Tatra 57 "Áčko"
Re: Tatra 57 "Áčko"
A pro porovnání čistokrevné Áčko.
Zadní dveře se otevírají doprava a volant je vpravo (levostraný provoz).
Zadní dveře se otevírají doprava a volant je vpravo (levostraný provoz).
Re: Tatra 57 "Áčko"
Aby to nebylo tak jednoduché vznikla zřejmě i série čistokrevných Áček (zadní dveře otvírané doprava a přišroubovaná lišta na boku) ale s volantem vlevo. Domnívám se že šlo o nějaké vývozní provedení, ale nemám to nijak doložené. Zajímavá je převodovka se dvěma otvory pro brzdový vyrovnavač, který se tak dal umístit jak vlevo tak vpravo a při současné výměně hřebenu řízení a hřídele pedálů se tak levostrané řízení dalo změnit na pravostranné, či naopak.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Díky Karle za vysvětlení, auto už sem fotil před dvěma lety. Bylo v běžnym provozu, což mě dost zajímalo a pořádně jsem si ho prohlídnul. Snažil sem se co nejvíc vyfotit, ale když to auto neznám, tak těžko odhadnu ty typický detaily pro danej typ auta. Jak je vidět, majitel si opravdu dokáže poradit se vším, viz blinkr. I ve světlech nasazený H4.
Přeju majiteli mnoho dalších kilometrů s takovym držákem. Dnešní auta..? to nedokážou!
Přeju majiteli mnoho dalších kilometrů s takovym držákem. Dnešní auta..? to nedokážou!
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Menil uz niekto zadne struny na zadne lavice?Musim na jednej lavice menit struny.Su totalne hrdzavene.Mam novodobe ale tam je tvar rovnaky.Robil niekto tak ze musel dako stiahnut struny aby dosiahol ten tvar?Dik
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 56
- Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 20:26
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
struny, jestli to chápu dobře tak péra v sedačce??to dopasujes z jineho gaučaDjss napísal:Menil uz niekto zadne struny na zadne lavice?Musim na jednej lavice menit struny.Su totalne hrdzavene.Mam novodobe ale tam je tvar rovnaky.Robil niekto tak ze musel dako stiahnut struny aby dosiahol ten tvar?Dik
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 56
- Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 20:26
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Aspoň nějaká fotka z kytovačky, at se tu aspon trochu změní to bíle pozadí
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Cambi.Z obycajneho gauca nemas taky rozmer.Na orginalnej strune je rozmer 10cm a 6cm.Obycajna struna co mam je cela na 10cm.Treba my jednu cast znizit na 6 cm.Neviem ako by bolo najlepsie.Pekne gitujes auto.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Jsem toho prachu taky pěkně nažraný Teď jsem měl týden chřipku ale o víkendu jdu zase kitovat.Jelikož budu mít černou Tatru tak to dávám vše pod černý plnič.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Jo toho prachu jsem taky sežral. Limusínu i polokabrio už jsem, za ta léta kytoval a brousil dvakrát. Podruhé (v r. 2000/1) už to byla brnkačka. V obchoďáku jsem koupil za pár kaček vybrační brusku a šlo to brousit skoro samo, ale poprvé (v r. 1990/1) jsem obě auta brousil ručně a pod vodou. Konečky prstů rozmáčené a rozedřené do krve
No tak také přidám fotečku z minulého týdne (první jízda po zimě).
Kdybych nevěděl že je fialová řekl bych že je černá
Kdyby někdo náhodou narazil na střešní zahrádku jakou má zelený kombík p. Proseckého (za rozumnou cenu - překupníky živit nebudu) měl bych o ní zájem. Aspoň bych využil ty úchyty na střeše.
No tak také přidám fotečku z minulého týdne (první jízda po zimě).
Kdybych nevěděl že je fialová řekl bych že je černá
Kdyby někdo náhodou narazil na střešní zahrádku jakou má zelený kombík p. Proseckého (za rozumnou cenu - překupníky živit nebudu) měl bych o ní zájem. Aspoň bych využil ty úchyty na střeše.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 56
- Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 20:26
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Karel všechno nejde jenom vibračkou to by bylo hezké hodně se udřeš i ručníma hoblíkama však to znáš...ja uz mam z toho hlavu jak meloun!když si to připravíš až po vybrousený plnič, tak mas teprv ruce v hajiKarel napísal:Jo toho prachu jsem taky sežral. Limusínu i polokabrio už jsem, za ta léta kytoval a brousil dvakrát. Podruhé (v r. 2000/1) už to byla brnkačka. V obchoďáku jsem koupil za pár kaček vybrační brusku a šlo to brousit skoro samo, ale poprvé (v r. 1990/1) jsem obě auta brousil ručně a pod vodou. Konečky prstů rozmáčené a rozedřené do krve
No tak také přidám fotečku z minulého týdne (první jízda po zimě).
Kdybych nevěděl že je fialová řekl bych že je černá
Kdyby někdo náhodou narazil na střešní zahrádku jakou má zelený kombík p. Proseckého (za rozumnou cenu - překupníky živit nebudu) měl bych o ní zájem. Aspoň bych využil ty úchyty na střeše.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Samozřejmě že detaily se brousí ručně, ale i tak mi ta vibračka hodně pomohla.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Karle máš tam mezi zadními blatníky kedr?Já nevím jestli ho tam mám dát před lakováním,že bych ho přelepil krycí páskou.Mám to udělané z koženky,jako Pavel.Vím že pak to sedne úplně jinak.Protože se tím posunou otvory pro šrouby.A nebo napasovat a udělat pod lak a sundat a stříknout zvlášť?Mě to teď sedne OK a chci to stříknout o víkendu černým plničem.komplet jednu stranu a to pravou.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Já jsem blatníky nesundával. Když jsem se pokoušel povolit jeden šroub na polokabriu, utrhnul jsem ho i z kouskem výdřevy a on pak nešel ani vyndat, ani odvrtat a tak jsem se na to vykašlal. Na polokabr. už byl kedr ořízlý a zakytovaný a tak jsem to udělal i na limusínce.
Pokud jsou blatníky sundané rozhodně bych je stříkal zvlášť, ale asi by to chtělo je nejdřív upasovat. To ti ale musí poradit někdo kdo to tak dělal.
Zdá se mi že to někteří to s tím kedrem dost přehánějí. Jestli se dobře pamatuji tak ten původní kedr co jsem měl na limusínce nebyl tak silný jako vídám dnes na některých renovovaných vozech. Bohužel jsem si ho ani kousek nenechal a tak ti ani nemůži řici jakou byl měl mít tloušťku.
Pokud jsou blatníky sundané rozhodně bych je stříkal zvlášť, ale asi by to chtělo je nejdřív upasovat. To ti ale musí poradit někdo kdo to tak dělal.
Zdá se mi že to někteří to s tím kedrem dost přehánějí. Jestli se dobře pamatuji tak ten původní kedr co jsem měl na limusínce nebyl tak silný jako vídám dnes na některých renovovaných vozech. Bohužel jsem si ho ani kousek nenechal a tak ti ani nemůži řici jakou byl měl mít tloušťku.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Diky,zkusím něco vymyslet.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 147
- Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
- Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
- Bydlisko: Jablonec n.N.
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Pod blatníky jsem kedr nedával, a mělo to 2 důvody:
1) v zadní části byla mezera mezi kastlí a blatníkem asi 7 mm a tu by žádný kedr nezachránil.
2) mezi kastlí (podběhem) a blatníkem byla dost silná koroze a část blatníků v místech překryvu se musela vyvařit. Přece jenom ten překryv je vpředu dost široký a když se mezi plechy dostane voda, tak se tam koroze má jak prase v žitě
Takže jsem koupil vytlačovací měkký karosářský tmel (ne silikon) a blatníky jsem prostě posadil do toho, takže by se voda mezi plechy už neměla dostat.
1) v zadní části byla mezera mezi kastlí a blatníkem asi 7 mm a tu by žádný kedr nezachránil.
2) mezi kastlí (podběhem) a blatníkem byla dost silná koroze a část blatníků v místech překryvu se musela vyvařit. Přece jenom ten překryv je vpředu dost široký a když se mezi plechy dostane voda, tak se tam koroze má jak prase v žitě
Takže jsem koupil vytlačovací měkký karosářský tmel (ne silikon) a blatníky jsem prostě posadil do toho, takže by se voda mezi plechy už neměla dostat.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Tak o víkendu jsem zkusil to tam napasovat i s kedrem a vypadá to solidně,sice mi blatník zmenšením rádiusu popojel o 5-7mm dopředu ale to jsem potřeboval.Mám sice jen jednu stranu ale musel jsem převařovat otvory v blatníku a vrtat nové takže jsem to nandaval a sundaval několikrát.Musím to ještě zkusit po stříknutí vnitřku podběhu,protože se zase zmenší rádius o nějakou desetinku..Mezitím jsem si udělal z pozink.plechu oplechování levého prahu.A naklepal jsem ho hřebíčkama a přetáhl.kitem.Potom pod blatník tam dám s kedrem karosářský tmel taky.Ještě že na tom dělám vždy po týdnu.To se člověk vydejchá a zase se těší.Jinak jak je toho moc a pak to není ono.
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Tak to jsi měl dobrý a měl jsi štěstí. Já když jsem to pasoval a použil poprvé ten šíleně tvrdý kedr, popojelo mě to o 1 cm dozadu.. Jakékoliv úpravy a ořezávání kedru nepomohly. O dírách ,které jsem měl předvrtané ani nemluvím. Nakonec jsem si to nechal ušít ze slabého materiálu a výsledný efekt bez chyby. Navíc se to krásně přizpůsobilo nerovnostem nadkolí bez brutálního přitahování blatníku.
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Dobrý večer, zaujala mě diskuse o kedrech, až do teď jsem si myslel, že ve třicátých letech se už používaly kedry gumové a ne šité z koženky jako v letech dvacátých. Mýlím se, nebo dáváte kedry šité proto, že je lze vyrobit doma a vyjde to pravděpodobně i podstatně levněji? A co barva kedru? Byla černá bez ohledu na barvu karoserie?
Taky si ještě nedokážu představit, jak stříkat lak na přidělané blatníky a nezaprasit kedr… Ale asi to bude snazší cesta, než pak laborovat s nastříkanými blatníky…
Jakmile se oteplí začnu taky s lakem. V téhle souvislosti jsem se chtěl zeptat pánů, co zrovna připravují lak, jaký druh barvy chcete použít, když už se nitro nevyrábí? Nějakou dvousložkovou s uretanalkidem ? Nebo normální syntetiku? A co plnič, máte nějaký konkrétní tip na značku? Já mám základ syntetikou a tmelím dvousložkovým polyesterovým tmelem, tak bych potřeboval nějaký plnič, který se snese se základem i pak vrchní barvou. Poradíte?
Taky si ještě nedokážu představit, jak stříkat lak na přidělané blatníky a nezaprasit kedr… Ale asi to bude snazší cesta, než pak laborovat s nastříkanými blatníky…
Jakmile se oteplí začnu taky s lakem. V téhle souvislosti jsem se chtěl zeptat pánů, co zrovna připravují lak, jaký druh barvy chcete použít, když už se nitro nevyrábí? Nějakou dvousložkovou s uretanalkidem ? Nebo normální syntetiku? A co plnič, máte nějaký konkrétní tip na značku? Já mám základ syntetikou a tmelím dvousložkovým polyesterovým tmelem, tak bych potřeboval nějaký plnič, který se snese se základem i pak vrchní barvou. Poradíte?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Já bych chtěl nastříkat hranu pod kterou bude kedr a okolo 10cm barvou a kedr zabalit do do krycí lepenky.Kedr je černý a lak budu mít taky černý.Potom se tam našroubují blatníky.Radil jsem se z lakýrem a ten řekl všechno nastrojit.Jinak používám všechno od kitů,přes plniče od firmy 4CR.Zvlášť hrubý kit z vláknem /zelený/ drží na kastli jak přibitý v jakékoliv vrstvě.Ale musí se dávat na čistý plech.Nejlépe zdrsněný flexou.Zkoušel jsem náš kit z vláknem a už ho nekupuju.Není nic moc a je navíc dražší.Teď až bude teplo tak to budu brousit venku na dvoře.Jinak kedry někdo přestříkává,někdo nechává černé.Mám i originál.Ale zkoušel jsem ho a je hodně tvrdý.Z koženky je lepší,lépe se poddává nerovnostem.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 56
- Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 20:26
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
JáPavel napísal:Tak to jsi měl dobrý a měl jsi štěstí. Já když jsem to pasoval a použil poprvé ten šíleně tvrdý kedr, popojelo mě to o 1 cm dozadu.. Jakékoliv úpravy a ořezávání kedru nepomohly. O dírách ,které jsem měl předvrtané ani nemluvím. Nakonec jsem si to nechal ušít ze slabého materiálu a výsledný efekt bez chyby. Navíc se to krásně přizpůsobilo nerovnostem nadkolí bez brutálního přitahování blatníku.
S tim syntetickým základem, to asi nebyl dobrý nápad!syntetiku sice přetmelíš ale všude natáhly kit není a jak to převalíš stříkacím tmelem nebo plničem tak se ti to zvedne, mě se to taky stalo! já teda neznám tip plniče co se snese se syntetikou základ asi jedine na bazi nitro. K těm lakům na bázi nitro, skoro všude s tím ještě stříkají i když by se to už nemělo. Jinak stříkat i s kedrem, si myslím že je zvěrstvo trošku daleko lepší je mít blatník převalený celý barvou a né jenom pulku, to je potom renovace na kšeft. zdar a mír v duších ..Ivo napísal:Dobrý večer, zaujala mě diskuse o kedrech, až do teď jsem si myslel, že ve třicátých letech se už používaly kedry gumové a ne šité z koženky jako v letech dvacátých. Mýlím se, nebo dáváte kedry šité proto, že je lze vyrobit doma a vyjde to pravděpodobně i podstatně levněji? A co barva kedru? Byla černá bez ohledu na barvu karoserie?
Taky si ještě nedokážu představit, jak stříkat lak na přidělané blatníky a nezaprasit kedr… Ale asi to bude snazší cesta, než pak laborovat s nastříkanými blatníky…
Jakmile se oteplí začnu taky s lakem. V téhle souvislosti jsem se chtěl zeptat pánů, co zrovna připravují lak, jaký druh barvy chcete použít, když už se nitro nevyrábí? Nějakou dvousložkovou s uretanalkidem ? Nebo normální syntetiku? A co plnič, máte nějaký konkrétní tip na značku? Já mám základ syntetikou a tmelím dvousložkovým polyesterovým tmelem, tak bych potřeboval nějaký plnič, který se snese se základem i pak vrchní barvou. Poradíte?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 78 neregistrovaných