Tatra 57 "Áčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 19 Sep 2011, 11:11

Jindra vdaka za tie rozmery

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 29 Sep 2011, 18:31

Včerejší akce.
Prílohy
CH1.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Jerry » 29 Sep 2011, 19:26

To je škoda že sem o tom nevěděl, dojel bych se přinejmenšim podívat.

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 29 Sep 2011, 20:04

To mě mrzí Jerry. I když jsem nebyl organizátorem, tak nějaká pozvání jsem z počátku posílal ,ale reakce veškerá žádná , tak mě to naštvalo a zabalil jsem to.

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Laco » 30 Sep 2011, 09:28

Ahoj!

Toto je podľa mňa asi najlepšie stretnutie za posledné roky o akom som sa dozvedel. Kto bol organizátorom a či môžeš dať na neho kontakt. Toľko pekných Tatričiek na kope je ozaj super. Rád by som sa takéhoto stretnutia v budúcnosti zúčastnil.

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 30 Sep 2011, 13:14

Akce byla pohodová s živou hudbou ,komentářem, obědem, návštěvou místního muzea motorek a se soutěží v eleganci vozů Tatra. Na závěr byla krátká společná jízda okolím. Každý účastník obdržel společné foto.

Kontakt je : Václav Joudal T: 731 380 388 mail: joudalovi@seznam.cz

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 24 Okt 2011, 15:32

Zacal som robit okolo brzdoveho systemu.Mam nove pakne a nove bubny.Neviem to dat dnu ten bubon.Mali ste s tym ties problem ako ja?Hrubka dosticka na pakne je 4 mm?vdaka za odpoved
Prílohy
PA240580.JPG
PA240579.JPG
PA240575.JPG
PA240573.JPG

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 24 Okt 2011, 16:01

Nejdříve nasadit holé pakny bez obložení a nasadit pružiny ,pak změřit průměr , dále pak změřit vnitřní průměr bubnu a podle toho nechat nalepit obložení. Relativně by to mělo klapnout. Ale stejně budeš muset asi trošku přibrušovat ,jelikož každá ta pakna bude trošku jiná.

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 24 Okt 2011, 18:15

Obložení má být (podle výkresu) 4 mm vysoké, podle tvých fotek se mi zdá, že ho máš vyšší. Já mám teda původní bubny, nechal jsem nalepit 4 mm obložení a padlo to tam přesně...

Užívateľov profilový obrázok
Pedro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Pedro » 25 Okt 2011, 08:35

Přijde mi, že máš obložení silnější než 4mm, nicméně ani se 4mm nemusí být vyhráno. :( Na čistou jsem si nechal nalepit 4mm obložení a buben na pakny nedostanu. Nechybí až tak moc a možná je to vrstvou lepidla nebo co, ale nejde mi to tam ani na jednom kole taky, leda bych s paken sundal ty plechové C, co vyztužují pakny u rozevíracích klíčů.

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 25 Okt 2011, 11:44

Změř si to informativně takto , pak ten buben a hned budeš vědět kde to skřípe.
Prílohy
br.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 07 Nov 2011, 11:24

Vdaka za reakciu.No zistil som ze mam na paknach nalepenu hrubku 6 mm...My sme im kazali dat 4 mm....Podla tech.vykresu Tak ze tam je problem. :(

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 17 Nov 2011, 21:22

Potřeboval bych poradit… objevil se mi problém s převodovkou. Po jedné z podzimních jízd se začala převodovka chovat jinak než doposud. Při řazení jako by zmizela určitá tuhost, při zasouvání rychlostí není cítit takový odpor jako dříve (jen teď při mrazech, než se olej v převodovce zahřeje, chová se převodovka jako dříve). Je obtížnější zařadit bezhlučně (už jsem se to teda naučil, ale dá to víc práce tam tu rychlost správně „dloubnout“). Myslel jsem si nejdřív, že zlobí spojka, že se uvolnila vypínací páčka (což už se mi taky stalo), ale spojka je v pořádku a seřízená. Čím by to mohlo být? Vysypané nějaké ložisko v převodovce? Máte nějakou zkušenost? Přes zimu bude dost času převodovku rozdělat, ale kdyby to nebylo nutné, radši bych se tomu vyhnul, tatra dosud jezdila tak hezky…

Petr-Plzeň
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 199
Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Petr-Plzeň » 18 Nov 2011, 10:42

Já měl problém s převodovkou ,že se uvolnili nýty na unášecím pastorku a začlo to mít hrozné vůle.Po přenýtování už je to zase v pořádku.Taky jsem počítal zuby .

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 18 Nov 2011, 13:00

Teď nevím, Petře, který myslíš unášecí pastorek? V převodovce je něco nýtovaného? Nebo myslíš pastorek v třecím kotouči spojky?

Užívateľov profilový obrázok
Rosta
Diskutujúci
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 22 Nov 2009, 12:45
Tatry, ktoré vlastním: T57a,T57b
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Rosta » 18 Nov 2011, 19:06

Petr bude mít zřejmě na mysli tuto součástku - viz.obrázek.Ale ta slouží jen k čtvrtému stupni.Jestli ti to špatně řadí celkově,tak by to na to nemělo mít vliv :?
Prílohy
převodovka.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Rosta
Diskutujúci
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 22 Nov 2009, 12:45
Tatry, ktoré vlastním: T57a,T57b
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Rosta » 18 Nov 2011, 19:19

Máš úplně zaplavenou předlohu?? Mě Tatra teče a musím občas přilívat - jestli nemá převodovka menší odpor...Kdyby to dělali jednotlivé stupně,dalo by se radit,ale takto mne napadají už jen uvolněná ložiska :(

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 18 Nov 2011, 19:33

Dík zatím všem... Oleje tam mám dost, ne celou předlohu zaplavenou, ale tak do půlky tuším, zkrátka aby vytékalo z kontrolního šroubku. Nejhůř tam jde asi dvojka. Neznamená to, že by nešla vůbec, ale nejsem zvyklý na takhle nekomfortní řazení. Ostatní rychlosti jdou taky mírně hůř než dřív, ale není to tak špatné. Jednička z klidu úplně bez problémů. Právě, zdá se mi, že má převodovka menší odpor, to je dobře řečeno...

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 20 Nov 2011, 10:44

Také přidám pár svých poznatků. Já jsem se na začátku snažil tu převodovku rozjet aniž bych do ni sáhnul ,ale nešlo to. Takže přišla rozborka atd. Od té doby jsem ji kuchnul ještě asi 10 krát a snažil ty problémy odstranit a dále pak vylepšovat . Ten svůj efekt to přineslo ,ale v podstatě nic lepšího se pak vymyslet nedá.
Dále už je to jen rukama.
Dle těch obrázků jsem měl stromeček uložený na bronzových futrech a dutý hřídel byl značně na obou stranách vydřený ,ale jen z jedné strany. Dále pak zuby na stromečku pro 1+2 rychlost byly také z jedné strany značně vykousané a tomu odpovídala i pohyblivá část na hlavní hřidely .
Stromeček byl špatně vymezen a scházela zadní silná podložka. Dále pak tyčka řazení pro 3+4 měla zavařené drážky a ty někdo posunul dle fotky.
Pokud se použijou jiné dobré díly z jiných převodovek, né vždy to funguje dobře. Ty díly jsou různě zaběhané a mají jiné vůle.
Když jsem poprvé vypouštěl olej z převodovky na áčku , které bylo velmi dlouho odstavené, jeho struktura připomínala med.
Zkoušel jsem PP90 ,ale to mě prostě nefungovalo . Nyní mám PP44.
Dále pak tyčky řazení je dobré namazat něčím řidčím , určitě né nulkou.
Domeček jsem nerozebíral a ložisko je asi původní, menší vůle tam je ,ale tam bych asi problém nehledal.
Dále pak ještě scházely dvě podložky uvnitř mrkve, myslím, že je tam jedna slabá a jedna silná, ale to jsem zjistil až po třetí rozborce :oops:
Prílohy
S8.jpg
S7.jpg
B3.jpg
A4.jpg

Petr-Plzeň
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 199
Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Petr-Plzeň » 21 Nov 2011, 09:40

Já bych se spíše přikláněl k variantě spojky.O seřízení vypínacích páček.Už se o tom dost diskutovalo.Páčky přítlačáku nesmí být hodně přitažené,je o tom pár stránek předem psáno.V tom bych pak viděl problém řazení všech stupňů v převodovce.Olej si myslím na to má vliv minimální.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní