Príspevok
od užívateľa Karel » 28 Sep 2008, 18:28
V příručce je psaná ventilová vůle 0,15 V a 0,10 S, ale od starých tatrováků mi bylo vždy doporučováno dávat víc, zvláště pokud už nejsou v motoru původní ventily (při GO se dost často dávaly škodovácké, které nejsou na takovou teplotu stavěné) a tak dávám 0,20 na všechny (tedy pokud to měřím, dost často to jen kontroluju od oka). S autem jsem dostal spoustu dílů a speciálního nářadí mezi kterým byly i měrky 0,20 a 0,25, tak bych typoval že to tak nastavoval i předchozí majitel. Já mám jakousi opravovanou vačku, která příliš neodpovídá původnímu časování (kdysi jsem to tu s kýmsi řešil) a tak když náhodou měřím vůli točím motorem dokud ventil nezavře a pak udělám ještě jednu otáčku klikou a pak ten ventil změřím.
Ten výbrus slepých válců je dost problematický a málo kdo to umí dobře. Přeci jen je to ruční práce a o odchylky tu není nouze. Kolegovi dělali GO v jednom známém servisu a dost to zmršily (byly vybroušené do elipsy). No musím se jich trochu zastat neboť oni ten motor jen poskládali. Výbrusy a ostatní odborné práce jim dělali někde jinde. Po kolegově kritice se přiznali že už tam měly motor který po 500km prostě ,,sežral kroužky,,. Kolegovi pak sehnali jiné válce (ty jeho už byly nepoužitelné) a zaplatily mu nový výbrus v Kopřivnici.
Pokud ta vodítka nebyl dělaná je možné ža tam bude větší vůle (tam kde jsou černé svíčky) nebo naopak malá vůle (tam co se to kouslo).
Znovu ale opakuji že najetých 700 km je na nějaké závěry velmi málo.