Tatra 57 "Áčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 18 Apr 2010, 20:32

Krásná jízda :D . Určitě přijedu, u vás je nádherně, mám ten kraj moc rád. Ještě jsem se chtěl Karle (nebo kdokoliv jiný) zeptat, jak kontrolovat výšku hladiny oleje v diferenciálu? Jen tak od oka, tedy, aby talíře brodily v oleji? Nebo je na to nějaká vychytávka, kterou neznám?

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 18 Apr 2010, 20:48

Na zadním víku rozvodovky je kontrolní šroubek hladiny oleje (musíš vlézt zezadu pod auto). Já doplňuji olej zadním nalévacím víčkem (nemusím vyndávat sedačky a demontovat plátěný kryt a navíc hned vidím když to začne vytékat kontrolním šroubkem).
Prílohy
Kontrolní šroubek difer.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 18 Apr 2010, 21:26

Jasně. Dík moc.

Užívateľov profilový obrázok
Libor
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 109
Dátum registrácie: 24 Feb 2008, 00:07
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A kabrio
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Libor » 21 Apr 2010, 01:50

Karle, díval jsem se na tvé projížďky s polokabriem a podle řazení je vidět, že s Tatrou jezdíš leta a máš ji v krvi. :D Jsem zvědavý na sebe až budu mít levičkou řadit bez synchronů, no ale k tomu mám vzhledem k mým renovačním pracem pořád dost daleko. S V3S kou jsem jezdil jen v autoškole a naposled jsem bez synchronů řídil asi před 10ti lety Zetora. No vlastně Felda má taky jedničku bez synchronu a nijak zvlášť zuby neslyším, když ji někdy musím použít za pohybu, snad se dotoho zase taky dostanu :oops:

Páca
Diskutujúci
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 11 Sep 2007, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Páca » 21 Apr 2010, 09:56

Mně pro úplný začátek nácviku ježdění s nesynchronizovanou převodovkou stačilo pár dní jezdit se současným autem systémem dvojího sešlápnutí spojky při řazení nahoru a s meziplynem při řazení dolů. Domnívám se, že hlavní je dostat do krve ten systém dvojího sešlapávání spojky. U zkušeného řidiče s citem pro stroje by potom to vyladění časování spojky, plynu a rychlostky něměl být až takový problém.
:)

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 21 Apr 2010, 12:40

To já do toho spadl rovnou. Tatra byla moje první auto. Měl jsem jí dokonce dřiv než řidičák.

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 24 Apr 2010, 21:41

Nejlepší jsou stejně výlety pro radost a nebo jen tak pár známých. Foto z dnešního dne s Petrem .Přívoz Darová, kde jsme se nechali přepravit místním trajektem. Abych řekl pravdu, měl jsem smíšené pocity když jsme na to najížděli.
A ta renovace stejně nikdy nekončí ,člověku vrtá v hlavě jestli by se nedali některé záležitosti provést lépe nebo jinak... Takže si ten motor opět vyndám a mrknu do převodovky. :lol:
Prílohy
pd.jpg
pd1.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 30 Apr 2010, 22:39


Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 01 Máj 2010, 09:02

Sice se mnou doma teď moc nemluvej, ale musel jsem je mít. :wink:
Prílohy
Áčka.jpg

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa jack » 01 Máj 2010, 10:29

Paráda Pavle, co převozník? Spadla mu aspoň při pohledu na tu nádhernou T57 flaša s rumeme? :mrgreen:

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 01 Máj 2010, 10:40

Ten převozník ty starší vozy ještě pamatuje, dle mého názoru. Já měl jen obavy ,jestli ty lana nejsou z roku kdy ten přívoz byl založen a to je rok 1895 8)

Petr-Plzeň
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 199
Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Petr-Plzeň » 03 Máj 2010, 16:35

Tak já tam z té jízdy s Pavlem také hodím foto. :D
Snímek 070.jpg
Prílohy
Snímek 074.jpg
Snímek 075.jpg
Snímek 072.jpg
Snímek 071.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Jerry » 16 Máj 2010, 17:32

Jen nadhodím odkaz na co jsem narazil (po skončení aukce to pak smažu).
http://www.aukro.cz/item1040193024_prevodovka.html
Nevim jaká se u toho dá očekávat kvalita...

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Michael » 16 Máj 2010, 17:58

Nazdar !
Jerry, toto je převodovka s volnoběhem pro Tatru 75.
Škoda, že je to "oko" na startér uřízlé....
Jinak díky za tip.... Já to nechcu, ale někdo jiný to třeba na ND potřebuje :wink: .

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Jerry » 16 Máj 2010, 18:08

Já bádal, jesti je to na 57 nebo na 75. A o rychloběhu a volnoběhu sem nic psát nechtěl, protože v tom způsobu řazení mam hokej... :D Za tu cenu mi to nepřišlo nejhorší, tak snad to někoho zaujme.

Petr-Plzeň
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 199
Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Petr-Plzeň » 17 Máj 2010, 14:50

Nejhorší.je nechat něco navařit na skříň s elektronu,jako blok motoru,převodovka,skříň ventilátoru. :roll:

cambi
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 56
Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 20:26
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa cambi » 27 Máj 2010, 13:32

zdravim, jake znacky je tento prepinac?
Prílohy
prepinac.JPG

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 30 Máj 2010, 13:13

Vzhledem k tomu, že nyní peru trochu se správným nastavením předstihu. Rád bych zeptal, jestli nemá někdo zkušenost s podobným rozdělovač Bosch. Každá pružina má jinou délku a hlavně tuhost. Pokud jsem tyto dvě rozdílné pružiny nahradil pružinami stejné délky, odstředivá závaží byla velmi navolno. Také dle fota r4 , má jedno ze závaží něco jako aretační bod.
Prílohy
r5.jpg
r4.jpg
r3.jpg
r2.jpg
r1.jpg

Richard
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 147
Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
Bydlisko: Jablonec n.N.
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Richard » 30 Máj 2010, 15:36

Nevím jak u Bosche, ale "Činčila" co jí mám v T54, má taky každou pružinu jiné tuhosti, tak to má i Pal, který jsem tam poté zkoušel dát. I ta tužší z obou pružin je ale daleko slabší než pružiny u rozdělovačů s podtlakovou regulací.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Jerry » 30 Máj 2010, 22:26

Pružiny jsou správně, díky kombinaci pružin a hmotností se nastavuje charakteristika odstředivý regulace a ten trn pro aretaci je tam z důvodu zamezení dalšího zvětšování předstihu (už by to na běh motoru nemělo pozitivní vliv). Kdybych si to přečetl ještě doma, tak bych v knize vylovil charakteristiku pro T57.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných