Tatra 57 "Áčko"
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Vzhledem k tomu, že jsem nastavoval postupně různé předstihy, ale buď to dobře startovalo, ale motor se trápil nebo start byl horší a auto jelo velmi dobře , ovšem motor šel "tupě", začal jsem opět na vnitřku rozělovače.
Až dnes se mě podařilo se podívat do vnitřku toho samého rozdělovače, ale pružiny byly obě stejné.
Asi to bude otázkou zkoušky.
Až dnes se mě podařilo se podívat do vnitřku toho samého rozdělovače, ale pružiny byly obě stejné.
Asi to bude otázkou zkoušky.
Re: Tatra 57 "Áčko"
S pružinkama v rozdělovači laboruju už od té doby co mám Tatru. Původní pružinky byly potrhané a tak neustále zkouším jiné. Když dám silnější pružinky má motor klidnější chod, ale dlouho mu trvá než se rozbalí do otáček a maximální otáčky nejsou tak vysoké. Když dám jemnější pružinky jde motor po přidání plynu okamžitě do otáček (i v tahu) a motor jde do podstatně vyšších otáček. Motor jde zkrátka velmi ostře, ale je to znát i na jeho hluku a vibracích.
Přikládám tabulku odstř. regulace, která ale asi neodpovídá dnešnímu benzínu.
Přikládám tabulku odstř. regulace, která ale asi neodpovídá dnešnímu benzínu.
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Tak nějak to bude. Při snad původních a tužších pružinách a předstihu kolem 9 stupňů jde motor velmi dobře a měkce ,ovšem trvá mu vše déle. Pokud se předstih zásadně zvedne ,jde lépe do otáček ,starty jsou horší a chod motoru je nevyrovnaný. Při měkčích pružinách a předstihu kolem 12 stupňů jde do otáček jak břitva a chod je rovněž nevyrovnaný. Snad tedy měkčí pružiny a nižší základní předstih ,ale i tak ten motor ve vyšších otáčkách vibruje.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Ještě chci nadhodit jednu fotku s textem, který se zabývá problémy s chodem motoru.www.pedros.cz jsou ke stažení materiály na T57 (většina z Vás o tom nepochybně ví, ale opakování je... ). Foto jsem vyrobil z technické příručky. Technické výkresy taky stojí za shlédnutí.
Vzpoměl sem si na ten text, když sem posílal link na příručku na 805, takže na - Honzík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 108
- Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989 - Bydlisko: Pardubicko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Pánové co jste zde popsali, tak to jsem našel v jedné knížce, když se přecházelo na více oktanové benzíny tam toto vše zmiňovali. Základ toho všeho psaní byl zvýšit kompresní poměr snížit velikost osazení trysek a změna předstihu. Není tam jak na to ale pak na závěr tam je psáno že hlavně záleží na technickém stavu motoru. A můj osobní názor vzít rozdělovač na stolici (nebo pokud máte stroboskop tak podle něj se to také dá seřídit začátek střed a konec rozsahu odstředivé regulace) nastavit tvrdost pružinek podle schématu předstihu a o něco zvíšit předstih tak by to mělo snad nějak rozumně jet. U T613 jsem si zapojil podtlakový předstih a stroboskopem jsem zjistil že ten regulační šroubek byl vytočen na podtlaku na 12° místo na nějakých 7° a po seřízení se motor tak nějak uklidnil prostě necukal jak se vždy psalo čim to asi je.
- Honzík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 108
- Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989 - Bydlisko: Pardubicko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Ještě jsem našel že pružinky by měly být rozdílné délky a tvrdosti skrz nastavení charakteristiky střed a vrch.Myslím že by nebylo na škodu zjistit mapu zapalování současných vozidel a sehnat která se trochu přibližuje výkonu a objemu motoru a max otáčkám 57.Jsou tu ladičí(ne pijan) s prográmkem na takové věci zadají se vstupní data a dá se něco vymyslet.Možná si myslíte to nelze porovnávat ale trochu se přiblížit lze.Jasně že to nelze moc míchat dohromady,ale trochu zaexperimentovat a vyzkoušet to a zlepšit chod motoru když se vám to nelíbí jak to jezdí.Sami třeba víte že spousta teď novinek je oprášených z minulosti.Třeba nejmenovaná automobilka se chlubí výrobou prvním diesel boxerem a tatra to zkoušela již na tatraplánu.A zdokonalit tak starý motor.Změnu rozsahu velikosti předstihu na odstředivém regulátoru lza provést.Mě se zdá že jsem o tom něco četl v knížce o tunění škodovek s mechanickým rozdělovačem.
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Pokud by to bylo tak snadné ohledně vyhledání pružinek pro současný provoz těchto zařízení ,bylo by to fajn ,ale nevidím to příliš optimisticky. Snažím se vycházet z těch původních dílů i když to také není ideální cesta .
U většiny Boschů nebo alespoň u těch co jsem nyní v poslední době viděl ,jsou pružinky stejných délek a rozdíl je pouze v tuhosti. Pokud je jedna pružinka kratší ,jako v mém případě, tak díky tomu že někdo tunil nebo se prošoupala atd.
Na fotce vlevo rozdělovač ,který má jistý strop, jak psal Jerry. Druhý rozdělovač jsem si připravil nyní. Někde jsem zde na TP vyčetl typy Boschů ,které se osazovaly na T57 a T75. Tento typ se rovněž používal pro tyto vozy.
U většiny Boschů nebo alespoň u těch co jsem nyní v poslední době viděl ,jsou pružinky stejných délek a rozdíl je pouze v tuhosti. Pokud je jedna pružinka kratší ,jako v mém případě, tak díky tomu že někdo tunil nebo se prošoupala atd.
Na fotce vlevo rozdělovač ,který má jistý strop, jak psal Jerry. Druhý rozdělovač jsem si připravil nyní. Někde jsem zde na TP vyčetl typy Boschů ,které se osazovaly na T57 a T75. Tento typ se rovněž používal pro tyto vozy.
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Nevedel my niekto pomoc ake ma rozmery tlmic na Tatru 57a?Alebo niekto uz vyrabal taky typ tlmica?Ako daval vo vnutry tie steny?Vdaka
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Já jsem se spokojil s replikou výfuku na oktávku 1200, tvarově to celkem odpovídá originálu, obsah motoru je taky přibližně stejný a jsem s ním spokojený, nepozoroval jsem žádné problémy. Dodává ho firma Pragos, www stránky: http://www.pragos.cz/veterani/clanek1.p ... business=1
A cena je velice příznivá 780,-
A cena je velice příznivá 780,-
- Prílohy
-
- výfuk.jpg (8.05 KiB) 14626 zobrazení
Re: Tatra 57 "Áčko"
Kopii originálu nabízí p. Buček (tuším že za 3000,-Kč). Na limuzíně mám originál (zřejmě poválečný ND na T-57B). Na polokabriu mám také tlumič z Octávie a zadní trubku užší. Je to sice trochu hlučnější než originál na limusínce, ale na plný plyn to má takový zajímavý ,,prdlavo-práskavý,, zvuk
- Veterantatra
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 50
- Dátum registrácie: 16 Aug 2008, 23:10
- Tatry, ktoré vlastním: T12 čtyřdveřová limusina
T57 čistá - falešný kabriolet - Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Prosím o konzultaci ohledně karburátoru Solex 30 UFBG pro Tatru. Jaké tam máte osazení u dobře běžících motorů? Já mám hlavní trysku 110, trysku běhu na prázdno 050, vzdušník emulzní trubice 240. Pěkně to běží na sytič, pak při přechodu na chod bez systiče to začne prskat do karburátoru, a to až tak silně, že se motoro zastaví. Kanálky běhu na prázdno jsem všechny vyčistil. Při sestavování karburátoru se chci ujistit, že hrdlo s klapkou má být spasováno s částí, na které je difuzor kov na kov, že tam nemá být žádné těsnění - nebo ano? Totéž pokud jde o systič - jsou to zabroušené plochy a pasují se kov na kov. Nebo se mýlím? Pod víko plovákové komory jsem těsnění dal.
Pročetl jsem zdejší linku a příručku Tatraklubu, takže vím, že chyba může být v ucpané cestě benzínu běhu na prázdno (mělo by být OK), nebo v malém průtoku hlavní tryskou (110 je snad v pořádku) nebo v malé vůli sacích ventilů (kontrolováno 0,20). Díky za rady.
Pročetl jsem zdejší linku a příručku Tatraklubu, takže vím, že chyba může být v ucpané cestě benzínu běhu na prázdno (mělo by být OK), nebo v malém průtoku hlavní tryskou (110 je snad v pořádku) nebo v malé vůli sacích ventilů (kontrolováno 0,20). Díky za rady.
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Já mám na své tatře také tento karburátor. Těsnění na styčných plochách nemám nikde, pouze kov na kov. Osazení určitě závisí na konkrétním obsahu motoru, já mám při vrtání 75 difuzér 22, hlavní trysku 120, volnoběh 50 a vzdušník emulzní trubice jsem "vyexperimentoval" postupným vystruhováním, takže přesnou hodnotu nedokážu určit. Obecně platí, že čím větší vzdušník, tím nižší hladina v emulzní trubici, tím chudší směs. To kašlání do karburátoru by mohlo ukazovat na příliš chudou směs, tedy moc velký vzdušník.
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Vdaka Chlapi ohladom tlmica.Vyrabat sa asi neoplati.
- Veterantatra
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 50
- Dátum registrácie: 16 Aug 2008, 23:10
- Tatry, ktoré vlastním: T12 čtyřdveřová limusina
T57 čistá - falešný kabriolet - Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Děkuji Ivo.
Ještě se ptám všech, zda někdo má na T57 (A) při vrtání 75mm (též mám 75mm - 3. výbrus) karburátor s hrdlem 26mm. Jelikož mi to neběží dobře na Solex 30, mohu zkusit záložní řešení s karburátory s průměrem hrdla 26mm (mám ještě Zenith26T a Amal26). Běhá někomu motor s karburátorem tohoto průměru hrdla? Karel má ZenithT30, Ivo Solex30U, Pavel má také Zenith,ale průměr hrdla netuším. Prosím o vaše zkušenosti? Jaké máte osazení trysek? Na Karlových fotkách rozebraného Solexu je vidět těsnění - takže těsníte plochy, nebo všichni všude jdete kov na kov?
Ještě se ptám všech, zda někdo má na T57 (A) při vrtání 75mm (též mám 75mm - 3. výbrus) karburátor s hrdlem 26mm. Jelikož mi to neběží dobře na Solex 30, mohu zkusit záložní řešení s karburátory s průměrem hrdla 26mm (mám ještě Zenith26T a Amal26). Běhá někomu motor s karburátorem tohoto průměru hrdla? Karel má ZenithT30, Ivo Solex30U, Pavel má také Zenith,ale průměr hrdla netuším. Prosím o vaše zkušenosti? Jaké máte osazení trysek? Na Karlových fotkách rozebraného Solexu je vidět těsnění - takže těsníte plochy, nebo všichni všude jdete kov na kov?
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Mám vrtání 71,5 a používán Zenith 30 T. S chodem motoru jsem celkem spokojen. V sacím potrubí s předehřevem oleje mám přírubu 30 mm ,ale uvnitř za přírubou se to zužuje ,kolik to má nevím .
Jelikož jsem si to nyní trochu rozvrtal ,tak pokud sundám kaburátor udělám foto.
Každopádně bude rozhodující průměr příruby sání a podle toho zvolit vhodně osazený karburátor. Ten přechod z 26 mm příruby sání na 30 mm přírubu karburátoru by možná mohl vadit .
Ale k tomu nemám co říct , nikdy jsem to nezkoušel.
Jelikož jsem si to nyní trochu rozvrtal ,tak pokud sundám kaburátor udělám foto.
Každopádně bude rozhodující průměr příruby sání a podle toho zvolit vhodně osazený karburátor. Ten přechod z 26 mm příruby sání na 30 mm přírubu karburátoru by možná mohl vadit .
Ale k tomu nemám co říct , nikdy jsem to nezkoušel.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Tak to je parádní.
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Ta trubka co ide od tlmica a von je podobna tvarova pre Tatru co je od firmy Pragos?Oplati sa aj to kupovat?DIK
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Myslím, že se to určitě nevyplatí a nebude to pasovat, nejjednodušší je koupit trubku, naohýbat nebo svařit pomocí kolínek přesně podle požadovaného tvaru. Vyjde to na pár korun.
Re: Tatra 57 "Áčko"
To já mám problém opačný, mně tatra běží hezky, jede hezky, ale studený start na sytič do otáček nejde vůbec. Jestli chceš můžu Ti Veterantatro poslat veškeré origo hodntoty trysek a nastavení do mailu. Tímto se ptám nevíte někdo proč se mi moje 57 B nechce na sytič rozběhnout do otáček? Díky všem.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných