Tatra 57 "Áčko"
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Vdaka za vyhladany inzerat.Na to som hned reagoval ako bol podany ten inzerat.
- Veterantatra
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 50
- Dátum registrácie: 16 Aug 2008, 23:10
- Tatry, ktoré vlastním: T12 čtyřdveřová limusina
T57 čistá - falešný kabriolet - Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Perfekcionista Pavel se nezapře, je to krásný pohled! Karburátor je Zenth 30T? Jen tu ventilátorovou skříň bych nechal v barvě kovu... Já mám v garáži zimu, topit se tam nedá, tak jsem ženě loupal ořechy na vánoční cukroví - těžká depka! Žádný předstih, odtrh nebo vůle, jen skořápky...snad budou ty vanilkové rohlíčky alespoň dobré!
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Je zde mnoho věcí, kterým jsem se věnoval pečlivě, ovšem najdou se věci ,které se musí doladit. Nyní mě čeká výměna mrkve a snad to bude řešením. Jde mě velmi špatně řadit 4 stupeň. Komplet vnitřek převodů jsem před časem měnil a mrkev nechal původní. Ta zubová spojka je asi trošku jinak zaběhlá. Také chci dát gufero dozadu,respektive se o to pokusit.
Tu černou skříň si nechám projít hlavou ,ale doposud jsem viděl stejný počet černých jako v barvě kovu. Dnes jsou na prodej další dva kusy T57 v nálezovém stavu opět s černou skříní.
Tu černou skříň si nechám projít hlavou ,ale doposud jsem viděl stejný počet černých jako v barvě kovu. Dnes jsou na prodej další dva kusy T57 v nálezovém stavu opět s černou skříní.
- Veterantatra
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 50
- Dátum registrácie: 16 Aug 2008, 23:10
- Tatry, ktoré vlastním: T12 čtyřdveřová limusina
T57 čistá - falešný kabriolet - Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Nechci se vnucovat se svým řešením - také má své chyby. Například plech krycí okraje ventilátoru by měl být (podle mne) černý, resp. možná v barvě vozu. Já jsem ho dal v období mladické nerozvážnosti nachromovat, dnes už bych to neudělal. Jsem ale fanda a obdivovatel tatrováckého umění odlévat hliníkovou slitinu, tak to všude čistím a nechávám, kde to jde, v barvě kovu.
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Tahle věc ohledně barvy Václave se dá vždy změnit. Moc fotek před renovací nemám, jelikož jsem v té době foťák neměl.Těch pár fotek co mám dělal kamarád. Nejvíc mě mrzí, že nemám právě foto motoru .
Ty plechy jsem měl fantasticky rozmlácené od kapoty .Něco jsem porovnal a něco jsem musel nastavovat.
Ty plechy jsem měl fantasticky rozmlácené od kapoty .Něco jsem porovnal a něco jsem musel nastavovat.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 63
- Dátum registrácie: 02 Sep 2009, 15:39
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Zdravím kluci i vás se zeptám pozičky scintila blinkri daju sa zohnat stačia mi repliky diky
- Prílohy
-
- imagesCA10GUP9.jpg (1.19 KiB) 12513 zobrazení
- jindra
- Diskutujúci
- Príspevky: 40
- Dátum registrácie: 12 Nov 2010, 21:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v. 1937
- Bydlisko: Praha - západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Já jsem se dnes taky dostal do garáže,připravuji tatru na opravu výdřevy ,tak odmontovávám ,co se dá... V lednu ji vezu k truhláři a termín se blíží a blíží.
- Rosta
- Diskutujúci
- Príspevky: 22
- Dátum registrácie: 22 Nov 2009, 12:45
- Tatry, ktoré vlastním: T57a,T57b
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Pavle,máš to pěkně udělaný a nechal bych to tak.Přikládám foto motoru z roku 1935,první áčko s žebrovaním komor a bez přimazávání.Kopie digitálem nic moc,ale snad to bude zřetelné,že prsa jsou v černé barvě.Jinak převodovku se taky chystám rozebírat - mě zase pro změnu na čtverku když odlehčím plyn po rovině,něco začne mírně klepat.Alespon to bude příležitost k přetěsnění převodovky v uložení okolo pedálů a předlohy,na které se roky chystám
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Perfektna dobova fotka motora.Mate foto motora na model 1936?
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Díky Rosťo za zásadní foto, to je ono.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Zdravím, se zájmem jsem pročetl všechny vlákna o nejlepších autech - T57. Z rovna začínám s renovací a řeším jeden problém.
Po otci mám dvě klikovky a skříně. První je komplet vybroušená odlitá nová ložiska a šály i pístní čepy. Akorát hlavní ložiska jsou vybroušená a spasovaná na blok motoru, který jsem se rozhodl tam nedat. Takže bych asi musel nechat odlít nová ložiska do toho druhého bloku?
Na druhé klice jsou udělaná hlavní ložiska do toho správného bloku. Sedí řekl bych parádně /axialní a radialní vůle nulová/ otáčet rukou lze. Ale nemám na ni odlité nové šály ani není kromě těch hlavních ložisek. Takže bych musel nechat odlít nové šály, pístní čepy, pouzdra.
Co myslíte vyjde lépe?
Válce nechám bez výbrusu - jsou dobré. A chtěl bych do nich nové písty nebo jen kroužky?
Díky všem za případné názory.
Po otci mám dvě klikovky a skříně. První je komplet vybroušená odlitá nová ložiska a šály i pístní čepy. Akorát hlavní ložiska jsou vybroušená a spasovaná na blok motoru, který jsem se rozhodl tam nedat. Takže bych asi musel nechat odlít nová ložiska do toho druhého bloku?
Na druhé klice jsou udělaná hlavní ložiska do toho správného bloku. Sedí řekl bych parádně /axialní a radialní vůle nulová/ otáčet rukou lze. Ale nemám na ni odlité nové šály ani není kromě těch hlavních ložisek. Takže bych musel nechat odlít nové šály, pístní čepy, pouzdra.
Co myslíte vyjde lépe?
Válce nechám bez výbrusu - jsou dobré. A chtěl bych do nich nové písty nebo jen kroužky?
Díky všem za případné názory.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Také přidám jeden dobový motoru T57 čistá. (Omlouvám se, je trochu okousaný). Potvrzující teorii, že ventilator byl z fabriky opravdu černý.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Nová hlavní ložiska by se měla obrábět přímo v bloku ve kterém zůstanou (kvůli souososti) a už by se tedy z něj neměla vyndávat. Osobně jsem ale tuto zásadu několikrát porušil a nic se nestalo (a že Tatru nikterak nešetřím).
Axiální vůle se u T-57 (A/B/K s kluzným uložením) neseřizuje mezi hlavními ložisky, jak je chybně uvedeno v příručce TVCC Ostrava ze 70tých let. Zadní ložisko totiž nemá žádnou axiální kluznou plochu a ani na klikovce není v těchto místech žádná axiální kluzná plocha a po čase dojde k vydrolení okraje zadního ložiska (osobní zkušenost). Axiální vůle se seřizuje pouze na předním ložisku správnou volbou tloušťky kluzného kroužku pod malým rozvodovým kolem, které je k němu přitlačováno natáčecím ozubcem přes náboj ventilátoru. Pozor ale aby nebyl ten náboj dodatečně zkracován. U jednoho motoru se mi stále nedařilo seřídit axiálku a když už jsem asi po desáté stahoval malé rozvodové kolo a vypodkládal kluzný kroužek za ním, napadlo mě přeměřit délku náboje ventilátoru a porovnat ji s ostaními ventilátory. Ten náboj byl o cca 3mm kratší než ostatní ventilátory. Při předešlé GO to zřejmě s tloušťkou kluzného kroužku přehnali a aby nemuseli znovu rozebírat motor, zkrátily prostě jen náboj ventilátoru, aby tento tolik netlačil na rozvodové kolo (jednodušší by přitom bylo pouze vypodložit natáčecí ozubec vůči klikovce).
Axiální vůle se u T-57 (A/B/K s kluzným uložením) neseřizuje mezi hlavními ložisky, jak je chybně uvedeno v příručce TVCC Ostrava ze 70tých let. Zadní ložisko totiž nemá žádnou axiální kluznou plochu a ani na klikovce není v těchto místech žádná axiální kluzná plocha a po čase dojde k vydrolení okraje zadního ložiska (osobní zkušenost). Axiální vůle se seřizuje pouze na předním ložisku správnou volbou tloušťky kluzného kroužku pod malým rozvodovým kolem, které je k němu přitlačováno natáčecím ozubcem přes náboj ventilátoru. Pozor ale aby nebyl ten náboj dodatečně zkracován. U jednoho motoru se mi stále nedařilo seřídit axiálku a když už jsem asi po desáté stahoval malé rozvodové kolo a vypodkládal kluzný kroužek za ním, napadlo mě přeměřit délku náboje ventilátoru a porovnat ji s ostaními ventilátory. Ten náboj byl o cca 3mm kratší než ostatní ventilátory. Při předešlé GO to zřejmě s tloušťkou kluzného kroužku přehnali a aby nemuseli znovu rozebírat motor, zkrátily prostě jen náboj ventilátoru, aby tento tolik netlačil na rozvodové kolo (jednodušší by přitom bylo pouze vypodložit natáčecí ozubec vůči klikovce).
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Taky si myslím, že použít jinou skříň pro tu klikovku, kde máte všechna ložiska nově udělaná by neměl být problém. Taky jsem zkombinoval skříň a kliku s ložisky ze dvou motorů a nebyl v tom žádný problém. Axiální vůli si seřídíte až po osazení kliky, jak píše Karel. Nevím, jaké máte vrtání, ale s kroužky jsem já osobně měl dost problém a nakonec se rozhodl pro výbrus a nové písty i s kroužky.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Děkuji za Vaše odpovědi. Konečně mi je to s tou axialní vůlí klikovky jasnější. Mám válce průměr 70mm. V použitelném stavu, proto bych výbrus dělal nerad a radši bych jen překroužkoval. Síla kroužků je 2,5mm.
Úplně jsem přehlédl, že ta přebroušená klika má vzadu uložení ještě v normálním valivém ložisku, nechápu jak jsem to mohl přehlédnout. Takže je to jasné.
Ivo, Karle, prosím Vás, máte vzadu mezi klikovkou a setrvákem dané gufero? Nepamatujete si jeho rozměr?
Úplně jsem přehlédl, že ta přebroušená klika má vzadu uložení ještě v normálním valivém ložisku, nechápu jak jsem to mohl přehlédnout. Takže je to jasné.
Ivo, Karle, prosím Vás, máte vzadu mezi klikovkou a setrvákem dané gufero? Nepamatujete si jeho rozměr?
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Já nemám gufero ani vepředu, ani vzadu. Jednou mě sice vyděsil masivní únik oleje z motoru (řešili jsme to v tomhle vlákně), ale to jsem nakonec řešil jen lepším odvětráním skříně a hladinou oleje nikoli na maximu, ale mezi ryskami minima a maxima. Od té doby jsem problémy neměl. Použití gufera vzadu není až tak jednoduché, aby mělo smysl, měl by se odsoustružit labyrint na setrvačníku (také se to tu řešilo).
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Na tohle jsem se nyní také vrhnul ,ale upustil jsem od toho. Zkoušel jsem věškeré možnosti a bez nějakých větších úprav se tam to gufero nenacpe. Utočit ten labyrint nebo nasadit a zalepit na labyrint slabý kroužek, dále pak utočit vnitřek víka aby byla možná montáž gufera. Vzhledem k četnosti jízd to nechám jak to je.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Vím, že se to tu řešilo, ale kdosi psal, že tam ten labyrint nechal a těsnilo mu to vyborně, asi je to taky jine kus od kusu a zalezi na detailech. Ja sehnal gufero 88mmx105mm (labyrint nechat, na viku na kazde strane 2,5mm pryc) a jeste mam 85x100mm, labyrint pryc viko nechat jak je, akorat ten stiraci krouzek pryc. Trochu me mrzi ze nenavratne asi znicim kus historie.. Tak uvidim pro co se rozhodnu
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných