Tatra 57 "Áčko"
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 56
- Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 20:26
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
kapotu nebudeš tryskat , je s tím o hodně lepší robota pak, tedy pokud ti to nerozbijou uplně...ten spodek vypadá, jako bouraný ze strany řidiče ...
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Tatra 57 "Áčko"
Děkuju za krásné fotky lamp! Udělali jste mi velikou radost .
- Libor
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 109
- Dátum registrácie: 24 Feb 2008, 00:07
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A kabrio
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
cambi napísal:kapotu nebudeš tryskat , je s tím o hodně lepší robota pak, tedy pokud ti to nerozbijou uplně...ten spodek vypadá, jako bouraný ze strany řidiče ...
Ne opravdu nic tryskat nebudu.Zatím jsme nic z karoserie pískovat nemuseli. Všechnu barvu jsme oškrábali až na plech a potom zabrousili do čistého plechu. Místa co jsou rezavá, tak ty jsou všechna odřezaná a vyhozená pryč, popřípadě celé díly udělaný z nového 1 mm silného plechu.(můžeš kouknout ve vláknu kousek zpět dával jsem tam pár fotek) Máš pravdu, že pískováním si ušetříš hodně fizické práce, ale když to hned nenastříkáš, tak to okamžitě chytá lišku, narozdíl od klasického jemného broušení. Kdyby ta kapota byla bouraná jen na řidičovu stranu, tak by bylo hej, ale ona je asi o 6cm kratší, dole chybí žebrování a od bouračky jsou prohlé i boční partie, takže se bude muset poměrně dost rovnat a části blatníků udělat nové. Nasazovali jsme ji na auto jenom proto, aby se dal napasovat plech kolem okna a zjistili jsme jak má být ve skutečnosti dlouhá, protože jsem měřil tři čumáky od Tater a je na nich oproti sobě rozdíl 11cm, takže ji musíme udělat podle auta.
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Dobrý sváteční večer, taky jsem byl skoro celé Velikonoce v garáži a dneska jsme nasazovali karoserii na podvozek…Několikrát, než se všechno spasovalo. Dost mě udivilo, že jsem musel podlahu podložit na zadním nosníku o cca 1,5 cm, aby se vůbec šrouby uchycení zadního pera schovaly do okénka v plechu kufru. Původní stav neznám, protože moje Tatra měla po přivezení zadní nosník na 3 kousky a „seděla“ na kufru. Pak se ukázal ještě jeden problém, tedy myslím, a sice kapota. Sedí pěkně, podle ní a dveří jsem určoval správný sklon předních sloupků. Jen její spodní část (ta co dosedá k tělesu ventilátoru), kterou jsem dovařoval podle zcela prohnilé původní je zřejmě nějaká „krátká“, respektive nelícuje se spodním okrajem tělesa ventilátoru. Je to vidět na fotce. Tam by to asi mělo lícovat a bude tam zřejmě nějaká západka, která jistí kapotu v zavřené poloze. Ale, když jsem tak zkoumal fotky jiných tater, koukal jsem že minimálně na 57 čistá taky kus ventilátoru vyčuhuje. Tak nevím. Můžete mi někdo prosím poradit, zda to má být slícované či ne?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 147
- Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
- Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
- Bydlisko: Jablonec n.N.
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Okolo té plechové "vany" je ještě pod úhlem 90 stupňů navařená dosedací lišta, na které je nalepená nebo přišroubovaná tlustá měkká guma. Zajišťování se provádí přitahovacím mechanismem - páčka je přidělána uprostřed na skříni ventilátoru a háček je uprostřed (nebo tak jak to při připasování vyjde ) na té "vaně". V místě háčku je přerušena dosedací lišta.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Granit musí z kastle pryč.Až na plech.Po konzultaci z lakýrem jsem loni vše zbrousil .Granit byl cihlově červený tmel používaný pod syntetické laky.Pod současné akryly se musí používat dvousložkové tmely.Jinak když jsem zkusil obrousit pod vodou papírem 2000 připadalo mi to jak zašlý černý lak.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 56
- Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 20:26
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Richarde, ten rantl něměl by být jen tak náhodou zevnitř a né z venčí?alespoň co jsem viděl 20 dalších kapot, tohle je pro mě novinka???
pro Petra minulý týden, jsme odvezli do lakovny naší kastli, lakýr se hodně moc divil proč jsem to dával do černého plniče, že v tom neuvidíš po kontra laku žádné póry, křivé plochy nic a že se nejhůře brousí, to můsím potvrdit a byla to fuška! I když bude auto černé, není vůbec třeba to dávat do černa. Ty brousíš 2tisícem to je hodně moc už ne? tím se brousí lak pro vyleštění, stačí 600-800.
pro Petra minulý týden, jsme odvezli do lakovny naší kastli, lakýr se hodně moc divil proč jsem to dával do černého plniče, že v tom neuvidíš po kontra laku žádné póry, křivé plochy nic a že se nejhůře brousí, to můsím potvrdit a byla to fuška! I když bude auto černé, není vůbec třeba to dávat do černa. Ty brousíš 2tisícem to je hodně moc už ne? tím se brousí lak pro vyleštění, stačí 600-800.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Richarde ty máš lem na kapotě na druhou stranu.Já mám lem dovnitř kapoty.Ale problém s podvozkem jsem měl také.Původně mezi chasis a kastlí byl pásek s tvdého dřeva síla okolo 10mm.Já tam dal pásek z obuvnické gumy 15mm a tím mám o 5cm kastli výše.Takže jsem musel upínač kapoty vypodložit.o 5mm.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Právě ten černý plnič po vybroušení 2000 ukáže večer pod lampou puštěnou z boku všechny stíny.a propady.Já používám 800 na první přebroušení.A pak to vezmu 2000.Hlavně se už tolik nepráší A ty budeš mít tmavou kastli?cambi napísal:Richarde, ten rantl něměl by být jen tak náhodou zevnitř a né z venčí?alespoň co jsem viděl 20 dalších kapot, tohle je pro mě novinka???
pro Petra minulý týden, jsme odvezli do lakovny naší kastli, lakýr se hodně moc divil proč jsem to dával do černého plniče, že v tom neuvidíš po kontra laku žádné póry, křivé plochy nic a že se nejhůře brousí, to můsím potvrdit a byla to fuška! I když bude auto černé, není vůbec třeba to dávat do černa. Ty brousíš 2tisícem to je hodně moc už ne? tím se brousí lak pro vyleštění, stačí 600-800.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Jinak to musí být pod černý lak na 100%.Jinak to hází prasátka.Soused řekl že se mi o broušení ještě bude zdát.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 56
- Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 20:26
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
no to si piš že se ti bude o tom ještě zdát ale díky bohu že stvořil vodu a respírátor dolů:D ! já ještě dneska dodělávám dveře, už bych to nejradši rošlapal a zapálil pokud nejsi profesionál tak tam ty stíny a propady budeš mít dycky...ale je pravda že na černým laku jde všechno vidět!Já budu mít taky tmavou kastli ale určitě zkombinuju černe blatníky s jinou barvou celé černe auto má kde kdo...
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Já s tebou nesouhlasím.Vždycky tam propady a díry nebudou.Musí to jít vykitovat.Bude se to dělat tak dlouho dokud to nebude 100%.Nemyslím si že od profesionálního lakýra to je vždy na 100%.Snaží se to přelakovat a pak to radši přebrousí a stříknou znovu.Já nikam nepospíchám a jak říká pan Minařík z Toužimi.Z hovna už čokoláda nebude. Dveře jsem měl vymontované 1x a kitoval v horizontální poloze.Jak říkám chce to neuspěchat.Chce to železnou trpělivost.Tatra se musí brousit z 90% ručně tzn.jsou tam samé oblé hrany a ty se při použití exentr.brusky probrušují.Moje dcera mi řekla že flek na lině nejde po psíkovi vyčistit.Tak jsem si k tomu sedl.A čistil až ten flek tam nebyl.Je to o vůli a trpělivosti.Netrpělivých lidí je dost.Já měl taky před Tatrou Škodu 1101 Tudora a vím jak jsem to odfláknul.Takže tímto směrem už nejdu.cambi napísal:no to si piš že se ti bude o tom ještě zdát ale díky bohu že stvořil vodu a respírátor dolů:D ! já ještě dneska dodělávám dveře, už bych to nejradši rošlapal a zapálil pokud nejsi profesionál tak tam ty stíny a propady budeš mít dycky...ale je pravda že na černým laku jde všechno vidět!Já budu mít taky tmavou kastli ale určitě zkombinuju černe blatníky s jinou barvou celé černe auto má kde kdo...
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Dobrý večer, trochu odbočím od problémů s přípravou pod lak, ale dneska se mi objevil pro mě dost děsivý problém. Po asi 10 minutovém běhu motoru (má po výbrusu naběháno tak asi jenom něco přes hodinu) se mi začalo ozývat hlasité ostré kovové klepání (jako když cvakají ventily, ale mnohem hlasitější).Hned jsem motor zastavil, zkontroloval ventily,vůle, všechno se zdálo být v pořádku, ale při dalším spuštění totéž. Mazání by mělo být v pořádku, všechny cesty jsem před složením vyčistil, tlak (alespoň podle kontrolky by měl být dobrý). Nedokážu přesně zjistit, odkud to jde, protože se bojím nechat běžet motor déle. Budu motor asi muset o víkendu rozmontovat (ach jo) a děsím se toho, na co příjdu. Jestli teda na něco. Prosím, máte-li někdo zkušenosti s různými zvuky a klepáním, napište, třeba to nebudou ojniční ložiska (nebo jiná). Jakým klepáním se projevuje poškození ložisek?
- JiF
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97 - Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Čistil jsi klikovku, když jsi měl motor rozebraný? Zkus odstranit obdélníkové víčko nad klikovkou a zkus, zda některá z ojnic nemá vůli na čepu klikovky.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Většinou tlučení předchází pískání.Ale zkus sundat to horní víko.Vyteklá kompozice většinou je rozmetaná kolem dokola.Pak je možnost povolený setrvačník.Jinak vůle ventilů by se měla dělat na vychladlém motoru.Zkus dát násadu na kladivo silnější na blok a druhý konec k uchu.Tak by si mohl slyšet lépe ty zvuky.Ivo napísal:Dobrý večer, trochu odbočím od problémů s přípravou pod lak, ale dneska se mi objevil pro mě dost děsivý problém. Po asi 10 minutovém běhu motoru (má po výbrusu naběháno tak asi jenom něco přes hodinu) se mi začalo ozývat hlasité ostré kovové klepání (jako když cvakají ventily, ale mnohem hlasitější).Hned jsem motor zastavil, zkontroloval ventily,vůle, všechno se zdálo být v pořádku, ale při dalším spuštění totéž. Mazání by mělo být v pořádku, všechny cesty jsem před složením vyčistil, tlak (alespoň podle kontrolky by měl být dobrý). Nedokážu přesně zjistit, odkud to jde, protože se bojím nechat běžet motor déle. Budu motor asi muset o víkendu rozmontovat (ach jo) a děsím se toho, na co příjdu. Jestli teda na něco. Prosím, máte-li někdo zkušenosti s různými zvuky a klepáním, napište, třeba to nebudou ojniční ložiska (nebo jiná). Jakým klepáním se projevuje poškození ložisek?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Je pravda,že pokud je ucpaný kanálek v klice tak to ukazuje že olej má dobrý tlak.Nastává ale postupné vyhřívání kompozice-asmitu.A postupně se to odtavuje.Mě dělali ložiska v Domažlicích.Po 2 letech jsem dal motor dohromady a vysypalo se mi ložisko na 3 válci.Po rozebrání jsem zjistil že umělci nalili kompozici na nepocínované šály.A kompozice se dala odlupovat/Vůbec to na tom nedrželo.Ještě se k tomu přidala špatně vyčištěné kanálky v klice a bylo to hotovo.Dnešní AD oleje rozpustí karbony v klice a ty ucpou dírky k šálám.
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Kliku jsem (možná bohužel) nečistil sám, ale nechal si ji vyčistit při výbrusu válců. Ujišťovali mne, že je to vyčištěné dobře... Jinak víčko na skříni jsem samozřejmě hned otevřel a ojniční ložiska zkontroloval zatím jen pohledem (stopy po vylité kompozici žádné), ještě to zkusím prohmatat, jestli tam není vůle. Zatím díky.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Když to nemaže tak je slyšet pískot od ložiska.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 53 neregistrovaných