ji určitě najde. Tak zatím Tatrám zdar.
Napísané: 28 Feb 2006, 23:15
od užívateľa DRracer
karel: jasne, dobre se vyspi
Napísané: 01 Mar 2006, 17:13
od užívateľa Michael
Další odlišnosti jsou jsou také v palubní desce.
Áčka z roku 1936 (1935) mají odlišný volant ( má placatější ramena), případně má místo plastového tlačítka menší tlač. jako u volantu T-12, 30 ( použití u prvních Áček 1935), páčka ovládání benz. kohoutu není vyvedena do palubovky.
Je použit oválný motorek stěrače Bosch a pravděpodobně i klakson téže značky - požití i u elektroinstal. Scintilla.
Přepínačů směrovek se montovalo více druhů, ale přece jen bych se řídil dle katalogu
Napísané: 01 Mar 2006, 17:55
od užívateľa Michael
Foto kličky stahovaní okna (1936 -1937).
Napísané: 01 Mar 2006, 18:21
od užívateľa DRracer
na obrazku "volant.jpg" je model 1935? Prijde mi to dost podobne obrazku "palubovka 1937.jpg", i treba umisteni motorku steracu...
Napísané: 01 Mar 2006, 18:23
od užívateľa Michael
DR: to je T-75 longr
Napísané: 01 Mar 2006, 18:24
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
Klička nemá bakelitovou kuličku? První béčka ji rozhodně měly.
Napísané: 01 Mar 2006, 18:29
od užívateľa Michael
AT: první béčka mají kličku s "prstýnkem" a bak. kuličkou jak píšeš. Vnitřní klika otevírání dveří má také "prstýnek" a bak. kuličku ( foto vnitřku přidám do vlákna o Béčku).
Napísané: 01 Mar 2006, 18:45
od užívateľa Karel
Všimněte si zámků dveří a jejich kliček. Obě palubovky (1936 i 1937) mají spínací skříňklu (a elektrickou instalaci) Scintilla. Všimni si jak blízko je umístněna kontrolka dobíjení (je součástí spínací skříňky). Sice jsem tu již o tom psal ale neuškodí když to tu zopakuji.U instalace Bosch je kontrolka dobíjení samostatná a je umístněna výš, aby se pod ní věšla spínací skříňka (spínací skříňka PAL je schodná s Bosch).Schéma zapojení el.instalace ja taky rozdílné (regulátor dynama Scintila je napojen na tři dráty,Bosch má dráty dva).
Napísané: 01 Mar 2006, 18:51
od užívateľa DRracer
Karel: mas na mysli cislo 1 a 19 (z palubovek nahore)?
Napísané: 01 Mar 2006, 18:55
od užívateľa Michael
Karel: umístění kontrolky blíže, nebo dále od spínací skříňky je rychlý rozpoznávací znak! jakou elektroin. je vůz vybaven.
Třeba někde na srazu
, ale osobně si myslím, že se v Áčkách a Béčkách ( i T-75 ) dochovalo velice málo původních spínaček! Většinou tam lidi mají palky...
Napísané: 01 Mar 2006, 19:02
od užívateľa Karel
Ano,1 = spínací skříňka, 19= červená kontrolka dobíjení,14 = zelená kontrolka mazání (je umístněna vždy ve stejné výši jako kontrolka dobíjení),15= sytič .Možná by mohl Michael ofotit i popis k těm palubkám(mám dojem že je hned na vedlejší stránce)
Napísané: 01 Mar 2006, 19:21
od užívateľa DRracer