Tatra 57 "Áčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Petr-Plzeň
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 199
Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Petr-Plzeň » 27 Máj 2009, 14:56

Ivo napísal:To:Petr. Také jsem přemýšlel, proč mi z výfuku létají kapičky vody...Je to možné, že by tam zkondenzovalo skutečně až půl litru? Máte s tím všichni podobnou zkušenost, je to normální, nebo mám někde nějaký problém? A řešit tedy dírkou v tlumiči?
U nerezového výfuku by ta trocha vody nevadila ale u plech. výfuku to přispívá ke vnitřní korozi a po 2 letech je pak výfuk KO!

Petr-Plzeň
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 199
Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Petr-Plzeň » 27 Máj 2009, 15:03

Já ten 0,5l spočítal shruba jelikož mám tlumič dlouhý 80cm a průměr 12cm.Jinak tam mám všechny ty přepážky a zpětné trubky uvnitř.Ale vyústění je nahoře,takže spodek výfuku se zahlcuje vodou z kondenzace.Takže otvor jsem udělal v zadní části dole a vše po nastartování vyteče ven.

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa D.A. » 27 Máj 2009, 20:25

S tou jinou konstrukcí moderních tlumičů to myslím nemá smysl, voda kondenzuje ve stejných prostorách, kudy jdou plyny... A na všech mých nemoderních masovkách z 90. let bývala ta dírka stejně začerněná, jako koncovka, takže to v malém fouká i tamtudy.

:idea: Kdo vymyslí odvodnění tlumiče T613 :?: :wink:

cambi
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 56
Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 20:26
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa cambi » 31 Máj 2009, 20:00

Zdar! Máte někdo JIKOV karbec a zkušenost se seřizováním bohatosti směsi? Dneska jsem poprvé nastartoval motor po GO, nechal ho několik hodin bežet na volnoběh pak ještě vyšteloval rozdelovač aby dobře běhal do otáček, ale porád černě kouří a spotřeba jako kráva, takže bohatá směs asi.

Užívateľov profilový obrázok
Veterantatra
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 50
Dátum registrácie: 16 Aug 2008, 23:10
Tatry, ktoré vlastním: T12 čtyřdveřová limusina
T57 čistá - falešný kabriolet
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Veterantatra » 31 Máj 2009, 21:30

Já bych se přidal - mám stejný problém! Mám sice Solex 30, ale ty karburátory jsou si velmi podobné. Hlavní trysku mám 110 a volnoběžnou 50, s volnoběžnou 45 to vůbec neběželo. Vypadá to na difuzér 22. Na vzdušníku, přes který se strhává benzin do difuzéru jsem našel číslo 230. Zatím jsem nepochopil vztah mezi světlostí hlavní trysky, tímto vzdušníkem a bohatostí směsi. Chtělo by to věřit, že čím větší hlavní tryska a čím větší vzdušník tím bohatější směs a naopak. Ale k mému karburátoru byla doporučena hlavní truska 115, já tam mám 110, (o vzdušníku v nápovědě technické příručky se nic nepíše) a přesto mám černé výfukové plyny, černé svíčky. Je tu někdo, kdo by to trochu vysvětlil? Díky Vašek

Petr-Plzeň
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 199
Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Petr-Plzeň » 01 Jún 2009, 09:17

Tam je více věcí ,co se musí udělat od výběru svíčky vyšší tepelné hodnoty až po přetryskování.Kolik máš výbrus válce?Regulace bohatosti jde regulovat minimálně. Radši bych skontroloval hlavní trysku.Mě to taky bumbalo a kouřilo a měl jsem tam na SOLEXU převrtanou trysku.Dal jsem tam tu správnou a jde to dobře.Jinak černé svíčky na volnoběhu jsou normální.Po jízdě se vypálí.Zkoušel jsem tam Jikov ale motor je na Jikov takový utrápený.Menší spotřeba ale i menší akcelerace.

Petr-Plzeň
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 199
Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Petr-Plzeň » 01 Jún 2009, 11:36

Předstih jsi měřil stroboskopem nebo jen pootáčením a přeskočením jiskry?Stroboskopem je to přesnější a uvidíš ty vůle v rozdělovači.Já jsem dal předstih na 10 stupňů ale šlo by dát i 12 stupňů.Dnešní benzín je výživnější a potřebuje větší předstih. :lol:

Richard
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 147
Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
Bydlisko: Jablonec n.N.
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Richard » 01 Jún 2009, 12:02

Předstih mám taky při použití benzínu Speciál (o.č. 91) přibližně 10 stupňů. Taky bych ještě překontroloval časování ventilů, nejlépe u každého válce zvlášť (to už jsme tady ve vlákně s Karlovou pomocí před 2 lety řešili).
Docela mě ale udivuje, že necháváš motor běžet několik hodin na volnoběh. To se vůbec nedoporučuje a je to nejlepší cesta k rychlému opotřebení motoru. Jednak to při nízkých otáčkách málo maže a o rychlém zakarbonování spalovacího prostoru ani nemluvě...
Mám taky Jikov a výměna hlavní trysky ze 110 na 115 se projevila (při vrtání 73 mm) poněkud větším výkonem v mírných kopcích, ale žádné čudění jsem nepozoroval ani u jedné z těchto trysek, kromě případu, kdy je zapnutý sytič.... Svíčky mám teplé s tepelnou hodnotou 95.

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 01 Jún 2009, 13:57

Niekto predava takuto Tatru 57a.Zaujimava kombinacia:D
Prílohy
2589967_2.jpg
2589967_1.jpg

Petr-Plzeň
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 199
Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Petr-Plzeň » 01 Jún 2009, 16:15

Já ač jsem příznivec moderních barev a tvarů tak u T57a zastávám originál barvy a tyto barevné kombinace nechávám na majitelích.Tzn.nejsem příznivec barevných kreací které Tatře sice sluší ale jsou z jiného století.Ale ať si každý udělá to co se mu líbí.Vůbec dnes je to hodně o střídmosti a vkusu.Barvu komaxit vůbez neodsuzuji už s ohledem zakonzervování kovových součástí,které tímto přežijí možná dalších 100 let a tím zhodnocují veterána. :)

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 01 Jún 2009, 20:01

Červeno-černou kombinaci chápu, ale nechápu ten černý ,,A,, sloupek. Ten to dost nelogicky rozbíjí.

Tak já přidám také jednu neobvyklou červeno-černou kombinaci :lol: .
Prílohy
ervenočerné Áčko.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Libor
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 109
Dátum registrácie: 24 Feb 2008, 00:07
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A kabrio
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Libor » 05 Jún 2009, 23:11

Tak zase přidám pár fotek pokračování plechování. Sice to nejde moc rychle, ale jde to, což je důležité :lol:
Prílohy
IMG_a5448.JPG
IMG_a5443.JPG
IMG_a5441.JPG
IMG_a5439.JPG
IMG_a5437.JPG
IMG_a5435.JPG
IMG_a4474.JPG
IMG_a4472.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 06 Jún 2009, 17:11

Pekna praca Libor :D

rapidak
Diskusný nováčik
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 07 Jún 2009, 21:07
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa rapidak » 09 Jún 2009, 22:06

Libore jakým způsobem spojuješ plechy na výdřevě?

cambi
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 56
Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 20:26
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa cambi » 09 Jún 2009, 22:10

Taky odpovím..hlavně snad COčkem a pak hřebíky :Dto je otázka.

Užívateľov profilový obrázok
Mirek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 554
Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M
Bydlisko: střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Mirek » 09 Jún 2009, 22:36

Já bych se taky zeptal. Co zůstalo/zůstane na tom autě původní ?

Užívateľov profilový obrázok
Libor
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 109
Dátum registrácie: 24 Feb 2008, 00:07
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A kabrio
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Libor » 10 Jún 2009, 22:19

rapidak napísal:Libore jakým způsobem spojuješ plechy na výdřevě?

Ahoj Rapiďáku, původní zbytky použitelných plechů s nově udělanými se opravdu, jak píše cambi, sváří céočkem na tupo k sobě a potom se zabrousí. Taky, když jsem to před lety viděl poprvé, tak jsem si myslel, že to je nějaký divný. Asi to bylo tím, že jsem před tím přišel do styku pouze s výměnáři dílů na modernějších vozech, ale ne s "panem" klempířem co ještě umí některé díly si i vyrobit :lol: Bohužel to nedělám já, ale klempíř co umí. Já jenom přičmrduju :oops:

Užívateľov profilový obrázok
Libor
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 109
Dátum registrácie: 24 Feb 2008, 00:07
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A kabrio
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Libor » 10 Jún 2009, 23:32

Mirek napísal:Já bych se taky zeptal. Co zůstalo/zůstane na tom autě původní ?
No taky sem se s tím na začátku trochu morálně pral. A to jsem si ješte někde přečetl takovou na první pohled nenápadnou větičku, nad kterou jsem se, ale hluboce zamyslel. Cituji:Makám v garáži, renovuji a renovuji, ale najednou koukám, že stavím repliku! Opravdu, kde je hranice mezi renovovaným a replikou? Je například T603 nebo T613 (u kterých to bývalo poměrně často zvikem) po jedné, dvouch i třech GO, kdy se měnili karoserie, nápravy, motory, ale i celé interiéry opravou, originálem omlazeným v čase, nebo replikou? Mnohé z nich, jako i další vozy socialistických organizací v tehdejší ČSSR měli dokonce v techničáku místo výr. čísla karos. a motoru razítko výměnný. Kolik aut, za dobu svého mnohdy nelehkého, desetiletí trvajícího provozu, bylo nekolikráte z gruntu opraveno, nebo na něj použity součástky z jiného, již doslouženého? To ani jeho dnešní majitelé mhohdy neví. Někteří si to přiznají a připustí, že tomu, tak může být, ale jsou i tací, kteří mají zaručený originál, ale i tací, kteří tvrdí, že to je zaručený originál a ještě nejlépe velice vzácný. A potom je dokonce skupina, která skutečnou repliku prohlásí za originál a ještě si k tomu zajistí nějakou "věrohodnou" zkazku! Já se snažím použít ze starého co se dá. Z plechů se podařilo použít odhaduji asi 30 až 40%. Podvozek celý, ale samozřejmě všechny pod. skupiny jsme generálkovali.Všechny kování z venku i interiéru, přístrojovku, kostry sedadel př. světla. Dokonce i na všech diskách mám ve vnitř vyražený rok 37 :lol: . Ale z výdřevy jsem po radě několika odborníku nepoužil, kromě jednoho obloku do střechy nic, ale kovové výstuhy výdřevy všechny. Až se Tatra nalakuje do své původní barvy a použije se do interiéru kůže vyrobená dle originálu na zakázku, tak doufám, že na ni nebude tolik vidět, jak náročnou opravou prošla, a že za nějaký ten pátek provozu :lol: taky chytí nějakou drobnou patinu.

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 11 Jún 2009, 11:04


Užívateľov profilový obrázok
JiF
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97
Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JiF » 11 Jún 2009, 13:29

Máte někdo zkušenost, či povědomost, že by se na zámcích dveří dala nastavit vzdálenost, na kterou je vysunuta západka zámku dveří ven ze zámku? Doslechl jsem se, že zámky ve dveřích Tater tuto možnost mají.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní