Tatra 157
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Tatra 157
Zahadna Tatra 157 ... jeji kabina se zcela jiste stala predlohou pro T815. Podvozek zase vypada jako seriovy (nebo upraveny) z T148.
Piste prosim, co vite, protoze ja skoro nic
Kdy a kolik se jich vyrobilo ?
Jaky je v tom motor ?
Podvozek T148 ?
Dochovala se nejaka ?
Existuje vice obrazku ?
Pokud vubec netusite, co to je, zde je foto z roku 1972
Piste prosim, co vite, protoze ja skoro nic
Kdy a kolik se jich vyrobilo ?
Jaky je v tom motor ?
Podvozek T148 ?
Dochovala se nejaka ?
Existuje vice obrazku ?
Pokud vubec netusite, co to je, zde je foto z roku 1972
- Prílohy
-
- t157_01.jpg (76.74 KiB) 14251 zobrazení
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Lubos: super !
v sekci o T815 je jeden clanek
http://www.tatraportal.sk/data/clanky/t ... 974_19.jpg
kde se pravi, ze "dosavadni typ T148 mel byt nahrazen T157 a T813 nahrazena T815. V dusledku unifikace ... bla bla bla ... z toho je jen T815"
Obrazek v tom clanku bych povazoval za T157, ma to jeste takovy divny naraznik...
v sekci o T815 je jeden clanek
http://www.tatraportal.sk/data/clanky/t ... 974_19.jpg
kde se pravi, ze "dosavadni typ T148 mel byt nahrazen T157 a T813 nahrazena T815. V dusledku unifikace ... bla bla bla ... z toho je jen T815"
Obrazek v tom clanku bych povazoval za T157, ma to jeste takovy divny naraznik...
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
takze asi takto :
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t157_sk&lang=sk
Dalsi obrazky a vysvetleni vyvoje T157 jsou samozrejme vitany.
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t157_sk&lang=sk
Dalsi obrazky a vysvetleni vyvoje T157 jsou samozrejme vitany.
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Mně zaujalo to vzduchové odpružení zadních náprav. Jaké důvody vlastně vedly Tatru k tomu, že se místo toho používaly (a stále používají) klasické listové pružiny (s nepříjemným tatraefektem kol do V)?
A odkdy měla vzduchové odpružení vyvinuté? Mimochodem, všiml jsem si letos v muzeu v Kopřivnici, že prototyp tatry T162 má vzduchové pérování i na přední nápravě!
A odkdy měla vzduchové odpružení vyvinuté? Mimochodem, všiml jsem si letos v muzeu v Kopřivnici, že prototyp tatry T162 má vzduchové pérování i na přední nápravě!
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
T813 NT měla přední nápravu odpruženou torzními tyčemi.
Michal Heky: Se vzduchovým pérováním Tatra experimentovala už ve 20tých letech T24 a T17.Kola do "V"jsou u Tater minulostí již od roku 1997-98.Myslím,že uvedení systému pérování zadních náprav King Frame do výroby patří ke klíčovým mezníkům historie Tatry.Podívej se na http://www.tatra.cz a obrázky Ti napoví víc.
Michal Heky: Se vzduchovým pérováním Tatra experimentovala už ve 20tých letech T24 a T17.Kola do "V"jsou u Tater minulostí již od roku 1997-98.Myslím,že uvedení systému pérování zadních náprav King Frame do výroby patří ke klíčovým mezníkům historie Tatry.Podívej se na http://www.tatra.cz a obrázky Ti napoví víc.
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Matyjasi, právě, že jsem se na stránky Terex-Tatry podíval a u namátkou vybraného modelu TATRA T 815-2 21EP11/40 je pérování zadních náprav zajištěno listovými pružinami. Jinými slovy, u vozidla Tatra vyrobeného v roce 2006 bude mít zákazník ohoblované zadní gumy na vnějším okraji, aneb kola do V stále ještě minulostí nejsou.
Ptám se, co k tomu výrobce vede. Cena? Nebo některé nevýhody vzduchového vypružení, o kterých na svých stránkách taktně mlčí? Nebo to zákazníci nevyžadují? Nebo mají plnou stodolu listových pružin a je jim líto to vyhodit?
A pokud je mi známo, tak u přední nápravy se stále u podvozků 4x4 a 6x6 používají výhradně torzní tyče. Pouze Loprais a Tomeček mají vzduchové vaky. Což mi přijde také podivné, když oba dva už léta svorně tvrdí, že jízdní vlastnosti se výrazně změnily k lepšímu, a uvážím-li, že v muzeu mají 20 let staré auto se vzduchovým vypružením přední nápravy.
Ptám se, co k tomu výrobce vede. Cena? Nebo některé nevýhody vzduchového vypružení, o kterých na svých stránkách taktně mlčí? Nebo to zákazníci nevyžadují? Nebo mají plnou stodolu listových pružin a je jim líto to vyhodit?
A pokud je mi známo, tak u přední nápravy se stále u podvozků 4x4 a 6x6 používají výhradně torzní tyče. Pouze Loprais a Tomeček mají vzduchové vaky. Což mi přijde také podivné, když oba dva už léta svorně tvrdí, že jízdní vlastnosti se výrazně změnily k lepšímu, a uvážím-li, že v muzeu mají 20 let staré auto se vzduchovým vypružením přední nápravy.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
Také jsem se byl podívat na stejný podvozek jako Ty.Skutečně Tatra dodnes nabízí řadu i s pérováním pouze list. pružinami. Tahle skutečnost je vynucena zákazníky pro které je tohle provedení stále dobrý kompromis mezi cenou a užitnými vlastnostmi. Kdyby ses však na podvozek podíval pozorněji,všimneš si,že je nabízen s motorem EURO1 -to znamená prodejný v Indii,Rusku a v jistě i dalších zemích býv.SSSR.
Před nedávnem jsem např.viděl provedení T815-2 8*8 pro Ruského zákazníka .Kabina byla staršího provedení včetně interiéru a vzadu pouze list.pružiny. Jedná se přání zákazníka.
Vzduchovým pérováním přední nápravy se podle tiskových zdrojů bude vybavena nová řada(815-7,817??) Tater pro armádu.Myslím,že je to otázka času kdy se objeví i v civílní produkci.
Setrvávání u torzních tyčí přední nápravy má určitě důvody v dobrých zkušenostech tohoto řešení a určitě i to ,že až donedávna jiné možnosti nebyly. Typ 162 má sice odpruženou přední nápravu vzduchem ,ale můžeme jen tušit jak se na prototypu osvědčilo.
Před nedávnem jsem např.viděl provedení T815-2 8*8 pro Ruského zákazníka .Kabina byla staršího provedení včetně interiéru a vzadu pouze list.pružiny. Jedná se přání zákazníka.
Vzduchovým pérováním přední nápravy se podle tiskových zdrojů bude vybavena nová řada(815-7,817??) Tater pro armádu.Myslím,že je to otázka času kdy se objeví i v civílní produkci.
Setrvávání u torzních tyčí přední nápravy má určitě důvody v dobrých zkušenostech tohoto řešení a určitě i to ,že až donedávna jiné možnosti nebyly. Typ 162 má sice odpruženou přední nápravu vzduchem ,ale můžeme jen tušit jak se na prototypu osvědčilo.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
Souhlasím s Tomkem,že se nejedná o vlastnost listových per,ale o typickou nectnost výkyvných polonáprav.
Vysokotlaké vzduchové odpružení zadních náprav King Frame je příčinou kolmého postavení kol k vozovce i při pohotovostní hmotnosti.U verzí s největší celkovou hmotností je použito kombinované pérování-vzduch +listové pružiny.Zde je sklon kol k vozovce při pohotovostní hmotnosti 1°40'.
Ü původního provedení měla kola sklon 6°40'.
Vysokotlaké vzduchové odpružení zadních náprav King Frame je příčinou kolmého postavení kol k vozovce i při pohotovostní hmotnosti.U verzí s největší celkovou hmotností je použito kombinované pérování-vzduch +listové pružiny.Zde je sklon kol k vozovce při pohotovostní hmotnosti 1°40'.
Ü původního provedení měla kola sklon 6°40'.
- tatracyber
- Diskutujúci
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 18 Okt 2005, 13:45
- Bydlisko: Liberec
- Kontaktovať užívateľa:
Rozdil
Kdyz tak koukam na ty obrazky T-157. Jakej je rozdil mezi prototypama t-815 a t 157? Ja v tom nevidim zadnej rozdil. Mozna je v prednim narazniku (rizny typy svetel) a tvary blatniku.
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
tatracyber: to je dobra otazka
Jedina T157S3 (u popisku) ma jine celni sklo a predni blatniky.
Na druhou stranu obrazky T157 Z (u popisku) zobrazuji jedno a totez auto - v ruznych clankach v dobovych casopisech je oznacovano T157 Z i T815 Agro . Myslim, ze to ma neco do cineni s timto:
"V důsledku schváleného rozvoje celé výrobní základny n.p. Tatra bylo rozhodnuto v roce 1974 o unifikaci T157 a T815 do jediné typové řady T815, která měla mít 2 kategorie - lehkou a těžkou. Označení T157 tak rychle mizí a i prototypy jsou nadále označovány jako T815."
PS: Aha, tady je ten treti obrazek T157S3:
http://www.volny.cz/tatracyber/
Jedina T157S3 (u popisku) ma jine celni sklo a predni blatniky.
Na druhou stranu obrazky T157 Z (u popisku) zobrazuji jedno a totez auto - v ruznych clankach v dobovych casopisech je oznacovano T157 Z i T815 Agro . Myslim, ze to ma neco do cineni s timto:
"V důsledku schváleného rozvoje celé výrobní základny n.p. Tatra bylo rozhodnuto v roce 1974 o unifikaci T157 a T815 do jediné typové řady T815, která měla mít 2 kategorie - lehkou a těžkou. Označení T157 tak rychle mizí a i prototypy jsou nadále označovány jako T815."
PS: Aha, tady je ten treti obrazek T157S3:
http://www.volny.cz/tatracyber/
- tatracyber
- Diskutujúci
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 18 Okt 2005, 13:45
- Bydlisko: Liberec
- Kontaktovať užívateľa:
:)
jo, to bude asi ono. Jeste me zarazi ta fotka toho tahace 4x4. Rekl bych ze je to ten samej tahac jako 813 4x4 se sklopnou kabinou, akorat to ma kabinu z t157 (nebo 815)
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 50 neregistrovaných