Tatra 57 "Áčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 25 Apr 2008, 19:14

Čep je ve spodní části tuším mírně do konusu a tak je do spodní vidlice dost na pevno. Navíc je na něm ještě klínek, aby se vůči vidlici neprotočil. Je teda potřeba použít trochu násilí. Já měl štěstí na ,,mazací majitele,, a tak všechny nápravy co mám byly velmi přemazané, tudíž z rozebíráním jsem neměl nikdy problémy.Na to ložisko se moc neohlížej, stejně ho asi budeš muset dát nové, pochybuju že bude dobré.

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 25 Apr 2008, 19:19

Díky Karle, tak já na to půjdu jemným násilím. Ložisko je asi normalizované - 6202 píše se v příručce, to se snad stále vyrábí, aspoň doufám.

Užívateľov profilový obrázok
Tatra 75
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 05 Sep 2005, 18:32
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Tatra 75 » 25 Apr 2008, 19:24

To ložisko sa určite vyrába .

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 25 Apr 2008, 19:30

Je to přesně jak píše Karel. Čep je dole do konusu a je tam klínek.Chce to použít opravdu trošku násílí a zezhora do toho klepnout. Ložiska se dají bez problému koupit.

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 25 Apr 2008, 19:55

Díky všem, zítra do toho bouchnu.Hezký večer

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 26 Apr 2008, 01:43

Těm ložiskům v kladkách doporučuji věnovat zvýšenou pozornost a raději je včas vyměnit. Vzhledem k tomu že ty kladky jsou namáhané i částečně šikmo (brzdové lanko vede k brzdovému klíči mírně šikmo) vyměnil kolega původní jednořadá ložiska za dvouřadá, které lépe snesou toto stranové namáhání (musel v kladce vyfrézovat drážku pro pojistný kroužek o něco níže). Já jsem tam dal původní jednořadá.
Když jsem ještě s Tatrou jezdil denně, moc jsem tu údržbu nepřeháněl (no v tom jsem se moc nezměnil :lol: ) a tak mi jedna ta kladka občas vázla (asi nečistota v ložisku). Vždy jsem ji jen tak rozchodil rukou a moc si toho nevšímal. To občasné váznutí mělo ale velmi vážný vliv na brzdové lanko, které se o tu váznoucí kladku postupně odíralo. Přes tu kladku (a sajrajt na ní ) jsem si toho nevšiml a tak když jsem chtěl jednou velmi intezivně zabrzdit, lanko prasklo :shock: . Řítil jsem se z kopce z vedlejší silnice na hlavní, v pokračování mého směru byl velký příhradový sloup, plot a statné stromy (křižovatka T). Naštěstí po hlavní nic nejelo a tak jsem to v plné rychlosti stočil. Moc jsem tomu nevěřil že to vytočím a v duchu přemýšlel jak mě budou z toho sloupu vyřezávat. No naštěstí to vyšlo (jinak bych tu nebyl) ale pr.el jsem měl sevřenou ještě dlouho po tom co se mi podařilo zastavit :shock:

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 27 Apr 2008, 11:27

Ty ložiska jsou zcela jistě velmi namáhana a jednou z věcí,která zkracuje jejich život je prach,voda atd..Původní ložiska jsem měl otevřená.Když jsem to dával dohromady,osadil jsem to zavřenými a důležitá je i zespoda kožená nebo jakákoliv krytka.Já to mám rovněž trošku přemazané :lol:
Prílohy
L2.jpg
L1.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 02 Máj 2008, 23:19

Dobrý večer,mohl byste někdo poradit, kdo vyrábí matky na kola? Před časem jsem viděl adresu na fóru veterántatra, ale bohužel jsem si ji neopsal. A co šrouby ke kolům? Mám je už dost ožvejkané a asi by chtěly vyměnit. Díky.

Richard
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 147
Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
Bydlisko: Jablonec n.N.
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Richard » 03 Máj 2008, 17:57

Myslím, že je to pan Buček z Kopřivnice, nabízí více nově vyráběných věcí na Tatry - tel. 605 858 869, mail: bohumir5@atlas.cz.
Cenově to však určitě vyjde levněji na burze (např.Chotusice, Kladno) kde se dají nepoškozené uzavřené mosazné matice sehnat od 20,-Kč za kus (levé i pravé).

PavelT

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa PavelT » 08 Júl 2008, 10:04

Zdravím,mám problém s mazáním motoru,když je auto studené, tak motor podle kontrolky maže a stačí mu lehce přidat plyn a kontrolka okamžitě zhasne a za 10minut jízdy se rozsvítí kontrolka mazání a zhasné pouze ve velkých otáčkách motoru.Chtěl jsem se zeptat včem by mohl být problém.Redukční pružina je v příručce dlouhá 74mm a já jí mám 100mm.Čidlo take není originál, funguje obráceně.Čerpadlo jsem prohlížel a vypadalo dobře i jsem ho zkoušel jak tlačí olej a nezdálo se špatné.Tlak jsem neměřil musím sehnat měřák.Předem děkuji za radu.

Richard
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 147
Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
Bydlisko: Jablonec n.N.
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Richard » 08 Júl 2008, 12:43

Stejný problém jsem řešil nedávno taky, diskuzi k tomuto tématu jsem umístil nedopatřením do jiného vlákna, jinak by to tu bylo.
Problém byl v oleji - měl jsem tam M6A, což je SAE 30, a jak mi poradili zkušení Tatrováci zde na stránkách, tento olej je pro letní provoz nevhodný.
Vzhledem k tomu, že jsem nepročistil kanálky v klikovce, musel jsem sehnat olej aditivovaný pouze antioxidanty, tedy třídu SB. Je to dnes docela problém, takže jsem nakonec koupil celkem drahý olej Castrol Classic 50 (sae 50) a bylo po problému s tlakem. Kontrolka se sice občas rozsvítí, ale až při opravdu velkém prohřátí motoru (výjezd na Kozákov) nebo při normálním zahřátí a volnoběhu, i při lehkém zvýšení otáček kontrolka zhasíná.
Olej jsem koupil ve skladu firmy Kontakt, v Bělé u Turnova. Potom jsem zjistil, že nabízejí i levnější variantu stejné viskozity (sae50/SB). Je to ruský olej MS-20, tak jsem ho koupil do zásoby. Oba typy oleje, je ale potřeba předem objednat telefonem, skladem je nemají, obstarají je do 3 dnů.
:?: Pokud ale už máš v motoru olej třídy sae 50, pak bohužel neporadím :?

PavelT

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa PavelT » 08 Júl 2008, 13:01

Mám tam 15W50

Richard
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 147
Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
Bydlisko: Jablonec n.N.
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Richard » 08 Júl 2008, 14:31

:? hmm, to je pak těžké, může to být velkou tloušťkou těsnění v čerpadle, měla by být 0,2 mm. U jiného auta se náhrada 0,4 za 0,3 projevila 50% zvýšením tlaku, u Tatry jsem to zatím neřešil.
Pokud už těsnění je 0,2 ,pak to zkus úplně bez těsnění nebo s novinovým papírem. Pokud by i pak nenastala změna k lepšímu, zbývají už jen velké vůle vzniklé opotřebebím, buďto v samotném čerpadle nebo v klikových ložiskách. Na ten redukční ventil bych asi moc nesázel, zřejmě by to nemazalo ani při hustém (studeném) oleji, ale člověk nikdy neví...

Richard
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 147
Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
Bydlisko: Jablonec n.N.
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Richard » 08 Júl 2008, 14:49

Ještě jsem nakoukl do příručky, kde se píše, že vůle mezi víkem a koly by měla být 0,05 mm. To mě připadá jako blbost, asi se jim tam jedna nula připletla navíc. V takovém případě by nebyla montáž bez těsnění možná, protože by se víko opřelo o kola a to mi přijde dost nepravděpodobné :?: :idea: :?:

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Michael » 14 Júl 2008, 21:37

Nazdar !
Potřeboval bych vědět rozměry krytu zámku dveří u Áčka ( část vyčnívající do vnitřního prostoro vozu ).
Jsou zámky stejné i s Béčkem ?
Byl bych rád i za nějaké současné fotky...
Díky za pomoc !

Michael

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 15 Júl 2008, 15:33

Krytka zámku T-57A 1937 (rozměry jsou v cm)
Prílohy
Krytka zámku 3.jpg
krzt zámku s rozměry 1.jpg
kryt zámku s rozměry.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 15 Júl 2008, 15:50

Krytka T-57A 1938
Rozměry jsou stejné jako u 1937, pouze venkovní klika je zajištěna maticí schovanou pod výdutí krytky, nikoliv viditelnou venkovní maticí jako u 1937. Tuto krytku jsem viděl na některých T-57B (ostatní měli tenký zámek schovaný pod čalouněním).
Prílohy
krytka zámku 4.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Michael » 15 Júl 2008, 19:19

Karle, díky !!!
Toto jsem potřeboval vědět.
Teď jen je sehnat :roll:.
Nemáte někdo tyto zámky navíc ?
Koupím nebo také můžu nabídnou něco na výměnu...

Díky za odezvu.

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 15 Júl 2008, 19:50

U mě to vypadá takto. Rozměry v zásadě stejné jako u Karla.
Prílohy
Klika2.jpg
Klika1.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Michael » 15 Júl 2008, 20:00

Pavle, díky !
To je další varianta zámku...
Musím se podívat, který bude vhodnější.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 43 neregistrovaných