Hádanka xyz

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 28 Okt 2005, 09:51

DRracer: díky!!!

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 28 Okt 2005, 10:17

Ondrej, Michael: neni zac ;)

Prosil bych ale vysvetleni, jak je to s temi T201 (ty z tatraplanu, letadlo T201 necham stranou):
* dodavka, hraje ve filmu viz. vyse
* pickup dakota
* sanitka, karoserie made by Sodomka
* sanitka z Koprivnice, ale ne takova, jako na tom "photoshopim" obrazku? A jeste neco ???

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 28 Okt 2005, 10:59

ja už o inom neviem...

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 28 Okt 2005, 12:15

DRracer můj názor je takový, že se v Kopřivnici sanita vyrobila a pravděpodobně byla dost podobná té „dokreslené“, ale také si myslím, že Karosa (Sodomka) dostala za úkol taktéž vyrobit sanitku. Problém je, že tu kopřivnickou nemůžu doložit fotem a tím pádem to nemám nijak podložené. Jinak v pramenech se píše T-201 r.v. 1949 – vyrobeny 3 vozy: sanitní, pick-up, dodávkový – motor T-600 vpředu uložený. Na druhou stranu by se, asi dobová literatura zmínila o výrobě 4 kusů T-201. Mám ještě jednu variantu a to, že původní Kopřivnickou sanitu dostala k překarosování Karosa, aby byl vytvořen elegantní soupeř pro boj mezi tatrovkou a škodovkou o získání zakázky pro výrobu sanitních vozů v poválečném Československu. Nakonec se rozhodlo pro výrobu sanitní verze Š-TUDOR. Je, ale možné, že se pletu…

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 28 Okt 2005, 13:01

....
Prílohy
článek 2.jpg
(216.7 KiB) 776 stiahnutí
článek 1.jpg
(137.21 KiB) 806 stiahnutí

KeesSmit
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 84
Dátum registrácie: 30 Jan 2005, 22:40
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Amsterdam
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa KeesSmit » 28 Okt 2005, 15:17

I do not think that the Police Tatra in the film "Happy journey" is a T 201. It looks to me more a rear-engined Tatraplan with a body especially changed for the movie.
As you can see on the photo of the Sodomka-bodied Tatra T 201, it has a grille with 6 chrome bars becuse of a higher body because of the front engine. The "Police" Tatraplan and the standard Tatraplan have a grille with five chrome bars.
Kees

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 28 Okt 2005, 18:11

KeesSmit: are you sure there are 6 chrome bars on the T201? I see only five of them on the ambulance (on another photo of the ambulance too) :?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 28 Okt 2005, 20:04

Michael napísal:....
Nevadilo by ti, kdybych to přidal sem do článků? Nevíš náhodou, ze čeho to je?

--------------

Jen taková úvaha, proč by v tom filmu potom nemohl jezdit normální tatraplán? Tatra by si aspoň udělala reklamu...

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 28 Okt 2005, 20:46

Lubos: normalni tatraplan? Vlastne proc ne, zatim jsem vychazel z toho, ze to je dodavka T201.

KeesSmit
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 84
Dátum registrácie: 30 Jan 2005, 22:40
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Amsterdam
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa KeesSmit » 28 Okt 2005, 22:56

T 201 Dakota door detail.
You can see that the Dakota body was based on a standard tatrapaln body (see the rear door welded in the body)
Prílohy
T201doordetail.jpg
T201doordetail.jpg (167.94 KiB) 4988 zobrazení

KeesSmit
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 84
Dátum registrácie: 30 Jan 2005, 22:40
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Amsterdam
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa KeesSmit » 28 Okt 2005, 23:00

At least two T 201 ambulances were built. They had different grilles. I was mistaken about the six chrome bars (I answered from my work too quickly). But one can clearly see that the front engined ambulances had more air slots that the standard Tatraplan.
This photo is the Sodomka T201 grille.
Prílohy
T201Sodomkagrille.jpg
T201Sodomkagrille.jpg (340.9 KiB) 4984 zobrazení

KeesSmit
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 84
Dátum registrácie: 30 Jan 2005, 22:40
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Amsterdam
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa KeesSmit » 28 Okt 2005, 23:02

and this is the Tatra T 201 ambulance Koprivnice built grille
Prílohy
T201Koprivnicegrille.jpg
(956.72 KiB) 691 stiahnutí

KeesSmit
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 84
Dátum registrácie: 30 Jan 2005, 22:40
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Amsterdam
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa KeesSmit » 28 Okt 2005, 23:07

Compare them with a production T600 and you will see the differences.
I must say, I now doubt about the Police T 201. It seems to have a higher front than the normal T 600, so it could have a front engine. But it is difficult to see on the pix.
Prílohy
T600grille.jpg
(750.58 KiB) 688 stiahnutí

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 29 Okt 2005, 10:54

KeesSmit napísal:Compare them with a production T600 and you will see the differences.
Are these really production grilles ? I don't have a real tatraplan to look at now, but I have seen more pictures of tatraplans having the same amount of "holes" in the grille as the T201 has.
KeesSmit napísal: I must say, I now doubt about the Police T 201. It seems to have a higher front than the normal T 600, so it could have a front engine. But it is difficult to see on the pix.
Yeah, there are very few shots of the police T201 to make a statement.

Anyway, here are a few pictures of other tatraplan grilles
Prílohy
t600_022.jpg
t600_022.jpg (57.41 KiB) 4951 zobrazení
t600_040.jpg
t600_040.jpg (66.69 KiB) 4953 zobrazení
t600_070.jpg
t600_070.jpg (64.03 KiB) 4954 zobrazení
t600_086_image169.jpg
t600_086_image169.jpg (28.37 KiB) 4953 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 29 Okt 2005, 11:05

An way to differentiate between T201 ambulance built in Koprivnice (1) and the Sodomka's one (2) (in case there were really 2 different vehicles):

compare the side doors:
the (1)'s hinges are hidden under a jamb between the door - just like series tatraplans have.
the (2) has hinges visible from the outside.

compare the front bonet:
the (1)'s bonnet is like a standard tatraplan
the (2)'s bonnet is in one piece with the front fenders :shock:

KeesSmit: could you please post a complete picture of T201Sodomkagrille.jpg so the details will be clearly visible ?
Prílohy
t-_sanitka_2a.jpg
(2) T201, bodywork by Sodomka
t-_sanitka_2a.jpg (40.22 KiB) 4936 zobrazení
t201_detail.jpg
(1) T201 built in Koprivnice, detail
t201_detail.jpg (10.05 KiB) 4936 zobrazení
t201koprivnicka1.jpg
(1) T201 built in Koprivnice
t201koprivnicka1.jpg (28.53 KiB) 4937 zobrazení

KeesSmit
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 84
Dátum registrácie: 30 Jan 2005, 22:40
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Amsterdam
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa KeesSmit » 29 Okt 2005, 11:18

Yes there were differences beteen the Koprivnice built ambulance and the Sodomka built ambulance. The twin rear doors of the Kopr one were also longer than the Sodomka one. Look also at the trafficators.

T600 grille: the grille of the M-NJ 044 happens to be a T 2-107. I never realised they had different slots than the production T 600

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 31 Okt 2005, 08:45

myslím, že obidve sanitky (boli minimálne 2ks) boli najpravdepodobnejšie vyrobené vo Vysokom Mýte. Vzhľadovo sa líšia hlavne:
- na jednej sa otvára predná kapora, ako na Tatrapláne, na druhej aj s prdnými blatníkmi
- na boku medzi dverami je na jednej úzky stĺpiok, druhá stĺpik nemá a trčia von závesy dverí
- na jednej je bočný blikač uiestnený v stradnom stĺpiku, na druhej v prednom blatníku
- mierne odlišný tvar nástavku na streche (svietiaci symbol sanitky)

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 17 Dec 2005, 17:33

Po delsi dobe pribyl opet novy technicky popisek, tentokrat T201:

http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t201&lang=sk

K uzavrene dodavce T201 se podarilo najit pouze nakres. Nema nekdo fotografii?

Policejni tatraplan ve filmu "Stastnou cestu, Tatro" totiz asi nebude T201, ma to jinak bocni okna (nez na tom nakresu). Nebo ano?

Užívateľov profilový obrázok
joseph
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 131
Dátum registrácie: 14 Okt 2005, 22:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bratislava-Praha
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa joseph » 17 Dec 2005, 19:41

uzavretá dodávka bola dlho len na papieri,neskoršie bola vyrobená jedna karoséria a dlho lezala v sklade medzi novými karosériami T 600 a T 87.
Keď už javila známky korózie tak išla do montážnej haly a bolo z toho nakoniec kompletné auto.
(spomienky pamätníka a album fotografií)

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 17 Dec 2005, 21:14

joseph: diky za informaci, to by take mohlo vysvetlovat, proc ruzne zdroje udavaji u T201 ruzne roky vyroby.
Neda se take z archivnich fotografii vycist, jak mela skutecna T201 dodavka okna na boku? Jen jestli ten vuz z filmu "Stastnou cestu..." je nebo neni T201?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní