Tatra 57 "Áčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 23 Jún 2010, 17:36

Nevím, nemáš moc velký vzdušník sytiče? Zkontrolovat trysku, šoupátko, jestli se celé otevírá... Mně se i na "půl sytič" zase rozbíhá hned do zbytečně velkých otáček. A studený start na sytič vyžaduje fakt několikrát protočit motor klikou. Jakmile se byť jen tošičku ohřeje (minuta) startuje mi už bez sytiče, klikou i startérem naprosto komfortně. Obrázek už tu mockrát byl, ale pro jistotu...
Prílohy
solex.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 07 Júl 2010, 18:43

Dobrý den, chtěl bych teď ve své tatře poprvé od generálky motoru vyměnit olej (používám M8AD) a zajímalo by mě, jestli motor před nalitím nového oleje proplachujete (jak praví příručka). Přidávám fotku šumavského nebe z tatry.
Prílohy
Šumava.JPG

Richard
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 147
Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
Bydlisko: Jablonec n.N.
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Richard » 07 Júl 2010, 19:18

Asi před 10 lety jsem zkusil (u jiného auta) motor propláchnout vyplachovacím olejem, ale efekt byl mizivý. Myslím, že při použití AD olejů a výměně v předepsané lhůtě je proplachování úplně zbytečné...
U T57A jsem propláchl v benzínu sítko (filtr) a usazeniny ze dna vytáhl ven pomocí velké podložky přišroubované na tyčce.

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 07 Júl 2010, 20:31

Dík.

Užívateľov profilový obrázok
JiF
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 109
Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97
Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JiF » 12 Júl 2010, 22:18

Tatry 57 v Domazlicich v roce 2007
Prílohy
T57_v_Domazlicich.JPG

Užívateľov profilový obrázok
JiF
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 109
Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97
Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JiF » 12 Júl 2010, 22:26

Tatry 57, 57A a spol. v Domazlicich 2007
Prílohy
T57_.JPG
T57.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 01 Aug 2010, 17:31

Mam otazku.Robim pomalicky podvozok.Ako ste puzdra davali na naprave?Aky material ste davali?Ventilatorovu skrinu ste uz riesili taku to znicenu?Zodrata od kapoty.Renovoval uz niekto taku znicenu liatinu?Vdaka
Prílohy
P7260293-znacenie ventilatora.JPG
P7260289-znacenie.JPG

Richard
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 147
Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
Bydlisko: Jablonec n.N.
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Richard » 01 Aug 2010, 18:13

Popravdě řečeno mi přijde dost divné pískovat celé šasí smontované dohromady i s motorem, aspoň to tak z fotky vypadá :? ...Stejně budeš muset vše rozebrat a profoukat, jinak se písku nikdy nezbavíš.
Skříň ventilátoru zřejmě nebude problém sehnat novou za cca 500 až 1000,- ,zrovna nedávno jsem viděl nějakou v inzerci. Určitě to přijde levněji než tuhletu nechat někde zavařovat.
Pouzdra do ok závěsů tlumičů můžeš upravit z něčeho jiného, na burzách mezi díly na motorky je podobných dostatek. Stačí pak gumu trošku přibrousit. Kovová pouzdra je možno vyrobit z vhodné trubky a čepy do nich z lícovaných šroubů.

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 01 Aug 2010, 18:49

Tu skříň máš opravdu jak ementál. Moc na výběr nemáš. Jak píše Richard ,sehnat jinou a lepší, což je nejlepší cesta. Dále pak sehnat někoho kdo to s dobrou mašinou vyvaří ,pak samozřejmě nástřik ,jelikož ta opravená místa budou svítit. No a pak vylepit nějakým tekutým kovem , např Würth a rovněž barva.
Do všech míst ohledně tlumičů dej tohle, určitě to na burze seženeš.Cena za jeden kus cca 30 Kč u nás. Má to sice větší průměr a je zapotřebí trochu gumy sundat ,ale jinak to funguje na 100%.
Prílohy
originááál.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 02 Aug 2010, 14:02

To je pravda ze je este niekde piesok po opieskovani.Ale to sa ide komplet rozobrat a generalkovat.Mame aj kompresor po ruke tak sa lahksie bude odstranovat piesok.Ta skrina je dost znicena a ties som uvazoval tie 2 varianty.Skusime zohnat dobreho zvaraca co navari hlinik.Najlepsia alternativa by bolo nove zohnat.Nikde som to nevidel na predaj teraz.A tie puzdra sa daju aj niekde objednat a ze by my to poslali postou?A dakujem ze ste reagovali. :D

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 02 Aug 2010, 21:37

Neplánované, ale dokonalé setkání ve Šluknovském výběžku (Křečanech)
Prílohy
P1050405.JPG
P1050403.JPG
P1050404.JPG
P1050402.JPG
P1050399.JPG

Petr-Plzeň
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 199
Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Petr-Plzeň » 10 Aug 2010, 16:29

Djss napísal:To je pravda ze je este niekde piesok po opieskovani.Ale to sa ide komplet rozobrat a generalkovat.Mame aj kompresor po ruke tak sa lahksie bude odstranovat piesok.Ta skrina je dost znicena a ties som uvazoval tie 2 varianty.Skusime zohnat dobreho zvaraca co navari hlinik.Najlepsia alternativa by bolo nove zohnat.Nikde som to nevidel na predaj teraz.A tie puzdra sa daju aj niekde objednat a ze by my to poslali postou?A dakujem ze ste reagovali. :D
Dobrý svářeč těžko navaří hliník na elektron.Nechal jsem to rovněž zavařit ve svářecí škole ale vrátili mi to že to nejde.Nakonec jsem to vytmelil spec.tmelem pod prášk barvu a nechal nastříkat práškovou barvou stříbrnou. :D

Užívateľov profilový obrázok
Libor
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 109
Dátum registrácie: 24 Feb 2008, 00:07
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A kabrio
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Libor » 13 Aug 2010, 16:02

Petr-Plzeň napísal:
Djss napísal:To je pravda ze je este niekde piesok po opieskovani.Ale to sa ide komplet rozobrat a generalkovat.Mame aj kompresor po ruke tak sa lahksie bude odstranovat piesok.Ta skrina je dost znicena a ties som uvazoval tie 2 varianty.Skusime zohnat dobreho zvaraca co navari hlinik.Najlepsia alternativa by bolo nove zohnat.Nikde som to nevidel na predaj teraz.A tie puzdra sa daju aj niekde objednat a ze by my to poslali postou?A dakujem ze ste reagovali. :D
Dobrý svářeč těžko navaří hliník na elektron.Nechal jsem to rovněž zavařit ve svářecí škole ale vrátili mi to že to nejde.Nakonec jsem to vytmelil spec.tmelem pod prášk barvu a nechal nastříkat práškovou barvou stříbrnou. :D

Já ten ventilátor nemám elektron, ale normálně hliník. Takže mně ho normálně navařili, pak jsem ho zabrousil a celý ventilátor nechal opískovat, takže skoro není vidět, kde se to vařilo. Mimochodem, ten ventilátor byl těžší než elektronová skříň motoru :P

Užívateľov profilový obrázok
lukas.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
Tatry, ktoré vlastním: samá T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa lukas. » 13 Aug 2010, 16:41

U jednoho motoru T75 z roku 35 ta ventilátorová skříň šla taky bez problémů navařit...

Užívateľov profilový obrázok
Libor
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 109
Dátum registrácie: 24 Feb 2008, 00:07
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A kabrio
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Libor » 13 Aug 2010, 22:22

Přídám fotky vyvařeného ventilátoru. Asi jsem ho měl lepší, ale na původní fotce díky špíně nejsou všechny díry vidět. Ale výsledek je celkem slušný. Pravda vtip byl ve správném pilníků, protože flexou se šmirglem to nebylo ono, tak jsem hledal správnou hrubost pilníku a hezky ručně jsem to piloval a nedostatky nechával průběžně znova zavařovat, aby to bylo v rovině. Dokonce to šlo i v místech kde mě z hliníku koukaly ty zalitý kusy želez.
Prílohy
IMG_5786.JPG
IMG_1944.JPG

Petr-Plzeň
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 199
Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Petr-Plzeň » 16 Aug 2010, 13:56

Já bych s tím vyvařováním slitin moc neexperimentoval,přece jen je to nosná část co drží
tlumiče. Aby to pak neprasklo,nějaký rok to má již za sebou. :lol: Jinak jsem tam ventilátor upravoval,mám tam věnec a v něm dvojté gufero,ubylo oleje od ventilátoru. Teď je to krásně suché, bez oleje po ventilátoru. :D

Užívateľov profilový obrázok
tatra.bnp
Diskutujúci
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 01 Aug 2010, 16:46
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57B 1944
Tatra 57B 1946
Tatra 57B STW 1940
Tatra 603-2 1974
Tatra 613-1 1976
Tatra Beta 1996
Tatra Beta 1998
Tatra Beta 1999 městská Policie
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa tatra.bnp » 18 Aug 2010, 12:30

chlapy sháním papíry na Ačko nebo Béčko...nejlépe Béčko...platí stále muj tel.722145971
Prílohy
31012007457.jpg
..takovýhoto mazlíčka sem si dovezl...:-)po druhém majiteli...ale bohužel se zatím nenašly papíry...:-(

Užívateľov profilový obrázok
tatra.bnp
Diskutujúci
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 01 Aug 2010, 16:46
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57B 1944
Tatra 57B 1946
Tatra 57B STW 1940
Tatra 603-2 1974
Tatra 613-1 1976
Tatra Beta 1996
Tatra Beta 1998
Tatra Beta 1999 městská Policie
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa tatra.bnp » 23 Aug 2010, 15:00

..tak chlapy už začínám dávat do kupy posbírané informace ohledně kombíků Ačka a béčka....myslím že bychom to měli uvěřejnit a ať už je v tom pro jednou pořádek...:-)v první řadě...šroubovaný prolis je u béčka STW i na origo továrních fotkách myslím číslo.6619a tam je vyobrazeno Béčko stw z roku 1946...přišroubovaný a bez falešného okýnka na dveřích...a víte proč některé je mají prolisovány a jiné přišroubovány?je tam hlavní rozdíl v tom že u těch přišroubovaných je pod lištou místo kde spojují tři samostatné plechy...spodní plech k blatníku,vrchní plech s oknem a třetí zadní menší plech od svislé lištičky....a u těch prolisovaných je celý bok z jednoho plechu....proto taky tvary zadních partií u těchto dvou typů jsou odlišné...s přišroubováním se ve spod zužuje a u prolisovaných je zadek roztažen...

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 23 Aug 2010, 17:43

Můj kombík (T-57A) měl na zadních dveřích pod vnějším oplechováním ještě překližku. Jak to vypadá u toho tvého ?
Prílohy
zadní dveře rub.JPG

Užívateľov profilový obrázok
tatra.bnp
Diskutujúci
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 01 Aug 2010, 16:46
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57B 1944
Tatra 57B 1946
Tatra 57B STW 1940
Tatra 603-2 1974
Tatra 613-1 1976
Tatra Beta 1996
Tatra Beta 1998
Tatra Beta 1999 městská Policie
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa tatra.bnp » 23 Aug 2010, 19:11

..tak to nevím,ale zjistím o víkendu aji mrknu na taťkovýho kombíka Ačko,ale určitě máme jiný okýnka...nemáme je v liště a myslím že i složení konstrukce má taťka určitě jiný...protože on jej má odkryté...já né.....ty dveře jsou stále na světě?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní