Tatra 57 "Áčko"
Re: Tatra 57 "Áčko"
Čep je ve spodní části tuším mírně do konusu a tak je do spodní vidlice dost na pevno. Navíc je na něm ještě klínek, aby se vůči vidlici neprotočil. Je teda potřeba použít trochu násilí. Já měl štěstí na ,,mazací majitele,, a tak všechny nápravy co mám byly velmi přemazané, tudíž z rozebíráním jsem neměl nikdy problémy.Na to ložisko se moc neohlížej, stejně ho asi budeš muset dát nové, pochybuju že bude dobré.
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Díky Karle, tak já na to půjdu jemným násilím. Ložisko je asi normalizované - 6202 píše se v příručce, to se snad stále vyrábí, aspoň doufám.
- Tatra 75
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 05 Sep 2005, 18:32
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
To ložisko sa určite vyrába .
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Je to přesně jak píše Karel. Čep je dole do konusu a je tam klínek.Chce to použít opravdu trošku násílí a zezhora do toho klepnout. Ložiska se dají bez problému koupit.
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Díky všem, zítra do toho bouchnu.Hezký večer
Re: Tatra 57 "Áčko"
Těm ložiskům v kladkách doporučuji věnovat zvýšenou pozornost a raději je včas vyměnit. Vzhledem k tomu že ty kladky jsou namáhané i částečně šikmo (brzdové lanko vede k brzdovému klíči mírně šikmo) vyměnil kolega původní jednořadá ložiska za dvouřadá, které lépe snesou toto stranové namáhání (musel v kladce vyfrézovat drážku pro pojistný kroužek o něco níže). Já jsem tam dal původní jednořadá.
Když jsem ještě s Tatrou jezdil denně, moc jsem tu údržbu nepřeháněl (no v tom jsem se moc nezměnil ) a tak mi jedna ta kladka občas vázla (asi nečistota v ložisku). Vždy jsem ji jen tak rozchodil rukou a moc si toho nevšímal. To občasné váznutí mělo ale velmi vážný vliv na brzdové lanko, které se o tu váznoucí kladku postupně odíralo. Přes tu kladku (a sajrajt na ní ) jsem si toho nevšiml a tak když jsem chtěl jednou velmi intezivně zabrzdit, lanko prasklo . Řítil jsem se z kopce z vedlejší silnice na hlavní, v pokračování mého směru byl velký příhradový sloup, plot a statné stromy (křižovatka T). Naštěstí po hlavní nic nejelo a tak jsem to v plné rychlosti stočil. Moc jsem tomu nevěřil že to vytočím a v duchu přemýšlel jak mě budou z toho sloupu vyřezávat. No naštěstí to vyšlo (jinak bych tu nebyl) ale pr.el jsem měl sevřenou ještě dlouho po tom co se mi podařilo zastavit
Když jsem ještě s Tatrou jezdil denně, moc jsem tu údržbu nepřeháněl (no v tom jsem se moc nezměnil ) a tak mi jedna ta kladka občas vázla (asi nečistota v ložisku). Vždy jsem ji jen tak rozchodil rukou a moc si toho nevšímal. To občasné váznutí mělo ale velmi vážný vliv na brzdové lanko, které se o tu váznoucí kladku postupně odíralo. Přes tu kladku (a sajrajt na ní ) jsem si toho nevšiml a tak když jsem chtěl jednou velmi intezivně zabrzdit, lanko prasklo . Řítil jsem se z kopce z vedlejší silnice na hlavní, v pokračování mého směru byl velký příhradový sloup, plot a statné stromy (křižovatka T). Naštěstí po hlavní nic nejelo a tak jsem to v plné rychlosti stočil. Moc jsem tomu nevěřil že to vytočím a v duchu přemýšlel jak mě budou z toho sloupu vyřezávat. No naštěstí to vyšlo (jinak bych tu nebyl) ale pr.el jsem měl sevřenou ještě dlouho po tom co se mi podařilo zastavit
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Ty ložiska jsou zcela jistě velmi namáhana a jednou z věcí,která zkracuje jejich život je prach,voda atd..Původní ložiska jsem měl otevřená.Když jsem to dával dohromady,osadil jsem to zavřenými a důležitá je i zespoda kožená nebo jakákoliv krytka.Já to mám rovněž trošku přemazané
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Dobrý večer,mohl byste někdo poradit, kdo vyrábí matky na kola? Před časem jsem viděl adresu na fóru veterántatra, ale bohužel jsem si ji neopsal. A co šrouby ke kolům? Mám je už dost ožvejkané a asi by chtěly vyměnit. Díky.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 147
- Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
- Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
- Bydlisko: Jablonec n.N.
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Myslím, že je to pan Buček z Kopřivnice, nabízí více nově vyráběných věcí na Tatry - tel. 605 858 869, mail: bohumir5@atlas.cz.
Cenově to však určitě vyjde levněji na burze (např.Chotusice, Kladno) kde se dají nepoškozené uzavřené mosazné matice sehnat od 20,-Kč za kus (levé i pravé).
Cenově to však určitě vyjde levněji na burze (např.Chotusice, Kladno) kde se dají nepoškozené uzavřené mosazné matice sehnat od 20,-Kč za kus (levé i pravé).
Re: Tatra 57 "Áčko"
Zdravím,mám problém s mazáním motoru,když je auto studené, tak motor podle kontrolky maže a stačí mu lehce přidat plyn a kontrolka okamžitě zhasne a za 10minut jízdy se rozsvítí kontrolka mazání a zhasné pouze ve velkých otáčkách motoru.Chtěl jsem se zeptat včem by mohl být problém.Redukční pružina je v příručce dlouhá 74mm a já jí mám 100mm.Čidlo take není originál, funguje obráceně.Čerpadlo jsem prohlížel a vypadalo dobře i jsem ho zkoušel jak tlačí olej a nezdálo se špatné.Tlak jsem neměřil musím sehnat měřák.Předem děkuji za radu.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 147
- Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
- Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
- Bydlisko: Jablonec n.N.
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Stejný problém jsem řešil nedávno taky, diskuzi k tomuto tématu jsem umístil nedopatřením do jiného vlákna, jinak by to tu bylo.
Problém byl v oleji - měl jsem tam M6A, což je SAE 30, a jak mi poradili zkušení Tatrováci zde na stránkách, tento olej je pro letní provoz nevhodný.
Vzhledem k tomu, že jsem nepročistil kanálky v klikovce, musel jsem sehnat olej aditivovaný pouze antioxidanty, tedy třídu SB. Je to dnes docela problém, takže jsem nakonec koupil celkem drahý olej Castrol Classic 50 (sae 50) a bylo po problému s tlakem. Kontrolka se sice občas rozsvítí, ale až při opravdu velkém prohřátí motoru (výjezd na Kozákov) nebo při normálním zahřátí a volnoběhu, i při lehkém zvýšení otáček kontrolka zhasíná.
Olej jsem koupil ve skladu firmy Kontakt, v Bělé u Turnova. Potom jsem zjistil, že nabízejí i levnější variantu stejné viskozity (sae50/SB). Je to ruský olej MS-20, tak jsem ho koupil do zásoby. Oba typy oleje, je ale potřeba předem objednat telefonem, skladem je nemají, obstarají je do 3 dnů.
Pokud ale už máš v motoru olej třídy sae 50, pak bohužel neporadím
Problém byl v oleji - měl jsem tam M6A, což je SAE 30, a jak mi poradili zkušení Tatrováci zde na stránkách, tento olej je pro letní provoz nevhodný.
Vzhledem k tomu, že jsem nepročistil kanálky v klikovce, musel jsem sehnat olej aditivovaný pouze antioxidanty, tedy třídu SB. Je to dnes docela problém, takže jsem nakonec koupil celkem drahý olej Castrol Classic 50 (sae 50) a bylo po problému s tlakem. Kontrolka se sice občas rozsvítí, ale až při opravdu velkém prohřátí motoru (výjezd na Kozákov) nebo při normálním zahřátí a volnoběhu, i při lehkém zvýšení otáček kontrolka zhasíná.
Olej jsem koupil ve skladu firmy Kontakt, v Bělé u Turnova. Potom jsem zjistil, že nabízejí i levnější variantu stejné viskozity (sae50/SB). Je to ruský olej MS-20, tak jsem ho koupil do zásoby. Oba typy oleje, je ale potřeba předem objednat telefonem, skladem je nemají, obstarají je do 3 dnů.
Pokud ale už máš v motoru olej třídy sae 50, pak bohužel neporadím
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 147
- Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
- Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
- Bydlisko: Jablonec n.N.
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
hmm, to je pak těžké, může to být velkou tloušťkou těsnění v čerpadle, měla by být 0,2 mm. U jiného auta se náhrada 0,4 za 0,3 projevila 50% zvýšením tlaku, u Tatry jsem to zatím neřešil.
Pokud už těsnění je 0,2 ,pak to zkus úplně bez těsnění nebo s novinovým papírem. Pokud by i pak nenastala změna k lepšímu, zbývají už jen velké vůle vzniklé opotřebebím, buďto v samotném čerpadle nebo v klikových ložiskách. Na ten redukční ventil bych asi moc nesázel, zřejmě by to nemazalo ani při hustém (studeném) oleji, ale člověk nikdy neví...
Pokud už těsnění je 0,2 ,pak to zkus úplně bez těsnění nebo s novinovým papírem. Pokud by i pak nenastala změna k lepšímu, zbývají už jen velké vůle vzniklé opotřebebím, buďto v samotném čerpadle nebo v klikových ložiskách. Na ten redukční ventil bych asi moc nesázel, zřejmě by to nemazalo ani při hustém (studeném) oleji, ale člověk nikdy neví...
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 147
- Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
- Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
- Bydlisko: Jablonec n.N.
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Ještě jsem nakoukl do příručky, kde se píše, že vůle mezi víkem a koly by měla být 0,05 mm. To mě připadá jako blbost, asi se jim tam jedna nula připletla navíc. V takovém případě by nebyla montáž bez těsnění možná, protože by se víko opřelo o kola a to mi přijde dost nepravděpodobné
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Nazdar !
Potřeboval bych vědět rozměry krytu zámku dveří u Áčka ( část vyčnívající do vnitřního prostoro vozu ).
Jsou zámky stejné i s Béčkem ?
Byl bych rád i za nějaké současné fotky...
Díky za pomoc !
Michael
Potřeboval bych vědět rozměry krytu zámku dveří u Áčka ( část vyčnívající do vnitřního prostoro vozu ).
Jsou zámky stejné i s Béčkem ?
Byl bych rád i za nějaké současné fotky...
Díky za pomoc !
Michael
Re: Tatra 57 "Áčko"
Krytka T-57A 1938
Rozměry jsou stejné jako u 1937, pouze venkovní klika je zajištěna maticí schovanou pod výdutí krytky, nikoliv viditelnou venkovní maticí jako u 1937. Tuto krytku jsem viděl na některých T-57B (ostatní měli tenký zámek schovaný pod čalouněním).
Rozměry jsou stejné jako u 1937, pouze venkovní klika je zajištěna maticí schovanou pod výdutí krytky, nikoliv viditelnou venkovní maticí jako u 1937. Tuto krytku jsem viděl na některých T-57B (ostatní měli tenký zámek schovaný pod čalouněním).
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Karle, díky !!!
Toto jsem potřeboval vědět.
Teď jen je sehnat .
Nemáte někdo tyto zámky navíc ?
Koupím nebo také můžu nabídnou něco na výměnu...
Díky za odezvu.
Toto jsem potřeboval vědět.
Teď jen je sehnat .
Nemáte někdo tyto zámky navíc ?
Koupím nebo také můžu nabídnou něco na výměnu...
Díky za odezvu.
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Pavle, díky !
To je další varianta zámku...
Musím se podívat, který bude vhodnější.
To je další varianta zámku...
Musím se podívat, který bude vhodnější.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 43 neregistrovaných