Tatra 57 "Áčko"
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Přidávám jednu fotku Áčka s kufrem + částí chrom. držáku.
Je zde velká podobnost ( velikost víka ) s kufrem krátkého černého Áčka z další fotky.
Je zde velká podobnost ( velikost víka ) s kufrem krátkého černého Áčka z další fotky.
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Rezerva se schovávala před zlodějem .
Není to vtip ! Mám od jednoho pamětníka potvrzeno, že předělával 2 x Áčko na kufr s deklem. Dělo se to v 50tých letech ( po válce ). Údajně se kradlo.... nedostatek pneumatik...
Tato úprava postihla v oněch letech i moji T-52. Kufr byl přestavěn - zvětšen, blatníky protáhnuty.
Ovšem úprava to byla chytrá ! Po bokách kufru byla 2 x rezerva 6,50-16 + dost místa uprostřed na kufry atd ( viz obrázek ).
Ovšem je jasné, že kufr s deklem mohl být už i z fabriky ! Ale to bylo podle mne u Áček velice minimální. U sedanů T-75 se to dělalo častěji, ale rezerva byla stále venku ( dekl byl jako u Longa T-75 ). Potom jsou také dochovány sedany T-75 s přestavbou kufru, tak jako u Áček v poválečném období....
Není to vtip ! Mám od jednoho pamětníka potvrzeno, že předělával 2 x Áčko na kufr s deklem. Dělo se to v 50tých letech ( po válce ). Údajně se kradlo.... nedostatek pneumatik...
Tato úprava postihla v oněch letech i moji T-52. Kufr byl přestavěn - zvětšen, blatníky protáhnuty.
Ovšem úprava to byla chytrá ! Po bokách kufru byla 2 x rezerva 6,50-16 + dost místa uprostřed na kufry atd ( viz obrázek ).
Ovšem je jasné, že kufr s deklem mohl být už i z fabriky ! Ale to bylo podle mne u Áček velice minimální. U sedanů T-75 se to dělalo častěji, ale rezerva byla stále venku ( dekl byl jako u Longa T-75 ). Potom jsou také dochovány sedany T-75 s přestavbou kufru, tak jako u Áček v poválečném období....
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Já si myslím že ty kufrové,musejí mít dodělaný spodek podlahy aby se tam vlezla rezerva.Jinak ta by zabrala celý prostor za sedadly.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
U té červenočerné se mi nelíbí ty doplňky plast.blinkry ty nárazníky a sříbrné štráfování prolisů na kapotě a cena.Kazí to dojem.
- Laco
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 389
- Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
- Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1 - Bydlisko: TRNAVA
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Zaujalo ma kabrio pár strán dozadu. To s prelisom na bokoch ako 75-ka. Pri čítaní som si spomunul, že obrázok je tu na vlákne asi na šiestej strane od začiatku , kde firma DADÁK používa Hadimršky T57 na svoje obchody. Je tam také kabrio s prelisom . Možno 75 ale je to malé ako 57 podla vedla stojacich Ačiek. To keby sa zistilo , či to bola naozaj 57-ma , bolo by to naozaj super. Je to dobový doklad že také niečo naozaj bolo v prevádzke.
S pozdravom Laco
S pozdravom Laco
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Tento inzerat je teraz v veteran.cz--- Prodám podvozek TATRA 57. Motor byl funkční, při zařazení rychlosti se točí. Včetně orig. kliky a štítku. Původní záměr přestavba na 57 cabrio/roadster. Prodej z časových a finančních důvodů. Velmi levně - rychlé jednání - spěchá.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Že by podvozek z levostranným řízením?
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Každopádně to měl dotáhnout do konce a měl vzít tou bílou ty gumy a volant.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Zřejmě to bude Béčko. Podle té navařené řadící páky to bude z nějakého samodomo ,,traktůrku,, či ,,valníčku,,.
Add. Laco
Ta Dádákova bude T-75.
Add. Petr
Ty kufrové mají určitě sníženou podlahu kufru, ale ta rezerva se tam naležato (jako u Béčka) stejně nevejde. Béčka mají výrazně delší záď a ta rezerva je tam jen tak-tak. Zdá se mi ale že ta černočervená má tu záď výrazně prodlouženou, a to znamená že by se tam ta rezerva mohla vejít. Domnívám se že má tedy i výrazně pozměněnou celou výdřevu zádě (i podle toho širšího víka kufru), což by mohlo nasvědčovat tomu, že jde opravdu o zakázku, nebo výraznou rekonstrukci např. po nehodě.
Add. Michael
Ta červená má jednoduchou úpravu zádě spočívající pouze v odstranění lavoru a výdřevy nad ním a pod ním. Hlavní podélné trámky zádě zůstaly zachovány (jsou na ně přichyceny ty chromované lišty) a proto je víko kufru tak úzké. Podobnou úpravu má i kolega na T-75. Rezerva se mu bohužel do kufru nevejde ani na ležato ani na stojato a tak je tam šikmo (zhruba v úhlu v jakém byla navrchu) a tak zabírá hodně prostoru.
U té červené mě zaujali právě ty chromované lišty na které byl přichycen nosič zavazadel. Já je mám pouze ty ,,na zadku,, ty ,,na střeše,, mě překvapují.
Add. Laco
Ta Dádákova bude T-75.
Add. Petr
Ty kufrové mají určitě sníženou podlahu kufru, ale ta rezerva se tam naležato (jako u Béčka) stejně nevejde. Béčka mají výrazně delší záď a ta rezerva je tam jen tak-tak. Zdá se mi ale že ta černočervená má tu záď výrazně prodlouženou, a to znamená že by se tam ta rezerva mohla vejít. Domnívám se že má tedy i výrazně pozměněnou celou výdřevu zádě (i podle toho širšího víka kufru), což by mohlo nasvědčovat tomu, že jde opravdu o zakázku, nebo výraznou rekonstrukci např. po nehodě.
Add. Michael
Ta červená má jednoduchou úpravu zádě spočívající pouze v odstranění lavoru a výdřevy nad ním a pod ním. Hlavní podélné trámky zádě zůstaly zachovány (jsou na ně přichyceny ty chromované lišty) a proto je víko kufru tak úzké. Podobnou úpravu má i kolega na T-75. Rezerva se mu bohužel do kufru nevejde ani na ležato ani na stojato a tak je tam šikmo (zhruba v úhlu v jakém byla navrchu) a tak zabírá hodně prostoru.
U té červené mě zaujali právě ty chromované lišty na které byl přichycen nosič zavazadel. Já je mám pouze ty ,,na zadku,, ty ,,na střeše,, mě překvapují.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Taky jsem koukal na zhvízdaný předehřev karburace.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Tady je jasně vidět to výrazné prodloužení zádě oproti sériovému provedení.
Re: Tatra 57 "Áčko"
tak sem tam zavolal..podvozek uz je pryč, chlap mi ale zaboha nechtel prozradit, za kolik to dal...asi je to tajné....
- Libor
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 109
- Dátum registrácie: 24 Feb 2008, 00:07
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A kabrio
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Já tam volal, jak ten inzerát vyšel, Mě to nabízel za 28000,-! A vůbec nevěděl jestli je funkční a v jakém je stavu, jen prý, že je snad z Béčka. Nedělalo to na mě dojem, že to je člověk, který chtěl něco stavět. A jelikož podvozek na Béčko a už vůbec ne za tuhle cenu potřebuji, tak jsem to nechál být
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
U té kufrové to opticky prodlužují nárazníky.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Zdá se mi že ten prostředek zádě je vyboulený právě pro tu rezervu.
Dnes mi nějaký dobrák utrhnul výfuk (uznávám že už toho moc nepotřeboval )
To že občas nějaký kolemjdoucí veme za kliku už jsem si zvykl (co si od toho slibuje - že snad není zamčená), že si ale občas šlápnou na stupačku (a někdo se i zhoupne) to už mě dost štve. Když se ale někdo snaží prstem vydloubnout mávačku ( protože jištěná v krajní poloze tak ji ohne) to mě pěkně naser., ale proč mi někdo šlápnul na konec výfuku to nechápu. Kolem stojí spousta novějších aut, ale těch se ani nedotknou (co kdyby měly alarm), ale u veterána si každý musí vyzkoušet co vydrží.
Nejenom že mám strach že mě za jízdy nějaký blázen smete (už jsem měl párkrát namále a jednou se to dokonce jednomu povedlo), ale už abych se bál i někde parkovat.
Dnes mi nějaký dobrák utrhnul výfuk (uznávám že už toho moc nepotřeboval )
To že občas nějaký kolemjdoucí veme za kliku už jsem si zvykl (co si od toho slibuje - že snad není zamčená), že si ale občas šlápnou na stupačku (a někdo se i zhoupne) to už mě dost štve. Když se ale někdo snaží prstem vydloubnout mávačku ( protože jištěná v krajní poloze tak ji ohne) to mě pěkně naser., ale proč mi někdo šlápnul na konec výfuku to nechápu. Kolem stojí spousta novějších aut, ale těch se ani nedotknou (co kdyby měly alarm), ale u veterána si každý musí vyzkoušet co vydrží.
Nejenom že mám strach že mě za jízdy nějaký blázen smete (už jsem měl párkrát namále a jednou se to dokonce jednomu povedlo), ale už abych se bál i někde parkovat.
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Tak ten utržený výfuk někým kdo je chudší duchem je asi již moc.
Já ostatně také nemůžu vydejchat rodiče ,kteří své dětičky nechají skáknout na nášlap nebo je vyzvednou aby se podívali do interiéru a jejich nožičky si kopnout do dveří přes nový lak nějakého starého auta..
Ale právě vloni jsem opravdu těžce nastartoval když se kolem mého áčka při jízdě Klatovskem honilo asi pět prcků a zrcátko ,kliky a další věci používali jako zábranu aby neupadli.
Zařval jsem tak nahlas a tak sprostě , že v okruhu 50 m všichni obrátili své hlavy k bláznu se zeleným áčkem..
A na tu kolonu aut za mnou ,kde se nedá předjet jsem si již zvyknul. Ale trvalo mě to..
Já ostatně také nemůžu vydejchat rodiče ,kteří své dětičky nechají skáknout na nášlap nebo je vyzvednou aby se podívali do interiéru a jejich nožičky si kopnout do dveří přes nový lak nějakého starého auta..
Ale právě vloni jsem opravdu těžce nastartoval když se kolem mého áčka při jízdě Klatovskem honilo asi pět prcků a zrcátko ,kliky a další věci používali jako zábranu aby neupadli.
Zařval jsem tak nahlas a tak sprostě , že v okruhu 50 m všichni obrátili své hlavy k bláznu se zeleným áčkem..
A na tu kolonu aut za mnou ,kde se nedá předjet jsem si již zvyknul. Ale trvalo mě to..
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Karle, stupačky budu vystužovat....
Zde je odkaz se sedanem T-75 + kufr : http://veterani.webovastranka.cz/image/75/15831_75b.JPG
Zde je odkaz se sedanem T-75 + kufr : http://veterani.webovastranka.cz/image/75/15831_75b.JPG
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Pavlovi rozumím,už jsme se na to téma bavili.Když člověk věnuje spoustu volného času úsilí a peněz tak i mě je z toho špatně.Pro majitele veteránů jsou srazy utrpením.Lidi se chovají jako zvěř.O děti se nikdo nestará.Lidi na výchovu nemají čas kvůli pachtění za penězi.Ten výfuk Karle si nech udělat jako já z nerez trubek a je po problému.On zajde a na nerez to nevypadá.Akorát když chladne,tak se v něm ozývají zvuky.Trubky se dají sehnat přes internet a i se dají sehnat kolínka a různé ohyby.Elektrody jsem používal Lincoln electric 1,8mm na nerez.Jde to vařit celkem dobře i trafem ale chce to regulaci od 20 Amp.Většinu výfuku mi dělal jeden exot z Rokycan.Pavel ho zná také a nebyl jsem s ním spokojen dělal na něm asi 3měsíce a nakonec mě navařil trubky kde se spojují do jedné,pod úhlem 45 stupňů.Musel jsem to uříznout a předělat.Jediné,co se mu povedlo je tlumič.Jenom jsem do něj ve spodní části udělal 1mm dírku vrtákem protože je vněm po nastartování tak 0,5l zkondenzované vody.Ta sice vyprchá ale za Tatrou se dlouho kouřilo/bílá pára/
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
To:Petr. Také jsem přemýšlel, proč mi z výfuku létají kapičky vody...Je to možné, že by tam zkondenzovalo skutečně až půl litru? Máte s tím všichni podobnou zkušenost, je to normální, nebo mám někde nějaký problém? A řešit tedy dírkou v tlumiči?
Re: Tatra 57 "Áčko"
Ta voda z výfuku je normální jev u všech motorů. U dnešních vozů se dělá dirka do tlumiče právě kvůli té zkondenzované vodě. Při krátkodobém popojíždění po městě (hlavně v zimě) se studeným motorem (v dnešní době dost častý jev) se ta voda v tlumiči nestačí vypařit a mohla by ho i poškodit. S veteránem ale asi nebudeš jen tak krátkodobě popojíždět po městě (a v zimě), ale rád se svezeš i dál a tak se ta voda stačí vypařit. Ta dirka tento problém sice řeší, ale pokud jí nemáš tak se také nic nestane. Domnívám se že ty dnešní tlumiče mají nějak jinak uspořádané přepážky, aby dirkou šla jen voda a ne splodiny.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných