Tatra 57 "Áčko"
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Cambi ty si kartacom v bruske lestil liatinu?Striekal si sam ciernu farbu na tie diely?Pekna praca.Ivo ty si calunik ked mas uz tak pripravene sedla? Ties som spekuloval tuto zimu calunit len nemam zohnatu latku.Ja mam nedaleko jedneho calunika tak jemu som to chcel posunut.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 56
- Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 20:26
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Všecko je to broušené kartáčem v brusce, přední náprava se i pískuje! Stříkané není nic je to natírané, ale vypadá to hezky. V nedohlednu budu dělat další podvozek tak ventilátor, přední nápravy a takové ty maličkosti bych už asi videl na komaxit
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Čalouník nejsem, ale jako český učitel musím umět všechno
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
No stím broušením máš pravdu,jeden vysavač už je KO.Kdyby bylo pěkně tak to brousím venku.Soused mě v sobotu pomáhal.Sundali jsme dveře a kitovali a brousili a brousili.Pak jsem je fouknul stříkacím kitem a dobrousil jsem je v neděli.Nejhorší je že se to musí brousit až po došponování lanka které je křížem.Jelikož kdyby se to dělalo před tak se udělají prohlubné v plechu jinde.Druhé budu muset udělat stejným způsobem.Ale nažere se toho člověk dost.cambi napísal:tak kolik hodin, to fakt nevím nikdy sem to nepočítal...ale tak nejvíce času strávíš nad tim broušením, pak uz to je rychlovka Na ty kaminka si nestežuju, v zimě -20 a v garazi sauna +30 kocur řikal že si to taky chválí Ty obímky má silhán v nabídce, ale mam jich doma více tak ti pošlu fotku.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Nevím, každý mluví o skříních a ventilátorech z hliníkových slitin. Ale zkoušel to někdo vařit? Zhruba před 3 roky jsem chtěl blok na několika místech zavařit a bylo mi řečeno že je z elektronu.
- Julo600
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 165
- Dátum registrácie: 19 Okt 2006, 04:31
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Kosice
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Ja renovujem tatru 75. U nej mam niekolko dielov 2x a prave skrinu ventilatora i skrinu prevodovky mam v jednom pripade z hlinika a druhy kus je z elektronovej zliatiny. Takze je mozne ze aj u T57 sa pouzivaly na odlievanie oba materialy a ty mas elektron.Petr-Plzeň napísal:Nevím, každý mluví o skříních a ventilátorech z hliníkových slitin. Ale zkoušel to někdo vařit? Zhruba před 3 roky jsem chtěl blok na několika místech zavařit a bylo mi řečeno že je z elektronu.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Já jsem se bavil jednou s nějakým pánem co, asi od války, měl kovárnu a opravoval Tatry, všechny typy. Njvíce ale 57. Říkal, že před válkou byl nedostatek hliníku a lilo se to, co momentálně bylo po ruce. Ale nejvíc se prý používak elektron. Ve skříni z elektronu jsou kvůli pevnosti kovové výztuhy což jsem viděl jednu rozbitou a něco z toho koukalo.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Jinak všimli jste si odkazy na vláknu T 57 A? přes 90tis.odkazů.Hold Áčka táhnou.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Doufám že to lanko šponuješ s nasazenýma dveřma v kastli. Jinak se ti může stát že to přešponuješ a dveře se ti zkříží a nebudou do kastle pasovat. U polokabria mám to lanko v jedněch dveřích jen tak zlehka, jinak se dveře kříží a nepasujou do kastle. V místě kde se lanko kříží se svislou výztuhou mechanismu stahování okna je dobré na tuto výztuhu nalepit kus gumy, nebo to lanko omotat izolačkou (páskou). Když je motor ve vysokých otáčkách tak to lanko nepříjemě drnčí o tu výztuhu.Petr-Plzeň napísal: Nejhorší je že se to musí brousit až po došponování lanka které je křížem.Jelikož kdyby se to dělalo před tak se udělají prohlubné v plechu jinde.Druhé budu muset udělat stejným způsobem.Ale nažere se toho člověk dost.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Lanko jsem došponoval zlehka na karoserii a pak šli ven a kitovačka.A díky za radu ohledně cinkání lanka.Jinak našel jsem nějaké fotky nevím jestli to tady nebylo?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 56
- Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 20:26
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
No naposled jsem kytoval 2x žehličku, vždy bez lanek a zatím jsem s tim neměl nějaký problém, ze by při nasazení dveří a pak došponování lanek se měl nějak vlnit plech, ovšem pokud není někdo dobytek a šponuje to tak že litají třísky ale jako nehádám se, i to je možne že se dělají prohlubně! . Jenom z lehka by to snad mělo být, aby se ulehčilo pantům u dveří. Mě se akorát trošku přizvedly. jinak posílam fotky na čumendo, Áčko jsem zatím ještě nezačal
Re: Tatra 57 "Áčko"
U mého Áčka se při utahování lanka přibližuje přední spodní roh dveří ke kastli a tak když se to přešponuje narazí při zavírání přední spodní roh na A sloupek a vrchní roh dveří odstává. Zkrátka dveře se kříží.
Dveře jsem také kytoval a stříkal odstrojené (bez lanek a mechanizmu stahování oken) a lanka pak šponoval jen zlehka (nebylo potřeba to přehánět).
Dveře jsem také kytoval a stříkal odstrojené (bez lanek a mechanizmu stahování oken) a lanka pak šponoval jen zlehka (nebylo potřeba to přehánět).
- Libor
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 109
- Dátum registrácie: 24 Feb 2008, 00:07
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A kabrio
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Petr-Plzeň napísal:Já jsem se bavil jednou s nějakým pánem co, asi od války, měl kovárnu a opravoval Tatry, všechny typy. Njvíce ale 57. Říkal, že před válkou byl nedostatek hliníku a lilo se to, co momentálně bylo po ruce. Ale nejvíc se prý používak elektron. Ve skříni z elektronu jsou kvůli pevnosti kovové výztuhy což jsem viděl jednu rozbitou a něco z toho koukalo.
No já mám kovové výztuhy i v hliníkovém odlitku ventilátoru. A že to je hliník vím určitě, protože mě ho svářeli a mimochodem byl o poznání těžší než elektronový odlitek bloku motoru. Asi ty výztuhy, tam byli dávány do všech odlitků.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Prohlubně se dělají kvůli tomu ,že dveře byly bourané a někdo je rovnal autogenem a poklepával a materiál se natáhl a udělal vlny.Já je trochu srovnal tím že spodní díl jsem vyměnil/stejně byl sežraný/Ale něco tam zůstalo.Největší výstupky jsem po dokitování zaklepl důlčíkem.Možná jsem měl celý plech dát nový. Ale on je mírně prohnutý tak nevím jak by to dopadlo.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Soused mi ukázal jak se člověk přesvědčí o rovnosti povrchu ,stačí dát lampu z boku dveří a je na tom vše vidět.Jelikož bude lak černý,stříknu to černým plničem.Mám šikovnou malou stříkací pistoli 0,3l s velkou tryskou.Utáhne jí i můj malý kompresor.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Jinak včera mi přišlo na Tatru bezkontaktní polovodičové relé.Nechal jsem si ho udělat u pana Dubného.Dal mi ho do obalu starého relé které bylo spálené dal jsem za něj 910Kč vč. dobírky.Výhodou je že se nemusí nic regulovat je již nastaveno na dynamo Bosch 6V 90W.Vše je schováno ve starém obalu.Dám jsem nějaké fotky.
Re: Tatra 57 "Áčko"
O tom polovodičovém relé jsem také přemýšlel (mám jejich adresu také uloženou), ale já mám Scintillu (která zatím funguje spolehlivě) a ta má úplně jiné zapojení než Bosch.
O rovnání bouraných dveří mi něco povídej
Když jsem dělal nový lak zjistil jsem že i limusínka měla kdysi bourané levé dveře a než by se s tím někdo vyklepával raději natáhl nový plech (asi to nebylo bourané moc, protože výdřeva vypadala původní). Předpokládám že i ty máš bourané levé dveře. Holt ten volant vpravo a pravostraný provoz nejdou moc k sobě.
O rovnání bouraných dveří mi něco povídej
Když jsem dělal nový lak zjistil jsem že i limusínka měla kdysi bourané levé dveře a než by se s tím někdo vyklepával raději natáhl nový plech (asi to nebylo bourané moc, protože výdřeva vypadala původní). Předpokládám že i ty máš bourané levé dveře. Holt ten volant vpravo a pravostraný provoz nejdou moc k sobě.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Pravé dveře přesně v půlce/podle zvrásnění v plechu/.Jinak zapojení relé mě poslali ofotím ho budu s tím asi potřebovat helfnout-nejsem eletrikář.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Kdo máte 100000tis máte šanci je to v inzerci dnes.
- Prílohy
-
- Tatra 57a prodej 3.3.2009.jpg (1.62 KiB) 8771 zobrazení
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 88 neregistrovaných