Tatra 57 "Áčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
jindra
Diskutujúci
Príspevky: 40
Dátum registrácie: 12 Nov 2010, 21:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v. 1937
Bydlisko: Praha - západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa jindra » 10 Feb 2011, 11:33

Zdravím Tatrováky,
Potřeboval bych od vás pomoc.Týká se rozměrů kastlíku na baterku.Mám kastli na opravě výdřevy u truhláře a potřeboval by znát tento rozměr. Já jsem tam měl kastlík samo-domo snad pro baterku z Avie :) .Zde na fóru jsem našel fotku kastlíku umístěného vzadu z Béčka , ale rozměry jsem nenašel.
Díky za pomoc.

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Laco » 10 Feb 2011, 11:59

Ja sice A-čko nemám ,ale rozmer si urob podla akumulátora , aby sa ti tam vmestil. Dnes je veľ akumulátorov rôznych rozmerov. Pár centi hore dole nikoho nezabije ani nespasí. Ja by som si stým nerobil problém.

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 10 Feb 2011, 12:22

Kovova Krabicka na baterku je siroka asi 20 cm, dlzka 28 cm a hluboka asi 10-11 cm. Rozmer mi dal Karel. Fotky chcete tiez?

Užívateľov profilový obrázok
jindra
Diskutujúci
Príspevky: 40
Dátum registrácie: 12 Nov 2010, 21:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v. 1937
Bydlisko: Praha - západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa jindra » 10 Feb 2011, 13:14

Díky za rychlý odpovědi. Koukal jsem na rozměry baterii a tak jsem si říkal, když už je jich tolik, tak by se mohla nějaká vejít i do originál kastlíku. Djss, fotky samozřejmě uvítám, protože ten kastlík budu muset vyrobit. :) Díky.

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 10 Feb 2011, 16:45

Ja mam takto spravenu tu baterkovu krabicu.
Prílohy
Tatra57a 024.jpg

Užívateľov profilový obrázok
jindra
Diskutujúci
Príspevky: 40
Dátum registrácie: 12 Nov 2010, 21:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v. 1937
Bydlisko: Praha - západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa jindra » 12 Feb 2011, 21:31

Zdravim .
Mám dotaz,když mám elektroinstalaci Bosch,patří tam čtyřvývodová indukční cívka?Na nožním spínači mám ještě jeden menší spínač.
Prílohy
IMG_0251.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 13 Feb 2011, 09:37

Já mám ve své tatře úplně stejnou a stejný spínač.
Prílohy
t_el_zapoj_bosch_1936_169.jpg
t_el_zapoj_bosch_1936_169.jpg (37.67 KiB) 13279 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Pedro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Pedro » 13 Feb 2011, 12:39

Když se tu narazilo na nožní spínač startéru Bosch s tím druhým malým spínačem, neměl by někdo funkční a kompletní na prodej?

Jan.cl
Diskusný nováčik
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 14 Feb 2011, 10:55
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Jan.cl » 14 Feb 2011, 11:14

Zdravím vás přátelé.
Mám na fundované hlavy dotaz, můj děda mi vyprávěl, že v 70 letech opravoval motor to 57ačka. Pracoval v železničních opravnách a strojírnách na parních mašinách, takže kompozie, dělání šál apod, nebyl problém. Co mě ale zarazilo, že říkal, že na jednom motoru udělali snímatelné hlavy válců (že je rozřízly) kvůli výbrusu válců. Je to vůbec technicky možné?

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 14 Feb 2011, 16:28

Domnívám se že si spletl motor T-57A s motorem T-75. Díky podobnosti obou vozů v tom maj lidi dost hokej.

Jan.cl
Diskusný nováčik
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 14 Feb 2011, 10:55
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Jan.cl » 14 Feb 2011, 21:17

Určo nespletl, pětasedma totiž jedna doma byla 8)
Ale pokud si dobře vzpomínám. "musely jsme kvůli výbrusu udělat hlavy, uřízli se a pak přitáhly na jedny štefty, samo to bylo zbroušený na brusce, aby to bylo bez těsnění, jen na měděnou folii. Ventily stočený ze T111 (apropo pár těchto ventilů mám doma).
Byl to tatrovák tělem i duší, když se přestaly v 70 letech generálkovat tatry, tak jezdil všim od T128, 111,141 a končil na Jamalu.. a automechanik od boha.

Mě to tak ulítlé nepřijde, když se na ty válce podívám, jen nechápu, jak se to utěsnilo.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 15 Feb 2011, 18:13

Přiznám se že jsem o tom jistý čas rovněž uvažoval. Nikde mi totiž nechtěly vybrousit slepé válce. V dobře vybavené dílně by to nemusel být problém upravit po vzoru T-75. Těsnění by jistě šlo také z něčeho upravit (dnes vám vyrobí na zakázku jakékoliv těsnění). U válců problém nevidím, ale mám obavy zda by se časem nekroutily ty odříznuté hlavy. U T-75 jsou tuším i z komorou vahadel, která je u T-57 zvlášť.
Na T-12, která měla také nesnímatelné hlavy, vyráběla jedna soukromá slévárna válce se snímatelnými hlavami, které bez jakýchkoliv úprav pasovali na originál blok.

Petr-Plzeň
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 199
Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Petr-Plzeň » 22 Feb 2011, 16:48

Slepé válce stočí a vyhonují v Domažlicích.Firma Vanep s.r.o.Měli ale hrozné dodací podmínky,nevím jak jsou na tom teď.Byl jsem tam v době když to koupila nějaká firma
a měl jsem to tam asi 3měsíce.Kroužky jsem sehnal v Komárově prodávají je v pneuservisu,patří to pod nějaké družstvo v Brně.Písty polotovary Almet Hradec Králové.Jinak
nejlepší je sehnat nejdřív ty kroužky.Vycházelo mě to tenkrát na 74,50 a ty půlky se musely objednávat,nechtělo se mi to brousit v zámku ze 75,00.Jsou to už moderní slabé 2,0mm litinové
dávají se 3,mají takový rantlík.Poslední jsem dal dvojitý stírací chromový. :)

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 24 Feb 2011, 21:36


Užívateľov profilový obrázok
mirektatra
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 24 Jan 2009, 10:15
Tatry, ktoré vlastním: 57A, 603"3",138 CAS 32, Beta EL 126
Bydlisko: Krkonoše
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa mirektatra » 05 Mar 2011, 23:16

K elektrice - kolegovi jsem dělal novou el. na 57 po celkové rekonstrukci. Bál se, aby mu to dobře svítilo, ne jako 6V bludička. Nepodcenil jsem průřezy u hlavních světel, ukostření každého světla až k rouře a totéž u baterie, dotyčný vyleštil paraboly a když jsem poprvé rosvítil, tak mu to málem vypálilo zornice z hlavy 8) . I 6V elektrika dokáže svítit do běla :D
Prílohy
Snímek 133.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 06 Mar 2011, 09:04

A pak že kombíci nejsou :lol:

Pokud mám nabitou baterku tak mi to také svítí pěkně, ale s ubývajícím napětím v baterce to slábne. Při celodenním svícení se baterka moc nedobije. Musel bych dynamo (a motor) neustále držet v otáčkách aby to pořádně dobíjelo.

Užívateľov profilový obrázok
mirektatra
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 24 Jan 2009, 10:15
Tatry, ktoré vlastním: 57A, 603"3",138 CAS 32, Beta EL 126
Bydlisko: Krkonoše
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa mirektatra » 06 Mar 2011, 21:33

:D Ale toť, že jsou. Tenhle můj je pravostranný, kolega má černého, levostranného, no prostě je jich hafo :) .

Kolega šetří tím, že ve dne vypíná koncová a obrysová světla zvláštním vypínačem spolu s osvětlením tachometru, takže vnější denní osvětlení, je včetně homologací, přesně podle vyhlášky pro provoz za nesnížené viditelnosti. Tedy vpředu světlo bílé barvy, řádně homologované a se svítivostí odpovídající min.20W žárovce.
Parkovačky v předních světlech doporučuji ukostřit do série přes žárovky tlumených světel. Při jejich rozsvícení tedy přední parkovačky nesvítí (je to i zbytečné), svítí jen při parkování a při dálkových.
Pokud si s homologacemi žárovek neděláte příliš hlavu, prodávají se LED baterky na 3 minitužkové baterie (tedy 6V). Z nich se použije pouze "svítivá" část, která se "naimplementuje" (fuj, to je slovo!) do světel místo původních žárovek 6V/4-5W, brzdové, koncové mlhové a blinkry doporučuji z důvodů případných problémů při nějaké závažné nehodě ponechat v "žárovkové", tedy nenapadnutelné verzi. Úspora je v obou případech asi 25 - 30W a to je na zhruba 100W dynamu už dost znát.
Prílohy
Obraz055a.jpg

Užívateľov profilový obrázok
mirektatra
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 24 Jan 2009, 10:15
Tatry, ktoré vlastním: 57A, 603"3",138 CAS 32, Beta EL 126
Bydlisko: Krkonoše
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa mirektatra » 06 Mar 2011, 21:42

PROČ TO NEJDE OPRAVIT? PROČ JSEM SI TO PO SOBĚ NEJDŘÍV NEPŘEČETL :?:
Samozřejmě, že 3x 1,5V není 6, ale :idea: 4,5V. Na 6V to ale funguje spolehlivě a s přiměřenou životností, no a cena jedné baterky je pod 50,-Kč, takže dost podobné k autožárovce. :P

Užívateľov profilový obrázok
Pedro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Pedro » 06 Mar 2011, 22:26

mirektatra napísal:...nepodcenil jsem průřezy u hlavních světel...
Jaké by zhruba měly být u 6V elektriky průřezy? Co jsem tak zjišťoval, tak prý 1,5mm2 odpovídá při délkách v rámci auta pro odběr zhruba 40W. Je to tak? Nebo jaké zhruba použít průřezy vodičů pro hlavní světla, dobíjení, koncová světla apod.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Jerry » 06 Mar 2011, 22:38

Zrovna jsem se nad tím doma zamyslel, mám v dobovej literatuře rozpis pro jaký napěťový soustavy jsou průřezy ke spotřebičům. Co si matně vybavuju, tak na přední světla je to 2,5mm. Na obrysovky, zadní a brzdová světla i blinkry 1,5mm. K buzení dynama (pokud neni regulátor na dynamu) taky 1,5mm a od svorky D k regulátoru a baterii 4mm nebo 6mm, záleží na výkonu dynama. Jak se dostanu dom, tak to vyfotim a dám to sem.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných