Ten kedr jsem použil šitý jelikož jak jsem již psal, práce s ním je o něčem jiném. Cenově nevím jak to vyjde. Pokud ho šiješ potřebuješ trubičku a a koženku. Samozřejmě dobrý šicí stroj nebo čalouníka. Opticky tam není žádný rozdíl.Životnost samozřejmě bude nižší. Barvu kedru mám černou ,jak je to u světlých vozů nevím.Ivo napísal:Dobrý večer, zaujala mě diskuse o kedrech, až do teď jsem si myslel, že ve třicátých letech se už používaly kedry gumové a ne šité z koženky jako v letech dvacátých. Mýlím se, nebo dáváte kedry šité proto, že je lze vyrobit doma a vyjde to pravděpodobně i podstatně levněji? A co barva kedru? Byla černá bez ohledu na barvu karoserie?
Taky si ještě nedokážu představit, jak stříkat lak na přidělané blatníky a nezaprasit kedr… Ale asi to bude snazší cesta, než pak laborovat s nastříkanými blatníky…
Jakmile se oteplí začnu taky s lakem. V téhle souvislosti jsem se chtěl zeptat pánů, co zrovna připravují lak, jaký druh barvy chcete použít, když už se nitro nevyrábí? Nějakou dvousložkovou s uretanalkidem ? Nebo normální syntetiku? A co plnič, máte nějaký konkrétní tip na značku? Já mám základ syntetikou a tmelím dvousložkovým polyesterovým tmelem, tak bych potřeboval nějaký plnič, který se snese se základem i pak vrchní barvou. Poradíte?
Tatra 57 "Áčko"
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 56
- Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 20:26
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Chlapci nemáte někdo rozfocené zadní okno kabria? popř. i nějaké rozměry...předem díky
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 56
- Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 20:26
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
jo díky pane nějak to zkusím pokutit...ale asi to nebude zádná sláva, tak se zkusím poptat jestli by to někdo nezrobil !:?Ivo napísal:Posílám nafocené okénko. Podle všeho je to opravdu původní stav.
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Taky mě to čeká a zatím nevím, jak na to. Asi stejně jako se tady řešily lišty na stupačkách, tedy naohýbat a posletovat z měděné trubky na topení, rozříznout a zabrousit...
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 56
- Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 20:26
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
no ty listy stupaček, to bude trošku horší! naposledy jsem dělal krycí lištu střechy kabria žehličky a šlo to horkotěžko, ale takový sílený ohyb na tom prahu, tak to vůbec nevímIvo napísal:Taky mě to čeká a zatím nevím, jak na to. Asi stejně jako se tady řešily lišty na stupačkách, tedy naohýbat a posletovat z měděné trubky na topení, rozříznout a zabrousit...
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 41
- Dátum registrácie: 11 Sep 2007, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Dřevěný rám okénka do střechy kabrioletu vyrábí Old Timer Truhlářství Krupička:
http://oldtimer.truhlarstvi.sweb.cz/index.htm
http://oldtimer.truhlarstvi.sweb.cz/index.htm
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Nevím, snad když by se ta trubka vyplnila pískem a pořádně vyhřála... Udělat to dřevěné by asi bylo o moc jednodušší, ale tak se to u áček asi určitě nedělalo.
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 41
- Dátum registrácie: 11 Sep 2007, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Mosazné tažené profily na výrobu všemožných lišt (stupačky, okna apod.) vyrábí J. & D. STAUCH:
http://www.stauch.cz/obchod.php?lang=cz
http://www.stauch.cz/obchod.php?lang=cz
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
To vypadá hodně dobře. Díky za tip.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 56
- Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 20:26
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
to je až neskutečně nádherná práce na tom odkazu takhle si nechat zrobit kaslu musí stát majlant
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Stačí pásky měďěného plechu a stočit to na signovačce. Pak si udělat rádiusové kopita a klepat na vnější stranu.Šroubky před chromováním naletovat stříbrnou pájkou.Zeptejte se Pavla.Ivo napísal:Taky mě to čeká a zatím nevím, jak na to. Asi stejně jako se tady řešily lišty na stupačkách, tedy naohýbat a posletovat z měděné trubky na topení, rozříznout a zabrousit...
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Myslím že Pavel má s tím velkou zkušenost s těma kupovanýma profilama.
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Tak lišty jsou velká zábava na zastřelení.. Ty mosazné profily od bratří Štauchů jsem koupil rovněž. Snažil jsem se vybrat takové ,jaké přibližně odpovídají originálům. Původní lišta je mosazná a relativně ještě dobře ohebná. S novou mosaznou jsem neudělal vůbec nic . Snad také možná díky profilu ,ta lišta je hodně zavřená. Možná opravdu profík by si s tímto poradil,ale docílit těch dvou ohybů stejně nebude snadné. Při formování to začne dělat varhánky a učit se to na tomto profilu je luxus.
Já to řešil asi s dvěma klempíři a každý mě poslal do háje.
Jaká byla původní technologie výroby lišt nevím. Jestli nějaká štancna nebo se to něčím projíždělo a dosáhlo se těchto ohybů ,nevím.
Na ty lišty bych doporučoval postup co psal Petr a nebo měděnou rozřízlou trubku. Obojí je pak zapotřebí vyžíhat a jde to formovat jak máslo. Pro zpevnění lišty je nutné ji pak vylít cínem,ale i tak to bude měkčí než mosaz.
Jinak ta pevnost má své výhody a to ,že po nachromování nebo při chromování to bude držet tvar a chrom nepraskne.
Já to řešil asi s dvěma klempíři a každý mě poslal do háje.
Jaká byla původní technologie výroby lišt nevím. Jestli nějaká štancna nebo se to něčím projíždělo a dosáhlo se těchto ohybů ,nevím.
Na ty lišty bych doporučoval postup co psal Petr a nebo měděnou rozřízlou trubku. Obojí je pak zapotřebí vyžíhat a jde to formovat jak máslo. Pro zpevnění lišty je nutné ji pak vylít cínem,ale i tak to bude měkčí než mosaz.
Jinak ta pevnost má své výhody a to ,že po nachromování nebo při chromování to bude držet tvar a chrom nepraskne.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Jo na to vyžíhání jsem Pavle zapoměl,měď jde formovat výborně.S mosazí je to už horší.Jinak mě přijel autolakýr se podívat na kitovačku.Jsem prý tak v 1/3 práce Oni to vše dělají strojně.Ty detaily kolem prolisů na kapotě a přechod.spára mezi kapotou a blatníkem to je nejhorší práce.A pak žebrování na kapotě.Samosřejmě si všimnul 150děr jak se upíná maska.Každý si tam něco vyvrtal.Takže o víkendu to zavařím a nechají se tam jen které jsou nutné.Domluvili jsme se že mi kapotu,zadní blatníky a spodní prahy po spasování stříkne extra v boxu.Dveře mi doporučil tam nechat na karoserii.Takže o víkendu opět na Tatru.
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Tak to ti doporučuji před lakem si tu masku nejdříve napasovat aby tam šla dobře.Mě ten rámeček drží zacínovné šrouby M3. Díry tam mají být větší ,asi 4 nebo 5 mm. Určitě to má smysl, to mě věř.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 56
- Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 20:26
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
S těmi prolisy kolem kapoty se trapím už několik dnů! musel jsem vystříhnout z kousku plastu profil a s tím natahuju kit pořád dokola, jinak bez toho bych se asi utrapil ty to ještě nemáš ve špryckitu, když si v 1/3 , já bych to viděl na stříkačák, tak nějak pres víkend at už konečne zmiznou ty menší hrbolce.Petr-Plzeň napísal:Jo na to vyžíhání jsem Pavle zapoměl,měď jde formovat výborně.S mosazí je to už horší.Jinak mě přijel autolakýr se podívat na kitovačku.Jsem prý tak v 1/3 práce Oni to vše dělají strojně.Ty detaily kolem prolisů na kapotě a přechod.spára mezi kapotou a blatníkem to je nejhorší práce.A pak žebrování na kapotě.Samosřejmě si všimnul 150děr jak se upíná maska.Každý si tam něco vyvrtal.Takže o víkendu to zavařím a nechají se tam jen které jsou nutné.Domluvili jsme se že mi kapotu,zadní blatníky a spodní prahy po spasování stříkne extra v boxu.Dveře mi doporučil tam nechat na karoserii.Takže o víkendu opět na Tatru.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Mám to fouklý stříkacím kitem ale jsou tam ještě díry,myslím tím když přiložím kus plechu na hranu tak to ještě prosvítá v délce 60cm.Koupil jsem si dlouhý 45cm a široký 5cm spec.držák br.plátna a tím se musí jet od předu kapoty až dozadu,ale kvůli prolisům to uprostřed nejde.Jinak velké plochy nahoře jsou OK.Černý plnič už mám na obouch dveřích a půlce auta.
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Mna napadlo ci by sa tieto listy nemohli pouzit. .http://www.skofast.cz/rest.html
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Tyhle Al lišty vypadají dobře. Práce s nima může jít dobře.
Zde je foto mých prvních zkušebních kousků s vyžíhanou rozřízlou měděnou trubkou. Ten první pravý nebo levý ohyb není problém. Horší je ten druhý ohyb, směrem dolů. Lehce se to poklepává plastovou nebo trvdší gumovou paličkou dle předlohy ,kterou u mě byla železná kulatina. Tam kde se klepne více, je třeba to pak přebrousit a zaleštit.
Zde je foto mých prvních zkušebních kousků s vyžíhanou rozřízlou měděnou trubkou. Ten první pravý nebo levý ohyb není problém. Horší je ten druhý ohyb, směrem dolů. Lehce se to poklepává plastovou nebo trvdší gumovou paličkou dle předlohy ,kterou u mě byla železná kulatina. Tam kde se klepne více, je třeba to pak přebrousit a zaleštit.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 50 neregistrovaných